[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:17

@Maisie hoop dat we meekunnen naar Prinsenbeek (zou vrouw van stalhouder starten met 't jonge voorspan) maar het kan zijn dat Rattan en Snuit de dag ervoor moeten optreden in het (ervaren) 4-span, dus dan start ik niet in Prinsenbeek. En ik hoop dat we komend jaar keertje / paar keer bij marathon / vaardigheids wedstrijdjes mee mogen rijden met de vrachtwagen. Met Bente wil ik D/V gaan starten dus in ieder geval de wedstrijden in Rhoon, zodra dat bekend is zet ik ze in mijn agenda en dan als stalhouder naar D/V gaat en ik mag mee, dan ga ik natuurlijk mee. En tussendoor nog wat endurance (denk hooguit 3, 4) / dressuurwedstrijdjes (zullen er ook 3 / 4 zijn). Voor onder het zadel kan ik alles gewoon zelf regelen met vervoer dus dat is stuk makkelijker dan met mennen :) .
Maar goed dat zijn plannen he :7

@Frensie de ponywagen wil ik niet kwijt want enkelspan lopen ze daar erg fijn voor,het is erg moeilijk een fijne enkelspan wagen te krijgen voor dat wat kleinere spul. Daarbij gebruikt mijn stalhouder mijn wagen ook voor beleren van kleinere pony's en het enkelspan rijden van zijn pony's. En dan 'leen' ik Rattan weer enz, zo gaat dat he. Maar als ik tweespan wil starten zal ik een 1.25 wagen moeten hebben, kan ik dan ook wel weer lenen van stalhouder maar omdat ik toch al wat langer zit uit te kijken naar nieuwe(re) wagen voor Bente denk ik nu dat het handig is er een te nemen die zowiezo tweespan ook kan en die wellicht 21 inch is ipv 23 inch omdat dat bij de pony's mooier past (en voor Bente is het ook nog een prima maat). Nu moet ik zeggen dat de wagen van mijn instructeur/stalhouder ook een 23 inch is en daar kun je ook prima 2 pony's voorzetten, dus 23 inch zou ook goed kunnen hoor. Maar 21 inch zijn soms net weer wat goedkoper en lichter. En ze wikken en wegen we verder }:0

Is trouwens erg fijne, stabiele en lichtlopende wagen dus mocht iemand belangstelling hebben, meer info per pb }:0 Als ik hem zo zou verkopen zou ik ook bij particulier 2e hands andere wagen kunnen kopen als ik hem niet zo verkoop wil ik de wagen inruilen bij een wagenverkoper.
Wil volgende week met de voorjaarsvakantie eens langs bij van Schie, vind de Cavalier wagens wel heel gaaf en ze lijken me ook degelijk.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:51

+:)+ Goedemiddag allemaal!
Gisteren en eergisteren totaal geen tijd om te reageren.
Gisteren framblij :D , vandaag framboos >;) (slecht weer)

@vhu: fijn dat je iemand heb, die naar je paardjes omkijkt als je geen tijd hebt.
Ik ben gek op bont, maar helaas mijn stal staat al te vol. Moet er eigenlijk ook een paar kwijt, maar ben er ook gek op. Snap daarom ook heel goed hoe moeilijk ollie het heeft met haar beslissingen!
Heeft een fijne man die haar aankleedt! +:)+ En nu heeft ze een “snothoofd”! :(:)
Heeft wel een heel goede oppas! Één die opruimt en kookt!

@dennis: wat leuk al die sulky’s in allerlei kleuren.
Lastig is dat als je eigenlijk teveel paardjes hebt! Hier nog zo één!

@tine10: wat een gaaf paard is thabor, je mag gerust trots op hem zijn! <3 Loop hij al voor de wagen ( heb ik even gemist)?
Zag een leuk filmpje en heel gave foto’s voorbijkomen!
Hometrainer gekocht, nu nog een cursus italiaans! |o
Valentijn voorbij gekomen, wat leuk!
Teveel wind om te rijden, wij hadden er ook last van, en als je weer pas begint, moet je gewoon niet de held willen uithangen, komt wel als het beter weer is.
En nu weer een zere rug, pas maar een beetje op jezelf! :(:)

@frensie: ik vroeg me inderdaad al af, hoe je ze zo netjes naast elkaar krijgt. Mij lukt het niet, gaat dan altijd wat fout.
Is goed bezig met hometrainer, wiifit en (elektrische) fiets.
Zie ook nog rolschaatsen voorbij komen. Moet alleen nog leren remmen. 8)7
Jou labrador heeft hetzelfde als onze oudste hond Bowie (16 jaar) heeft ze net gegeten, kijk ze me aan of ze de hele week nog niet heeft gegeten! Wordt nu een echt oud wijffie!
Heeft lekker geslapen vanmiddag! En eet lekker boerenkool.

@ingridm: is al goed bezig!

@baudyh: ja als je zoveel paarden hebt, dan wordt het wel eens teveel. Zeker als jullie fokken, je kan niet alles houden, dan wil je natuurlijk de beste houden, is wel begrijpelijk!
Wat een hoog wagennummer, had je nog geen wagennummer? ga je ook sgmw starten met deze uphill?

@bicci: wat vervelend als je altijd hoofdpijn hebt! Kan me voorstellen dat je meelezen al lastig vind! Wel lekker boterkoekje brengen op stal, de bofferds!
Is aan het afkicken, wat een ellende, we voelen met je mee hoor. En inderdaad uitkijken dat die ballon in je hoofd niet klapt, geeft zoveel rommel!
Bedankt voor je foto, weet ik eindelijk hoe je er nu uit ziet!
Die een super trailer verkoper gaat worden! :j

@prinsjeh: jij kan er ook wat van, een samenvatting maken!
Wel weer lekker gereden maandag! (loop een beetje achter) *\o/*

@avaluna: was zeker schrikken, dat hij nog een bal had, maar is toch goed gekomen zag ik.
Goed dat jullie de grond toch hebben kunnen kopen.

@ipsilonka: ja ik heb daar ook altijd zo’n hekel aan, Pink van mij is ook nogal gevoelig als andere schreeuwen of met hun zwepen zwiepen. Lastig rijden soms.
Vervelend dat haar lagen kapot gaan. Paul heeft daar ook wel kijk op!
Waar wil je gaan wonen? Leuk hoor je paarden bij huis! Hebben wij ook! Wel veel werk, maar we genieten er wel van!

@Janouk: ik zie behalve gras, ook weer plassen en een hoop blubbber! :n

Hier was gisteren de sneeuw ook al helemaal weg. Was ook wel lekker weer, lekker met Pink een rondje polder gereden, was genieten. Vandaag niet, hard waaien en regen, geef mij dan maar weer de vorst (zonder sneeuw)
Wij willen ook graag verhuizen naar de bossen, Drenthe waarschijnlijk, maar dan moeten we toch eerst ons huis verkopen. En dat valt nu gewoon niet mee in deze tijd!

@biancacoo: is verliefd op ebony! Gelukkig dat de husky’s je aandacht op eisen!

@ollie: ja zij gaan daar heen als instructeurs. Leuk dat jij mag rijden, gezellig hoor!
Wat zag ik weer een lekker taartje voorbij komen, :9k
Ik ga nog wat bij je bestellen als dat kan, arie wordt 23 maart 50 jaar, dus dat lijkt me heel leuk. Als je ideeën hebt, hoor ik dat wel. Hij zit niet op bokt, dus hij leest dit toch niet.
Valentijn langs gekomen bij je man en zoon, maar niet bij jou, och arme! :(:)

@gem: waardoor het komt, het blijft irritant! Had hier ook net problemen, ben je aan het typen, kan je weer opnieuw beginnen.
Leuk al die volgelopen boxen, wij hadden er vorige week ook al twee, bleef de drinkbak lopen ’s nachts, leuk als je dan ’s ochtends in stal komt!
Wat een gedoe om te gaan starten! Als ik jou was zou ik ook gelijk een wagennummer aanvragen, dan kunnen ze dat op je startpas zetten, het kost niets extra’s en het nummer is voor altijd voor al je paarden.
Valt ze bijna flauw bij het prikken! %)
Maar meter toch langs gekomen, dit is in ieder geval geregeld nu de rest nog!
Blijft nu voor altijd een D pony!
Meten is weten! :j

@buckje: leuk hoor zo’n pony voor de slee. Alleen daarvoor zou ik zo’n kleintje willen!

@tallechie: wat vervelend dat daan zo slecht wil slapen. Begrijp dat je actie moet gaan ondernemen, iedereen moet wel aan zijn rust kunnen komen. Sterkte hoor. :(:)
Daantje zo last van zijn tandjes, arme tallechie, slapen lukt zo ook niet echt!

@happytime: ook aquabox!
We kunnen wel met zijn allen indoor schaatsbanen verkopen, als het nog blijft vriezen. :D

@sander-lotte: wat vervelend allemaal, mijn teefjes hebben nooit zo gebloed, en waren altijd netjes gehecht met een pleister erover! We mochten ze ook nooit eerder meenemen voor ze bijkomen, omdat ze ook wel eens niet uit hun narcose kunnen komen.
Gelukkig gaat het nu weer goed met Zhora, let maar goed op haar en ook op jezelf begrijp ik! :(:)

@maisie: wat is een micklem hoofdstel?

@lanouska: ook een stille aanbidder! <3

Je meeting wordt in je paspoort gezet, en belangrijk is, natuurlijk bij het mennen heb je een D of een E pony, verschil is pony of paard! Daar willen ze nog wel eens op checken. Heb nog nooit meegemaakt bij een dr v.
Als je spoorbreedte goed wil meten, pionnen tegen je wielen zetten en de afstand daartussen meten, zo wordt het tegenwoordig ook officieel gedaan.
In plaats van coupons print de organisatie protocol uit en daar worden je punten opgezet.
Je moet zelf een inschrijfformulier insturen tm 1 april, daarna gaan we digitaal inschrijven!

Avalune en gem doen het op de klassieke tour! _/-\o_

Wij hebben niets gedaan aan Valentijn, ben zelf vandaag jarig, maar vier het nog niet, mijn man is volgende maand jarig, houden we het lekker samen! *\o/*

Vanavond weer les geven in Rotterdam, en nu zo meteen lekker eten!
doei :wave:

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:52

Wat gaan jullie toch hard :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:04

Citaat:
@frensie: ik vroeg me inderdaad al af, hoe je ze zo netjes naast elkaar krijgt. Mij lukt het niet, gaat dan altijd wat fout.

Euhm, wat krijg ik netjes naast elkaar Kiss??? Weet even niet waar het over gaat }:0

Je hebt weer een mooie samenvatting gemaakt! Hoe lang doe je daar over?

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:05

Hey! Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:10

Kiss gefeliciteerd!
Denk dat Kiss jouw honden bedoeld Frensie.

Nou wij gaan echt voor de pizza vanavond en wel thuisbezorgd. Ben totaal niet in beweging te krijgen :O

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:22

Kiss gefeliciteerd.

Nee ik had nog geen wagennummer.Ja voor de aangespannen wedstrijden maar dat is weer wat anders.
Ik ga eerst mendurance starten met de uphill en dan kijken hoe hij het gaat doen.Ik kan met een menstartkaart ook mendurance starten maar andersom niet.Dus maar gelijk een menstart kaart aangevraagd.

Ons nieuwe paardje is gisteren gekomen.Een schatje.Volgens mij een bente.....
Ook rond de 1.60 donker bruin kol en snep 3 witte voetjes en 1 witbeen.Ze is 3 1/2 dus nog een ukkie.Maar is wel al beleerd voor de wagen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:26

Ik ben creatief geweest. :D

Stap 1 deken maat 195 de bies er helemaal af getornt, de staartkoort eraf gehaalt, de borstsluitingen + flap eraf getornt.
Afbeelding
Leg een andere deken erop tegen hem af en knip hem netjes (hier al gedaan)
Afbeelding
Meten voor de kont naden een mooi vorm kontje erin te krijgen
Afbeelding
klaar om te stikken
Afbeelding
bies er helemaal omheen spelden
Afbeelding
onder de naaimachine!
Afbeelding

AF!
Afbeelding

lees zo bij!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:31

Knap gedaan Buckje *D !

Citaat:
Ons nieuwe paardje is gisteren gekomen.Een schatje. Volgens mij een bente.....
Dank je :o heb je al een *-:) wat is de afstamming? Handig toch dat ze al beleerd is (als het goed is gebeurd dan).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:32

wow dat heb je handig gedaan..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:49

Kiss: van harte en wat een prachtige samenvatting weer. Daar ben je wel even zoet mee geweest.

SL: heb je al uitslag van je examens? Zhora nog steeds goed?

Lanouska: hoe gaat het met jou??

Buckje: ik zal wel blond zijn, maar wat heb je dan precies met de deken gedaan? Zie niet zoveel verschil eigenlijk.

Baudy: foto"s !!!

Vanmiddag weer gezwommen met zoon. Ging best aardig, dus met badjuf afgesproken dat hij vanaf half maart weer naar zwemles komt voor C diploma. Krijg ik het wel heel druk, want dan heeft hij woensdag muziekles en samen zwemmen, donderdag judoles, vrijdag zwemles en hij moet zijn pony ook nog af en toe rijden. Bovendien kom ik op de donderdag en vrijdag dan om half 7 thuis en begint mijn men of springles om half 8, dus moet dan gelijk weer weg. Maar goed, hopelijk is dat voor 6 - 12 weken (1 zwemblok is 6 weken) en dan kunnen we weer op standje normaal.

Ga nu zoon naar bed brengen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:58

Dennis schreef:
Naar mijn weten hoeven alleen de twijfel gevallen pony-paard (de D en E pony's dus, omdat E'tjes paarden zijn bij het mennen) gemeten te worden bij het mennen.

janouk schreef:
@Gem
hier lopen 2 regels door elkaar
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... tyle=&men=
menpony's moeten alleen gemeten worden tussen 1.45,1 en 1.56,9 anders niet. Dus kleinere exemplaren niet. En tot het 8-ste jaar.
Maar het maakt niet uit meer, ze is gemeten en valt in de mencategorie die gemeten moet worden. Dus alles is nu goed.

-O- , heeft-ie (lesmees) dus verdorie toch nog weer gedeeltelijk gelijk >;) . Pfff, morgen maar opbiechten, anders komt-ie er zelf mee.

Maisie schreef:
Heb gelukkig geen last met te kleine pony's. Robijn is 1,18.

Idd moeten alleen de D/E maatjes gemeten worden daar valt die van remko ook in. Denk dat Robin nog in de b maat valt maar die ga ik ook laten meten puur omdat ik het leuk vind om te weten en kost maar 7,50 ofzo.

Heb 25 euries moeten betalen, en metert hoefde maar 10 km te rijden :\

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:02

Kiss, dikke respect voor je samenvattingen.... doe het je niet na :n . En ook van mij de felicitaties voor je verjaardag *\o/* !
*gaat nu verder bijlezen*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:04

Tine, ik heb van maatje 195 een maatje 150 onderlengte gemaakt voor Lizzy.

Kiss, gefeliciteed met je verjaardag!

Biccie kan zich even niet concentreren.

voor de gene die het vroeg, hier staat ook zoveel wind!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:26

wow kiss!!!
jij word echt t topic samenvatster hoor :))

enne....
Afbeelding

@ buckje,....met jou moet ik serieus een keer buurten...
jij bent goed met naald en draad zeg...
verder lig ik nu met flaptop op bed,
eigenlijk nooit eerder gebeurd...
maar ben zo vreselijk moe van die koppijn...

nu rust ik in elk geval ook nog wat he.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:37

@ Kiss: Gefeliciteerd met je verjaardag!!
En Wauw, wat een samenvatting! :oo

Ik heb ontzettend goed nieuws!! *\o/*
Ik ben geslaagd op mijn examens!!! 1 kleine onvoldoende (9/20), maar dat is getolereerd. Op de rest ben ik ruim geslaagd, dus mijn geluk kan niet op!
Daarbij gaat het super goed met Zhora. De dierenarts had gelijk, het bloeden is vanmiddag gestopt.
Na school heb ik haar even buiten gelaten, ze heeft haar behoeften netjes gedaan en ze heeft weer goed gegeten en gedronken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:37

supernieuws lotte!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:38

Jongens, ik lees mee hoor en zal af en toe ff een kort berichtje neergooien maar red het ff niet (meer) om overal uitgebreid op te reageren enzo.

Buckje; knap gedaan !
En SL; super fijn zowel je examen als Zhora. Gefeliciteerd, op naar Nieuw Zeeland !

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:39

Gefeliciteerd Lotte!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:44

ik waai ook even snel langs deze keer, zag een supersamenvatting van Kiss en nog belangrijker:

...

GEFELICITEERD !!!! Geniet van je verjaardag *\o/*

en verder is het giga druk op 't werk... geen goed teken voor de economie vrees ik :n
druk bezig met de penningen van de vereniging... jaarafsluiting
en druk met de administratie van onze praktijk... jaarafsluiting en gebruikelijke perikelen

Mick mag morgen weer aan 't werk, die heeft vandaag en gisteren vrij gehad en hele dag buiten mogen lopen /3 Je hoort 'm niks klagen hahaha...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:46

@ kiss gefeliciteerd met je verjaardag !!
@ SL super dat je bent geslaagd !!!!! En fijn dat het beter gaat met zhora.

Ben net bij de pony's geweest. Ze kunnen niet naar buiten omdat het zo nat is. Kan ook niet
in de bak want die staat onder water. Dus Robijn en Robin even in de blubber en de stallen gedaan.

Zo nog met hondje naar les.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:49

SL dubbel gefeliciteerd !!!!! super van je examen en wat onwijs fijn dat het met Zhora zo goed gaat !!
Kiss, van harte met je verjaardag, en ik moet je mega samenvatting nog gaan lezen !! dus bij voorbaat bedankt, maar voel je er niet verplicht toe om dat te blijven doen !
Verder moet ik eerst nog bijlezen.
las iets over een zwemdiploma bij zoontje van Tine....
VHU met de peerdjes...maar niet op wedstrijd..
en....sorry..het is te veel, ga eerst bijlezen..
Lanouska...een valentijnskado !! leuk !!!!
Prinsjeh heel druk en morgen weer rijden met mick.
Frensie een drukke dienst gehad...sterkte,...
En Buckje...STOERE deken !!! *\o/*
Tine rugpijn al wat beter ???
Zwaai even naar ingrid !! :wave:
HEY....de strooiwagen komt hier net voorbij....wat een werk voor die gasten zeg het gaat maar dooor.... _/-\o_
tallechie fijn gemend.
Maisie de paardjes in de blubber vanwege al het water...en een mooi zadel op de kop getikt.. +:)+

Vandaag zijn er weer mooie spulletjes bij me binnengekomen voor de husky's....kunnen ze over 2 maanden eens gaan beginnen met een paar honderd meter voor de step lopen, dan zijn ze al weer 9 maanden, ben erg benieuwd hoe ze dat gaan vinden. duimen dat de temperatuur nog niet te warm is tegen die tijd..

Ieder die ik nu nog vergeten ben...solly Y;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:49

:wave:

kiss gefeliciteerd!

sl fijn dat het beter gaat, en gefeliciteerd!
vhu beterschap!

en iedereen die het verder nodig heeft!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:59

SL gefeliciteerd.

Heb net hele tijd geworsteld met skibroek van man. Hij heeft er drukknoop op, maar wil een gewone knoop omdat drukknoop steeds losschiet. Kon de handleiding van mijn naaimachine niet vinden dus heel lang zitten priegelen. Lukte niet, dus maar weer op zoek naar handleiding. Uiteindelijk gevonden, toen zat knoopsgat er zo in.

Ga zo paardjes uit de blub halen (wei is weer zoooo nat) en dan naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:05

haha...hier zelfde met skibroek Tine....
is werkelijk veeeel prettiger om een gewone ouderwetse knoop op zo'n broek te hebben, of het alternatief ,die veel langer duurd....afvallen...hihihihi