@Frensie: oh, het is ook echt een heerlijke Beer .
Biancacoo
Geplaatst: 19-06-12 21:25
OOOHHHH frensie wat een knapperd !!!!! echt gaaf !!! Kom maarop met die foto's !!!
tallechie
Geplaatst: 19-06-12 21:46
Tine je mag ook gewoon op zaterdag verkennen. Dat doen wij ook. Maar sommigen willen niet op zaterdag verkennen, omdat ze bijvoorbeeld laat starten en dan er niet de hele dag willen zijn. Je kan dus gewoon naar je dressuur en vaardigheid verkennen.
Vaardigheid kun je vaak nog wel tussendoor verkennen en er zijn ook pauzes voor de juryleden. Je zou het ook voor je dressuur aan kunnen verkennen
Tuig gepast, past gelukkig wel. Hoofdstel zit stukken beter, ga er dus vanuit dat ik ook een trekpaardhoofdstel heb gehad. Krijg het tuig alleen niet helemaal goed dus instructeur gaat morgen nog even helpen passen.
Verder druk weekend voor de boeg. Vrijdag verkennen van de marathon, zaterdag marathon, zondag buitenrit van de vereniging.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-06-12 22:19
Hehe hier zijn wij ook nog even op de valreep Wat een dag zeg . Allemaal gezeur en gedoe, gestresste collega's en van die vragen die je gewoon als docent moet weten, mensen die alles tegelijk willen en moeten terwijl er best wel het een en ander 'later' kan Was blij dat ik vanmiddag gewoon helemaal in Gilze (vanuit Leiden, wie dat heeft verzonnen ) naar stagebezoek moest, kon ik lekker de boel de boel laten hahaha.
En onderweg langs bij Snuitmans en Freddy. Ze staan er heerlijk bij. Snuitje wel behoorlijk wat ronder geworden, maar alles zit lekker soepel en hij kijkt heel tevreden uit zijn ogen. Freddy blijft zo'n grappig en mooi pony'tje. Sorry Tine, vergeten foto's te maken want was spontane actie bij poowns langs te gaan. Komt volgende keer dan. Naast wei van Snuitje en Freddy (en Thorm, is ander mini paardje) stond een appaloosa pony met een veulentje, gewoon te schattig
Hij is gaaf he, de airbrush van Biancocoo, je ziet gewoon dat zij gevoel heeft voor paarden, anders krijg je dat nooit zo sprekend. Ook de vacht, manen en tastharen zijn gewoon zo echt
Baudy heeft Dalerboy altijd al zo gesteigerd of is het van de laatste tijd? Misschien uit zijn tuig gegroeid / zit er iets dwars? Bente doet het gelukkig sinds een maand of 3 niet meer maar die kon er ook af en toe wat van, niet zozeer met inspannen als wel als ik op de wagen wilde stappen en zeker als ik even wilde wachten, wat ze natuurlijk gewoon moeten doen. Nu is het super, ze staat als een huis. Hoop dat het bij jullie ook overgaat. Vond het zelf behoorlijk stressvol dat gedoe voordat je uberhaupt begint...
Tallechie wat leuk dat het met Alwyn goed gaat. Moet zeggen bij ons had hij ook altijd wondjes, vooral bij zijn hoofd. Volgens mij is het gewoon een wat onhandige pony met zijn hoofd / neus Misschien gewoon lichtvlekje of zoiets waar hij zo van schrok? Wat vervelend van je tuig? Bruin staat Veale vast prachtig! Die van mij is ook al oud, is zware marathon met hier en daar wat luxe marathon onderdelen, nog niets stuk of versleten. En wordt toch vaak gebruikt / is veel gebruikt bij vorige eigenaar. Ik heb wel vorig jaar alle lossere naden vast laten zetten, kostte geloof ik 60,- Euries, maar kan in feite weer jaren vooruit. Alleen staat er op bokt een prachtig maat Cob Zilco te koop zoooo verleidelijk....
Frensie ahhhhhhh wat een schatje, en wat een beer Wis is nu 5 maanden en 15 kg.... maar ook totaal ander type hond natuurlijk. Fijn dat hij goed is opgevoed. Wis heeft hier een paar keer een fikse opdonder gehad van onze Mies (echt gillende Wiske en gruwelijk grauwende Mies en zelfs twee keer gaten van tanden in haar hoofd/neus/wang), nu gaat het al tijden goed. Wel af en toe wat gemopper maar Wis kiest nu eieren voor haar geld
S_L welkom terug, wat heerlijk dat je er weer bent. En wat naar van je benen! Echt heel voorzichtig doen... hier geen ervaring met zolang niet reizen, langste was ooit denk ik 20 uur in totaal of zoiets (was eerrrrrrrg ).
Tine superwomen tegen wil en dank aan de andere kant wel goed dat hij afgebroken is weet je dat dat niet goed was, moet toch niet gebeuren terwijl je in de wedstrijd bezig bent
Nou ben weer zo ongeveer bij geloof ik? Morgenochtend komt groom, gaan we stukje over de weg met Bente, gewoon lekker buitenritje doen Wat waardeloos van bijrijdster / groom van Tine en Tallechie, daar schiet je dus dan echt helemaal niets mee op. Ben erg blij dat Tamara maar ook een aantal andere mensen mij heel regelmatig willen helpen, is gewoon super
VHU klopt wat je van alwyn zegt. Hij heeft constant wondjes bij zijn hoofd. Ik denk dat hij nu ergens geschaafd is, hij wil steeds ontsnappen. Maar zit gelukkig niet op de plek van tuig/hoofdstel. Hij staat nu dag en nacht buiten, kan de wond nog genezen, maar pony van mijn zus gaat weg dus staat dan weer alleen. Maar even zien hoe ik dat ga oplossen. Denk dat hij dan maar in een gesloten box moet, zodat hij niet kan schuren. Hij heeft namelijk een ruimte naast hem waar de touwen en halsters hangen en hij blijft net zolang bezig dat hij alles naar beneden heeft.
Ik heb gelukkig mijn ouders, maar die komen doordeweeks niet, die willen wel mee op wedstrijd, max 2 keer in de maand. Maar het wordt echt te zwaar voor mijn vader
en verder mee met samenvattingen ivm weinig tijd en weinig energie
was op zoek naar nieuwe stijgbeugels en natuurlijk moest ik weer iets bijzonders tegenkomen... iemand ervaring met de jin stirrups??? blitse kleurtjes nu maar even kijken of ik zo'n aankoop hier door de budgetcommissie krijg hahahahaha...
ben wel reuzeblij met mijn 'nieuwe' zadel... hebben we zaterdag gepast en het zat gelijk goed en er zit nog 2 jaar garantie op
verder ook minder leuke dingen helaas, niet geschikt om op internet te zetten, maar vandaar even minder actief, gewoon geen energie over
happytime
Geplaatst: 19-06-12 23:57
beer om op te vreten,zou er ook graag 1 willen hebben sl weer terug met dikke benen,hoop snel over en gelukkig geen trombose syl weer eens op de foto,staat hem wel mooi dat noten-bruine tuig hier ook een geknapt tuig....had tiamo mijn oude (wel onderhouden) schoffie op gedaan en wilde hem laten wennen aan het lamoen....schrik ieks wat eng.....dacht tiamo en zette zijn buik uit en knap.......zei de singel! toen maar de ideal opgedaan,die andere laat ik maar maken om te longeren! zag nog leuke weide-foto"s langskomen(hier ook weer aan het kieken geweest,maar eind-resultaat is altijd hetzelfde)
PrinsjeH een nieuw zadel! Heb geen ervaringen met zulke beugels. HT ook een geknapt tuig! Schrok Tiamo er erg van? SL hoe gaat het nu met je benen? VHU bij Snuitje langsgeweest!
Beer heeft zich voorbeeldig gedragen vannacht. Gisteravond om 23.15 uur nog een rondje gelopen samen met de dames. Daarna is hij in de bench gegaan en vanochtend om 06.45 uur hebben we hem eruit gehaald. Hij heeft helemaal niet gepiept!
Heb nog een foto van het ophalen
Edit: foto is erg klein zie ik, geen idee hoe ik dat kan veranderen...
sander_lotte
Geplaatst: 20-06-12 08:05
@ Frensie: wat een schattig ding!! Echt een lekker beestje! Super dat hij zo braaf is! De zwelling lijkt een beetje minder, maar doet wel nog pijn. Ik blijf het toch even rustig aan doen, ben al blij dat het geen trombose is.
@ HT: ook een kapot tuig...
@ PrinsjeH: nieuw zadel, leuk! En een voor de minder leuke dingen.
Hier begint weer een beetje stress te komen. Normaal moet mijn scriptie vandaag ten laatste om 2 uur ingeleverd zijn op school. Gelukkig heb ik uitstel gekregen (geen specifieke datum/uur), maar ik moet mijn scriptie nog aanpassen en dan nog laten inbinden. Ik ga toch proberen om het vandaag af te krijgen. Dinsdag heb ik mijn presentatie, dus de docenten moeten mijn scriptie nog kunnen nalezen voor het weekend... Dus nog eventjes stressen!
Ipsilonka
Geplaatst: 20-06-12 08:40
Even een kleine spam van mijn knappie
Ik ga vanmiddag proberen bij te lezen. Moet nu weer naar stal voor Det, er komt iemand haar spieren doen via Happy Atlete methode...
VanHuisUit
Geplaatst: 20-06-12 08:58
Wow!
Hier ziekjes hoofd vol snot was gisteren en eergisteren ook al maar nu ook zere keel Heb groom afgezegd en het is zulk mooi weer... ik duik in mijn bedje
Biancacoo
Geplaatst: 20-06-12 08:58
Frensie,...die foto is ook leuk !! Prinsjeh... kun je wel gebruiken...fijn dat je nieuwe zadel goed past !! ipsilonka...Det is gaaaaaaaf !!! SL doe rustig aan met je dikke been...succes met je scriptie.. VHU veel plezier vandaag !!!!! edit : NIET dus....Beterschap !!!!balen zeg, HT balen van je kapotte singel... tallechie, jammer dat de pony van je zus weggaat, gaat ze niet mennen met hem ?? Steigeren en ongeduldigheid bij inspannen en wachten en halthouden voor de koets....deed Melody dus ook...erg frustrerend...maar nu achteraf weten we waarom ze dat deed...idd kijk goed naar je paard, kan iets medisch zijn, of tuigage. Tine, leuk dat je in leek gaat starten, is echt mooi daar !!
Mooie pluisbeer foto en hij was braaf afgelopen nacht
succes SL!
Ik ben op school nu, een of ander overleg. Net op het station m'n zadeltassen verkocht, via bokt afgesproken. Dus nou heb ik wel geld, maar geen tasjes meer Ik ben echt een trien, want ik vind het jammer dat ik ze verkocht heb
Ollie1
Geplaatst: 20-06-12 09:34
Ik ook even
@SL_ welkom thuis en succes met je scriptie de komende dagen @Frensie, wat een ontzettende leukerd is Bubbles @VHU, beterschap @Tine, wat een paardenparadijsje is het bij jou @Tallechie, balen van je tuig en je groom.. wel raar dat ze niets meer van zich laat horen.. op zijn minst kan ze toch even zeggen dat ze het niet meer wil ? @PrinsjeH, voor jou ook , denk goed aan jezelf.. @Bicci, van zulke TOPPERS als jij zijn er maar weinig die zich zo belangenloos inzetten voor een goed doel @Biancacoo, mooie airbrush weer @Ipsilonka, paardje wordt lekker los gemaakt vandaag
Hier verders weinig te melden... zit gelukkig even in een 'wat rustiger vaarwater' heb wel lekker heel decadent een vakantie naar Turkije geboekt voor van de zomer.. ik ben dit weer zooo zat en ben dringend toe aan wat vitamine D.
Maisie
Geplaatst: 20-06-12 10:08
Tine wat een ruimte hebben jullie zeg voor de paarden prachtig hoor !!! Tallechie balen van je groom en van je tuig. Is altijd een risico als je iets 2e hands koopt. Denk wel dat bruin heel mooi zal staan bij veale. Frensie wat een schatje die beer. Zou m ook zo willen hebben (zou er stiekem wel een hondje bij willen) VHU beterschap !!! Balen dat je niet kunt gaan rijden nu. Ipsilonka mooie foto !!! S_L welkom terug en fijn dat alle beestjes weer blij zijn dat je terug bent. En hopen dat je benen snel weer normaal zijn. PrinsjeH wat heb je voor nieuw zadel??? Aks lekker gemend met kromme banaan en je zadeltassen verkocht. Ik kan ook slecht afscheid nemen van sommige dingen. (vandaar dat ik zo veel zooi heb haha) Ollie lekker op vakantie naar turkije !!
Gisteren heerlijk gelest met robijn. hij gaat nog elke keer zo vooruit. Ben benieuwd of ik dat er ook uit krijg op de wedstrijd. Als het goed is volgend weekend weer dressuur wedstrijd. Vond het ook wel stoer moest alleen naar les dus alleen trailer aankoppelen pony laden heen en terug rijden inspannen en alles laden/lossen. Dan ben ik toch wel blij met brave pony's.
@ Maisie jullie hebben ook een zoon van Rio, toch? Het is echt een leukerd! @ Ipsilonka; stoer paard!!! Erg gave foto. @ VHU beterschap!! @ SL succes met de scriptie!!
Net met Beer bij de Welkoop geweest en wat speeltjes gehaald. Helaas maakt de ridgeback een hoop kapot, dus hij kan er alleen af en toe mee spelen als zij er niet bij is, maar dat maakt het ook wel extra leuk. Hij heeft zelf zijn speeltje naar de kassa gedragen Daarna Beer in de bench met een kong met een beetje pindakaas en Zhazha en Bubbles mee naar stal. Het is belangrijk dat zij zich nu niet verwaarloosd gaan voelen! En net hebben ze lekker in de tuin gespeeld. Beer was Bubbles enorm aan het uitdagen, zo grappig. Zhazha daagt hij ook uit, maar Zhazha is wel een mopperkont, alleen denk ik dat ze het stiekem toch ook wel heel erg leuk vindt Nu liggen ze alledrie te slapen, lekker rustig.
Biancacoo
Geplaatst: 20-06-12 11:25
frensie..beer verwend en zhazha en bubbles ook mee..gezellig !!! ik kan ook slecht afscheid nemen, maar heb nu toch het zilco tuig van melody te koop gezet.... en ook het 2-span tuigje van kieffer van de shetlanders ga ik proberen te verkopen, moet wel mijn husky trainingskar straks betalen...verder nog meer tuigen en treklijnen en karabijnhaken nodig enzo voor ze...en dat betaald zichzelf niet helaas...is net als met de paarden...van allerlei spullen nodig..dus verkopen moet ik ook...nu duimen dat er iemand is die zo'n mooi zilco tuig wil kopen...schiet nog niet echt op, en ik wil echt niet de hoofdprijs... en de 2-span tuigje vanmiddag foto's maken....en dan hopen dat het verkocht word...
tine10
Geplaatst: 20-06-12 11:41
Hallo,
Had vanmorgen heel verhaal getypt en geplaatst, maar zie het nu nergens meer terug
Bianca: hoe oud moeten de honden zijn voor ze mogen trekken? Ik neem aan minimaal 1 jaar? Frensie: Beer is wel een echte beer zeg, en super stoer zijn eigen koopwaar naar de kassa gebracht. Maisie: hoi Ollie: heeft vakantie geboekt. Aks: heeft spijt van verkoop. VHU: beterschap Ipsilonka: leuk paardje SL: lichte stress...
VHU: bout was afgebroken omdat ik er heel veel kracht op heb gezet, niet omdat hij slecht was geworden. Hij zit nog muurvast, dus heb vandaag wel kunnen mennen.
Vanmorgen eerst pony gemend, ging uiteindelijk heel fijn, maar de eerste 30 minuten liep hij voor geen meter. Zo frustrerend. Dus het liep allemaal heel erg uit, want ik wilde pas stoppen als het goed ging. Daarna Rembrand voor de kar, nou, die kreeg ik niet goed. Baal er zo van, in de les gaat het zo fijn, maar zelf krijg ik het net niet voor elkaar. Zit dus nu wel weer erg te twijfelen of ik wel over moet gaan naar ZZ. Doordat het allemaal uitliep, geen tijd meer voor Thabor, want ik moet zo weer naar school om te brigadieren. Ga nu de paarden dus snel weer naar de wei brengen en weer op pad.
spullen die te koop/verkocht zijn.. moet nodig mijn kast ook eens opruimen!
VanHuisUit
Geplaatst: 20-06-12 12:13
@Biancocoo denk dat je je tuig vanzelf wel verkoopt hoor. Heeft soms wat langer tijd nodig omdat er nu eenmaal meer mensen zijn die voor een goedkoper tuig gaan dan voor ietsje meer geld en dan een super tuig. Maar je moet hem wel kwijtraken zeker als je zegt dat je prijs heel redelijk is. Bente heeft full/cob maat en Snuitje heeft nog een prima tuigje, met hem men ik ook niet zoveel dat ik in een ander tuig investeer... dus aan mij heb je niets
Nu investeer ik de laatste tijd helemaal niet maar ben onderhand wel bijna door die vreselijk financiele oliebol heen en ik moet zeggen dat voelt heel heel erg goed
De truc met de kong en de pindakaas pas ik hier ook regelmatig toe. Ze zijn er echt gek op. Of met van die plakrijst of aardappeltjes Zo schattig Wiske is ook helemaal lui, ligt steeds heerlijk naast me te slapen
Bente wordt gelongeerd, heeft ze haar beweging en aandacht toch wat gehad. 't Schiet hier niet echt op, ik rommel wel wat aan hier, vanavond maar vroeg naar bed, veel vitamine C en echinae force. Ik moet morgen echt wel naar school
biancaaatje
Geplaatst: 20-06-12 13:26
middag snelle kletsers, krijg jullie niet bijgehouden merk ik. hier gaat alles goed, rond en gezond zeg maar. Maandag weer controle gehad. Alles goed. Gistermiddag aan de slag gegaan voor de geboortekaart, maken weer zelf iets. 200 fotootjes en daar is 1 foto van overgebleven. Tekst gemaakt, nu volgende week naar de drukker en dan afwachten wat het wordt etc. etc. Floris ligt sinds paar daagjes op zijn nieuwe kamer. Daar is bijna alles af, komt nog een kast, eerste week van juni zou deze er zijn. Rolluiken aan de buitenkant, deze hadden wat vertraging. Even poging gedeelte teruglezen
@tine; niet echt spijt van verkoop maar ik vind het zo zonde omdat ik ze zelf zo gaaf vond
Net terug thuis. Wat gegeten. Nog een kiwitje en dan naar stal toe Ponylief heeft een enerverende week! Vanmiddag wordt hij gereden door iemand Ben heel benieuwd, vind haar heel gaaf rijden dus ben benieuwd wat ze met de mijne kan En zondag hebben we ook een drukke dag (kan het nogsteeds niet geloven )
*gaat gauw weer verder*
biancaaatje
Geplaatst: 20-06-12 13:39
@tine, lastige beslissing overgaan naar ZZ, die kan ik helaas niet voor je maken. @biancacoo, tuig te koop gezet. Dan is het geduld hebben, altijd mensen die goedkoper willen hebben. @frensie, uitdagers zhazha en bubbles, wat lieve foto. @maisie, fijn om te merken, dat robijn elke zo vooruit gaat. @ollie, lekker vakantie geboekt, leuk om naar uit te kijken. @aks, spijt van verkoop? Of gebruikte je ze ook niet meer? @vhu, beterschapjes @ips, stoere foto. @sander, minder van de stress, wel fijn uitstel. @prinsjeh, helaas geen ervaring met die beugels, ken het merk niet eens