[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:09

vhu, ik bedoelde meer dat ik mijn mening maar voor mijzelf houd..omdat mijn oude av niets doet..en lekker 24/7 op het gras staat en enkel wat hooi krijgt voor de lekkere trek,..en dat het niet echt informatief is..niemand heeft daar ook maar iets aan.. _O- ik weet het...ik ben niet altijd duidelijk..haha
Gem naar ballet ! superleuk toch !

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:14

@ bianca. ik heb de kar vorige week netjes 'wedstrijd klaar' gepoetst... staat sinds zaterdag bij treur in geesbrug (dealer) moest nog wat aangepast worden.. en die mag hem ook 'beurs klaar' poetsen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:16

Als ik jullie verhalen lees, voer ik veel te veel. Maar als ik minder doe, vooral bij Rembrand, dan loopt hij gewoon niet fris genoeg. Is wel zo bij pony dat 3x een halve schep samen nog geen kg is. Ik weet natuurlijk niet hoeveel en hoe intensief jullie trainen, maar ze worden hier (bijna) iedere dag toch best flink aangepakt. Misschien geen 40 km zoals sommige doen, dat kan ik helaas neit volhouden, maar toch.... Zit nu wel te twijfelen of ik toch maar minder moet gaan geven...

Mijn paarden zijn nu wel een beetje te vol, maar dat komt vooral door het gras waar ze het laatste stuk van de zomerwei op hebben gestaan (en pony staat bij de paarden ipv eigen stukje, dus vooral hij is te vol). Dat verdwijnt zo wel weer. Ze staan nog steeds dag en nacht buiten, dus dat verbruikt best.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:21

@ tine harry voert zijn paarden in het wedstrijd seizoen wel 4 kilo sportbrok per dag en s'nachts on beperkt hooi en overdag staan ze gewoon op het land...

als dit voer schema werkt voor jou paarden moet je dit vooral vol blijven houden..

de laatste maanden voordat mijn volbloed arabier overleed kreeg deze ook heel veel..
3 kilo sportbrok.. 3 kilo merriebrok.. voerschep snijmais... 2 kilo meusli.. onbeperkt hooi.. en nooit druk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:24

Druk zijn ze hier nooit, mogen soms wel wat meer pit hebben. Maar ja, altijd buiten. Wat overigens erg goed is voor Rembrand zijn been. Als hij snachts binnen staat, zie ik gelijk verschil.

En naast al dat voer (Rembrand 4kg, Thabor 3kg, Amerigo ca 800 gram) dus ook onbeperkt hooi/gras.

Ik heb altijd wedstrijdseizoen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:26

Kar beursklaar poetsen, kunnen ze dat niet elke wedstrijd doen :=
Tine met de bloembollen in de weer, ik vond dat altijd zulk rotwerk op onze tuin, maar het ziet er wel erg leuk uit in het voorjaar :#
Baudy ziekjes -O- sterkte, Frensie gelukkig weer wat opgeknapt :(:) hoe is het met Bubbles trouwens? Snapt ze dat ze het rustig aan moet doen?
Ster heeft een sportlijntje gekregen 8-) Gem naar ballet wat leuk zeg. Daar krijg ik mijn man echt niet mee naar toe, helaas...

Nou ben echt moe :O ga zo even de honden uitlaten en dan denk ik dat ik lekker naar bedje ga, ben weer erg gezellig vanavond :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:33

Is voor het eerst dat ik (zeker zoveel) bloembollen plaats. Ik hoop maar dat het resultaat erg mooi wordt. Als het goed is, hoef ik het maar 1 keer te doen, volgende jaren komt het vanzelf weer op. Lijkt me wel grappig, zo'n gele zee van bloemen langs de oprit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:35

ik heb hier ook nog bloembollen liggen. Een stuk of 50. Donderdag maar even tijd vrij maken.

Morgenvroeg ga ik naar stal, beide pony's doen en hopelijk veale. Daan kan even bij staleigenaar spelen.

Iedereen beterschap.

ben met het vraagprogramma bezig voor onze wedstrijd, maar wat is de site van de knhs traag zeg

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:48

iedereen mag zelf iets uitkiezen :)

*\o/* :(:) :') -O- O:) _-:( ~~}> :? :n :O *\%/*

hier beredruk met sinterklaasoptocht2012 :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:50

@Tine er zit een groot verschil in dressuurmatig trainen en die lange afstanden trainen. Vraagt andere spiermassa en andere manier van verbruik van energie en ook echt andere manier van voeren. Nebraska bijvoorbeeld had ik toen ik meer endurance ging trainen (ze was toen M dressuur en was wedstrijdgericht getraind, stond op 4 kg voer, 2 kg draversbrok en 2 kg muesli met van die kruiden plus flinke berg kuil en 's avonds binnen anders werd ze mager) werd ze op dat dieet broodmager. Moest toen echt om op veel vetter voer, gericht op lange termijn energie. Dat werd dus pulp, Subli EM (nu Subli Omega 3-6-9 mix) en luzerne plus zemelen en 24/7 hooi/ruwvoer/stro/wei. Paard kreeg echt ook ander uiterlijk (van rond & wat bollig naar wat strakker en 'rechter').
Ik heb nooit slome paarden of pony's :o maar of dat aan het voeren ligt, aan het type paard of aan mij geen idee.

24/7 buiten vraagt best veel energie als het voor het paard lastig weer is (ook weer zoiets moeilijks, ene paard houdt van kou, ander van warmte etc) of als groep in beweging is / wisselt.

Als jouw paarden het goed doen op hoe jij het doet, prima toch!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:50

:wow: *Ziet Tallechie klagen over trage KNHS site en bedenkt zich dat ze ook nog vraagprogramma moet aanvragen* :wow: :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:52

Die van mij is ondertussen goed gekeurd.... alleen krijg hem niet geprint.

Wil het vraagprogramma op startlijsten zetten, maar het exporteren naar excel werkt niet op een of andere manier.

Morgen maar weer verder kijken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:53

VanHuisUit schreef:
Ster heeft een sportlijntje gekregen 8-) Gem naar ballet wat leuk zeg. Daar krijg ik mijn man echt niet mee naar toe, helaas..

Ik mijn man ook niet hoor... tenzij dochter zelf moet dansen. Hij gaat morgen dan ook niet mee :D .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:20

Iedereen drukjes zo te lezen :)

En over voeren, ach, wat voor jou paarden werkt is toch prima :j Ik heb natuurlijk al wat anders omdat ze 'speciaal' dieet hebben, een dekhengst voer je ook al anders. Als hij veel dekt vreet dat echt heel veel en moet ik behoorlijk bijvoeren.
En ja drachtige merries is ook weer een vak apart, helemaal als ze dus niet zoveel mogen moet je gaan schuiven met vitaminen en mineralen enzo. Ben blij dat ik nu fijn voer gevonden heb. En ik voer puur op zicht verder. Doe ook maar wat dus eigenlijk :') Maar ze zien er goed uit :D Dus het zal wel goed zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:35

@ilona: ik had al gestemd op Sophie; succes d'r mee!

@Gem: wat leuk, ik wil hier ook graag nog eens met dochter naar een mooie balletvoorstelling gaan kijken :j . Het klassieke ballet bevalt haar ook prima, trouwens.

Voeren, ach dat is zo specifiek, vind het zelf altijd leuk om te lezen hoe/wat anderen doen, maar kijk verder gewoon naar mijn eigen paardjes en dat werkt vooralsnog prima.

Met al die nattigheid van de afgelopen twee dagen, staan ze hier nu ook de tweede nacht "binnen", veel werk, maar ook altijd heel gezellig als ze knus samen staan te eten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:37

:+:
Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:43

Ik lees weer even mee, dat jullie met paarden bij huis zoveel achter de pc kunnen, ik vind het knap!

Over voeren, hier doen de paarden momenteel geen donder, maar pony krijgt 1 schep Subli dieetmix (dit ivm insulineresistent/makkelijk bevangen) met een schepje Soulmate en een scheut zonnebloemolie. Det krijgt een halve graan met olie(wordt subli zonder), Pablo krijgt pavo natures best een halve met olie (dat word ook subli dieet mix) en de PRE krijgt een schep subli zonder met Soulmate en olie.
Dat ik Pablo voor de endurance trainde in 2007 kreeg hij 2kg hartog contept en 2 kg hartog muesli per dag. Toen weer overgestapt op Pavo liga en dat trok hij met 1,5 kg per dag. Blijft lastig hoor dat voeren.
Verder krijgen ze 4 x per dag voordroog volgens mij doe ik het wel goed, behalve pony die blijft mager.

Nooit geweten dat bloembollen nu al de grond in moeten?! Onze tuin moet nog opgeknapt worden volgend jaar, dus ik doe nog ff niks haha, maar wel om te onthouden voor volgend jaar.

Kar beursklaar poetsen met deuken en butsen. Gaan er nog veel van hier naar P & K? Ik weet het nog niet.

Gisteren heb ik eindelijk het karretje gehaald bij Happytime. Nu nog een betaalbaar tuigje scoren voor pony.
Oja en een rijbak lijkt me ook wel wat (grrrrr)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:48

Baas ik zie niks :+
Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:52

@Ips: hier ook niet zoveel tijd, maar ben bezig op kantoor (tja, eigen baas, dus onmogelijke tijden, zeker als je nog gezin, beestenboel, huishouden en hobbyboerderij ernaast doet :') ) en dan heb ik niet zoveel zin en kijk dus vaak hier... :o .
Rijbak is idd fijn, hier ligt hij ook pas een half jaar, maar ben er superblij mee *zou hem wel wat meer moeten gebruiken, maar dat komt nog wel, als ik wat meer structuur in mijn dag heb en de bovenverdieping klaar gaat zijn, al komt er dan weer een nieuw project, hier := *

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:53

avaluna schreef:
@Gem: wat leuk, ik wil hier ook graag nog eens met dochter naar een mooie balletvoorstelling gaan kijken :j . Het klassieke ballet bevalt haar ook prima, trouwens.

Ga je mee morgen :) ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:56

@Gem: hoe laat is 't en wat kosten de kaarten? *Venlo is best ver en wordt laat zo door de week, verder morgen nog voltige en pianoles tussen 16:00 en 18:00, woensdag is de drukste dag van de week, hier...*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:18

Avaluna, hier ook eigen baas, maar wil toch zeker 40 uur per week op de zaak zijn en dan heb ik nog elke dag een uur reistijd erbij. Ik wil gewoon een bak en snel. Alleen het ophoogwerk wat al gedaan was is verwoest door het vreselijke weer. Morgen gaat de loonwerker wel beginnen met de drains erin gooien. Ik bedoel wachten tot de boel opdroogt is een utopie. Dan heb ik volgend jaar nog geen bak. Ik heb m verteld dat hij maar slimme dingen moet verzinnen.... Ik wil aan het werk met Det en Pris en Pablo, alhoewel, Pablo gebruik ik nu als baksleper om de paardenvoeten weer te wissen, pallet erachter en lopen maar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:46

@Ips: ik doe m.n. het kantoorwerk en dus veelal vanuit thuis, dat is trouwens zowel een vloek als een zegen in mijn geval ;) .
Oh, wat zonde van al het voorwerk :(:) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:10

avaluna schreef:
@Gem: hoe laat is 't en wat kosten de kaarten? *Venlo is best ver en wordt laat zo door de week, verder morgen nog voltige en pianoles tussen 16:00 en 18:00, woensdag is de drukste dag van de week, hier...*

19.15 uur de inleiding (door de hoofd-balletjuf van Viv) en 20.15 uur de voorstelling. Kaarten zijn te bestellen via de site van de Maaspoort 25.70 euro (1e rang) + 5 euro voor de inleiding. Het duurt idd best lang voor een doordeweekse dag, maar vrijdags heeft Viv nog ballet tot 19.45 uur, en zaterdagavond komt ze niet verder dan de bank :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:48

@Gem: erg leuk en nog betaalbaar, maar wel heel laat, voordat we weer thuis zijn... :( .