[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:40

Scoot zelf weegt kleine 150 kg, dus gelukkig stuk zwaarder dan een fiets. Ze gaan niet achter haas of zo aan de lijn, kunnen zich wat dat betreft gelukkig uitleven aan huis. Hoop dat dit al voldoende verschil geeft. Is idd ff kijken met 2 van die honden aan zo'n ding.

Bedankt allemaal voor het mee denken!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:36

Lijkt me ook lastig. Maar ze moet ook niet door de honden ergens naar toe gesleept worden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:12

Afbeelding blaize kijkt soms een beetje sullig
Afbeelding billy en blaize in de wei

De smid is geweest. Hij heeft billy aardig kunnen corrigeren nu afwachten hoe het gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:48

Ava. Gaat vast helemaal goedkomen om de hondjes mee te nemen. Daar zijn ze vast snel aan gewend.
Telefoon mee voor als er iets is en dan kun je met een beetje lekker weer fris hoofd halen . Heerlijk _/-\o_

Knappe paardjes !

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:12

@sonjim; klinkt iig hoopvol en wat zijn ze leuk!

@biancao: mijn man heeft vanmorgen moeten krabben. Fijn dat je lekker op pad kunt! Telefoon moet ik nu wel goed aan gaan denken idd

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:21

Ava lekker zeg dat je nu weer wat vrijer bent met je scootmobiel, wens je veilige kilometers toe, lekker met je hondjes *\o/*

Hier is het 5 graden, zit te wachten op de zon, want ben die regen van de afgelopen dagen toch wel beu.

Leuke powns hierboven <3

Gisteren een nieuwe krabpaal besteld *\o/* kunnen ze lekker straks gaan klimmen en klauteren met zijn drieën *\%/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:15

Echt Biancaweer vandaag :brr: Maar wel lekker met {:}
Ava inderdaad wel foon mee ;-), maar je gaat vast heel fijne ritten maken. Heerlijk voor je!

Vanmorgen al vroeg opgestaan, auto moest voor beurt en apk. Heb nu een passat mee. Ik vind het maar eng hoor, zo dicht op het asfalt. Heb even geteld, maar rij al zeker 13 in een bus rond ;-).

Straks naar de osteopaat, ik ben benieuwd wat er nu weer allemaal wordt gepijnigd ;-). Maar alles voor het goede doel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:28

Net terug..had 3 honden voor de step gedaan want door alle nattigheid rolt de step toch zwaarder. Dat vonden ze een goed idee lekker 8, 6 km in 28 minuten dat is een knappe tijd.
En idd vanmorgen een bevroren auto en wit gras.
Dingetje leuk een krabpaal erbij. Beetje een grote ?
Tine succes bij osteo.

Ava weet je wat er ook is..horloges met gps functie en belfunctie naar 2 nummers...is eigenlijk voor kids geloof ik....maar die vergeetje minder snel. Soort spy horloge..kan handig zijn misschien. ..je vind ze bij one2track.nl

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:31

Ava super, gaat ie lekker hard?? :P
Biancacoo klink geweldig zo met de honden! Zeker betere temperaturen nu hè

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:37

Heerlijke temperaturen voor ons....als t nu ook nog lekker droog wil blijven....dan is t voor iedereen fijn..haha..
ik vond het rijden ook altijd fijn in de winter, mennen ook..t'is dan zo mooi in het bos !!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:53

Klinkt goed Avaluna, hopelijk wil dat een beetje lukken met de hondjes.

Biancacoo lekker het bos in met de honden.

Ben ook benieuwd hoe het zal gaan met Billy van Sonjim.

Pff, ik had vanmorgen menles maar het wilde maar niet lukken. Mijn instructrice kreeg het wel voor elkaar, maar ik raakte echt een beetje gefrustreerd dat het bij mij niet wilde.
Wel conclusies getrokken wat er niet goed gaat. Ik moet echt wat stoerder gaan mennen, niet dat tuttige met die losse leidsels. Ik laat haar veel te veel los en dan komt ze er gewoon niet lekker door (want dan hoeft het ook allemaal niet zo van Emas). Mijn handen hebben helaas erg weinig kracht door de CVS denk ik.
Dus leidsels korter en in de hand drijven. Moet ook meer vanuit mijn polsen gaan kneden, niet vanuit mijn armen, wat ik ook weer doe om de krachteloosheid in mijn handen te compenseren.
Had haar nu ook een gat omhoog gedaan qua bit, maar daar zal ik ook even aan moeten wennen, als ik dat vol kan houden.
Wil binnenkort echt even een liverpool gaan proberen, en dan net dus de twee gaten van de B-stang in.

Helaas heeft Emas inderdaad wat te veel hoef afgesleten en de weg op is de eerste tijd geen optie. Ik ga eens kijken naar hoefschoenen, hoor er nog geen wild enthousiaste verhalen over, maar me er maar eens in verdiepen.

Ik ben wel van de langere verhalen of niet?? :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:34

Ik stel voor dat Ava en Rhine gaan battelen op het menterrein van .... laten we zeggen: Stein. De Scooterati van Ava tegen de RhineRacemobiel. Uiteraard inclusief waterbak *\o/* . Ik kom filmen :D !

Jeskim, je moest eens weten hoe vaak ik al gedacht heb "ik leer het nooit", wanneer ik de instructie lekker met mijn pony of paard rond zag sturen -O- . Gewoon stug doortrainen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:47

Hier is het na een paar veel te natte dagen toch lekker zonnig en de ponys staan heerlijk in de bak te klieren met elkaar. Skylar ging nog maar eens staan stampen in een plas en besloot om er maar eens heerlijk in te gaan rollen. Dus die heeft nu ongeveer dezelfde kleur als Smoky.
Het mennen staat op een laag pitje omdat ik zelf nog niet fit genoeg was maar nu gaan we toch steeds weer wat vaker en langer wandelen dus we gaan vooruit!
Hier in huis neemt gestaag de sinterklaas koorts iets toe....Toch zijn de dingen net iets anders op een erf in de polder dan in een huis op het dorp.....Zo gaat er een Pavo koek in een schoentje want de juf had gezegd dat er wat lekkers in hun schoentje bij hoorde voor het paard! (dus nu staan er 12 schoentjes op de peuterspeelzaal met een wortel en eentje met een pavo koek en hooi)De juf moest er hartelijk om lachen!
Ligt er biks naast de kachel want klaas zijn paard heeft honger.....(ook dat verdwijnt in de nacht door de hond)
Ze heeft zelfs de lege box opgestrooid en hooi gelegd met een schepje senior musli......
En is de Grootste mangel/voederbiet gereserveerd voor Americo , die ligt nu in haar kruiwagentje te wachten bij de achterdeur :+
Tja dan maar hopen dat sint ons wel kan vinden....
Dus vanaf nu is er geen ontkomen meer aan en moeten we elke avond een liedje zingen voor de kachel...en weet je, ik kan er zo van genieten! (Ik zal het straks weer missen als het voor bij is)
Laatst bijgewerkt door kwita op 26-11-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:52

Biancacoo schreef:
Ava weet je wat er ook is..horloges met gps functie en belfunctie naar 2 nummers...is eigenlijk voor kids geloof ik....maar die vergeetje minder snel. Soort spy horloge..kan handig zijn misschien. ..je vind ze bij one2track.nl

Dat heeft onze licht dementerende buurman ook en het heeft al vaak zijn nut bewezen, gewoon ingeval van nood echt erg handig!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:56

Esther, is het niks voor jou om lussen in je leidsels te leggen? Je hebt met Emas toch geen wedstrijdambities en dat scheelt jou kracht..
Hier gisteren onder handen genomen door manueel therapeut. Voel me geradbraakt, maar vandaag en morgen heel druk op t werk. Volgende week weer, jippie....

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:32

@Ips. Ik wil volgend jaar misschien wel eens wat hobbyklasse, fjordsport of onderling proberen, als het beter gaat dan vanmorgen, hihi!! Ben niet bekend met het lussensysteem, zal het eens vragen aan mijn instructrice, misschien wel eens te proberen. Bedankt!
Oeh therapie kan zo pijnlijk zijn na te tijd, op het moment zelf ook wel natuurlijk. Alsof je bent onderreden door een vrachtwagen!! Als het op lange termijn dan maar helpt. Ik kan, ook met behulp van mijn bokkussen, nu wel weer zonder pijnlijke rug op de bok zitten!!

Wat schattig Kwita, hihi, de pavokoek!! Lijkt me een extra leuke tijd als je zelf kinderen hebt die er nog in geloven!
Hier begint de koorts ook wel wat, moet nu echt binnenkort aan mijn surprise gaan beginnen! :+

@ Gem, bedankt! Ik vind het altijd wel fijn om even te horen dat een ander dat ook heeft. Stug doortrainen doe ik ook wel. Maar dat hoeft natuurlijk niet in één dag zei mijn instructrice :D , ik heb nog wel eens de neiging om net zolang door te doen dat het lukt. Niet echt eerlijk voor paardlief!! :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:02

Jeskim: ik heb wat knopen in mijn leidsels gelegd, destijds voor de marathon, maar gebruik het ook gewoon thuis, dan glippen ze niet zo snel weg (ook al heb ik antislip). Zelfde probleem en oorzaak als jij ;-). en ik leer het ook nooit hoor, dat mennen.
Kwita schattig!
Ips is mishandeld door therapeut. Ben benieuwd hoe ik me morgen ga voelen na behandeling osteo.

Autootje alweer opgehaald en maar even door de wasstraat gedaan, was al heel lang geleden. Zo zoonlief ophalen en eens kijken of hij nog puf heeft om een pony te doen. Daarna nog met huiswerk aan de slag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:07

Vanochtend lekker getut met Ber, daarna B&B nog maar eens gestofzuigd en gepoetst. Krijgen drie gasten-koppels op rij komende dagen dus kan lekker oefenen :P

Gretha was vanochtend in de singel gerold met het spelen. Daarna was ze in de prut gaan rollen. Ze is nu nog smerig :P

@Ava denk dat de honden het snel genoeg weten hoor, hoe ze zich moeten gedragen. Anders dat ze eerst door man/dochterlief worden uitgelaten en daarna nog even oefenrondje met jou? Langzaam uitbouwen?
@Jeskim komt helemaal goed hoor met jou en Emas. Tja hoefschoenen, ik heb drie verschillende soorten gehad en Marquis vond ik het beste maar ook het duurste. Eigenlijk vond ik het niets en enorm gedoe elke keer. Dan maar ijzers is mijn conclusie :o
En geweldig een PAVO koek in de schoen <:) :){

Wel altijd erg mooi om te lezen Lanouska hoe je enthousiast bezig bent met de paarden van het vierspan al die jaren lang. Echt super.
En Tine gaat het al wat beter met je?
Ips ook in de lappenmand :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:38

Leuk zo kwita!

Scooterati gaat niet zo hard, maar quads genoeg hier staan voor de challenge.

Hier wel tevreden over hoefschoenen!

Hier ook geradbraakt na therapie van gisteren en scoot proberen.

Vandaag waren mijn ouders er; mijn vader voor de tuin en ik heb gedut terwijl mijn moeder kletste, dochter ook ziek thuis.

Horloge klinkt goed, maar moet je dus ook weer niet vergeten, hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:31

Gewoon standaard in je scoot leggen Gem :j

Lekkere pony lijkt dat Sonjim ga je veel plezier van hebben.

Hier is het allemaal erg bijzonder mbt de nieuwe baan die ik zou hebben. Jullie lezen het goed zou hebben. Heb er niets meer van gehoord sinds ik heb gezegd dat ik niet naar Amsterdam wil. Echt belachelijk. Krijg ook niemand aan de telefoon. En ze hadden gezegd dat ik dan vanaf 30 november wel kon beginnen in Zoetermeer... lijkt me toch dat ik dan nu onderhand iets van ze zou moeten horen of zoiets.
Manlief heeft zoiets van laat gaan, lekker freelancen (van NCOI wel weer nieuwe opdrachten gekregen) en B&B doen.
Maar ik vind het eigenlijk te zot voor woorden... heb er wel een baan voor opgezegd. Nu was ik dat toch al van plan, want dat ging gewoon helemaal niet meer maar dan nog...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:34

haha..die pavokoek is leuk !
therapie....heul vermoeiend..maar als t helpt....dan moet het maar !!
Fijn dat je vader de tuin kwam doen !
Vhu druk met B&B poetsen ! goed bezig +:)+
hoefschoenen..had ik voor de arabier..werkte goed..ik heb alleen geen idee meer welk merk....
Lanouska..met Dempsey getraind ! komt vast helemaal goed :):) mooi dat je die kans krijgt !
ava..dochter ziek..bah..beterschap..
Jeskim..idd..gewoon stug dooroefenen....instructeurs..zijn niet voor niets de instructeurs..haha..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:39

VanHuisUit schreef:
Gewoon standaard in je scoot leggen Gem Ava :j

O:) :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:40

Pfff, zou toch ook gewoon niet moeten kunnen, Vhu.

Valt gelukkig wel mee en dochter thuis is nu nog fijner dan anders *bloos*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:54

Ava bezoek gehad en zieke dochter.... :(:) .

VHU's stofzuiger maakt overuren +:)+ . En gaat lekker met die baan van je. Denk dat je man gelijk heeft; lekker freelancen en B&B'en

Kwita: hier deed zoon (ja.... 17 jaar, maar de honger naar Sinterklaas-snoepgoed lijkt alleen maar groter te worden :D ) ook een suikerbiet in zijn schoen. Ik had er 2 meegesnaaid om te verwerken in de slobber.

Vandaag heerlijk weer, dus Moos maar weer ingespannen. Ze hebben 2 dagen binnen gestaan vanwege het slechte weer en bagger in de paddocks. Vanmorgen dan wel buiten, maar oefff, Mosel was fit! Hij moet toch wel erg wennen aan de andere piepjes en geluidjes van de nieuwe wagen, dus hij piepte er wel een paar keer één of twee passen vooruit. Maar alles went.... :)) .
Ook voor de tweede keer achterwaarts geoefend en wat is het dan fijn om een molenrem te hebben! Hij had het trucje zo door en kon gewoon lekker doorstappen naar achteren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:24

Gaaf Gem!