[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:51

Hier binnen bezig met klein mannetje ik krijg de dagen wel om. Is wel warm met zo'n uk tegen je aan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:03

Maisie, fijn dat de vaardigheid en marathon zo goed gingen..en tja dressuur..blijft erg moeilijk vond ik altijd....kost veel training !!
je hebt een leuk stel paardjes, ik hoop dat je eruit kunt komen....robin is wel heel gaaf.....die is nog jong, jullie groeien samen vast nog verder door !!

Sonjim..ja warm he ?!...helemaal met zo'n warm ukje, haha..
Heb je iemand die op de pony's past ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:04

Goeienavond!

Maisie: ik snap :j . Niet leuk als je op 2 onderdelen goed scoort en het derde niet wil lukken. Toch is de dressuur het onderdeel waar je het meest op kunt trainen en instructie volgen.

Ik heb vanmiddag de buitenkant van mijn elleboog verbrand %) . Er dreigde een regenbui terwijl ik in de sluis stond. Probeerde dekking te zoeken en ging tegen de uitlaat van de generator aan staan. Dat was een beetje dom, om maar met Maxima te spreken. Helaas moest de sluis nog omlaag, kon ik niet koelen en brandde het lekker door. Zal wel een beste blaar worden. Heb er wel aloë-vera gel opgedaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:37

mijn moeder verzorgt mijn pony's dus dat is wel fijn. net voor het eerst weer autogereden, ging erg goed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:48

Auw Gem!!

Sonjim dat is wel fijn dat er voor de pony's gezorgd word kan je zelf lekker genieten van de kleine!

Tja ferro en dressuur is geen combi. Helaas zijn we daar al een jaar of 7 mee aan het stoeien
dus heb mij er bij neergelegd dat dat niet beter meer gaat worden.

Pff indrukwekkend die stoet rouwauto's en al die mensen langs de kant van de weg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:54

Dan idd toch maar een tweespan Robijntjes :D ! Je hebt iig de keuze.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:13

Ja gem luxe probleem haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:58

jammer dat dat niet wil maisie met ferro..hij is wel vreselijk mooi !!
dan maar 2-spannetje..haha...lijkt me super !!

Gem..auw zeg......ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt..maar op zo'n plek als de elleboog..kon dat nog wel eens tegenvallen...

sonjim, fijn dat je moeder op de pony's past ! een geruststellend idee dat ze in goede handen zijn, en weer auto gereden ! goed bezig *\o/* .

die stoet rouwauto's was idd indrukwekkend....

verder..hoop ik dat iedereen weer gewoon terug komt hier in het topic....ik ben d'r ook nog....veel te jammer om geen verhalen van jullie te lezen.. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:33

ik hoop dat ook..........................Waar zijn jullie??????????????

Voor de vrolijke noot dan mijn dames aan het verstoppertje

Image: ik tel tot 10 en dan kom ik je zoeken Maflinger! :+ :+

Afbeelding

Janouk: Joehoeeee Image, ik ben hier achter de schutting.

Afbeelding

:D :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:43

Nou, ik kan het toch niet laten. Mis jullie te veel. Het is trouwens wel errug rustig hier.

Janouk: geweldige foto's _O-
Bianca: tja als jij terugkomt, kom ik ook maar :D
Gem: dat lijkt me heeeeeeel erg pijnlijk.
Sonjim: goede verzorging voor ponys. En baby op schoot lijkt me inderdaad nu wel heel erg warm.
Maisie: jammer dat het niet lukt. Maar aan de andere kant: wat heb jij een doorzettingsvermogen als je het al zo lang probeert.

Vanmiddag komt de hoefsmid voor Rembrand. Is ook wel dringend nodig. Door al het stappen op asfalt is zijn hoef (en ijzer) heel erg afgesleten. Ben de laatste 2 weken al aan het stappen in de berm, omdat ik vrees dat er anders weinig hoef overblijft. Normaal stap ik natuurlijk veel minder en niet over asfalt. Juist in stap sleept hij een beetje en laat ik nu net alleen mogen stappen. -O- Ik hoop dat de smid er straks nog iets moois van kan maken, ziet er echt niet uit. Verder gaat het met Rembrand prima, tenminste, hij loopt nog steeds niet kreupel en heeft nog steeds geen dik been. Oftewel, geen flauw idee hoe het gaat. Daarom volgende week een afspraak gemaakt voor 2e scan (is dan 7 weken verder) om te zien hoe we ervoor staan. Erg spannend.

Zoonlief geniet volop van zijn kamp. Belt trouw iedere dag even om te zeggen hoe het gaat. En de manege plaatst bijna dagelijks ook wat foto's. Wel leuk, want hij heeft zelf geen camera, maar zo dus wel wat fotos

En gisteren voor het eerst deel van het tuig van Amerigo op gedaan bij Samoerai, om haar daar vast aan te laten wennen (ik weet dat het niet past :+ ) Nou, ze liep er mee of ze het altijd al doet. Ik longeer natuurlijk altijd met dubbele longe, dus ze kende het gevoel al wel een beetje. Heel af en toe is ze wat paniekerig als longe klem zit onder de staart, dus ik had staartriem losjes hangen. Vandaag weer gedaan en morgen maar eens borststuk erbij doen. Hoofdstel gaat helaas echt niet soort van passend worden, dus de kleppen kunnen we nog niet oefenen.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5436C778

Ze staat er een beetje appelig op, halthouden gaat al heel veel beter *\o/* , maar ja, blijft nog wel moeilijk natuurlijk. Ik had de foto met mijn mobiel gemaakt en die is niet heel snel, dus was al blij dat het er zo op kwam -)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:51

Janouk, je hebt iig altijd een levendige fantasie hoe paarden (zouden kunnen) denken :D .

Tine: zal allemaal wel wennen bij Sammie. Fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft op kamp :) . Mijn zoon zit ook op kamp, maar wil als 16-jarige uiteraard geen mededelingen daarover doen naar zijn ouders :') .
Ik kijk steeds wel even op de FB-pagina van het NaWaKa, maar heb nog geen foto's kunnen ontdekken waar hij op staat. Maar goed, er lopen geloof ik 3400 scouts....

Blaar is vannacht open gegaan op het matras (denk ik). Is zo bijna zo groot als een euro, even schoongedept, ziet er wat viezig uit, maar met de aloë-vera gel er op valt de pijn gelukkig wel mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:55

*\o/* Bianca en Tine are back...........nu de rest nog :j

@gem en tine :(:)
beide zonen op kamp.

Ik leef met jullie mee............over 1 week vertrekt mijn zoon naar Japan voor 3 weken. pfffffffff vind het nu al moeilijk. En al die neerstortende vliegtuigen, typhoons en aardbevingen helpen me niet echt om rustig te worden.
Dus ik waarschuw jullie alvast...........over 1 week ben ik niet te genieten. :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:58

Ach, er lopen er hier nog twee, dus die vullen de vrijgekomen decibels ruimschoots op :D .

Janouk: vliegroute checken... niet boven (bijna) oorlogsgebieden vliegen. Ik zou er ook niet gerust op zijn := ..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:59

O, maar ik ben niet zielig dat zoon op kamp is hoor. Hij vindt het geweldig en het klinkt misschien heel erg raar, maar voor mij is het ook wel even lekker soort van rustiger. Een 8-jarige vraagt nu eenmaal veel aandacht.

Pff 3 weken naar Japan. Kan me voorstellen dat je dat eng vindt :(:)

Gem: Sam pakt alles zo goed op, maak ik me geen zorgen over. Longeren over 5 balken gaat tegenwoordig helemaal volgens het boekje ipv 5 balken in 1 sprong proberen te nemen. Het is echt een heel leergierige dame. Ben erg blij met haar. Fijn dat de pijn meevalt.

Nu moet ik vliegen naar de zomerwei, smid komt zo en ze staan nog niet op stal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:11

Gem schreef:
Ach, er lopen er hier nog twee, dus die vullen de vrijgekomen decibels ruimschoots op :D .

Janouk: vliegroute checken... niet boven (bijna) oorlogsgebieden vliegen. Ik zou er ook niet gerust op zijn := ..

Ik heb er maar eentje, maar wel een rustige.
Vliegroute..........hummmmmmmm, volgens mij moet hij over heel wat strijdende partijen heen vliegen.
De mensheid leert niet echt uit de geschiedenis............oorlogen hebben geen zin; allemaal haantjesgedrag }:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:31

Bianca en Tine leuk dat jullie er weer zijn..

Volgens mij is vliegen toch nog steeds betrekkelijk veilig. Al zou je dat op dit moment niet denken.

Kinders zijn op kamp leuk hoor. Ikzelf vond ponykamp vroeger echt geweldig. Super leuke tijd altijd. Jammer dat dat er niet meer is als volwassenen. Nou ja dat is er wel maar niet meer hetzelfde.
Ben de laatste jaren nog wel steeds weg geweest een weekend of weekje maar meestal komt er heibel van. Als kind nooit last van.

Ik wil straks nog een ritje maken met db voorspellen ze weer onweersbuien. Word je toch moe van.

Gem beterschap,klinkt niet zo fijn.

ik ben best onder de indruk van het hele gebeuren om de mh17 heen moet ik zeggen. Gisteren ook erg mooi om te zien dat wij de slachtoffers wel met respect kunnen behandelen. Waar een klein landje groot in is. Ik was ook erg onder de indruk van de speech van Timmermans bij de VN in New York. Echt kippenvel. Betrap me erop dat ik zeker wel 1 x per uur ff kijk op de nu.nl app of de nos app of er nog nieuwtjes zijn. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik dat gevoel zo goed ken als je op schiphol loopt en helemaal blij ben dat je op vakantie gaat, iedereen in het vliegtuig heeft ook die stemming en dan gebeurd er in eens dit. Erg moeilijk voor te stellen.
Ben ook gewoon erg benieuwd hoe het af gaat lopen politiek gezien. spannende tijd.

Met billy gaat het eigenlijk nog hetzelfde. Maar ook niet slechter dus. Het heeft gewoon echt tijd nodig.
Het stomme is dat hij niet bang is van paarden nu maar niet het weiland in wil waar het gebeurde....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:40

Soms erg stil als de kids weg zijn, maar ook wat tine zegt herken ik wel ook soms wel even lekker. Onze dame hadvroige week iedere dag kinder vakantiewerk dan zijn ze wel s'avonds thuis en vandaag is ze met opa en beiden tantes en alle kleinkinderen naar de speeltuin.
Als ze naar Japan vliegen is wel een stap verder, zou ik nu nog niet aan moeten denken.

Tine balen dat Rembrandt nu zijn voeten zo verslijt. Scheef afslijten kan soms ook met de blessure te maken hebben. en fijn dat Sam het zo goed doet.

Ik ga dadelijk naar het bureau om onze kleine man te wegen en dan rij ik meteen even naar de pony's ben 2 weken niet daar geweest, veel te lang dus. Is wel een uitdaging hoe ik dingen regel, kan nu auto rijden, maar mag niet meer dan 5 kilo tillen dus wagen of maxicosi mag ik niet tillen, volgens mij onze zoon ook al snel niet meer, als ik me daaraan houden moet. Dus dadelijk mijn draagdoek maar uit gaan proberen.

Billy koppelt de plaats met het gebeurde, ik heb dat met een hond met de stroomdraad gehad, de draad was het probleem niet volgens de hond maar de wei.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

Heb de := - smiley gebruikt. Bedoel dus nagelbijten Y;( .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:18

Nu weer op de boot vanavond de pony's weer zien:-)

@jeskim wat vaag zonder ijzers en goed met zou me niet uitmaken dan zou het bij mij gewoon met worden en that's it. Soms ligt het ook gewoon aan,combi ondergrond en hoeven. Ik heb niet zoveel ervaring met vage klachten anders dan of dunne zolen, hoefzweertjes, kan hoefsmit vaak wat mee, of dan toch iets in rug/hals, vaak iets voor osteo, fysio ism da of iets met spieren wat je dan vaak constateert na bloedonderzoek ism da fysio. Maar kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt hoor en dat het in je hoofd blijft rondspoken. Ik heb dat zelfs met Ber alleen al bij het verhaal over haar terwijl ze bij ons hooguit wat gevoelig heeft gelopen nooit kreupelen en dat gevoelige kom heel goed komen van het bekappen in combi met toen erg harde grond ivm droogte.

hier doen we tussen door ook nog wat uitjes maar we hebben vakantie technisch gezien niets te klagen. Is wel erg fijn want voorgaande 4 jaar stond we altijd 'op scherp' ivm gezondheid (schoon)ouders dat je altijd om de dag zoiets contact hebt.

Het is ook onze laatste dag heerlijk weer ongelooflijk lee wel,vakantie in Zuid Frankrijk ipv Engeland

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:18

Nu weer op de boot vanavond de pony's weer zien:-)

@jeskim wat vaag zonder ijzers en goed met zou me niet uitmaken dan zou het bij mij gewoon met worden en that's it. Soms ligt het ook gewoon aan,combi ondergrond en hoeven. Ik heb niet zoveel ervaring met vage klachten anders dan of dunne zolen, hoefzweertjes, kan hoefsmit vaak wat mee, of dan toch iets in rug/hals, vaak iets voor osteo, fysio ism da of iets met spieren wat je dan vaak constateert na bloedonderzoek ism da fysio. Maar kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt hoor en dat het in je hoofd blijft rondspoken. Ik heb dat zelfs met Ber alleen al bij het verhaal over haar terwijl ze bij ons hooguit wat gevoelig heeft gelopen nooit kreupelen en dat gevoelige kom heel goed komen van het bekappen in combi met toen erg harde grond ivm droogte.

hier doen we tussen door ook nog wat uitjes maar we hebben vakantie technisch gezien niets te klagen. Is wel erg fijn want voorgaande 4 jaar stond we altijd 'op scherp' ivm gezondheid (schoon)ouders dat je altijd om de dag zoiets contact hebt.

Het is ook onze laatste dag heerlijk weer ongelooflijk leek wel,vakantie in Zuid Frankrijk ipv Engeland

edit sorry veel posts niet gezien zie ik nu zal ik straks nog op reageren of niet internet valt regelmatig weg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:41

Sorry voor mijn 2x post krijg het niet meer weg.

zag dat het topic wat oververhit was geraakt maar ook dat bijna iedereen weer terug was dus hoop dat wie er nu nog niet is (ben t ff kwijt) ook weer komt.

hondje en merrie wat veulen verdedigt dat is geen handige combi...ik heb een paard gehad wat tot twee keer toe een schaap zo had gemolesteerd dat het kantje boord was ze pakte ze vast en trapte dan ook met haar voorbenen echt heel vuil en dat dus zelfs zonder veulen.

wat vervelend Tine dat je hand nog steeds zo,slecht is... Ik heb sinds ik zo'n beetje met Hero heb geworsteld in het vrachtwagentje toen hij naar zijn beleeradres zou en ongeveer dubbelgevouwen om de voorstang zat behoorlijke last van mijn schouder. Heb hem er toen afgeduwd met alle kracht die,ik had maar denk dat er toch iets niet goed is gaan zitten.

Janouk voel met je mee met je zoon zo ver weg zou me ook doodongerust maken en tegelijkertijd wat ontzettend leuk van hem dat hij zo mooie reis gaat maken!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-07-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Zo weer een beetje mens na 2 glazen koude ijsthee.... toch wel erg warm na 3 stallen mesten, voer klaarleggen voor vanavond, stal aanvegen, db binnen zetten en mimble ( loge pownie) en zelko buiten.
ik heb 2 weilandjes voor 3 paarden die niet bij elkaar kunnen. Dus dat is ff verdelen. Mimble gaat zaterdag weer weg dus dan hebben db en zelko hun weitjes weer terug.

Zag op fb mooie foto's voorbij komen van VHU in Engeland. Mooi geweest volgens mij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:48

VHU: lekker genoten van vakantie en nu weer op terugreis. Wij hadden afgelopen 2 jaar ook al zulk mooi weer in Engeland. Helemaal geen regen ofzo.

Sonjim: dat slijten van Rembrand zijn voet komt door de verlamming aan dat been. Normaal stap ik niet zoveel op asfalt. Rij sowieso amper op verhard, alleen bij de marathonwedstrijden. Maar daar is het meeste in draf, en dan tilt hij zijn been wel goed op. Het heeft nu ook met desinteresse te maken. Als hij aan het werk mag, tilt hij zijn benen beter op.
Spannend naar het bureau. Aan de andere kant, ze willen daar altijd het gemiddelde kind zien. Maar ja, om gemiddelden te krijgen heb je ook minimum en maximum. Dus niet teveel van aantrekken. Ik kreeg altijd te horen dat zoonlief te licht was. Nou, hij doet het prima, eet als een bootwerker :Y)

Baudy: Vliegen is inderdaad veiliger dan autorijden, maar toch, als het misgaat is het gelijk wel heftig. Hele gebeuren heeft ook hier flinke impact, toch probeer ik er zo min mogelijk aan te denken (struisvogelpolitiek vrees ik :o ). Gekke Billy.

Hoefsmid heeft extra wideapunten in het nieuwe ijzer gezet, zodat alles minder afslijt.

Hier nog een foto van zijn oude ijzer. Tja, wat aan ijzer was afgesleten, was dus ook van hoef af.
Maar goed, de smid is een ware kunstenaar, het ziet er nu weer mooi uit.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:37

Tine, dat herken ik, die consultatiebureau-medewerkers die het liefst "curve-kinderen" willen zien. Ik heb 3 lange lijzen en alledrie niet dik te krijgen. Familiepannen warm eten en ruim een brood per dag eten ze hier weg :Y) . Okee, ik ben geen koekjes/snoepjes/chippies/frietjes - moeder, al komen ze daarin ook niks te kort, maar elke keer commentaar van het consultatiebureau. Wat en hoeveel en wanneer ze aten. Werd er niet goed van :( .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:55

Gem schreef:
Tine, dat herken ik, die consultatiebureau-medewerkers die het liefst "curve-kinderen" willen zien. Ik heb 3 lange lijzen en alledrie niet dik te krijgen. Familiepannen warm eten en ruim een brood per dag eten ze hier weg :Y) . Okee, ik ben geen koekjes/snoepjes/chippies/frietjes - moeder, al komen ze daarin ook niks te kort, maar elke keer commentaar van het consultatiebureau. Wat en hoeveel en wanneer ze aten. Werd er niet goed van :( .

Hier ook. Ik gaf borstvoeding, er zou niet genoeg in zitten, dat soort onzin kreeg ik naar mijn hoofd. Als ik jonger was geweest, was ik daar vast heel onzeker van geworden en dus gestopt met borstvoeding. Ik ben gewoon op eigen gevoel af gegaan. Zoonlief was en is altijd vrolijk, ontwikkelde zich prima. Alleen was hij te lang en te licht. Nou ja, beter dan te kort (alsof je daar iets aan kunt doen :+ ) en te zwaar.

De gemiddelden gaan ook steeds meer omhoog, omdat er helaas steeds meer te dikke kinderen zijn. Moet je dan het gemiddelde aanpassen? Lijkt mij eigenlijk niet. Maar goed, dat gebeurt dus wel. De normen worden bijgesteld. Wat vroeger slank was, wordt nu ineens als mager gezien. En wat vroeger dik was, is nu normaal. Kledingmaten worden aangepast (kinderkleding gaat wijder worden !!!), wat nu 42 is, was vroeger iets heel anders. Oke, ik heb ook kilo's te veel, maar ik ga dan ook niet zeggen van mezelf dat ik slank ben. Dat was ik vroeger wel, ik ben zelfs aan de magere kant geweest, maar na de zwangerschap zijn er een aantal kilo's blijven hangen. Ik geef de hormoonverandering maar de schuld, want eet hetzelfde als vroeger (nou ja, nu niet meer, omdat ik wil afvallen }:0 ), maar er blijft nu meer "hangen" ipv dat het wordt verbrand.