[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:42

whaha... wat een streng kind heb je :D

Ik heb net ook gefietst, 4x.. naar 't station, station naar natuurgebied, natuurgebied naar station, station naar huis.. Maar hoe meer ik mezelf moe maak, hoe meer ik reutel, dus ik ga zo maar met de auto naar stal, en dus ook maar niet rijden...
maak er wel een longeertraining van :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:44

Iedereen veel plezier vandaag, het is echt heerlijk weer.

Ik ben maar weer met de boekhouding bezig gegaan dat had ik vorige week net niet af gekregen :-)

Daan heeft vannacht voor de eerste keer in zijn eigen bedje en kamertje geslapen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:18

tallechie, hoe gaat het inmiddels met je opa?

rafiki kan ook niet zo goed alleen zijn.
Als ik die alleen op stal laat, dan blijft hij ook regelmatig gillen.
Behalve als hij voer heeft.
Maar ja, dat raakt ook op.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:20

ohja, wiellagers
Laura!
Ik weet dat wiellagers van auto's geperst worden bij bepaalde bedrijven. Nu weet ik niet of dat alleen bij auto-lagers kan of ook bij kleinere lagers. Ik kan dit nu ook even niet vragen. Ik zou als ik jou was even een garagebedrijf bellen en dit vragen.
Het is wel een aardig geintje wat centjes kost geloof ik...
of dat nou aan het demonteren van de auto ligt of aan het persen van de lager weet ik zo niet.
zou even een garagebedrijf bellen :j

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:32

jeetje wat een drukte hier..

B485 en VHU veel plezier vandaag! Dat het vooral maar een gezellig dagje is!

Tallechie: Hoe is het met je opa? En knap dat hij al in eigen kamertje en bedje slaapt. Gaat hij ook al door in de nacht of is het daar wat te vroeg voor.

Rivaldo, ik zou toch een wagenbouwer bellen. volgens mij zijn autolagers en koetsenlagers niet te vergelijken. Misschien kan een garage ze wel leveren maar dan heb je ze er niet binnen een week op zitten vrees ik. Succes ermee!

Eef is ook niet zo'n goede alleen staander. Ze krijgt alleen hooi en gras en na t werken een snoepje en een spuitje in dr mond met vit E met selenium voor dr spieren (spierbevangenheid) en dr horse voor dr gewrichten (spat). Doet ze het erg goed op en krijgt nog maar een derde van de aanbevolen hoeveelheid. Misschien dat ik dat uiteindelijk helemaal afbouw. Verder krijgt ze dus helemaal niets. Zit er wel over te denken om over een paar weken wel wat te voeren als ze van de zomer naar de knhs instructieweken moet. Dat is toch wel een heftig weekje en kan ze wel wat krachtvoer gebruiken, maar ja, als ze dat helemaal niet gewend is, zal dat ook wel niet zo best zijn denk ik.

Verder ben ik wat dingen vergeten waarschijnlijk maar goed, fijne dag allemaal!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:34

@eefielover; een lager is een lager, offie nou aan je fiets, je wagen of in je auto hangt, principe blijft hetzelfde
er zitten kogeltjes in, en als ie kapot is zijn die kogeltjes geen kogeltjes meer waardoor het vloeiende draaien stokt
volgens mij maken ze ze dan open, frutten er nieuwe kogeltjes en een bom vet in en persen het terug dicht (dit is wat ik er zelf uit interpreteer)
dan maakt alleen de maat van de kogeltjes uit, maar denk dat bedrijven die wel hebben ;)

je krijgt dus niet zo gauw een níeuw lager, maar het lager wordt gerepareerd.

Afbeelding
wiellager van een japanse motor.

Overigens, als je lagers stuk zijn, zo stuk dat ze vastslaan, dan moet je al tijden een gegrom/geschuur/geratel gehoord kunnen hebben? (van niet soepel rollende balletjes etc?)
volgens mij gaan ze sneller stuk van zand etc ertussen, dat schuurt.. sja dan heb je 't als menkar érg zwaar ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:40

Nee dat weet ik dat autolagers en menlagers wat anders zijn ;) Het erop maken lukt ons ook wel. De onderdelen is alleen een probleem, want heb maar een week, is het er niet, kunnen ze bestellen, maar dat kost ook tijd.. Ga vanavond denk ik als mijn pa kan naar van schie die is tot 9 uur open. Ook imanse verkoopt wiellagers.

Dat het hetzelfde blijft is waar, maar de maten zijn zodanig kleiner dat ze bij een auto garage niet op voorraad zullen hebben.

Er kwam zelfs allemaal water uit, geen goed teken. Ook het vet vond ik behoorlijk weinig.
Ga dan ook gelijk de rubbertjes ervan vervangen en een klodder vet op doen :P

De foto van hierboven zo zien ze bij de menwagen van mij er niet uit, die kogeltjes liggen dan rondom de buitenkant en niet aan de zeikanten. Nee geen geluid gehoord, dat is juist het rare. Wel bij het weglopen met de kar van de pakeerplek in de schuur dat hij even wat grrrrr doet en dan over.. tijdens het rijden niets.. echt raar.

Naaltje: Lekker sportief geweest zo te lezen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:43

ik zou niet te gauw roepen dat bedrijven dat niet hebben, zou het gewoon proberen. je kunt alleen een ja krijgen namelijk, die nee heb je al ;)

ik ga m'n camera pakken en naar dids toe, heb 'm gemist het mormel :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:54

laura, hca in klarenbeek heeft een grote voorraad van spullen kun je die niet vragen ?
Je weet nooit !!
en hans van der mee heeft ook altijd spullen op voorraad.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:08

Laura balen van je wagen! Hoop dat je hem snel kan repareren.

Tallechie, heerlijk he om zo'n kindje te dien ontwikkelen! Ik doe 1 keer per week schoonmaakwerk bij iemand thuis vanwege haar zwangerschap. Kindje is in september geboren en ik maak dus elke week zijn ontwikkelingen mee. Echt zo lief!

Sollicitatie gesprek verliep volgends mij wel goed!
Vanmiddag komt van schie om te kijken of mijn tuig nou goed zit of niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:15

Jenkins: vraag Van Schie gelijk even hoe het met mijn wagen is. Of die al klaar is ;) :D
Naaltje: ik hoor hier ook altijd wel wat hoor. Zand zit zo snel ergens tussen. Denk dat iedere menkar wel geluid maakt.

Vwb het alleen staan: ik denk niet dat Thabor ooit in zijn leven alleen heeft gestaan. Dus dat is dan al sowieso niet met Laura (Rivaldo en Tum) te vergelijken. Maar goed, ik ga het gewoon met kleine stukjes proberen op te bouwen.

Ben in ieder geval erg blij dat er zoveel rust is in de wei. Denk dat ik ze vanaf morgen maar dag en nacht buiten ga laten. Durf ik wel aan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:46

hihi zo te horen hebben we van schie allemaal nodig, jenkins voor de tuig, tine voor haar wagen en ik voor onderdelen en mijn sulky :P..

Hoe lang is hij al in de maak tine?

Bedankt voor de tip bianca, ik probeer het eerst even hier in de regio gezien we de maat niet meer kunnen aflezen, heel misschien halen we straks nog 1 goede eraf, maar na mijn wedstrijd is het de bedoeling alles te vervangen zodat je gewoon weer een tijd vooruit kan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:49

We zijn nu 7 weken onderweg, hij zou met 8 weken klaar zijn, dus kan niet lang meer duren. :D *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:54

Dat zou wel fijn zijn :D.. bij mij is het helaas steeds uitstel geweest, maar dit komt ook omdat het een nieuw iets is wat nog in ontwikkeling is elke keer toch weer wat aanpassingen. Opzich geen probleem.

Net imanse gebeld heeft heel veel verschillende soorten liggen echter is hij maar tot 5 uur open en dan is mijn pa net klaar met werken. Morgen van 10 tot 3 maar dan moeten we beide werken,, grrr.. ik verwacht namelijk niet dat van schie veel wiellagers op voorraad heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:15

Nou, net Thabor ca 15 minuten op stal gezet. Ik had voer in zijn bak gedaan en hooinet was al gevuld voor vannacht. Toen hij binnen stond de anderen gevoerd en de wei uitgemest. Toen ik daarmee klaar was, weer naar de stal gelopen en hij stond heel relaxed te eten van zijn hooi (voerbak was al leeg). Oke, we zijn er natuurlijk nog lang niet. Als ik op wedstrijd ga, dan vertrekken de anderen en blijft hij achter, maar de eerste stap ging goed! *\o/*. Morgen weer en als het dan weer goed gaat, zondag een stapje moeilijker.

Andere moeders van de judoleskinderen hebben helemaal niets van zich laten horen. Heb geen zin om rond te gaan bellen, dus ga maar gewoon met alleen eigen kind naar de les. Probeer ik in de lestijd nog maar wat boodschappen te doen.

Ben wel heel benieuwd hoe het met B485 en VHU is gegaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:42

Ben inderdaad ook erg benieuwd :)

Mijn vriend is bezig een hor op maat te maken en in elkaar te zetten. Moet er best om lachen het lukt hem uiteindelijk wel maar toch ziet het er heel comisch uit :P

Snel naar de praxis om duktape te halen voor mijn langboom, hier hadden ze alleen grijs, maar denk dat dat teveel opvalt dat het tape is.
Ook een buis van issolatie materiaal gekocht die ik op mijn voorkant van een buis kan bevestigen zodat bij het opklappen van mijn lamoen geen beschadigingen aan mijn kar kunnen komen. Ook potje hemmelrite gaat mee, ga dus weer even klussen met paps :D, maar eerst nu naar huis en naar van schie :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:02

:wave:

fijn dat je goed gevoel hebt bij de sollicitatie jenkins! :j wanneer hoor je meer?

Heb met dids gewandeld.. wat een drakenstein zeg... ^)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:27

Afbeelding
dit was dids z'n humeur vandaag.. hij stond het touw uit m'n handen te trekken...
huftertje...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
knap huftertje, dat wel :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:44

Oh Naaltje, die eerste foto, je zou hem toch :+
Citaat:
de wiellagers zijn op
tijdens het ritje met B485 hoorden we halverwege weer 'het geluid', dat werd steeds luider maar we kwamen gelukkig wel met alle vier de wielen thuis....conclusie hier ook een wiellager. Volgens mij kan er ook verder niet veel aan mankeren: of het zijn de remmen of het zijn de lagers }:0 Wagenbouwer (Dekkers) woont vlakbij, komt van de week toch langs bij Peter, kijkt hij er even naar.

@Biancocoo wat super dat de Omega 3-6-9 werkt, ik vind het ook echt superspul.
@Tine, fijn dat de voertruc werkt zo op het eerste gezicht. Als het zo gaat dat hij het vooral erg vindt dat de anderen weggaan, kun je hem altijd nog laten denken dat de anderen 'blijven' en hij weggaat. Door bijv de paarden eerst met z'n drieen bijv buiten te zetten (ingevlochten en klaar voor de wedstrijd zeg maar). Dan Thabor weer op stal zetten (met zijn net & eterij) en dan de andere twee op de trailer en weg. Wedden dat hij dan niets in de gaten heeft :+

Van Schie is er maar druk mee, mogen de mega-posters in dit forum anders korting :D

Leuke middag gehad met B485, Snuit gedroeg zich voorbeeldig :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:47

ooooh was ie lief VHU :D en nu ? :o :)
mijn kar moet ook gecheckt worden :j binnenkort even regelen.

Ja dids was in een flinke $#%$ mood.. kon hem ook goed :P
Hij was uitzonderlijk schrikkerig, springerig en kijkerig.. Kortom; ik moet eens wat meer de drukte weer gaan opzoeken.. Hij is aan 't ''ont-verkeersmakken''

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:02

dids had dus een plaagbui?

VHU, was het ritje met snuit bevallen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:31

Mag B485 zelf vertellen, als ze dat wil en eraan toe is :j is geen haast bij.

@Tallechie, wij hebben Han tot een maand of 7, 8 bij ons op de kamer gehad, in zijn wiegje, pal naast het bed. Ik vond het erg handig met de voedingen 's nachts, kind uit de wieg, voeding, kind in de wieg en verder slapen :z

Vanmiddag werd het me wel heel duidelijk dat Han echt geen men/rij/ponykind is en ook niet wordt helaas -O- Hij zit dan te piepen dat hij naar de pony's wil, is hij er, doet hij er niets mee. Ben er nu ook wel klaar mee eerlijk gezegd. Kan het Han niet kwalijk nemen, hij heeft het gewoon niet. 't Is helaas niet anders.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:34

Avond allemaal. Ik ben zonder veel file thuis geraakt.

Laura: veel succes met de zoektocht naar de lagers.
Tine wacht vol spanning op haar wagen
Jenkins laat een kenner naar haar tuig kijken.
Dids was in een baalbui.

Onze namiddag:
We zijn begonnen met Snuit te poetsen. Hij stond heel dribbelig te doen. Ze waren net pony's op de vrachtwagen aan het zetten en ik denk dat Snuit graag mee wou. Maar zo gauw de vrachtwagen weg was, was hij meteen rustig (oef). Optuigen, inspannen en in de bak een rondje rijden. De eerste momenten dat ik de leidsels kreeg waren toch wel spannend. Maar hij was super braaf en licht op het leidsel. De kar kraakte nog steeds niet. Dan maar een rondje naar buiten. Eens op een zandpad gaf VHU de leidsels weer over. En daar zaten we bijna in de pas geploegde akker: we slingerden van links naar rechts. Maar eens we vertrokken waren ging het best wel goed. Snuit reageerde na 3 keer al op mijn draf commando. Alleen de overgang terug naar stap was moeilijk. Onderweg een grote tractor en een loslopende hond tegengekomen en Snuit keek er amper van op. Toen we een erf op reden om om te draaien en de terug weg te beginnen, dacht hij even dat hij er al weer was. Tegen dat we terug aan de stal kwamen, kraakte de kar heel hard. Met uitspannen ging Snuit meteen op rust staan.

Natuurlijk hebben we onderweg veel gezeverd, gelachen en genoten van het zonnetje.

En, Rizanta is echt GROOT.

Hoe het nu verder gaat, ga ik even via PB verder met VHU bekijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:06

VanHuisUit schreef:
@Tallechie, wij hebben Han tot een maand of 7, 8 bij ons op de kamer gehad, in zijn wiegje, pal naast het bed. Ik vond het erg handig met de voedingen 's nachts, kind uit de wieg, voeding, kind in de wieg en verder slapen :z

Wij hebben Patrick al snel in zijn eigen kamer neergelegd, ik deed echt geen oog dicht. Hoorde ieder zuchtje. (slaap nu al jaren met oordoppen in en hoor hem nog vaak (nou ja, dat gebeurt heel zelden dat hij snachts huilt ofzo) eerder dan mijn man.) Voor het voeden had ik eerst een tuinstoel in zijn kamer staan. Maar later een opklapbed neergezet, zodat ik liggend kon voeden. Werkte ideaal.

Jammer dat Han het toch niet heeft. Lijkt me moeilijk om dat dan ook echt los te gaan laten.

Stoute dids }:0

Zo maar naar bed toe, is weer veel te laat geworden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:13

@ naaltje dids was vervelend, maar wat is ie knap
@ vhu en B485 hebben een leuke middag gehad
@ tine gaat thabor leren alleen te staan
@ L_rivaldo heeft de lagers van de kar kapot en baalt

ik ben niet helemaal lekker ben goed verkouden en daar komt nog een leuke hoofdpijn bij kijken. vanmiddag bij me moeder en der vriend taart wezen eten de vriend van me moeder was woensdag jarig en daarna toch heel stoer naar de manege gegaan want H.S had weer 4 span les ging eigenlijk echt best heel goed uzma gaat zich steeds beter gedragen en ook even de dresuurproef geoefent die we in de marathons moeten gaan rijden.

sinds woensdag is er in coevorden bij H.S muziek in de bak. ga morgen dus met uzma inn de bak rijden terwijl de muziek aan staat kan ie daar ook mooi aan wenen daarna toch nog weer de living van de vrachtwagen schoonmaken want het is al weer een bende, en heb s'avonds nog een feestje bij me moeder thuis voor de verjaardag van me moeder en der vriend en de aftrap van het nieuwe seizoen vieren
druk dagje dus weer