[AR] [NH] boerenverstand of NH?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:43

Dat kun je ook omdraaien elise
Alles wat wij doen is paard onvriendelijk, zal nooit kunnen helpen.
toch lopen onze paarden braaf, zonder angst
ook de trailer op
geven gewoon voetjes enz

maar ook jullie doen alles omdat af te breken, maar als je vraagt wat toegevoede waarde is, is tot nu toe alleen spelletjes doen
En dat is bij mij geen toegevoegde waarde
Bij een ander misschien wel, heel fijn
maar bij mij niet
en tot nu toe hebben jullie ook alleen ons maar afgekraakt en Nh opgehelmeld, maar elke keer komen we op het zelfde neer

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:50

Slotje dan maar?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 16:54

Tja ik zit nog steeds te wachten op iemand die mij verteld wat de TOEGEVOEGDE waarde is van NH.

Maar als die na 27 pagina's er nog niet is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:55

daar wacht ik ook op
Tot nu toe weet ik dat de NH-ers hier het nog alleen maar op brave paarden hebben toegepast
en daar dan nog langer over doen dan ik met hetzelfde resultaat bij een etterzak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:57

Men zegt dat 22,9 lesuren van Gijsenkim niet voldoende kan zijn om alles te leren. Kweenie, maar in 22,9 uur heb ik die videoband van P wel 10 keer volledig afgespeeld en heb ik die boekjes allemaal van voor naar achter en weer terug gelezen.
maar dat geratel van Kim in je oor, dat vergeet je niet zo gauw.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:58

Elise schreef:
Ik kan niet logisch denken heb ik al voorbij zien komen en blijkbaar doe ik ook 3x per week een zelfmoordpoging. Ok prima OK dan!

Idd niet nee, anders had je wel begrepen dat ik dat gevaarlijk vind met name omdat je dan te maken hebt met andere (weg)gebruikers die geen rekening met jou houden.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:02

Als het dan zo natuurlijk is waarom heb je dan bij de join up een hek nodig Verward Of is dat domme vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:03

Ik vind join up al helemaal niet vriendelijk
een paard wegjagen wat nog niks stouts gedaan heeft?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:08

Tjonge wat een discussie zeg, we gaan hier alleen maar tegen elkaar in zonder iets zinnigs te zeggen, en ondanks dat het waarschijnlijk onverstandig is wil ik toch ook nog even wat toevoegen.

De toegevoegde waarde van NH is nl voor iedereen anders. Ik zeg ook altijd tegen mensen dat ze erachter moeten staan, achter het idee van NH moeten staan anders zal het nooit werken en vinden ze het, net als ik hier al merk in de paar blz. die ik heb gelezen, maar een beetje raar gezwever. Dat wil niet zeggen dat je daarom de ander ervan moet overtuigen dat nh nergens voor deugd. Ik heb heel veel aan nh gehad, en dan gaat het vooral om respect krijgen van mijn paard. Aangezien mijn paard op de wei en daarbuiten ontzettend dominant is had ook ik problemen met haar. Dmv nh kon ik aan haar laten zien dat ik de baas ben, zonder gelijk allemaal dwangmiddelen te moeten gebruiken. Mijn paard is nu redelijk braaf zonder zweepjes en martingalen. Dit is voor mij de toegevoegde waarde van nh, en zoals ik in het begin al zeg, voor iedereen kan dit anders zijn.

En wat betreft dat buitenrijden zonder hoofdstel ed, als jij je paard helemaal vertrouwt en jou paard jou en je hebt zonder harnachement genoeg controle moet dat kunnen. Ik geef toe dat het niet helemaal veilig is en ik zelf zou het ook nooit doen, maar ook met hoofdstel en zadel kunnen er onverwachtse dingen gebeuren.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:11

aangezien hier alleen maar parelli mensen schrijven, komt hier waarschijnlijk geen antwoord op. join-up is weer iets heel anders. Ik denk niet dat hier nog iets zinnigs uit kan komen, er worden telkens weer dingen bij gehaald die er niets mee te maken hebben, als je ergens over wilt discussieren is het misschien wel een idee om een heel klein beetje te weten waar het over gaat. (en nee, ik heb het niet over paarden, maar over nhvormen en de filosofie/technieken). Dat zou het een stuk makkelijker maken Lachen. Het is zo makkelijk om te roepen dat iets niks is, alleen maar omdat je je er geen voorstelling van kunt maken.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:12

Ik begon bijna aan mijzelf te twijfelen. Ik heb serieus al mijn posts teruggezocht en kan nergens vinden dat ik de 'boerenverstand methode' afkraak. Ik gaf hooguit af en toe mijn mening over wat ik van sommige dingen vond maar zo ook over nh, ik pas bijv. ook geen join-up toe.

Misschien dat je het eens wilt bekijken, maar hoe je erbij komt dat ik dat naar beneden gehaalt zou hebben?

Verder stop ik er nu echt maar mee. Ik ga bij de psych laten nakijken of mijn logisch denkvermogen is aangetast. Blond Haha! Haha! Haha!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:12

Skipper schreef:
Tja ik zit nog steeds te wachten op iemand die mij verteld wat de TOEGEVOEGDE waarde is van NH.

Maar als die na 27 pagina's er nog niet is.....

Misschien hier een tip: Lees het artikel over Pietrer Baalbergen in Bit, hij verwoo5rd heel mooi wat ik bedoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:14

Ik zeg niet jij, heb het over algemeen dit topc en die honderden hiervoor

En NH is bij mij NH sanne
voest parelli of wie ook
Hoor overal rare termen van vliegen

En bit, dat blad met de volwassen pennyuitspraken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:14

ik weet trouwens ook niet wat ik veiliger vind, buitenrijden met pelham/slofteugel omdat je weet dat de kans groot is dat er iets gebeurt, of buitenrijden met niets omdat je zeker weet dat je 100% vertrouwen en aandacht hebt (niet dat ik dit zo snel zou doen, maar het gaat om de vergelijking)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:16

ener zit nog iets tussen met een halstertje het bos in en met scherpe rotzooi het bos in Lachen

verder denk ik zeker dat je met elk paard het bos in kan zonder bit
Denk dat ik de mijne dan ook nog goed kan houden
Maar toch doe ik het niet.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:17

als je allemaal rare termen hoort, zou het dan niet helpen als je eerst eens zou weten wat het betekent, voordat je concludeert dat het niets is.
daarbij heb ik, naar mijn weten, nog niet jullie hele methode afgekraakt. Ik heb al een paar keer gezegd dat als je helemaal tevreden bent met alles, dat er dan dus geen reden is om iets te veranderen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:18

runningkawa schreef:
Ik zeg niet jij, heb het over algemeen dit topc en die honderden hiervoor

En NH is bij mij NH sanne
voest parelli of wie ook
Hoor overal rare termen van vliegen

Bit is het blad voor de grote mensenpenny Haha!

Overigens ken ik Baalbergen wel, hij woont bij Zwolle, wij noemden hem destijds altijd de cowboy Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:18

rare termen bedoel ik ook jullie grondwerk mee hoor Tong uitsteken
En ik weet ook wat join uop betekend, maar vind het maar een raar iets en niet vriendelijk of wat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:19

sanne83 schreef:
nog niet jullie hele methode afgekraakt.

Nog niet? Betekend het dat je dat nog wel gaat doen dan?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:21

Haha! Haha! nee dat gaat nu komen Tong uitsteken

ik bedoelde iets van ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:22

Ik vraag mij eigenlijk af met wat voor paarden je ervaring hebt Sanne, en met hoeveel paarden je ervaring hebt.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:23

join-up heb ik ook niets mee, het kan nuttig zijn voor bepaalde gevallen, een of twee keer, maar meer niet.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:23

RK schreef:

ja, die ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:24

Maar hoeveel je dat hier voorbij ziet komen sanne
En dat zijn dan allemaal onervaren mensen die gaan NH-en
En hoeveel dat als advies word gegeven, aan mensen die er niks vanaf weten
dat is toch eng?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:24

Pipo schreef:
Nog niet? Betekend het dat je dat nog wel gaat doen dan?

Sorry hoor, maar mag ik even zeggen dat ik dit wel een heel erg flauwe uitspraak vind??