[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:57

Nou hij is goed gegroeid, moet 150 gram bijkomen per week en was er 470 gram bijgekomen is dus nu 4470 gram, mooi toch. Deze mw zei alleen hij krijgt dus genoeg hoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:20

Sonjim, fijn dat zoontje goed groeit !
Janouk.. wauw :(:) :(:) lijkt me vreselijk moeilijk om je zoon 3 weken zo ver weg te moeten laten gaan....brrr..nachtmerrie...helemaal nu met al dat gedoe..maar wel bijzonder dat hij dat mee kan maken, ook wel veel positiefs voor hem natuurlijk, nou , we duimen gewoon met zijn allen dat hij weer veilig en vlot thuis is !!
Tine..wauw,..dat is flink scheef afgesleten..
hej, vhu..gelukkig veilig op weg naar huis..ik hoop dat je goed aan komt..
en morgen naar de paardjes.
baudyh, nog gereden met db ?

hier onweersbuitjes..t'is lekker afgekoeld, dat is wel fijn.
zoontje heeft dag 3 van de fiets4daagse gedaan..hij is nog niet zeker of hij morgen ook nog wil gaan..hij heeft in de afgelopen 3 dagen nu 90 km op de fiets gezeten..ik vind het superknap..want ik kan dat zelf niet ......gelukkig is mijn man een echte fietser, en hebben ze heel veel plezier samen !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:38

Bianca: respect voor je zoontje. Ik kan dat echt niet!
Sonjim: lekker doorgaan zo +:)+

Fysio is net geweest. Ze vond Rembrand er erg goed uitzien. Natuurlijk was er wel enige bespiering op de billen verdwenen, maar veel minder dan je zou verwachten na 6 weken niet werken. Verder was hij goed los in het lijf. Ze vond hem goed stappen en draven en was overall dus erg tevreden. Nu afwachten wat er volgende week uit de scan komt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:57

Mikko gaat prima en Sonjim weer bij de pony's geweest, wow, dat ijzer Tine, leuk die verslagen van zoon; hier konden we ook foto's bekijken op facebook.
Oei, pijnlijk, Gemma, Baudyh: knuffel voor Billy :(:) en het is idd echt verschrikkelijk; heeft hier ook veel impact. VHU heeft de vakantie er ook weer bijna op zitten en Image en Janouk spelen verstoppertje :D , idd heel veilig, maar zoals iedereen denk je toch wel ff... :(:) :(:) .
Biancao: wat ontzettend knap van je zoon +:)+ !

Ik heb vast van alles gemist, maar hier druk-druk-druk _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:11

Nou pony's stonden er tevreden en gezond bij :) toch wel ideaal voor ze hoor, deze wei.
Zoonlief groeit goed Sonjim, stelt toch altijd gerust, zeker als ze nog zo jong zijn. Onze zoon was altijd wat klein (wel stevig :Y) ) ... moet je hem nu zien, grootste van zijn klas en nog altijd stevige vent 8-)
Je moederinstinct is vaak wel het betrouwbaarste is mijn ervaring dan.

Wat vervelend van de blaar Gem, lijkt met erg pijnlijk. Jeetje Avaluna dat is wel heel weinig vakantie voor jouw man :oo

Naja zeg zitten we net naar prachtige film te kijken, springt kat op de afstandsbediening kunnen we die film niet meer vinden }:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:37

@VHU: hahaha, kat wilde quality time :') . Fijn dat de pony's er goed bij stonden <3 .

Hier is het lekker afgekoeld na het onweer met flink wat regen van gisteravond.
Ik was net begonnen de rest van de inloopstal leeg te halen samen met eigenaresse van opaatje; daarna gezellig gemaakt bij het schuilen :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:26

Hier nog geen spat onweer gehad dus nog aardig warm. Huis was ook enorm warm natuurlijk. Zo maar even de wei en de schuilstal gaan mesten.
Heb een poos geleden ook een wei met schuilcontainer gehad, de pony's gebruikten toen de container ook voornamelijk als een soort openbaar toilet. Nu ook weer :')
Vanmiddag Wiske ophalen uit het hondenpension dan is alles weer compleet :)

Fijne dag allemaal!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:52

:wave:

Ik zal me hier ook weer eens melden, heb wel telkens pogingen gedaan om bij te lezen, zo heb ik regelmatig practige foto's gezien van Tine haar zoon met de knappe pony.
Nieuwe boktbaby bij Sonjim <3 Gefeliciteerd.

Nu vraag ik me ook af hoe het met de andere twee boktbaby's gaat?

VHU is net terug van vakantie.
Bancacoo is gelukkig ook nog in het topic gebleven en ook zo'n knappe zoon aan de fietsvierdaagse.....helaas geen weer voor de hondjes momenteel.

Gem heeft zich verbrand :oo hopelijk valt de schade nog mee.

Hier alles zijn gangetje druk op het werk en lekker met de Pown aan het rijden.
Net nieuw tuig opgehaald bij Paul Claessen en ben er super mee in mijn nopjes en de Pown ook :D

Druk weekend voor de boeg net als Maisie morgen d/v en zondag marathon op Jumpin de Weel *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:06

Goedemorgen..
Zoon en manlief zijn van start gegaan, vandaag de laatste fiets4daagse dag...het is droog *\o/* *\o/* *\o/*
Dingetje...heeel benieuwd naar een foto van je claessens tuig met paard natuurlijk !! *-:) *-:) en veel succes bij de wedstrijd morgen.
Vhu, Wiske weer ophalen, lekker alles weer thuis, fijn dat met de paardjes alles in orde is !!
Gem, hoe voelt je elleboog vanmorgen ?
Avaluna is heul druk !! wel aan jezelf denken he ?!
Tine, fijn dat fysio R er goed vond bij staan, spannend de scan volgende week..
Maisie veel succes aankomend weekeind met de wedstrijd.

Even kijken wie mis ik allemaal..

Lanouska..hoe is het bij jullie ?
Aks...ben je d'r nog ?? mis je wel met je grappige Didd's en Simba foto's !!
Crazymel...hoe is het met jou..want volgens mij heb je van alles beleefd, en hoe is met met Wish ?
Smick, alles goed met jou en beeb's
HT, hoe is het met jou en de pony's ? ben je met de jongste al een beetje begonnen met wat trainen, of is die nog te jong ?
Claud...jou missen we ook !! hoe is het met bubble's en met jou ?
Marjola ? hoe is het met Sam, op fb zie ik wel vaak e.e.a voorbij komen.
Misterylady hoe is het met jou en vjellko ?
Biancailona...hoe gaat het met jou, de kids en je paardje
Bicci t'is stil bij je..waar zit je...heb je je stem al terug..haha..die heb je hier niet nodig !! =:)
Annemie, hoe is het bij jou, en hoe is het met het paardje van je man ?
En last but nog least...
Ollie1, hoe is het bij jou en brutus en hans ??.....
heb ik iemand vergeten...sorrrrrry !!!! O:)

zo.... Y;( Y;( voor wie ik vergeten ben..
ik ga weer verder..rommel uitzoeken, maar ik heb geen dozen meer om in te pakken..haha..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:14

Ja gisteren nog een heerlijk ritje gemaakt met db. Iets van anderhalf uur weggeweest. Op de vlakte was het bijna koud met een aardig windje maar onder de bomen veel dazen. Moet vlak bij huis over een klein bospaadje van een paar honderd meter. Gelukkig vliegendeken op want toen we thuis het erf op reden zaten er wel 100 dazen op hem. Veel doodgeslagen. Soms wel 5 per keer. Echt drama.

db is nu blij, staat een keer vliegendeken loos in de wei want het regent dus dat kan wel ff.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:21

Baudy: lekkere rit gemaakt
Bianca; wow wat een samenvatting _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ En wat heb jij een stoere zoon (en man). Echt superknap.

Hier net weer bezig geweest met foto's. Wat is dat toch altijd een klus. Ik maak er gewoon teveel haha
Straks nog keuken soppen, dan heb ik weekend.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:28

Biancacoo, er zijn er idd heel wat afwezig. Jammer, maar iedereen zal wel zo zijn redenen hebben.
Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd hoe het Canada / Amerika -avontuur van Andewi (zus Lanous) is afgelopen. Helaas niets meer van gehoord.

Dingetje een nieuw tuig voor de Pown *\o/* . Staat ook op mijn verlanglijstje, maar het duurt nog even voor dat bovenaan staat :D .

VHU weer terug van vakantie

Gem heeft vanmorgen shampoo op d'r wond gekregen. Is nie leuk nie %) . Jammer dat de mesitran (honingzalf) op stal staat. Dat durf ik er zo op te smeren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:28

Ik heb ergens gelezen dat Andewi ( zus Lanouska) heel snel weer terug was omdat het daar toch niet was wat ze ervan verwacht had.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:56

Volgens mij had ze 2 adressen waar ze naar toe zou gaan, toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:56

@Gem anders ouderwets sudocreme op blaar?
@Baudyh wat een dazen ellende -O- word je zelf dan ook niet helemaal lekgeprikt? Hier gelukkig nog steeds weinig dazenoverlast maar we zitten dan ook niet in het bos. Pony's lopen ook nog steeds zonder maskers of dekens.
@Biancocoo wat goed zeg van je zoon dat hij vandaag ook weer fietst! Erg leuk dat hij dat zo doet met zijn vader. Succes met al het inpakken :(:) merken de honden al dat jullie zo druk zijn met verhuizen?
@Dingetje nieuw tuig *D gaaf hoor. En lekker op wedstrijd *\o/*
@Avaluna zou huizenruil voor jullie wat zijn? Schijnen organisaties voor te bestaan die dat regelen? En dat je daarnaast nog wat mensen regelt die zowiezo langskomen voor de dieren? Misschien willen mensen uit dit topic wel, je woont daar zo geweldig!
@HT gaat het nog steeds goed zonder die specifieke medicijnen?

Hier alle pony's een flinke poetsbeurt gegeven. Ze zagen er helemaal verwilderd uit, manen in van die strengen. Wat gaat dat dan snel eigenlijk. Nu hebben Hero en Ollie ook wel een hele flinke bos ondertussen en hun manen krullen ook wat. Ber heeft maar zo'n dun bosje :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:03

Zoon en man zijn gefinished, superknap van ze, nu in totaal 120 km gefietst ! medaille binnen en ze zijn erg trots dat ze dat samen gedaan hebben, voor mijn man appetje eitje..die fietst vaker rond de 100 km per dag..maar zoontje niet, die is 7 jaar..dus erg trots !

Vhu...de honden zijn nogal...druk, en ondeugend en luidruchtig..gisteren alle hondenspullen in de hondenaanhanger gedaan...dus ze hebben zeker door dat er iets gaande is....ze weten alleen nog niet wat..haha..nu met die regen denken de 2 oudsten..aan TRAINEN !! :j haha..maar zover is het nog lang niet.

Gem, is ook zo, iedereen is druk met zijn/haar eigen leven/ding, maar toch wel leuk om af en toe iets te lezen van ze..
en auwwwww....shampoo op wond...dat is niet leuk...honingzalf..is een goede idd...
sterkte ... :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:54

VHU, sinds mijn kinders uit de luiers zijn heb ik geen sudocrème meer aan boord. Thuis staat nog wel een potje van / voor de oppaskinders -O- .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:18

Gem, even wat bedenken voor je hoor. Heb je calendulazalf, vaseline, of desnoods wat zonnebloemolie of boter om het te verzachten?

Ik moet dringend de keuken gaan soppen, maar zoooooooooooooooooooooooo geen zin. -O- Ga denk ik eerst maar even met de honden wandelen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:04

Tine, calendula-spray (okee geen zalf) helaas vorige maand weggegooid. Was pas 5 jaar over datum :') . Vaseline ligt in het vakje onder de bokstoel ivm piepende remmen... gaat lekker hier :P .
Zonnebloemolie heb ik, boter uiteraard ook :j . Heb er nu nog steeds aloë-vera gel op, maar dat plakt steeds als ik ergens tegen aan stoot.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:25

Herkenbaar, zalfjes over de datum. Je gebruikt er maar weinig van en dan belandt het in de kast. En ook herkenbaar: alles wat je zelf nodig hebt, ligt bij de paarden. Alleen is dit in jouw situatie nogal ver weg. Lastig.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:38

Hoi :wave: ik ben er nog hoor! ;)

Ik lees nog steeds met een schuin oog mee, maar heb eigenlijk net te weinig tijd om fatsoenlijk mee te praten in de HK. Dan bedoel ik ook echt reageren op anderen in plaats van alleen maar mijn paardenverhalen hier de wereld insturen. Dat zou ik nogal egocentrisch vinden van mijzelf, dus daarom praat ik niet meer actief mee hier. :o

Voor nu geen uitgebreide samenvatting (sorry!!!), anders wordt het zo'n lap tekst met herhalingen van 3 maanden geleden. Y;( Y;( Y;( Weet vooral dat ik met jullie meeleef en jullie verhalen blijf lezen. :) Mij toevoegen op Facebook mag trouwens altijd.

Anyways: Met mij gaat het goed. Mijn dagen zien er voornamelijk zo uit: werk - avondeten - paarden trainen - nog wat andere dingetjes regelen en misschien een beetje tv kijken en dan hup naar bed. Dus word lekker geleefd op sommige momenten ;) Owja en mijn contract is met een jaar verlengd. Dus ik blijf nog wel even een busy bee! :D

Met Sam rijd ik dit jaar minder wedstrijden, we zitten namelijk in een trainingsfase. Ik heb wat impulsmarathons meegepakt (wil begin augustus debuteren tijdens SGW Wieringen in klasse 1) en verder dressuurmatig doortrainen. Eerst tijdens de instructieweek Mennen in Ermelo en nu heb ik iedere woensdagavond thuis privéles. Flink aan het bikkelen dus. :) Gelukkig gaan we langzamerhand vooruit. Zondag 3 augustus ga ik voor het eerst sinds mei weer een dressuurwedstrijd starten. Even om te oefenen voordat we het Districtkampioenschap rijden. Daar focus ik mij voornamelijk op de vaardigheid, maar als je een paar 100km in de auto gaat zitten, pak je toch ook even de dressuur mee. ;) Dus daarom 3 augustus voor de 2e keer M starten :P Gisteravond is Sam voor het eerst behandeld - cranio sacraal - (hij zet regelmatig door de spanning en stress zijn rug vast dus daarom voor een behandeling gekozen), dus nu staat hij even 5 dagen stil, maar meneer is dit jaar in topconditie. Zeker na die instructieweek. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken na zo'n eerste behandeling. Blijkbaar hebben Sam en ik heel wat klachten gemeen als ik het gister zo hoorde :P

Verder ben ik van plan om in Kootwijk op de Welsh dag te gaan starten. Ontzettend veel zin in (ik kom daar al sinds ik als jong meisje Bixie ohz reed). Dan gaan we voor de lol ook meedoen aan bestgaande menpony. Daarnaast hoop ik begin september weer een stapje verder te zijn met mijn dressuurniveau. Hopelijk gaat het dan weer ergens op lijken. ;) Mocht je een Welsh pony (met papieren, maar hoeft niet perse bij het NLse stamboek te zijn) hebben, geef je dan vooral op ;) Het is echt een supergezellige wedstrijd (combi van ohz en mennen). :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:03

@marjola: gefeliciteerd met je contract *\o/* . Lijkt me erg leuk zo'n welsh dag :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 21:30

Kootwijk lijkt me ook erg leuk! Alleen beetje ver weg krijg manlief denk ik niet omgepraat.

Verder drukdruk dat is hier ook.

Morgen weer starten hoop weer op een paar puntjes met robin en robijn moet zich gaan gedragen anders denk ik dat ik hem toch even goed moet aanpakken in de proef.

Gem gaat het al wat beter! Is toch lelijk als je je zo verbrand.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 06:13

Bianca: op facebook zulke knappe foto's gezien van man en zoon: wat een topprestatie
Marjola gefeliciteerd
Succes Maisie vandaag!

Wij gaan zo een rondje Amsterdamse Bos doen onder het zadel; even uitlopen na de mendressuurles van gisterenavond. Morgen een mendressuurles van een jurylid; zij kwam na de laatste wedstrijd naar ons toe met een aantal tips om te verbeteren: ..................na een tijdje praten/vragen/uitleggen bood ze aan om eens samen te werken aan die tips: dus dat gaan we morgen doen.
Heel blij met het aanbod: verandering van spijs doet eten, zeggen ze.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:07

Goedemorgen

Janouk: wat leuk van dat jurylid om dat zo aan te bieden. En veel plezier bij je rondje in het bos
Maisie: succes vandaag
Marjola: druk maar fijn dat je even langskomt!!

Net buiten droog gemend met Samoerai. Ging heel goed, met wat aanmoediging liep ze zelfs door een kleine plas heen. Nu had ik een vraag he (niet dat ik zelf ga beleren hoor, maar was gewoon een overpeinzing toen ik aan de wandel was). Als je een pony/paard gaat beleren, moet hij dan ook gelijk aan de teugel lopen (zeker de wat oudere dan he, die ohz dat ook al doen), zodat ze gelijk op de goede manier leren lopen voor de wagen, of ben je alleen maar bezig met leren trekken en doet de rest er niet toe? Ik merk wel dat ik het moeilijker vind om ze droogvmennend aan de teugel te krijgen dan met de kar erachter. Ze zwabberen meer, komt denk ik ook omdat je nu geen bomen hebt om ze te steunen. Misschien heeft het ook nog te maken met de plaats waar je bent, op de bok zit je toch een stuk hoger dan dat je erachter loopt tenslotte.

Nou, ik ga eens met Rembrand aan de slag. Het is hier al vies benauwd en dus stikt het alweer van die rotdazen.