[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee_

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:09

hahahah lekker lekker puhhh, krijg je lekker niet;)

Ze lijken inderdaad wel heel erg op elkaar! maar wat ik moet ik dan met mn andere shet! Ik weet het: 4 span:D:D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:14

Toen ik vanmorgen de gordijnen opentrok, wist ik dat de planning voor die dag helemaal zou omgegooid worden: Sleeen.

Eerst te voet naar de pony's met de slee achter mij aan en het tuig op de slee. Pony ingespannen, enkele proefritjes in de weide en dan hop het bos in. Was zalig.
Wel geen foto's getrokken.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:16

Jaa, heerlijk he! :D

Susanne

Evelinee_ schreef:
hahahah lekker lekker puhhh, krijg je lekker niet;)

Ze lijken inderdaad wel heel erg op elkaar! maar wat ik moet ik dan met mn andere shet! Ik weet het: 4 span:D:D

Haha geen idee, maar als je ooit besluit m te verkopen, schroom niet en pb me hahahah :')

Susanne

b485 schreef:
Toen ik vanmorgen de gordijnen opentrok, wist ik dat de planning voor die dag helemaal zou omgegooid worden: Sleeen.

Eerst te voet naar de pony's met de slee achter mij aan en het tuig op de slee. Pony ingespannen, enkele proefritjes in de weide en dan hop het bos in. Was zalig.
Wel geen foto's getrokken.

Heerlijk zeg, jammer dat je geen fotos hebt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:17

Wat vinden jullie, moet mn ava de kerstmuts houden of is Jelle zonder muts leuker :+

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:18

Zal ik doen jelle! Ik moet eerlijk toegeven tis ook echt een schatje! Wel eigenwijs en heel nieuwsgierig zo als een echte shet, maar nooit chagarijnig! En een heerlijke heet hoofd wat je moet hebben voor de marathon!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:22

Leuke foto's heb gereageerd..

Ik vind met muts wel erg leuk hoor,, ik wil ook me kerstfoto daar, maar ik weet niet hoe ik de foto moet verkleinen kan een van jullie dat?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:26

jelle zonder muts..

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:27

Jelle, ik zou de muyt slaten staan. Das toch echt kerstsfeer.

Dat ik geen foto,s heb vind ik niet zo erg. Heb er nog van vorig jaar. De herinneringen (en de spierpijn) vond ik veel belangrijker :-)

Het was echt zalig in het bos. vooral in draf zwierde Petra vrolijk met haar staart. Voor de koets doet ze dat ook, maar nu zag ik het echt heel de tijd voor mij.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:27

Laura ik verklein in paint ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:32

Evelinee_ schreef:
Zal ik doen jelle! Ik moet eerlijk toegeven tis ook echt een schatje! Wel eigenwijs en heel nieuwsgierig zo als een echte shet, maar nooit chagarijnig! En een heerlijke heet hoofd wat je moet hebben voor de marathon!

Haha ik wil er inderdaad dan ook eentje bij die hard werkt net als mick, dat is echt dé menpony die je wilt hebben, zal nooit stoppen met trekken hoe moe hij ook is. Jelle daarintegen steekt zn middelvinger op als hij denkt dat hij te moe is :o ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:35

Vanhuisuit! Leuk zo'n sneeuwballen gevecht. Jullie hond he, is dat nou een husky of een jonge malamute? Hij lijkt namelijk ontzettend op onze malamute, maar die van jullie is zoveel smaller.

Vandaag niet gesleet, moest naar Utrecht en daar heb ik vrij lang over gedaan :+ 20 cm sneeuw op de a2 :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:46

Volgens mij is de hond van VanHuisUit een echte Husk, maar dan het huishond type. Vind die altijd wat meer op malamutes lijken. Vergelijker bij onze wedstrijd sledehonden dan he ;) Die huishonden zijn meer het keurings type, de kenmerken die een jury graag ziet. Onze husky's zijn helemaal gefokt op snelheid en wedstrijden en zien er gewoon anders uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:47

Ja dat is waar. Er zit een groot verschil tussen de showlijnen en de werklijnen.
Toch twijfelen wij :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:06

Jammer dat je niet heb gesleeed evelli!
Ik wil zo weer naar stal gaan om te sleeen :P.. hihi maar kan er moeilijk komen ;)

Als je het in paint doet, zijn de pixels dan ook kleiner?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:12

Maar je hebt werkhonden en werkhonden hoor, wij lopen alleen wedstrijden met 4 of 6 honden, en dan heb je geen iele muisjes nodig. Wij lopen echt met grote honden met lange poten. Als je met een open team loopt (bv 12 honden) dan zie je gewoon kleinere hondjes die super snel zijn, maar minder hoeven te trekken.

Helaas worden de honden de laatste jaren nogal verpaupert, de sport moet als maar sneller en sneller, en tja daar konden raszuivere husky's niet goed meer aan voldoen dus gooien ze er andere dingen door (snelle rassen, bv windhond), andere stamboom erbij en hup je hebt een 'raszuivere' husky. Dat moet wel want in nederland mag je alleen wedstrijden doen met raszuivere honden met stamboom. De honde die je nu dus veel ziet op wedstrijden zijn lelijke dingen met flaporen. :n

Wij lopen echter nog wel met zuivere honden, nouja zuiver.. in die tijd (onze oudste zijn nu 10) werd er ook al van alles gedaan hoor achter de schermen, maar ze zijn redelijk zuiver. Dit is de reden dat wij ook stoppen met de sport, het is gewoon niet leuk meer die honden die je nu ziet, dat kan je geen husky meer noemen.

Toen onze jong waren, waren ze de snelste, liepen altijd bij de eerste 3 plaatsen in de top. Maar nu kunnen ze die flappie honden ook niet meer bijhouden hoor. Zonde van zo'n mooi ras

Dit is deel van ons team, kijk die lange poten eens
Afbeelding

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:15

L_Rivaldo schreef:
Leuke foto's heb gereageerd..

Ik vind met muts wel erg leuk hoor,, ik wil ook me kerstfoto daar, maar ik weet niet hoe ik de foto moet verkleinen kan een van jullie dat?

Ja leuk dankjewel rivaldo ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:19

oeh gave foto jelle

Evelelinee geen dank hoor :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:24

@Jelle: gaaf, hoor! Trainen jullie ook zonder sneeuw? Misschien een domme vraag :o .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:26

Haha geen domme vraag hoor, maar dat doen we inderdaad. Hier in het bos/duin. Met een trainingskar. Maar in de sneeuw met de slee is toch leuker hoor :D
Er zijn in NL ook zat wedstrijden met de kar.

mn pa, karrenwedstrijd
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:35

Jelle, ziet er echt leuk uit. Hoe werkt het eigenlijk? Moeten ze op een bepaalde tijd en rondje lopen? En wordt er dan nara d eindividuele tijd gekeken, of starten jullie met een hele groep en is het dan om ter snelst?

Wordt er achteraf ook gekeken naar de harstslag en dergelijke van de honden?

(vond trouwens de foto met kerstmuts beter :-) )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:42

Nee de wedstrijden zijn net als in de film hihi (ken je de film Balto?). Er wordt een route uitgezet, die moet je volgen. Je hebt sprint (tot 20 km), middle distance (bv 80 km) en longdistance, zoals die ene wedstrijd in Alaska, 1000 km oid is die.
Meestal start je in je eentje, om de minuut of 2 minuten. Sommige wedstrijden hebben een massa start. Er staat een DA, die kijkt hoe ze over de finish komen maar controleert niks.

Je stuurt je honden trouwens met commando's, geen leidsels oid wat mensen nog wel eens denken. Links = hoa, rechts = gi (djie) stoppen in HO en je rem intrappen haha, en rennen... dat heeft geen commendo die beesten lopen vanzelf haha, nouja wij roepen altijd iets van JA.
De leaddog volgt de commando's, hij loopt voorop.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:46

Ow en ze kijken inderdaad naar de snelste tijd van iemand :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:52

mmm, en hoe weten ze dan het verschil tussen een flauw bochtje en een scherpe bocht? Met hoeveel honden wordt er zo gereden?

Welke afstanden doen jullie?