Ik heb er ook gren last van. Op het begin heb ik wel eens gehad dat de bouten van mijn lamoen niet strak genoeg waren aangedraaid. Mijn ene been werd steeds langer en ineens midden in het bos schoot 1 kant eruit. Oeps.....eigen schuld. Had beter moeten opletten
Iemand hier die een foto heeft van een shetlander of een grotere pony (Welsh oid) voor een sulky cavalettie? Ik heb een sulky cavalettie limited edition maar twijfel nu echt of mijn nieuwe pony er wel voorpast.. Hij is 1.06 en verder niet heel grof gebouwd (shet x Welsh) oid. Heb al nieuwe voorstukken besteld aangezien deze 'oplopen', hoop dat dit de oplossing is.. Zou graag wat foto's oid zien voor het beeld
Hij weegt zo‘n 50kg volgens mij, dat is een stuk lichter dan de meeste marathonwagens die beginnen bij 100/120kg. Wegtrekken is hier nooit een probleem geweest, zelfs stoepjes gaan makkelijk vanuit stilstand met een beetje 'vaart'. Vind het een erg fijne en praktische sulky.
Dat is per pony verschillend denk ik. Ik heb er niet veel problemen mee gehad, maar kan me er opzich wel iets bij voorstellen. Maar dan vraag ik me ook af of dit niet hetzelfde geld voor andere sulky's..
Bij hca's gaat dit een stuk makkelijker. Mijn cavalettie drukte eerst te veel op de schoft en anders hing die te ver naar achter. Normale tussenweg zat er niet bij .. Heb nu een hca en die is heel mooi in balans.
hoi allemaal! ik heb nog niet alle pagina's gelezen maar dat ga ik wel doen (nu niet meer) ik ben namelijk ook opzoek naar een sulky voor mijn minipaardje van 87cm
Napie
Geplaatst: 15-04-14 07:53
Shetclub87 schreef:
hoi allemaal! ik heb nog niet alle pagina's gelezen maar dat ga ik wel doen (nu niet meer) ik ben namelijk ook opzoek naar een sulky voor mijn minipaardje van 87cm
Heb je daar een vraag over of wat is de bedoeling van je post???
Ik heb een pony van 1.19 voor een sulky cavalletti lopen, Dit is eigenlijk voor het mooie echt een beetje te klein. (of pony is echt te groot haha)
Nu rij ik er alleen mee op het strand een paar keer per jaar, dus dan is het allemaal niet zo erg. Ik heb er trouwens wel de lange bomen opzitten en mijn vriend heeft deze bomen nog dicht gelast waardoor ze nog iets langer zitten.
Qua balans moet je goed kijken of je er met een of twee personen opzit en wat je doet met achterover leunen. Bij mij staat die zo afgesteld dat hij net zweeft in de lichtogen en daardoor het minste druk op de rug heeft. Maar als je veel met de sulky wilt rijden met een grotere pony zou ik een maatje groter nemen!
Pacific
Geplaatst: 17-04-14 20:26
Hallo,
Ik ben mij nu alvast wat aan het oriënteren voor een mooie en goede sulky voor later.
Even wat informatie: Pony die er voor komt te staan zal tussen de 80 & 90 cm klein zijn. Zal voornamelijk voor bosritjes zijn, maar misschien ook wel voor serieuze dressuur in de bak. Ik ben op zoek naar een wagen die daar dus geschikt voor is, die niet te zwaar is, maar wel degelijk. Ik vind het belangrijk dat de wagen goed en makkelijk in balans te brengen is zodat de omstandigheden voor de pony zo ideaal mogelijk gemaakt kunnen worden. Ik wil absoluut een tweezits hebben, comfort is belangrijk en het liefst ook nog een beetje mooi (niet lomp o.i.d.). Geld speelt niet een grote rol (moet niet in de duizenden euro's gaan lopen uiteraard). Hoeft niet perse geschikt te zijn voor op wedstrijd.
Vanavond is tijdens de menles mijn staalkabel van de hca gebroken. Heeft iemand dit ooit meegemaakt en waar kan ik die klemmetjes kopen waarmee je de lusjes maakt. Ik bestel bij andries sowieso maar heb de kar zaterdag nodig
heeft dat nou grote gevolgen als die kabel breekt? geen gewonde ponys? hoorde dat iemand het had vervangen door touw omdat kabel lelijke wonden kon geven.
In mijn geval totaal niet. Ik was aan het draven op een vlakke bakbodem en kon eigenlijk gewoon blijven rijden want hij trok daarna op de schoft. Als noodoplossing heb ik de strengen vastgemaakt aan twee strotouwtjes.
Ik heb gewoon de strengen aan de kabel, dus niet kabel aan borsttuig.
Ik heb open lamoenen, dus indien ie afbreekt aan beide kanten word het wel gevaarlijk ja. Heb wel vaker dat sluiting open trok, maar nu hoesjes erover geen last van.
Je kunt bij doe het zelf winkels makkelijk reserve onderdeeltjes kopen.