[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:56

Ik heb eigenlijk altijd zonder stiften gereden en afgelopen maand voor het eerst stiften gebruikt bij wervelwind en moet toegeven dat hij wel zekerder liep. Maar zoals hierboven al geschreven werd kijk ook goed naar de bodem. Een droog hard grasland of zachtere bodem zijn behoorlijke verschillen. Ik heb stiften in diverse maten ( heel vroeger met jens dus echt lang geleden deed ik ze wel gebruiken maar omdat ik vaak mijn handen open haalde met in of uit draaien ben ik ermee gestopt en als je paard goed ondersteund en op eigen benen loopt glijd je eigenlijk niet uit. De meeste figuren in de menproeven zijn groot en de baan ook dus echt scherpe wendingen vallen wel mee)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:03

Ik draai altijd kalkoenen met wedstrijd. Thuis niet als ik op gras rijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:06

Flurk schreef:
IDe meeste figuren in de menproeven zijn groot en de baan ook dus echt scherpe wendingen vallen wel mee)

:o in het zz dressuur geldt dat niet. Daar zijn voltes 10 en 15 m in verzamelde draf en galop. En zeker in de vaardigheid vind ik op gras dat we zeker kalkoenen nodig hebben om kort te kunnen wenden en weer te vetrekken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 08:16

Ook een droog land kan glad zijn. Kan me een oefenwedstrijd met de pony herinneren waar ze één bepaalde hoek niet meer in wilde omdat ze daar weggleed. Steeds een middendraf van alle aanspanningen over de diagonaal en in die hoek terugnemen naar arbeidsdraf had de hoek glad gemaakt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:39

Klopt, als het echt heel droog en hard is word het ook weer glad. Beetje er tussen in is het mooist.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:28

Ik draai ook altijd kalkoenen in op wedstrijd als het op het gras is. Ook bij droog weer. Wil gewoon zeker zijn. Thuis niet maar hou daar dan ook bewust rekening mee.

Ik heb altijd kleine kalkoenen. Pony kalkoenen bij mijn paard. Vind ik tot nu toe nog het fijnst.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:05

Ik rijd ook altijd met kalkoenen op het gras. Ben alleen wel overstapt naar een kleiner maatje (5mm met wideapuntje - zonder dat puntje zijn ze niet te krijgen in die maat) als de bodem hard is, aangezien Sam nogal gevoelig op de voeten is. Zodra het nat is en blubberig draai ik er gewone vierkante stiften in. Ook het kleinste maatje, maar die zijn al snel 11mm dus voor een pony groot genoeg.

Ik merk ook dat mijn pony zekerder is als hij kalkoenen in heeft. Vorig jaar op een droog en hard terrein waar nogal wat onkruid in het gras zat verstopt (wat het glad maakte), zag ik genoeg paarden "zoeken" in de vaardigheid en reden nog geen handje vol mensen binnen de tijd als ik het mij goed herinner. Ik kon Sam op bepaalde stukken lekker scherp rijden, omdat hij door de kalkoenen wel goed grip had.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:33

Flurk en Wolkj, zware bak dus, ook niet ideaal.
Sjol is alleen echt geen graspaard, nooit geweest ook, ook niet onder het zadel.

Heb ze beiden ijzerloos staan, ga er ook geen ijzers onder zetten.
Zwarte is al enkele keren op straat onderuit gegaan zonder ijzers en fjord heeft in verleden wel op ijzers gestaan (vanwege gras concoursen, cross trainingen en endurnace), maar in de wei is het ook voor beiden verre van ideaal, ijzers vast in de blub en glij partijen.
Dan maar minder top op wedstrijd.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:10

Ik moest op ijzers mijn ruin had zelfs al te korte hoeven aan de buitenkant achter waardoor hij daar ruimte over heeft. Zelfde verhaal voor, het heeft een extra ijzerbeurt nodig om zijn voetjes weer mooi te krijgen. Wilde het namelijk zonder ijzers proberen is goedkoper, en gezien dat finacieel stuk beter voor me is, zeer aangenaam. Maar helaas ik rijd wekelijks toch zo'n 4x op het asvalt ivm gebrek van een bak. Als je dan tientallen km's over de weg draaft wil het op een gegeven moment wel. Helaas geen brede bermen. Deze week heeft hij bijv al 50KM gelopen op straat.

Rijd je een stukje mee ?? [AR-ITP] Rijd heerlijk met DJ en mij mee naar het strandje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:43

Als het hier moet gaan ze ook gewoon (weer) op ijzers hoor, alleen is het nu wel handig zonder.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:53

O wat jammer zo lekker gereden en helemaal naar mijn zin de eerste proef maar we kwamen volgens de jury niet goed genoeg uit de verf dus helaas geen winst. Onze tweede proef was bagger ( andere jury) maar die punten vielen mee.grappig was van beide juryleden 198 punten. We moeten er 204 hebben voor winst dus tja beetje pech. Nu even doortrianen en 17 mei herkansing tijdens haflinger evenement in heerjansdam.
P.s dit word ook een koudbloeden wedstrijd dus er kunnen nog deelnemrs bij.
Kijk voor info op
Dahwest.nl

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:18

Flurk schreef:
O wat jammer zo lekker gereden en helemaal naar mijn zin de eerste proef maar we kwamen volgens de jury niet goed genoeg uit de verf dus helaas geen winst. Onze tweede proef was bagger ( andere jury) maar die punten vielen mee.grappig was van beide juryleden 198 punten. We moeten er 204 hebben voor winst dus tja beetje pech. Nu even doortrianen en 17 mei herkansing tijdens haflinger evenement in heerjansdam.
P.s dit word ook een koudbloeden wedstrijd dus er kunnen nog deelnemrs bij.
Kijk voor info op
Dahwest.nl

Jammer dat je eerste proef de punten niet klopten met je gevoel.
Helaas of jippie!? zit ik de 17e op de DAP, dus hoe dicht bij Heerjansdam ook is, we gaan rondje oefen marathonnen.

Mijn eerste proef met Sjol was meer dan hilarisch :D , ze liep ongeveer zo *\%/* *\%/* , pony stond nog op koningsdagoptocht stand van gisteren. 2 e proef was niet briljant, maar beduidend beter, dus wptje.
Toobs had geen koningsdag malligheid, die was te traag, maar hij is nu wel L startgerechtigd dus doel geslaagd.

En overwinning op mezelf! Geen foute parcoursen in de vaardigheid, niet 10 pionnen kats omver en ook nog tijds overschrijding.
Dus mocht Toobs 3 en Sjol 1 wptje mee naar huis nemen. Onze eerste in de vaardigheid.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:08

Goed bezig Do !

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:39

Super Sjol!! gefeliciteerd!

Mijn poowns waren ook van de koningsdag gisteren. Of is het alweer eergisteren ?
http://i60.tinypic.com/snlc29.jpg
http://i61.tinypic.com/whb8lu.jpg
http://i61.tinypic.com/1yjolj.jpg
Ze hebben eindelijk eens hun eigen geld verdiend. *\o/*

De startlijsten van zaterdag voor Hoogland staan online. Beloofd een mooie dag te worden volgens het weer, als iemand nog hulp nodig heeft kan ik wel even helpen.
Zie ook nog wat foutjes erin staan, oa bij Melanie zijn de name omgedraaid van de ponys. Lijkt me niet dat je met Syl in de B gaat.
En Sap staat bij hobbyklasse.

Doen er nog meer bokkers mee ??
Ik hoef pas smiddag's maar kom wel eerder is voor ons een thuis wedstrijd. Dit is voorlopig even de laatste daarna de rust terug vinden, bij mezelf en lekker Epe rijden en wil wat enjoiy the ride doen dat lijkt me ook erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 07-05-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, dit hoort niet thuis in dit topic.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 05:11

Succes in hoogland dames, wervelwind krijgt vrij weekend

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:26

Ik ga zondag naar Hippolytushoef, Caya voor het eerst in het M, dressuur en vaardigheid.
En heb Benno nog bij geschreven voor de L vaardigheid.

Er zijn nog startplaatsen!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:40

Zondag starten Dexter en ik weer met dressuur :) 2x in Franeker, wie meer? Helaas geen vaardigheid. Ging in Garderen verbazend goed dus wil nog wel een keer, hihi.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:17

Wij rijden a.s. zondag in Etten-Leur, geen mega opkomst, rijden van 1015-1600 ongeveer. Ik mag begin van de middag, voor de eerste keer ook M in de vaardigheid, ben benieuwd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:13

Ik start ook in Etten leur. 14.58 Uur eerste starttijd.
Wordt de alleseerste keer voor deze pony, ga om te oefenen met de drukte enzo.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:30

Anke schreef:
Ik start ook in Etten leur. 14.58 Uur eerste starttijd.
Wordt de alleseerste keer voor deze pony, ga om te oefenen met de drukte enzo.

succes komt goed

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:56

Zo duurde ff maar uitslagen drs/vdh garderen op 2e paasdag staan er ook op.
Altijd leuk ff te zien :j

Zaterdag Hoogland met Syl, Noor en Macho. Syl voor het eerst na best hevige gebitsbehandeling weer starten dus zien t wel, loopt stuk lekkerder nu. Macho weer eens vdh, Noor wat drs. En met tweespan rondje vdh.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:51

Zal direct even kijken bij de uitslagen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:37

Garderen is niet bepaald om de hoek voor jou Fenny! :)) heb je toch een stukkie gereden voor de drs/vdh :j

Alst goed is komt morgen mijn nieuwe bruine tuig binnen *\%/* Gewoon tzelfde als ik al had maar nu wat beter passend en kan ik die netjes houden voor de wedstrijden. Na 2 maanden wachten en extra dagen werken om te sparen, can't wait. Kunnen we weer mooi voor de dag hopelijk zaterdag al.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:48

Garderen is voor mij ook ver weg maar het rijdt er wel heerlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:52

Ik hou het voorlopig alleen op Rhoon, reden.. Ik kan er dan 2 tegelijk meenemen en qua kosten wordt het me te duur als ik dan nog elders ook met 1 van 2en of beiden moet gaan starten.
Aangezien zo'n dagje dan al een kapitaal kost.
Maar het is wel zo efficiënt (qua diesel kosten en tijdsbesteding) om ze beiden op 1 dag te starten.

Zo ben ik ca 1 x per maand een kapitaal kwijt, maar heb dan ook een volledige dag lol!