[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:13

Hier eten de honden ook het paardenvoer als ze de kans krijgen. Gekke beesten. Als ik wortels voor de paarden heb, moet ik die ook goed wegleggen, anders vind ik overal oranje hondenpoep.

Voor de geiten heb ik zo'n kalveriglo, maar voor 3 grote geiten is dat wel erg krap, dus we gaan er 1 bijbestellen (dingen zijn loeiduur, maar ja, je moet wat he?) Heb nu heel creatief geknutseld, met wat pallets, dekzeil en strotouwtjes een soort van tentje gemaakt. Ben benieuwd of ze het gaan gebruiken. Heb Eva toch maar weer in de wei gezet. Ze moet tenslotte wel wennen in de kudde. Die andere stomme beesten staan dus wel in de regen he? En zijn ook dus ook nat. Maar die hebben heel dikke wintervacht. Eva heeft amper haren staan.
Nou ja, vandaag nog maar een paar keer controleren hoe het gaat.

Fijn dat Tchica geen last meer heeft en dat ze zich met elkaar weten te gedragen, scheelt zo veel stress als er rust is in de roedel.

Zomerwei laat ik maar even zitten, ben ik veel te moe voor, dus ga zo lekker douchen en naar bed. Dan mag de fysio me straks weer pijnigen.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:17

wel leuk voor koninginnedag tine :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:56

:wave:
Biancacoo gelukkig schone longfoto! En lekker de hondjes laten spelen. Hier zijn Bubbles en Beer aan het stoeien samen.
Bicci/Tine aan de hand stappen is zeker te proberen, geen idee of ze dan druk gaat doen of niet, maar ik denk niet dat ze daarna dan rustig blijft. Maar we zien wel. Volgens de dierenarts kan de pees wel wat hebben.
Tine arme geit die niet binnen mag...

Heb vanochtend heerlijk gereden op de zus van Bieb. Is geen gemakkelijk paard, maar ik weet de knopjes steeds beter te vinden. Zij is Z geweest, dus een hoop dingen zoals travers etc, kan ik op haar oefenen zodat ik weet hoe het moet en hoe het voelt, en dan kan ik dat dan weer samen met Bieb proberen. Heel handig leerpaard dus :D
Nu lekker boterhammetjes eten. Met hagelslag :9

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:48

Oeh leerpaard is altijd leuk!

Hihi hond die graan eet... Hier heeft de hond wel een x natte paardenbrok gegeten... Arme beest kon daarna aan de laxeermiddelen...

Whieh ik ben blij... Wij hebben op stal een grote bongerd van zo, 100 bij 150... Hier mag ik lekker op gaan mennen als ik de bodemgesteldheid een beetje in de gaten hou...

Ideaal want onze bak is veeeeeel te zwaar om in te mennen... Zelfs straks gevuld met kokosvezels...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:49

Heerlijk Frensie als je zo lekker kunt rijden met de paarden. En succes met Gwin weer opbouwen, zal nog gedoetje worden maar komt helemaal goed hoor.
Bij ons op stal hebben we een schaap en een geit 'voor de leuk' en dat geitje staat toen het erg koud was met dekje in de wei (zo'n honden-regen-dek). Ze hebben ook schuilhokje, staat schaapmans dan vrijwel nooit in geitemans wel.
Pffff opluchting Biancocoo dat de longfoto goed is, is toch altijd spannend. En Avaluna nog steeds moe.... misschien gewoon gebrek aan zon en lentewarmte?
Tine sterkte bij de fysio.... en ja die honden van ons vreten ook van alles als ze de kans krijgen, viespeuken en als het dan verkeerd valt weer aan de :r :roll:
PSM bongerd betekent wei? Dat is super zeg als je daarop mag mennen :j

Vanochtend heb ik Ollie eerst lekker laten rondstuiteren in de bak *\%/* daarna samen met groom op pad. We zijn dik uur weggeweest. Flink geoefend met halthouden, bochtjes maken, een tempo proberen te draven, rechtrichten. Allemaal over de weg / parkeerplaats-werk dus qua trekken niet zo inspannend (ze was ook totaal niet moe). Ze liep op een gegeven moment echt heel mooi over beide leidsels, lekker knabbelen op bit, vlot te draven <3 . Voelt dan zo fijn als je weer even op dat punt bent. Dat je weet waar je weer naar toe wilt en dat het er dus in zit :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:53

Snelle vorderingen vhu! Leuk!

Bongerd is de oude boomgaard... Echt ideaal... Ik was eerst bang dat t niet zou mogen ivm dat we daar ook hooien... Maar t mag, nu dus nog ff oefenen met alleen inspannen en vroem vroem dan gaan we daar mooi trainen...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 11-04-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:53

@Frensie: zo'n leerpaard is altijd fijn :j

@Baudyh: oeh, dat is goed nieuws!

@VHU: heerlijk gemend *\o/* .

Kon nog even snel tussendoor naar de ha en heb antibiotica gekregen, moet maandag terug als het niet verbeterd en ik moest m'n bed in :D , nou ligt dat wat gevoelig natuurlijk, hahahaha. Nu nog even snel op kantoor, dochter ophalen en cadeautje voor een feestje halen en dan zal ik even de bank opzoeken, totdat ik moet stofzuigen (dat kun je hier echt geen dag overslaan), de was moet doen, koken en de beestenboel en wilde Romeo nog mennen, maar dat zal wel helemaal niet de bedoeling zijn :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:56

VHU is me net voor; wilde vragen of je er geen hondendekje op kunt leggen :) .

Over honden: hier een hond vroeger gehad die een pan oliebollenbeslag opgeslobberd had, dat op de verwarming stond te rijzen := . Die heeft daarna zulke last van winderigheid gehad! Na enkele uren zo'n pijn in zijn aars had dat hij steeds omkeek wanneer hij er eentje lietAfbeelding!!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:57

Ik heb 'bongerd' even gegoogled en kwam uit op boomgaard?
Wel super dat je mogelijkheid krijgt om te mennen, lekker he! :)

Hier deze week iets soortgelijks. Ik longeerde Dids, in de wei met zijn 2 weidegenotes erbij. Gaat prima, ze bemoeien zich nergens mee, en stalhouder had toegezegd dat dat mocht.
Kwam stalhouder naar me toe, hij had ook nog een hoger gelegen weitje, mocht ik ook wel op om te longeren enzo.
Mooi, want daar zou ik kunnen mennen :) Dan hoeft de omheining niet dicht en kan ik dus in mijn eentje erop :)

@vhu; fijn!! Je weet het he, deze groom is incidenteel oproepbaar omdat ze heel benieuwd is naar je ollebol! :)

Ik zit hele taaie materie door te spitten... Ben aan het uitzoeken in welk deel van de hypofyse ACTH wordt geproduceerd en waarom. En waarom andere delen dat overnemen.. Ik dacht dat ik HBO deed :') Heb een stel boeken voor mijn neus liggen die gebruikt worden in opleiding voor dierenartsen :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:02

Oh, net een lawaai (ik schrok even, want 2 weken geleden is het zwembad in de stad afgebrand...), maar de schoorsteen is weg ;( ...
Vlakbij ons aan de bosrand is vroeger een steenfabriek geweest, de fabriek zelf is afgelopen zomer gesloopt, alleen de mooie hoge schoorsteen stond er nog, maar die zag ik dus net omvallen door het raam van kantoor...
Heel jammer, want was ons aanknopingspunt als we aan het rijden of mennen in het veld zijn, nu weten we niet meer waar we uithangen, ben ik bang := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:15

Hondendekje zou oplossing kunnen zijn, weet alleen niet of ze in die grote maten bestaan. Maar ze moeten toch ook droog kunnen liggen, dus er komt gewoon een hokje bij (350 euro, kassa. Je moet er wat voor over hebben he) Ze lag net in echte hok, toen de andere 2 buiten stonden. Gelukkig loopt Blanca (een witte melkgeit) heel vaak gewoon buiten.

Moet nu snel naar fysio.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:26

@Aks leuk! Ik stuur je nog even pb :j
@PSM helemaal top. Het is gewoon zo heerlijk als je af en toe eens lekker kan oefenen op afgezet stuk of dat nu bak of wei is maakt niet uit.
@Tine extra hok is natuurlijk wel handig, ben je direct van alles af. Dacht ik zal even voor je kijken bij dursy dog voor dekje, kom ik op dit dekje uit, maar die kost wel 110 Euries :') maar goed er zat een maattabel bij, blijkbaar heb je die ook voor honden. Kan me overigens niet voorstellen dat ze bij stal zo'n duur dek hebben hoor voor geitemans maar blijkbaar zijn er hondendekken in vele soorten en maten :P
http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 4009/37940

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:35

Als er een maat bij een hondendeken staat, is dat dan ruglengte of onderlengte?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:38

Op het plaatje is het ruglengte, vanaf ongeveer tussen schouderbladen. En dan exclusief staart :P :))

Ik ben toch zo blij dat we weer zo lekker hebben gemend, voelt zo fijn om weer positief bezig te zijn :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:41

Ja, ik zie het... Tine, past jouw geit in een hondendekje van 50 of 60 cm, denk je? Daar kan ik wel, goedkoop, aankomen. Of eventueel een veulendekje, daar heb ik er nog 2 van liggen (64 en 78 cm bovenlengte).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:50

@Avaluna nog even was vergeten te reageren, zo dat was schrikken dan zomaar die pijp naar beneden :oo
@Gem ook goed idee een veulendekje -:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:54

balen gem, het aanknooppunt kwijt :oo
GPSontvanger dan maar :=

nou, een fotootje van 't kapsel wanneer er wat aan geknutseld is (die krullen/slag zijn helaas niet natuurlijk..)
Afbeelding

Heb er nog geen spijt van :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:59

@Aks; looking gooooooooooooooood!!!! Knap ding!

verder over geitjes las ik. Wist echt niet dat die niet in de regen mochten, zoeken ze dan zelf de droge stal op in die weitjes waar ze dag en nacht staan? vind ze altijd zo schattig, maar hoorde dat ze helemaal niet zo schattig zijn haha.

En avaluna zag de schoorsteen verdwijnen... en heeft ab gekregen van de dok. Hopelijk snel verbetering!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:18

@Aks: <3 , mooi!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:23

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:24

Wowww Aks! Net alsof je een bloem in je haar hebt, leuk :D !

Ava: ik heb ook altijd veel baat bij die markeerpunten. Als de hoogspanningsmasten en kabels ineens weg zouden zijn boven de Schinveldse bossen, dan heb ik een megaprobleem... zo ook de koeltorens van Essent hier in Maasbracht :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:30

wuahahaha, ik zie 'm nu ook :') Ons mam d'r gekoesterde orchidee _O- (bij elke beweging ''pas op m'n orchideeeeeeeee'' :') )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:51

Zo hebben mijn broer en schoonzus trouwfoto's laten nemen op de boulevard van Noordwijk. Ze lopen hand in hand, met ver op de achtergrond een lantaarnpaal met een meeuw erop. Voor de goede kijker is het echter net alsof de meeuw op José's hoofd zit :+ .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:51

Aks: ziet er goed uit!
Avaluna: markeringspunt omver gevallen. Dat is lastig
Smickey: ze zoeken zelf hun stalletje op als het (hard) regent. Ze staan hier ook 24/7 gewoon in de wei. Vroeger haalde ik ze snachts op stal, maar dit is veel makkelijker voor mij (hoef ik geen stal meer uit te mesten. Die kleine keutels zijn knap lastig :+ )
Geiten zijn wel lief hoor. Oke, ook wel lastig. Zijn namelijk ware uitbreekkunstenaars. Maar als je de omheining goed hebt, zijn ze gewoon erg leuk. Ze zeggen wel eens: van geiten leer je vloeken. Nou, dat klopt wel hahaha. Gelukkig zijn ze gek op brokjes en dus ook makkelijk weer te vangen. Wij hebben wel bewust grote geiten (1 melkgeit en 2 boergeiten), die breken iets minder snel uit dan dwerggeiten enzo.
Gem: ik zal straks eens opmeten, maar ik vind een dekje geen blijvende oplossing, dus ga toch voor een hok. Maar bedankt voor het aanbod

Bij de fysio over zere handen/arm gehad. Zij denkt dat ik carpaal tunnelsyndroom heb. Dus van de winter met die kou wsl ook daardoor pijn ipv te dunne handschoenen. Ga me er nog eens even in verdiepen zo.

Zoonlief wil niet naar judo (heeft buikpijn zegt hij, maar weet niet 100% zeker of dat wel klopt), dus heb het zometeen lekker rustig. Had alleen nog wat boodschappen en geld willen halen, dat gaat nu niet lukken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:09

Oeffff Tine, carpaal tunnelsyndroom is heel vervelend.... mijn schoonmoeder heeft dat, en is er inmiddels al verschillende keren aan geopereerd.