[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:11

Wat gezellig zo samen op pad!

Balen vd KNHS.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:54

Sjolvir schreef:
vloek.... site knhs wedstrijden ligt er uit wegens onderhoud, inschrijven gaat dus niet.... en heb tot donderdag laat ook geen toegang meer tot een computer, lekker handig... dimwits...
Stamboekgegevens grapjas, paspoort staat haar stamboek in en haar DNA gedoe, bij de fjorden is dat je Stamboek papier.... zucht...
Wordt dus Sjol... dan maar.. keuze is gemaakt, als ik nog de kans krijg om me in te schrijven tenminste.

Ik zou gewoon even een mailtje eraan wagen naar de organisatie. Dat je graag wilt inschrijven maar wegens onderhoud van de site niet kan. Dat je het nog zsm gaat doen als de site weer werkt.
Zo'n mailtje zou ik als secretariaat gewoon accepteren denk ik. Maar goed, ik weet niet hoe het in west gaat

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:10

Het kan ook via de KNHS app, heb je geen computer bij nodig,of even iemand anders het laten doen? Bij een kampioenschap is de sluitingsdatum wel echt de sluitingsdatum, denk niet dat een mailtje daar iets aan veranderd, hier in het noorden werkt dat ook niet.
Bij een 'gewone' wedstrijd is het natuurlijk een ander verhaal, want momenteel is elke deelnemer er een, ook na de sluitingsdatum.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:15

Hier worden mijn winstpunten ook niet verwerkt.. 28 mei in Garderen gereden, dressuur wp wel verwerkt maar vdh niet. Organisatie al gemaild maar die hebben het is wel juist doorgegeven. Ik snap dat het langer kan duren ivm een nieuw systeem, maar wel gek dat de dressuur wp wel verwerkt worden en de vdh niet, bij mij althans.

2 juli start ik op het DK Oost in Kootwijkerbroek, 13 juli in garderen als het goed is (beide dress + vdh).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:42

KNHS site deed het net weer, dus nog in kunnen schrijven en het is inschrijven tm 17 juni.
app, ha ha, grapjas, ik en een app.. kan bellen en smsen met mijn telefoon en dat is het dan weer.

Toobs nu ingeschreven en onder het motto doe eens helemaal gek, ipv M maar voor het Z ingeschreven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:42

Vandaag de grappigste D+V wedstrijd gegroomed uit mijn carrière :D . We hebben zo verschrikkelijk moeten lachen dat het laatste greintje wedstrijdspanning wegdreef met de buien die er over kwamen.
Bijvoorbeeld: ooit wel eens een aanspanning gezien waar de voorlezer de hele proef voorlezend achter de aanspanning aan holde omdat het anders te zwaar was voor de pony? :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:55

Ben ik blij dat wij die buien niet hadden. Ik gun ze jullie ook niet, maar vind zelf mooi weer ook wel belangrijk ;) .
Prachtig mooi weer hier, aan de warme kant, zo warm dat een klein miezerbuitje in mijn enkelspan vaardigheid erg fijn was.

Ik heb echt super fijn gereden met het span. Denk wel mijn beste dressuur tot nu toe. Fijn samen trekken, beide fijn nagevelijk, bijna altijd beide naar binnen gesteld of minimaal gewoon recht. Lijkt mij in een B proef wel voldoende. Maar de punten waren dramatisch, 177 en 183 punten, 2e plaats en 1e prijs. Tot nu toe zelfs bij drama proeven altijd minimaal 190 punten gereden, dus was wel ernstig verbaast. Maar maakt niet uit, ik had super fijn gereden!
Vaardigheid liep super, als uit een boekje, foutloos. In de barrage even gekeken hoe hard ik kon, dat koste me een balletje maar wel 1e prijs.

Daarna met mijn 4 jarige gereden, foutloos en eeb brave barrage! 2e parcours 1 balletje. Nu is ze sport-B en haar moeder ster. Nu gaat ze binnenkort helaas naar haar nieuwe huisje.

Ik was zo blij met hoe ik gereden had dat ik bij Roos gewoon slordig werd in de ZZ vaardigheid. Een balletje omdat ze in een poort onhandig oversprong. Ach, volgende keer beter.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:42

Gemma nieuw soort van sport voor de groom. Nog nooit gezien. Meestal is bij de B of E staan een stuk relaxer!

Punten en plaatsen, blijft altijd een verrassing. Vooral de punten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:06

Anke, dit was wel een heel speciaal deelnemersveld....... een draver met een uit-en-aan-knop (en sportuitlaat) en een linksaf-knop (overige knopjes afwezig).
Een jongen die bij de auto van de jury tijdens het jureren een helse ruzie aan het maken was met zijn moeder en ondertussen de jury van de vaardigheid en ringmeester met vragen aan het bestoken was over zijn dressuurproef en diploma (waar zij uiteraard niets van wisten).
De draver (met andere piloot) die stapvoets de minimarathon deed en na het laatste bordje het paard in z'n overdrive zette om toch zo snel mogelijk door de finish te gaan....

Fantastische ochtend, mensen deden allemaal hun best. Had het niet willen missen :D . 'sMiddags het iets serieuzere werk.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:28

Sjolvir schreef:
vloek.... site knhs wedstrijden ligt er uit wegens onderhoud, inschrijven gaat dus niet.... en heb tot donderdag laat ook geen toegang meer tot een computer, lekker handig... dimwits...
Stamboekgegevens grapjas, paspoort staat haar stamboek in en haar DNA gedoe, bij de fjorden is dat je Stamboek papier.... zucht...
Wordt dus Sjol... dan maar.. keuze is gemaakt, als ik nog de kans krijg om me in te schrijven tenminste.

Effe bellen naar knhs

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 03:24

Weet iemand wanneer ongeveer de verdeelsleutels bekend worden
Ben echt heel nieuwsgierig hoeveel er door mogen

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:08

cleej schreef:

Ben ik idd ook heel benieuwd naar.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:20

cleej schreef:

Toevallig vorige week opgezocht en op de KNHS site stond eind juni :)
Ik ben er ook benieuwd naar, maar zodra ze bekend zijn plaatst vast iemand het ook hier? :o

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:24

Ik ga aankomend weekend weer voor het eerst op wedstrijd. Enkelspan pony klasse Z in Beesd. Gaan er nog meer mensen naar Beesd?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:38

Heb er ook twee ingeschreven voor het district kampioenschap Noord. Wordt al zenuwachtig bij de gedachte := , ben nog zo'n beginner. Ga met King B dressuur proberen en Echo mee voor de L vaardigheid, gewoon voor de lol. Er is in mijn omgeving weinig vaardigheid dus nu het er een keer is gewoon maar mee doen.
Volgende week vrijdag maar weer eens dressuur met King starten in Bolsward.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:21

Verdeelsleutel viel vaak in mijn voordeel.
Echter had ik in 2013 heel veel pech. 3 van de 4 juryleden die fiks lage punten geven aan kleintjes. Dus kwam niet aan de 60%. Heb toen voor mezelf en de KNHS gestart op DK Oost en scoorde daar mooie punten en goed vooraan in de plaatsingen. Geloof 2e vd ZZ en meen 4e van Z en ZZ samen.
Dat is het nadeel van jurysport.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:45

Geen idee van die verdeel sleutels, doe ook niet mee. Vond het vorig jaar wel leuk om eens te kijken wat het allemaal in hield en het was toevallig dichtbij maar hoeft van mij niet ieder jaar.
Daarbij vind ik het een slechte zaak dat klasse B nu naar de hippiade gaat, zo blijven mensen onnodig hangen in de B om toch maar naar de hippiade te kunnen (of kampioen te worden ???).

Dinsdag avond is er dressuur in Barsingerhorn, ga ik toch maar weer eens een rondje 4span sturen in de B.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:38

Geldt dat niet voor elke klasse?
Ik ging te snel door. Zodra ik 10 wp had.
Dan kun je geen kampioen worden als je zo door de klasses vliegt.
Zie er genoeg jarenlang in dezelfde klasse zitten.

B is wellicht weer toegevoegd wegens een gevulder programma.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:41

Er komen steeds minder deelnemers, ook voor de hippiade dus.
Vorig jaar mocht elke dubbelspan dat een winstpunt had in de dressuur heen, in de M, Z en ZZ enkelspan dressuur precies hetzelfde, tenminste hier in Noord.
De B is dus zeer welkom, zeker bij de dubbelspannen (anders heb je helemaal geen competitie meer, misschien zelfs geen kampioenschap meer).

Blijven hangen kun je in elke klasse, als je goed genoeg rijdt moet je vanzelf een keer promoveren.

Vraag me wel af hoe ze nu die verdeel sleutels gaan bereken, door die licenties zijn er opeens veel meer startkaarten per persoon, tenminste bij onze vereniging. Ze worden echter niet allemaal actief gebruikt, soms alleen maar even om te proberen of het loopt en dan blijft het bij een eenmalige actie.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:55

Maar hierdoor gooien ze ook alles bij elkaar, hoe moet een Z menner het opnemen tegen een B menner ?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:05

Ik ben vooral benieuwd hoe ze het met de sulky klasse gaan regelen in de vaardigheid. Want dat zijn er niet veel en op je startpas staat natuurlijk niet of je sulky of vierwieler rijdt...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:03

Met goede jury's hoeft het niveauverschil geen probleem te zijn, het is bij de dubbelspannen: of een kampioen B,L,M,Z en ZZ of de klassen apart en dan waarschijnlijk geen kampioen.
Wij zijn ook al drie maal hippiade kampioen geworden in de L/M/Z/ZZ vaardigheid bij de pony dubbelspannen, officieel reden we tweemaal in de L en eenmaal in de M, maar dat wordt ook op de grote hoop gegooid.

Dat je met een sulky rijdt zul je bij je aanmelding moeten aangeven, op je startpas staat ook niet of je met een paard of een pony rijdt en in welke klasse je rijdt, dat moet je ook zelf ook doorgeven.
Wordt straks net als met de dubbelspannen, alle klassen bij elkaar verzamelen om er toch nog een kampioen uit te kunnen halen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:37

Paard/pony dat staat wel aangegeven in mijn Knhs, dat heb je moeten aangeven en de Knhs kan ook zien welke klasse je rijdt. Maar als je bijvoorbeeld de ene sulky rijdt en de andere keer vierwieler dan kunnen ze het aantal gestarte dat jaar er niet kloppend uithalen denk ik, je telt dan voor 1 actieve start bij de vierwielers en 1 actieve start bij de sulkys. In theorie zou je ook nog op het Dk een rondje vierwiel en een rondje sulky kunnen rijden. Dan rijdt je mee in 2 rubrieken, maar of dat helemaal eerlijk is...

Ik zie op de deelnemers lijst van DK oost nu 7 combi's in de vaardigheid met sulky. Dat is wel een oke aantal denk ik.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:40

Volgens mij was er vorig jaar op het DK noord 1 sulky in de vaardigheid, op de wedstrijden dressuur/vaardigheid waar wij de afgelopen tijd geweest zijn ook een keer 1 sulky gespot.
Hier dus weinig fanatieke sulky combinaties, ik moet nog zien of er zich een aanmeldt voor het DK. Deelnemers aan de vaardigheid nemen hier sowieso af, daardoor dus ook minder vaardigheidswedstrijden.

Denk dat ze er niet zo'n punt van maken en gewoon een rubriekje met sulky's gaan vullen, bij de dubbelspannen in de vaardigheid werd vorig jaar hier ook iedereen opgeroepen die het DK had gereden, dat waren er meer dan op de verdeelsleutel stonden, denk dat het bij de sulky's straks wel net zo zal gaan.
Hebben ze in ieder geval er 7 uit oost :) .

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:43

Ben heel erg benieuwd wanneer de lijst op internet staat. Vandaag is d'r sluitingsdatum van West. En over 2 weken is het DK.