[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:19

Citaat:
Jammer dat Han het toch niet heeft. Lijkt me moeilijk om dat dan ook echt los te gaan laten.

Is het ook, maar het was vanmiddag zo duidelijk, dat er bij mij echt een kwartje viel. Helaas heeft hij mijn paardengenen niet ge-erft.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 06:52

VHU, mag ik dan vragen of je alsnog snuit wil verkopen?
of, omdat han geen paardengenen blijkt te hebben, verkopen jullie dan freddy?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:42

Goedemorgen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:49

morgen
la-to- ka-ot.. toetsenbord ha-ert
onderandere o- de mno-qrst en de cijfers en hun tekens, uitroe-teken etc.. dus ik ga maar wat verzinnen, want zo kan ik geen ra--orten ty-en. backs-ace doet het ook niet meer, delete wel gelukkig..
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr $^R^^ :@

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:50

goedemorgen
iedereen is druk aan de weer voor de wiellagers zo lief. Zelfs van schie probeert het binnen een dag te regelen. Hij heeft gister echt top service geleverd. Hij kwam speciaal naar de winkel terwijl zijn dochter jarig is. Gaf goed uitleg waardoor we precies snappen hoe we het moeten doen.

Vhu vervelend dat het bij jou ook zo is. Ik weet toevallig iemand die misschien interesse heeft in jou kar. Het ging namelijk al ten ronde dat mijn kar te koop stond.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:51

heeee, laptop goed schudden helpt.. nu doen ze het weer...
maar hoe het nou kwam? >;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:52

Naaltje schreef:
morgen
la-to- ka-ot.. toetsenbord ha-ert
onderandere o- de mno-qrst en de cijfers en hun tekens, uitroe-teken etc.. dus ik ga maar wat verzinnen, want zo kan ik geen ra--orten ty-en. backs-ace doet het ook niet meer, delete wel gelukkig..
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr $^R^^ :@

vervelend Naaltje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:02

Goedemorgen,

Wiegje naast bed is geen optie, is te weinig ruimte. En ik slaap dan niet omdat ik alles hoor.
Kamertje is 10 stappen weg en we gebruiken een babyfoon.
Hij slaapt nu gemiddeld 3,5 uur door dus dat is best netjes. Alleen vannacht om de 2 uur, maar het is de 10e dag dus een regeldag.

Ik wilde vandaag naar stal maar mijn vader kan niet dus stel het maar even uit. Durf nog niet alleen te gaan.
Het is wel mooi weer dus vanmiddag maar een stukje wandelen.

Met mijn opa gaat het goed, lijkt mee te vallen, hij loopt weer wat, en geestelijk is hij nog super goed.
Hij vond het geweldig met daan en heeft de hele middag met daan op de arm gezeten

Naaltje die foto echt geweldig.
Babs heeft pony's en vhu gemeet.
Lanouska heeft een drukke planning

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:20

Jongens en meisjes, wat is het toch heerlijk weer!!

Vanmorgen Thabor als eerste in de wei gezet. Toen pony gaan longeren. Zolang pony nog binnen was, werd er wel hard gehinnikt in de wei (en Rembrand stond heel onrustig op stal), maar zodra we in de bak bezig waren ging hij ontspannen staan grazen. Patrick heeft weer een heel tijdje in het zadel gezeten. Daarna Rembrand gemend, ging weer heel fijn.

Ben vanmorgen ook nog even met de honden naar de zomerwei gelopen, die ziet er goed uit, dus eind april ga ik het eerste stuk halveren, zodat er 2 weides van een halve hectare ontstaan. Dan mogen ze een maand op eerste helft, daarna op 2e helft. Kan 1e helft weer aangroeien, enz. Als tweede stuk (ook weer een hectare) gemaaid is, dan gaan we op het 2e stuk halveren en steeds omweiden, en kan eerste stuk weer aangroeien en gehooid worden. Zo zou ik het minste last moeten hebben van wormen.

We gaan vanavond lekker uit eten. We zouden een afscheidsetentje hebben van een oud-bestuurslid, maar heel veel afzeggingen (wij konden ook niet samen, omdat we geen oppas hadden, dus man moest dan maar alleen). Nu gaan we maar met zijn 3-en naar dat restaurant.

Nu eerst even slapen, dan straks nog wat klussen doen (oa strijk, bleh)

@ Tallechie: wat geweldig dat het met je opa zo goed gaat.
@ Naaltje: fijn dat hij het weer doet, maar klinkt niet helemaal zoals het hoort.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:53

Oeffff, wat een hoop bijgelezen! Niet zo heel veel onthouden eerlijk gezegd, maar zag een spring foto, een leuk tweespan shetten, Babs en VHU die gemeet hebben om Snuit, een baldadige Fjord en voerschema's.....

Over dat laatste: ik zou momenteel niet weten wat Ster krijgt. Ik gok dat ze 2 x een halve kg krijgt muesli krijgt op dit moment met 3 x per week training, maar dat durf ik niet zo in het schema te zetten.

Ik heb vanmiddag met hubby de nieuwe wagen opgehaald en naar Schinveld gebracht. De beleerders vonden het een mooie kar voor dat geld, dus dan ben ik ook weer tevreden :) .
Gisteren heeft Ster voor de eerste keer voor de 4-wieler gestaan :j . Ze vindt het "aantrekken" van de wagen nog steeds het moeilijkst (dus van stilstand wegtrekken), dus dat wordt nog steeds in draf gedaan, tot ze de gang te pakken heeft. Ze kreeg direct alles voor haar kiezen; er kwam een tractor langs met sproei-armen uit (eng, eng :D ), maar deed geen gekke dingen. Daarna een groep van 20 bejaarde wandelaarsters die haar blijkbaar om e.o.a. reden zo knap vonden, dat ze met 20 dames voor haar begonnen te klappen _O- !! Dat was nog veeeeel enger :P .
Maar goed, alles is prima gegaan, helaas was ik er niet bij :o .

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:07

eerst even egopost: Ik heb vrijdag en vanavond zoooo lekker gereden! Eef word al wat stabieler en soepeler!! Heerlijk <3 Ik hou van mn knollie :D :o

B485 en VHU hebben het gezellig gehad!
Gem heeft dr wagen gehaald en ster heeft er weer een ervaring bij!
Tine is aan het oefenen met het alleen staan van Thabor
Tallechie, wat super fijn dat het toch wel goed gaat met je opa! Hopelijk kan hij nog lang van jullie genieten!
Naaltje: Zelfs je laptop vind dat je teveel op bokt zit! :P
Wiellagers: Ik begrijp dat een lager een lager is, maar een autolager past toch echt niet op een menwiel. Daar zit toch duidelijk verschil in en een gewone autogarage heeft die toch echt niet zomaar op voorraad. Dat bedoel ik. Laura, ik hoop dat het optijd is voor je wedstrijd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:13

Fijn dat het beter gaat met je opa tallechie :D
Eefielover: Lekker gereden :D wil ook :(
Gem nieuwe wagen :D
Tine: Fijn dat de kudde al goed zijn gang gaat :D

Vandaag ben ik echt zo blij! Vriendin ging toevallig vandaag nog naar van schie.
Hij heeft het allemaal kunnen regelen zodat zij het mee kon nemen echt zo lief, toch best een hoop voor moeten schieten, maat zie haar morgenochtend vroeg (ga met haar mee op wedstrijd) in de middag nog lesgeven en de kar in orde maken.. druk druk druk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:57

maar dan doet ie het ook weer! :D

super Gem dat het zo netjes gaat :j en dat je kar is goedgekeurd ook ;)

ik ben gisteren ziek naar huis gegaan vanaf m'n werk, snoeiheet, hoesten, benauwd.. :n
nu er hoofdpijn bij.. máár, ik ga mezelf volstoppen met pilletjes, want vandaag is een belangrijke dag :D
zometeen met mijn ouders mee naar de fokker van ons overleden dwergschnauzje.
fingers crossed!

ohja, en lacuuuuun!!! wil fotos zien! sms gister laat gelezen, en nu nog niet christelijk genoeg om terug te smsen :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:21

boink!

ik ben er weer, heb bijgelezen,
vette foto's van schaap,
lange lijsten van voer en gewichten
breezer, 420kg, 1,49m gewicht kar weet ik niet, op luchtbanden
voer 2x 0.5kg basis met 0.5kg sublizonder.
per vandaag wil ik de subli eraf gaan halen.
hij is alweer zo goed als terug op gewicht en t gras komt goed op, dus dan kan de subli er wel vanaf he..
nog ffkes, dan slaapt ie ook weer buiten, dan krijgt ie alleen nog brok ofzo na hard werken.
nu hobbeld ie 5x per week met mij buiten of in de bak.

vandaag weer rondje mennen :)) tandarts is nu ruim week geleden geweest, dus bitje mag weer ongestraft in zn bekkie toch.

iemand tips voor bruine bitloos-men-neusriem?

ik hobbel ook bitloos en wil dat mennend ook doen.
(mits na oefenen in de bak blijkt dat hij ook daar goed op reageerd dan)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:24

Goedemorgen

@ Naaltje: moet jij niet gewoon eens op bed gaan liggen en gaan uitzieken?? :(:)
@ Rivaldo: super dat Van Schie het zo snel kon regelen!
@ Eefielover: wat fijn dat het rijden zo goed gaat!! Haha, pc die vindt dat Naaltje teveel op bokt zit. _/-\o_
@ Gem: lekker dat ze het zo goed doet. En gelijk al een fanclub. :j

Paardjes hebben hier vannacht voor het eerst samen buiten doorgebracht. (R en A stonden al snachts buiten, maar met die pup erbij stonden ze weer even op stal). Lijkt goed gegaan te zijn. Hooinet hing wel aan een kant los en er was hout uit de houtwal gehaald en in de wei gesleept, maar dat geeft niet. Er was niets kapot, niet uitgebroken, geen verwondingen.

Straks gaan we met Thabor naar de binnenbak, gaat manlief er voor het eerst op rijden, gelijk met les van onze vaste instructrice. Man heeft toch een paar jaar niet gereden, en met zo'n jong paard moet je het natuurlijk wel gelijk goed aanpakken, dus dan maar goed beginnen met gelijk les. We gaan nar de binnenbak, omdat die toch een paar meter groter is dan onze eigen bak. Is voor de balans van zo'n jonkie toch net fijner.

Afgelopen week heeft hij wel iedere dag wat gedaan (freestylen, wandelen, longeren), maar dus nog niet gereden. Longeren met dubbele longe ging trouwens heel goed, reageerde niet op de lijn achter zijn kont, dus dat geeft hoop voor het beleren later.

Nou, ik ga wat doen hier.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:51

spannend tine!!! :D
maak je fotos? :)

super dat ze niet zijn uitgebroken, brave ponies ;)

ik ga mezelf verder netjes aankleden nog wat drinken en dan gaan we op weg :)
het uitzieken weet ik nog niet wanneer ik dat ga doen.. nu nog niet echt tijd voor :o

Er zitten hier telkens koolmeesjes op het balkon :+: 4 hoog, koolmees met lef _O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:36

ik ben benieuwd tine hoe het gaat :j

naaltje, als je maar wel een beetje rustig aan doet vandaag dan ;)
gaan je ouder er een nieuw hondje bijnemen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:45

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:26

trainen met pessoa, als je logisch naar het tuigje kun je het vanzelf bedenken ;)
Door het bontje achter de billen wordt de achterhand gestimuleerd om meer onder te treden. De lijn loopt door naar het bit en dan terug naar de longeersingel waar je begint met een lage ring op te zoeken zodat je paard dus met een actief ondergebrachte achterhand in een ontspannen, lage lijn loopt en de bovenlijn loslaat.
Althans, dat is de theorie...
De mijne kruipt gewoon met zn kin op zn borst en drukt zn rug weg en zn achterhand blijft ergens aan het andere eind van de bak achter omdat hij elke stap die zn achterbenen zetten in zn mond voelt en dat vind hij niet tof.
Als ik met zo'n idee wil werken, dan neem ik een elastische bandage die ik vanaf de linkerkant van de longeersingel, achter zn billen langs laat lopen en dan aan de rechterkant vastmaak. En verder gebruik ik er soms een halsverlenger/elastiek of bijzettouwtjes bij want dat accepteert hij wel :) Overigens gebruik ik dat longeersingel-bandage-idee ook wel in trainingen langs de fiets. (dan wel zonder die halsverlenger)

Hier gisteren toch op de shetlandpoownie indoor geweest en meegedaan aan de onderdelen waar ik me voor had ingeschreven. Was hartstikke leuk en gezellig. Zoë vond het op zich allemaal prima, behalve tijdens de lange teugel proef, daar voelde ze zich opeens heel erg alleen ofzo? Agility deed ze dan weer super, wel in een rustig tempo maar keurig achteruit inparkeren, over het zeiltje heen en in 1 keer allevier de hoefjes in de ringen. Agility hadden we thuis nog niet geoefend :+ Knappe merrie!
Sun was jammer, want ik weet dat hij beter kan. Hij was erg aan het gillen en schreeuwen daar, dat mensen onderling zeiden "ohh, dat móet wel een echte hengst zijn en daar mag je helemaal niet mee starten hoor!!" mja, hij heeft toch echt al een hele tijd geen ballen meer hoor en ik heb ze er zelf af zien komen dus ik weet het zeker :+
Met lange teugel M1 zijn we 4e geworden en met de vaardigheid ook want ik reed er een bal af :+ Mendressuur B zijn we nog 3e geworden met precies 180 punten. Kreeg minpunten omdat hij geschoren was ;( en ze vonden hem tegen de hand komen tijdens de middendraf. Nja, moet de foto's nog krijgen, maar voor mijn gevoel reed hij juist 2x een prachtige middendraf.

Verder heeft Evelli van bokt me nog een hoop geholpen. We hebben gelukkig wel de starttijden om kunnen gooien zodat we elkaars proeven in elk geval konden zien en voorlezen, maar dan stond ik nog met een al ingespannen Sun die nog losgereden moest worden enzo. Maar Evelli wilde gerust een rondje met hem rijden en ze vroeg nog of ze hem mee naar huis mocht nemen nee, natuurlijk niet!
Ik hoop dat Evelli haar oren wel weer genezen zijn van dat vreselijke geschreeuw van Sun?

Naaltje: veel succes met de woef! Als het morgen niet gaat, als je je niet goed voelt, dan moet je gewoon thuis blijven he!!!
Laura heeft ruzie met haar wiellagers en de wagen van VHU neemt dat kwaaltje over (is het besmettelijk?) Ik heb anderhalf jaar terug mn lager laten vervangen bij de fietsenmaker. Was 75 euro kwijt.
Tine, fijn dat je mannen het weiland heel gelaten hebben :D En mag je man er écht op rijden? ;)
En verder heb ik nog onthouden dat babs en snuit (ja, en VHU ook natuurlijk) gemeet hebben, en vraag ik me na de ontwikkelingen met Han hetzelfde af als IT, maar ik kan me voorstellen dat dat onze zaken natuurlijk niet zijn :)

Groetjes, Lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:10

En een goedemorgen allemaal.
Was bang enorm veel pagina's te moeten bijlezen want gisteren niet meer online geweest maar het viel erg mee. Denk dat iederen geniet van het prachtige weer! Wij gaan straks naar de marathon kijken, die komt vrijwel voor ons huis langs, altijd erg gezellig.
@Lacuna leuke dag zo lijkt me! Wel raar hoor dat ze je zo afstraffen voor scheren, vind ik echt belachelijk. Het is toch geen keuring. Sun erg gillerig, kunnen ze hier ook wat van, mag je wel oordopjes indoen, die hoge schelle hinnikjes van die kleine poowns /3

Citaat:
VHU, mag ik dan vragen of je alsnog snuit wil verkopen? of, omdat han geen paardengenen blijkt te hebben, verkopen jullie dan freddy?

Freddy hebben we vanaf veulentje dus ben zelf ook best aan hem gehecht, eerlijk gezegd. Als Snuit het goed kan krijgen bij B485 en het klikt allemaal, dan mag hij daar heen. Daar komt bij dat vaak als je wat leest over verwaarloosde pony's of mishandeling is het met zo'n kleintje (kijk de berichtjes op bokt er maar op na). Vaak zijn het pony'tjes voor 'erbij' en ik verkoop ze niet graag voor 'erbij'. Met Freddy is het risico veel groter dat hij verkeerd terecht komt, dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben. Als het bij B485 goed gaat met Snuit, laat ik het denk ik zo, dan staat Alwyn gezellig met Freddy en omgekeerd, anders heb ik er straks nog maar een, mocht mijn landje wel blijven. Mocht het landje definitief weggaan, kijk ik wel weer wat ik ga doen. Maar tweespan heb ik uit mijn hoofd gezet, dat lukt mij niet goed, en ik hou niet van half.

Maar even ander verhaal, want daarom deed ik mijn laptopje open *\o/* *\o/* ik ben eindelijk met Rizanta op buitenrit geweest *\o/* *\o/* ben er zo blij om :D

Gisteren had ik weer om het huis gestapt, paar korte weggetjes op en af en ze was weer enorm aan het kijken, staart erop, gedoe was er opeens zo klaar mee. Daarom had ik geen paard gekocht om alleen zo een beetje buiten te rijden / te klooien -:(- Ik wil wel dressuren in de bak zo nu en dan, maar ik wilde ook naar buiten :7 Dat was precies wat ik nodig had blijkbaar, want vandaag dus gewapend met de slof op pad. En toen zo ontzettend grappig. Ik had geen clipje meer voor de slof dus had het geheel met een touwtje aan singel vastgemaakt. Ik maar verkorten en verkorten toen we over de weg gingen en ze enorm naar ik weet niet wat moest kijken, had ik op een gegeven moment de stoten van de slof door de bitringen :+ was het touwtje geknapt. Met andere woorden, die slof is echt mijn eigen idee van een noodrem, want hij werkte helemaal niet en ze liep er dus, wel stuiterend maar goed, gewoon langs. En ik zat maar stoer te rijden _O- Dus heleboel weer aan elkaar geknoopt en zo verder, als ik dat lijntje nodig heb, so be it. Slof dus verder vrijwel niet gebruikt. We hebben leuk rondje gedaan van zo'n 1,5 uur, grotendeels stap, ook stukjes gedraafd. Ik was zo trots en blij met mezelf en mijn grote onder het zadel zo'n ^) merrie :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:59

Goedemorgen.

Lacuna goed gedaan hoor. Jammer dat ze zo gillerig waren. Fijn dat evelli geholpen heeft.
Naaltje veel plezier vandaag.
Tine fijn dat het zo goed gaat met zijn drietjes
VHU super hoor, je had blijkbaar dat zetje nodig.

Het is hier heerlijk weer. Vanmiddag krijgen we kraamvisite en vanavond ook dus kunnen er niet veel van genieten.

Daan doet het nog steeds super. Ik heb zelf ook energie over. Heb het hele huis al weer schoongemaakt. Behalve stofzuigen, dat mag ik de eerste 6 weken nog niet.

Ik hoop dat ik dinsdag even weer naar veale kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:38

geweldig VHU!! :D
lacuun ook super gedaan :D
ik kom morgen gewoon :))

mijn ouders hebben inderdaad een hondje bij. Een 6 jaar oude dwergschnauzer peper en zout :)
geen herplaats, geen probleemhond, gewoon een cadeautje :) hij is heel knap, heeeel lief, en heel brutaal naar Nelson ;)
Hopelijk gaan ze elkaar lief vinden, goed met elkaar opschieten etc!
En nu voortaan kiezen welke hond er meegaat :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:05

Naaltje spannend een nieuw hondje erbij ! en je pc doet het weer ??
Tine de paarden lekker buiten en Thabor en je man moeten vandaag aan de bak ! ~~}>
VHU een stap gezet en zelf lekker uit buitenrit geweest, heeeeeeerlijk ! knap gedaan
Tallechie wat fijn dat alles met je opa zo goed gaat en dat hij Daan ontmoet heeft !
Heerlijk weer om even buiten te wandelen met je kleine vent !!
Lacuna heeft een mooie dag gehad !! superleuk :):)
Gem de nieuwe wagen opgehaald, en je paardje heeft al een fanclub !!! hahaha.
Lekker rustig is het hier nu wel, iedereen is natuurlijk lekker buiten bezig.

Ik heb gisteren weer thuis gemend, ja je moet je angst een keer onder ogen zien en als je thuis nooit oefent met wagen word het nooit beter, en dat wil ik wel graag, ..... en ja hoor, deze keer zonder angst, manlief heeft even geholpen met inspannen en toen thuis lekker op de zandplaat en door de weide gemend, het is nog maar een begin, maar het gaat steeds beter, manlief heeft nog gefilmd, en ik vond het er beter uit zien dan ik gedacht had, dus dat geeft weer vertrouwen.

Vanmorgen weer een geweldig mooie buitenrit gemaakt zoontje en man mee op de wagen en gaan.... Ze was weer geweldig braaf.......voel me stom gelukkig met die pony !! :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:16

Wat goed van je Biancocoo dat je hebt gemend op de zandplaat. En wat heerlijk dat je weer zo'n fijne buitenrit hebt gedaan met gezin, erg leuk :j

Ben stiekem heel benieuwd hoe het ging met de man van Tine ... na 2 jaar weer op een paard stappen is niet niets en dan ook nog zo'n jonkie ... op vreemd terrein :=

Mijn instructeur doet vandaag voor het eerst met zijn nieuwe vierspan pony's mee met SGW klasse IV dus in Horst. Dan denk ik jeetje zeg, nieuw vierspan en dan direct klasse IV, oeps. Zo zonde gisteren liepen drie van de 4 pony's keurig, maar nr 4 was helemaal de kluts kwijt, dus eindigde hij onderaan met dressuur. Vaardigheid ging al wat beter, hoop echt voor hem dat vandaag de marathon gewoon heel goed gaat zodat ze toch een positief gevoel aan dit weekend overhouden. Wel een hele toestand zeg, drie dagen van huis, pony's op de vrachtwagen, hele spul schoon, invlechten, grooms mee, caravan mee ... je moet er wat voor over hebben. Vind dat dan toch echt wel topsport hoor.

edit: zie net dat de marathon goed ging zeker voor zo'n jong span. Da's mooi.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:31

vhu dat is dus ook wat ik doe. met de marathons. Oke rijdt geen klasse 4, maar klasse 1 heb je ook 3 dagen werk. 1 dag alles schoonmaken, 1 dag dressuur en vaardigheid en 1 dag marathon.

Ik rijd tot nu toe heen en weer omdat we geen caravan hebben en ook geen auto daar voor. MOet al een auto hebben voor de kar en voor de trailer..

Ik heb sinds een uurtje zo'n heftige buikpijn, kan er bijna niet van zitten. Liggen wil ook niet. Echt ontzettend vervelend.

ben ook benieuwd hoe het met thabor gaat.

Fijn dat je geoefend hebt bianca en een leuke buitenrit hebt gemaakt