[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:53

Zeker die afstanden die je rijd naar de locatie toe. Je bent een heel weekend kwijt. Ik werk om het weekend en in mijn vrije weekend plan ik de buitenritten e.d. Mijn vriend zeurt daar weleens over dat ik hem nooit zie behalve s avonds. Blijf ik het weekend thuis dan verveel ik me dood.

Zit te twijfelen om vandaag te gaan mennen. Het waait wel hard maar dat deed het zaterdag ook en toen ging het prima.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:48

Citaat:
Blijf ik het weekend thuis dan verveel ik me dood.

_O- herkenbaar :+

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:22

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Blijf ik het weekend thuis dan verveel ik me dood.

_O- herkenbaar :+

Jep, heel herkenbaar, ik word daar onrustig van 8)7
Blijkbaar zit het in mijn systeem dat ik eropuit moet met de paarden in het weekend.

Heftig Laura! Gelukkig is je schoonvader er met 'maar' een hersenschudding vanaf gekomen.

En wat goed dat Taz netjes onder de ruiter heeft gelopen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 17:37

Hier ook altijd bezig moet zeggen dat al dat werken naast mijn baan positief uit pakt wat betreft het piekeren en ups en downs.

Schoonvader moeten we volgena mij eerdaags gaan vast knopen aan zijn stoel of bed. Pfff die doet echt al teveel...

Gister nog even lekker gemend, vandaag even met ze gewandeld en getut. Straks weer helpen mwt de koeien.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:46

Wat fijn om te lezen dat het bij iedereen lekker gaat met trainen en het invullen van de wedstijdagenda :)

Hier gaat het helaas niet zo goed. Ik weet echt niet meer wat ik met de pony's aan moet. In de ruim 6 jaar dat ik haar heb ,heeft Sabrina (op een schop op de eerste dag na) nooit naar me uitgehaald of gesteigert. Steigeren gaat nu aan de lopende band en vandaag haalde ze serieus 2 keer vol naar me uit. Akira sleurt me over straat heen, naar wat haar ook maar interessant lijkt.
Ik weet het niet meer... ik weet wel waar het voor het grootste gedeelte aan ligt, de huisvesting, maar dat kan helaas niet 123 veranderd worden en blijft een groot punt van discussie. Maar inmiddels heb ik er allemaal geen zin meer in... :(

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:21

ik moet zeggen dat die van mij ook erg druk zijn hoor.
hele dag spelen ze met elkaar en vliegen alle kanten op.

ik men niet meer, heb een energiebom voor de sulky. houd zn voetjes niet braaf op de grond.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:26

Wat balen Linsa dat het nu zo verloopt, ik ken je geschiedenis niet met je pony's maar is dit dan eerder ook weleens zo geweest? Het is zeker niet leuk als je zoveel weerstand hebt met je pony's, dat neemt het plezier weg. Maar is er niemand die je zou kunnen helpen op stal?

Ik heb vandaag een baaldag. Eerst mijn kleine autootje bij de garage en waarschijnlijk een dure reperatie en ik zou naar de clinic marathon gaan in Zeeland maar we durfden het niet aan met de trailer want we moeten die lange bruggen over vanaf Brielle. Morgen heb ik menles en dan gaan we ook parcours rijden maar ik had zo graag de clinic gereden. Deze twee weken lopen wel anders met het mennen dan ik had gewild. In januari na onze vakantie wel gezellig starten met het trainingsschema en dan er weer vol tegenaan.

Laura, afleiding door bezig te blijven is vaak fijn maar ik hoop wel voor je dat je je snel echt beter voelt. Je schoonvader zal het wel moeilijk vinden om ineens uitgeschakeld te zijn, het zal een hele harde werker zijn. Gelukkig kunnen jullie hem goed helpen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:36

Nee ,ik sta op mezelf zegmaar, dus ik heb geen stalgenoten. Normaal gesproken helpt mijn vriend me,.maar die vindt het zo niet leuk meer, dan durft hij het niet meer aan. Rond deze tijd zijn ze altijd wat drukker ,maar zo extreem heb ik nog nooit meegemaakt.
Ze vliegen elkaar ook bij elke mogelijkheid in de haren. Gisteren trok Sabrina uit het niets een musketonhaak in 3 stukken terwijl ze vast stond!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:05

Linsa: hmmm vervelend :(:( moet je er dan mee aan he.... stalling is te duur?

Auto problemen die roet in het eten gooien zijn altijd grote baal dingen ja!

Ik had bijna baaldag, ik wou ook graag nog een keer op Taz zitten zo braaf, maar iemand moet je dus longeren. En hulp heb ik ook niet! Stalgenoten willen wel maar konden niet. Gelukkig een stalgenoot die last minute toch kon! Dus ik op Taz gezeten. Kort gehouden, weer super braaf!

Daarna hoefsmid, hij had een beginnend graas/bok hoefje, een heel klein beetje van gecorrigeerd, maar nu loopt hij uiteraard niet helemaal zuiver....

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:13

Hier in de regio kost stalling per maand €250 euro. Dan moet je wel zelf mesten en komen ze in de winter nauwelijks buiten. €500 euro per maand is voor mij niet te doen helaas.
Al mijn pijlen zijn gericht op mijn pachtaanvraag waar ik in januari reactie op krijg.

Ohja ,,auto issues ,zo zonde van het geld vaak! Gelukkig is vriendlief automonteur ,alleen de onderdelen hoeven dan maar betaald te worden (en dan vaak nog met korting)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:35

Wat een baaldagen bij jullie! Ik moet echt afkloppen. Ze zijn zo braaf hier. Vandaag weer met Polly gemend! Stukje in de duinen ging super!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:16

Vervelend van je auto en clinic tijnie! Zo niet leuk!

Linsa het onstuimige weer is inderdaad ook wat ze dwars kan laten doen, misschien wat harder op treden?

Lekker blingh dat je hebt kunnen mennen. Wilde wel mennen maar qua tijd indeling ging het helaas niet.
Wel even lekker wat gewandeld en met ze getut. Ook erg leuk :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:20

Shetje en welsh samen voor 250 euro? Mogen die niet in 1 stal?

Mijn ponys staan toch in 1 van de duurste regios, 250 euro is hier goedkope stal, maar heb t nu ook gevonden! Voor kyano en booster toen samen in 1 stal betaalde ik 200 euro ;) speciaal ponystalletje wel, maar met uitloop dus! En all in.

Zoeken loont soms wel!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:21

Heerlijke in de duinen rijden! Lijkt me heerlijk :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:42

Ik ben aan het zoeken in brabant alvast maar het valt niet mee. Pensionhouders hebben het niet zo op shetlanders tenzij ze op stal komen. Ik heb nog even gelukkig maar ik ben ook wel erg verwent met mijn plekje in het drents friese wold.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:51

Ik ken het nanda... pfff

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:34

Ja Nanda dat klopt, op stal leveren ze nog wat op en betaal je een volledige box. Ik betaal ook twee aparte boxen voor de heren maar ze hebben ook een winter paddock en eigen stukje land voor in de zomer. Maar ik mag ze daar ook in de winter af e toe op zetten maar doe ik liever niet omdat het nu zo nat is en het moet wat groeien. Hier is het vaak dat als je iets vindt het gelijk erg basis is en geen schuilmogelijkheid. Maar het kan wel met veel zoeken en soms vindt je iets bij iemand aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:49

Tis gewoon moeilijk een goede stal te vinden die
ook nog eens betaalbaar is. Al lijkt me een eigen weitje ook wel erg fijn! Tenzij het zulk weer is natuurlijk haha.

Ja het is erg fijn in de duinen al wel een gezoek omdat ik gewend ben op het paard de duinen te verkennen. Vandaag heb ik gewoon het fietspad gevolgd :j

Laura jammer dat het je niet lukte vandaag.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 21:52

Blingh weet jij misschien leuke stalling in onze omgeving voor nanda? (wellicht voor mij in de toekomst als ik mijn stalletje kwijt ben)

We spreken snel ook is wat af nu alleen beetje chaos met de koeien ivm me schoonvader.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:07

Die van mij waren ook erg *\%/* vandaag hoor... heb ze in de bak gehad konden ze uit hun bol gaan, maar staan ze vrijwel alleen met kont in de wind. Durfde ze niet op de wei te doen vond het zulk 'vlagerig' weer. Maar goed toen ik ze eruit wilde halen gingen ze opeens helemaal los en kreeg ik ze nauwelijks weer in de stalletjes :+

Ik huur een weiland met (container)schuilstal erop, betonplaat eromheen en heb stuk afgezet als soort paddock als ik ze niet de wei op wil en dan nog 3 stalletjes bij pensionstalletje op 600 meter van de wei af, voor in de winter, waar ze nu in ieder geval 's nachts staan. Is ideaal. Als het redelijk weer is zet ik ze op de paddock en als het enigzins kan op de wei. Veel werk (doe alles zelf anders is het niet te betalen), maar super fijn.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:11

@Toydoll, nee hier gaat het meestal per pony. Had er 1 gezien voor 175 voor ze samen ,ideaal ,maar die is dus gereserveerd. Ik hou 'm wel heel goed in de gaten.
Ik heb ook nog geen rijbewijs dus ben wel afhankelijk van de fiets of het ov, maar ach,.ooit vinden we wel iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:43

Nanda wat voor iets zoek je precies?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:48

Ik zoek het liefste 24/7 buiten. Sowieso in de zomer maar het hele jaar door is prima. Geen los weiland maar iets met toezicht (ik kan niet elke dag heen) max 200 euro afhankelijk wat er geboden wordt en met uitrijmogelijkheid.

Zoals ik al zei....ik ben erg verwent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:52

En omgeving Tilburg?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 01:34

Alles op een half uur van Oisterwijk.....ik heb je facebook pagina gezien...en geliked. Ziet er goed uit. Zou je me via de pb een prijsindicatie kunnen geven voor twee shetten?