[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:25

@gem, ga kijken wat er mogelijk is
@vhu, floris vindt zijn kamertje mooi, heeft takel en mqueen muurschildering op de muur.
ja zo te zien, vermaakt die zich prima in de wei.
@janouk, hebben jullie een aap opgevangen? Of wilde jullie een aap als huisdier toen. Kan me geen voorstelling van maken als huisdier namelijk.
@frensie, ja het klopt, naast fotograferen, ben ik ook aan het studeren geslagen, wilde naar vakschool, maar ivm oppas en zwangerschap voor thuisstudie gekozen, wie weet later als nog doorstromen.

zo verder lezen, nu volk :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:26

Gem je hebt gelijk hoor, had ik zelf ook al zoiets moet nieuwe foto's maken, vanmiddag kwam dat goed uit, want was mijn 2-span tuig op de foto aan het zetten,.. stiekem wil ik melody's tuig ook niet verkopen.....is wel errug definitief.... ^)
ik heb vanmiddag gelijk met mijn minishet 2-span tuig ook foto's gemaakt...en staat op het shettenforum te koop...wie weet....
de nieuwe foto's van het zilco tuig staan inmiddels op MP, hoop dat deze beter zijn.. :Y)
Vhu vrolijke bent(D)e daar in de wei !!
Aks..karren vandaag ipv rijden...en voorlezen bij vhu, superleuk en gezellig !!
frensie, wat super dat Beer het zo goed doet !! erg fijn als ze een goede start hebben !!! scheelt een boel... +:)+
Tine vrijdag de nieuwe bus, super ! +:)+
en de hussen moeten wel minimaal 12 maanden zijn en voor bepaalde disciplines zelfs 18 maanden, dus daar word goed opgelet..als die van ons in september kunnen beginnen zijn ze 14 maanden, en dan heeeel rustig aan beginnen met korte stukjes rennen,...met goede ervaren hulp !!

verder,..niets nieuws.. dus ga weer.. :wave:

hoe zou het btw met nouvel en de paarden gaan ??

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:05

Destijds (ik ben al heeeeeeeeeeel oud) mocht het nog. De aap zat in een dierenwinkel (overgekocht van een zeeman), die er heel graag van af wilde, omdat hij s nachts alle konijnen bijelkaar zette (heel gezellig) en ze vervolgens 10 kg voer gaf, of alle vogels vrijliet, etc.

Mijn vader vond dat zo sneu, dat hij de aap gekocht heeft. Hij heeft vervolgens 15 jaar bij ons gewoond. Hij deed het bij ons zo goed, omdat hij deel uit maakte van onze kudde :D honden, katten, konijnen, schildpadden, etc. etc. Dat hield hem geestelijk ook gezond. Hij was deel van de groep.
Hij liep altijd vrij rond in de tuin en s nachts in een nachthok.
De medische begeleiding werd door de Dierenarts van Artis gedaan. :j

Geweldig beest met ongelooflijk veel humor. Heel stout. Hij bedacht dingen, die wij kinderen niet durfden. Maar wel heel gehoorzaam als mijn moeder binnen kwam. Daar had hij ontzag voor.

Erop terug kijkend was het een geweldige ervaring voor ons als mensen. De aap heeft het ook goed doorstaan, gelukkig. Hij was gezond zowel lichamelijk als geestelijk. Hij is nooit vals geworden, of heeft zichzelf nooit beschadigd, of ander stereotiep gedrag vertoond.

Maar uiteindelijk is het geen huisdier en hoort hij zeker niet particulier gehouden te worden. Toen wisten wij niet beter. Nu wel.
Daarom zijn wij altijd de Stichting Aap blijven steunen in herinnering aan Charlie.

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:12

Geweldig janouk..is toch bijzonder dat je dat meegemaakt hebt !!! Charlie de aap, super !!
en heul oud....kom nou...je bent nog niet 20 x oma ofzo geworden...dus zo oud ben je niet !!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:13

Mooi verhaal.
Zie die aap al bezig met die konijnen :') :))

Heb wat fotos van het mennen vandaag. Maar ben niet tevreden met wat ik zie op foto.. := oeps :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:14

Dat lijkt mij inderdaad een geweldige ervaring Janouk!
Hebben jullie heb uiteindelijk weg moeten doen of is hij bij jullie gebleven tot zijn dood?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:16

Wat een verhaal Janouk :) !
Ik vond vroeger de boekjes van "Lotje en Chimp" zo leuk.... leek me geweldig om een aap in de serre te hebben. Niet dat wij een serre hadden, maar in het boekje wel :D .

Vraagje: weet iemand waar je een hengstenrek kan kopen? Is zoiets universeel of moet je dat laten maken? Ik heb Divoza en Agradi al afgestruind, maar verder zou ik het niet weten :o . En wat kost zo'n ding?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:36

:wave:

sjonge, een heleboel bladzijdes verder hier na dagje werken :P

bijgelezen en zag paar goeie samenvattingen, o.a. van Biancailona +:)+

@BI: fijn dat je je zo goed voelt en nog de energie hebt om voor je opleiding wat vooruit te gaan werken
@VHU: dat koffertje met stiften hebben wij ook (was paar weken geleden maar 14 euro via duitse webshop kraemer, prima service, wie weet een tip) En gave foto's van Bente op de wei, is dat bij de hindernissen naast de dressuurwei???
@Biancacoo: hihi, jij gaat mussen/hennen :D (=mennen met hussen) Ow, jouw tuig is echt jummie :j Denk dat 't bij Mick toch niet gepast had, hij heeft op meeste onderdelen wel echt de full nodig, behalve hoofdstel en de riem waar broek aan vast zit zeg maar, met dat staartdingetje (maar de broek moet dan wel weer full)
@Ollie: heeejjjj ik zag jou langskomen hier weer eens, weinig te melden, dan gaan we maar uit van geen nieuws = goed nieuws ;-) Nog spannende wedstrijden in het vooruitzicht???
@Maisie: hoe gaat het nu met Robin???
@Aks: spontaan gemend, heerlijk!
@Tine: hoe gaat het nu na fysio begin deze week, heb je nu minder pijn dan vorige week? Heb ik mss overheen gelezen op mijn mobieltje hoor :o dan sorry, maar de interesse is oprecht :j

oja, iemand vroeg nog welk zadel ik had gekocht; denk Maisie maar weet niet zeker, maar heb een Black Country zadel aangeschaft, erg blij mee :D

Verder net terug van werk en ga nu ff aardappelen, bloemkool en kipfilet eten :Y)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:40

gem: bedoel je een hengstenrek voor in de trailer? trailerdealer bellen :j
janouk: aapjes gekeken (dacht eerst dat je naar een kleuterschool was geweest := )
beer mocht een speeltje uitzoeken,had een muilkorfje voor de ridgeback erbij genomen O:)
leuke wei-foto"s gezien +:)+
frencie: tiamo was wel geschrokken maar meer van het lamoen dan van de singel die knapte,idealschoffie opgedaan en verder oefenen
hier ochtendje tandarts,auto garage(pakking was lek) en daarna ff langs mensport vanschie,die er niet was(voortaan eerst bellen en dan erheen ipv bellen voor een dichte deur |o )
verder rond aan kijken voor een andere wagen(concours of marathon)
spit me rot,of te klein, te groot, te zwaar,te smal......pfffffff maar houd me wel bezig :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:45

HT: hmmm, das een goeie. Eén dorp verderup zit een trailer / aanhangerdealer :j. En ja.... een goede marathonwagen vinden voor een schappelijke prijs en dan ook nog eens niet aan de andere kant van het land, is niet zo makkelijk! Een flinke dosis tijd nemen, elke dag MP afstruinen, een beetje geluk hebben en vooral niet te lang wachten wanneer je denkt hét gevonden te hebben!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:55

Charlie is tot zijn dood bij ons gebleven.

Hij reed op de honden door de tuin, sturend aan de oren. :D Hij had een hekel aan de schelle blaf van de poedel van mijn oma. Die heeft hij nog eens stiekem met haar oren aan de stoel vast gebonden }> de veearts moest komen om de poedel van mijn oma te bevrijden.

Hij had een eigen schildpad, Buffie, waar hij heel gek mee was. Hij voerde hem zelf en nam hem overal mee naar toe. Ook de boom in. Soms zag je het schildpad heel sneu naar beneden kijken van 4 meter hoogte uit een van Charlie zijn slaapplekken in de boom. :(:)
Maar hij bracht hem wel weer veilig beneden. Hij zorgde erg goed voor hem. En als hij niet luisterde, dan draaide hij het schildpad op zijn rug en legde er een grote steen op, zodat hij zich niet kon omdraaien.
:o Tot mijn moeder dan in de tuin kwam, dan draaide hij het schildpad snel om en keek heel lief alsof er niets aan de hand was.

Hij kon de stoutste grappen bedenken, die wij als kind echt geweldig vonden. Mijn ouders vonden het vaak minder. :D . Zoals bijvoorbeeld uit al het fruit op de fruitschaal 1 hap nemen, die omdraaien naar beneden, zodat iedereen het aan getaste fruit dan maar aan de aap gaf. haha zo zorgde hij goed voor zichzelf, dat hij zelfs meer kreeg dan zijn dieet toeliet. :Y)

Kortom hij paste wel bij ons. Hij was goed ingeburgerd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:03

@PrinsjeH, nou ja geen nieuws ;) volgende week weer naar Vrouwenpolder..maar dan naar het Zeeuwse dag vh Paard en ga daar dresuur en vaardigheid starten... samen met Maisie :j . Verders geen nieuws .... goed nieuws... ben vandaag al even gaan shoppen en kom nu in winkels waar ik tot voor kort heel erg hard voorbij liep :o :=

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:04

is ik weer, net even nog opdracht voor studie ingestuurd. Ben nu officieel over de helft. Morgen bellen of ik volgende theorie al eerder kan ontvangen, kon vorige keer ook. Ben nu aan het werk in maand 7. Daarna nog vijf maandjes blokken. Klinkt wel lekker over de helft zijn :j
Misschien morgenochtend nog even kijken of ik tijd heb voor plaatjes. :') Wil maand 7 ook afwerken namelijk.
Dan kan ik vers aan de nieuwe stukken beginnen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:04

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:10

@Ollie: *\o/* dat zal me leuk shoppen zijn :)) Wat is dag van het paard voor iets???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:21

Janouk: :oo , Charlie doet me denken aan mijn voormalig buurjongetje van 3 jaar :') !! Kleine rat dat-ie was :)) !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:23

Wat een geweldige aap-verhalen. Vertel nog maar meer, erg leuk om te lezen :j

Aks: ik ga zo kijken
BI: goed bezig
HT: Tiamo is dan wel heel koel in de kop zeg.
Prinsje: mooie samenvatting. Heb helaas nog steeds pijn en last, gelukkig niet zo erg als afgelopen weekend, maar het belemmert me wel. Mag morgen weer heen, maar heb niet zoveel zin ;(
Bianca: gaat mussen of hennen _O-

Nou, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen weer volle dag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:29

PrinsjeH schreef:
@Ollie: *\o/* dat zal me leuk shoppen zijn :)) Wat is dag van het paard voor iets???

Tadaaaa....http://www.zeeuwsedagvanhetpaard.nl
en ja ik heb heel erg gaaf bij The Sting geshopt... *\o/*
@Tine, slaap lekker :z

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:31

warme douche nemen hier en gaat tv kijken op bed. Misschien tot later, anders tot snellie :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:37

Maisie tuig was niet tweedehands hoor. Heb er grof weg voor betaald. Rond de 550 euro in 2009 en als een ideal gekocht bij een dealer van marathonwagens en tuigen. Voel me dus ook belazerd.

Bianca zus gaat wel mennen, pony moet nog 2 worden in september, maar gaat hem dichter bij huis stallen. Ze moet er nu een uur voor reizen enkele reis en dat breekt haar op. Haar dochtertje moet ook elke keer mee

Ik heb trouwens naar je tuig gekeken, maar is denk ik te groot voor Alwyn.

Vandaag zijn mijn vader en instructeur even wezen mennen met Veale. Tuig zat goed, paar kleine dingetjes aangepast. Volgens instructeur moet ik zaterdag eerste in het dressuur worden met zo'n mooi tuig. Hij valt dus in goede aarde. Zal kijken als er zaterdag foto's gemaakt worden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:58

o tallechie dan is het helemaal balen ja !!! Je ziet wel veel tuigen die op ideal lijken maar het niet zijn.

Ollie heb jij al iets van lijsten gezien van dag van het paard ?? Ikke niet en begreep dat er een wachtlijst is?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:06

Maisie schreef:
o tallechie dan is het helemaal balen ja !!! Je ziet wel veel tuigen die op ideal lijken maar het niet zijn.

Ollie heb jij al iets van lijsten gezien van dag van het paard ?? Ikke niet en begreep dat er een wachtlijst is?

Een wachtlijst ? niets van gehoord... Anita heeft me van de week nog gemaild inzake mijn spoorbreedte..dus neem aan dat ik mee kan doen.... ;) . Ik verwacht pas volgende week een lijst... :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:11

Ik wil ook meer Aap, Janouk :D ! Ben gek op zulke zottigheid :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 02:19

JaJa ik ben weer ff door bikkelen voor mijn afstuderen :P
Nu helaas geen SL aan de andere kant van de wereld waar het nu overdag is haha.

Slaaplekker allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:32

Goedemorgen

Jenkins: is het gelukt?
Tallechie: is dat die dealer waar ik ook zulke vervelende ervaringen mee heb?

Ik heb wel lekker geslapen, maar flinke last van rug. Wordt nog leuk straks, heb springles met Thabor. Als het goed is, komt vanmiddag de klusjesman weer langs voor mijn lamoen. Hopelijk gaat die moer eruit en kan ik bomen dan 10 cm terug zetten.

Nou, ik ga eens kijken of ik zoon wakker kan krijgen. Kan maar zo zijn dat hij niet fit is, want hij was gisteravond ineens heel erg verkouden. Arm ding.