[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:41

@VHU....tjee zeg....valt daar niks te regelen zeker?...pffff
@naald...heb hier ook hard gewerkt vandaag...allerlei naai en stop-werk,...opruim-acties en poets-dingen afgewerkt :))
@tass....is de spanning he.. :) word wel minder hoor :))
@naald....keivet....hand-hond :+ vroegah....pfff..slikt gelijk gemis weg....liep mijn hond ook overal mee naar toe naast breezer....mooie groenedealer was dat..astra heette die.....zucht..vervlogen tijden dus.....geniet van woef en knol samen :))
--aahhh...lieffff....kopjes aan paardenbeentjes....kei schattigggg

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:51

Naaltje: heel herkenbaar hoor dat gewoon doorgaan :o Ik zit ook alweer op paard, met mijn gekneusde stuitje, maar goed, doe dan wel alleen rustig stappen. Maar toch :o Maar ja, kan ook moeilijk alleen maar gaan bankhangen, alle klussen moeten toch gedaan worden.

Zit te twijfelen of ik de paarden vannacht binnen zal halen of niet. Is hier net begonnen te regenen. Maar goed, even kijken hoe het over een paar uur is, als het niet te hard gaat, dan mogen ze nog buiten blijven.

Ik baal werkelijk enorm van de mensen die ons hooi/kuil regelen. Er liggen nog steeds 9 balen op onze zomerwei. En wanneer ze nu eindelijk opgehaald worden.... Ik kon ze verkopen, maar weet niet of die persoon ze nog wel wil. Bovendien is het gras eronder nu natuurlijk hardstikke dood, ze liggen er al 4 weken. GRRRRRRR

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:26

hier is alles erg rustig en weer lekker wat werk.

heb wel een vraag: ik en mijn moeder willen 20 november graag mee doen aan een enjoy the ride rit. Maar weten jullie of het inschrijfgeld per aanspanning is of per persoon?

Anders morgen de knhs maar eens ff bellen. Maar wie weet kunnen jullie mij het antwoord geven

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:53

ik dacht dat het per persoon was...wilde ook eens mee doen met zo'n rit, maar....het regende pijpe stelen...hahaha, drama weer was het al een week, dus...niet gegaan, en achteraf blij van. :j
maar lijkt me superleuk !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:59

Heb mijn nieuwe ideal webtech tuig binnen. Heeft doorlopende strengen, maar hoe bevestig ik die aan mijn snelsluitingen aan mijn wagen?

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:02

@bianco, ga je je shet verkopen?
Dan heb je niks meer voor je zoon

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:04

Zooo alles bijgelezen :-)

Gwin van Frensie naar de ostheopaat.

VHU moet je dat zelf betalen dan ?

Naaltje, hoe gaat het met je rug ?
Oh ik zie het al; nog niet zo goed.....balen !
Fijn dat Diddle weer in een groepje staat !

Tine10 had vandaag een kinderpony en heeft hollandse pot op :-)

Bettepet, is per persoon, tenminste bij de Enjoy the Ride van 2 weken terug wel. Een bedrag voor de aanspanning en dus menner en een bedrag voor groom apart.

Ik heb een heerlijke paardendag gehad en voelde me beetje een power woman, men wat heb ik veel gedaan vandaag :-)
Vanmiddag zelf met Brutus gestuurd vind het zoooo leuk :D :j
Voelt een beetje als autorijden 19 jaar geleden, "help" dat moet allemaal tegelijk hahaa. Inspelen op situaties op de weg vind ik vooral nog wat lastig, heb m'n handen nog vol aan het paard hihi. Maar oefening baart kunst.
Ook nog rondje met Simba gedaan en als toetje mocht shet Hans nog even een rondje doen voor de sulky *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:07

@ evelli wat voor een uiteinde heb je aan de doorlopen strengen ?
je kunt gaan voor een strengbus of voor een strenggesp
http://www.idealequestrian.com/ en dan accessoires pagina 5 en dan klikken op strengbus dan komt de strenggesp ook te voorschijn

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:08

Evelli ik heb ook webtech, gewoon het rondje in de snelsluiting leggen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:10

Dat dacht ik ook net ineens te zien Biancacoo.. Heb ik dat gemist??

Evelli, heb je dan aan het eind gewoon gesp gaatjes of een ring of wat? Aan de ring kunnen ze natuurlijk gelijk en met die gaatjes heb je zo'n gesp met ring aan elkaar wat je er dan tussen moet doen.. mmm snap je wat ik bedoel? :+

Enjoy the ride lijkt me ook super leuk maar zit met een chronisch groomgebrek..

Naaltje, geef je rug ook een kans he?! ;) Dat duurt nou eenmaal even... hoe irri dat ook is. Maar wel weer leuk topic..:P

Zit nog te twijfelen over paard en koets.. Tis altijd leuk maar de stands zijn elk jaar hetzelfde en de producten vaak ook nog! De show is waarschijnlijk wel erg leuk.. mmm nog maar even over nadenken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:14

Doorlopende strengen met stoten aan het einde. Gaatjes dus, geen ringen oid

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:25

Goedenavond,

@VHU, :(:) het zit je ook niet mee
@Bettepet, wij moesten vorige week 20 euro betalen voor de aanspanning (koetsier met aanspanning) en daarnaast 10 euro per medepassagier. Moet wel zeggen dat we daarvoor koffie met gebak bij aanvang, tussendoor 2x drinken en een lunch hebben gehad. Ook was er na afloop nog een soort BBQ.
@Naaltje, leuk topic zo met Did's en doggie :D
@Tine, echt waardeloos van je kuil... maar is het nu voor eigen gebruik of voor/van iemand anders ?
@Tallechie, ook weer helemaal blij met haar beestenboel *\o/*
@IT, jammer dat EJ de gemaakte afspraken niet nakomt :(:)
@Avaluna, tjsa heb er ook last van... gelukkig ben je weer helemaal 'bij gelezen' ;)

Hier ook een druk daagje... vanochtend eerst gewerkt en vanmiddag met de pony's aan de slag geweest. Ingrid was iets eerder dan ik 'thuis' en die had de pony's al heerlijk gepoets. Ondanks de miezer toch lekker gereden en speciaal voor Ingrid:
Afbeelding
Dit was maar een probeersel en we gaan snel kijken voor een andere sulky/wagentje voor Hans..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:28

@ evelli dan heb je strenggespen nodig en het rondje van de gespen bevestig je dan aan je snelsluiting aan je spoorstokje

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:31

VHU: Thnx :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:32

@ evelli ik heb ook webtech maar gebruik gewoon strenggespen?

Deze:
Afbeelding

Zitten die niet standaard bij je tuig?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:38

Tweedehands tuig :)
Moet idd strenggespen hebben. Heb tot nu toe Dringen aan mijn strengen gehad

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:52

Bettepet: Nee, mijn vriendin heeft een stoere kruissing shetlander van 1.08 te koop, en raakt die nog niet kwijt, dus dacht ik promoot die een beetje, mag hier geen advertentie voor haar plaatsen. :Y)

Onze Missy die gaat niet weg hoor, die is echt van ons zoontje, en dat is de enige pony waar ikzelf nog wel achter durf te zitten... :o en doe dat dus zo heel af en toe nog wel eventjes.. :j

Heb dipje.....mijn ene pup die kwam met riem los, tijdens uitlaten in het donker uurtje geleden...en ging er als een speer vandoor, bang van de riem die achter haar aan kletterde...zo'n uitrolriem met cassete zeg maar...
gelukkig rende ze meteen de oprit op, en ging daar na 200 meter angstig onder een bosje zitten, ik zag haar ogen door mijn lampje glinsteren, toen kwam ze gelukkig weer met een rotgang naar me toe...ze heeft mijn helemaal gewassen :~ ..maar ben geschrokken dat ik toch weer minder kracht in mijn handen heb....dus dipje..kipje... |( ze is pas 3,5 maanden, wat moet dat worden als ze 1 jaar is..dus ben aan het brainstormen hoe dat straks moet :o? ^)
zit te denken aan een heupgordel waar je dan de riem aan vast maakt zeg maar, net als bij cani-cross....
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 25-10-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:58

@Biancoo, :(:) dat is even schrikken zeg! Arm beestje...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:59

ja was wel even schrikken,....wat een te gave foto van Hans Ollie, een toppertje hoor !!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:05

@Biancoo, het is inderdaad een toppertje en nu nog een passend wagentje voor hem vinden...Hij vond het ook zo leuk dat hij ook even wat mocht doen en stond gewoon te schrappen toen hij even stil moest staan haha...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:06

Die heb ik ook aan mijn webtechtuig, die van Maisie.
@IngridM da's een fijne paarden/ponydag +:)+ 't zitten op de sulky van Hans lijkt me nog een uitdaging :+
Ik moet het zelf betalen omdat ik geen aangifte heb gedaan van diefstal, was mijn feun dus kwijt, wist ik veel dat hij gestolen was....heb gebruikscontract: bij verlies (kan dus worden geinterpreteerd als 'kwijt' of 'diefstal', maakt niet uit) ben ik verantwoordelijk. Tja, ik vind het wel helder allemaal. Is gewoon stom van mezelf, ik had sneller moeten handelen, dus eigen schuld dikke bult, maakt het niet minder vervelend maar ben zelf wel verantwoordelijk natuurlijk. Kan wel betalingsregeling krijgen hoor, maarja, doe er liever iets leuks mee >;)

@Biancocoo wees gerust, ik heb dat ook wel eens gehad met Mies, onze husky. Die kon ook af en toe heel hard wegsprinten. Ze zijn slim hoor, Mies doet het nu nooit meer. Mocht het nog een keer gebeuren: loslaten, niet vasthouden, dan springt die roller er direct achteraan, schrikken ze zich wezenloos (=directe straf). Werkt feilloos. Of met elastieken riem, werkt ook goed. Dus don't worry :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:08

Bianco.... Dat is balen zeg. En ze gaan helaas voor je nog veel sterker worden als ze groter worden en een flink jachtinstinct ontwikkelen.
Hopelijk kan je een goede manier vinden om ze in toom te houden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:21

@ VHU wat balen van je telefoon en dat geld!!!
@ Biancacoo wij hebben onze ridgeback af en toe met een gentle leader uitgelaten in het begin. Hebben haar eraan laten wennen onder begeleiding van de hondenschool en heeft goed geholpen.

Evelli heeft een nieuw tuig!
Ollie en IM lekker paardendagje gehad. Sulky ziet er niet echt lekker uit...
Bettepet wil een enjoy the ride doen.
Naaltje doet nog teveel.

Hier lekker dagje/avondje. Niks bijzonders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Onze Mies trekt helemaal niet hoor, die weet dat dat niet mag. Zelfs ons zoontje kon haar al uitlaten, alleen vanaf een jaar of 7. Mocht ze het nog eens proberen is een keer 'miesie' voldoende om haar terug te krijgen. En dus de truc met de vliegende rolriem }:0
Heel consequent zijn is het sleutelwoord bij een hus en niet boos worden, alles vriendelijk & rustig vragen (echt waar :7 ) en .... af en toe brokjes in je broekzak :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:30

Evelli schreef:
Doorlopende strengen met stoten aan het einde. Gaatjes dus, geen ringen oid

Heb ik ook bij tuig van Rembrand. Ik heb van die gespen gekocht met daarin verwerkt panieksluitingen. O. zie dat je al snelsluitingen hebt