[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:08

Daar zit toch net de hele tweespanconstructie op :P

Ik wil echt graag de 1,10 versie, ik heb maar hele kleine en smalle paardjes :D

Ik heb net een mail de deur uit met de optie luchtvering en dubbelspanboom erbij. En een hele waslijst met hoe ik het precies allemaal wil hebben!
En op de man af hoe het zit met de btw en dat als ik een voorschot betaal ik ook zeker wil zijn dat ik mijn wagen krijg :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:11

ben benieuwd *\o/* *\o/* *\o/*

Keet

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:17

Ik betaal nooit een voorschot met dit soort dingen :+ als er dan iets mis gaat ben je en je geld kwijt, en je bestelde product komt niet. Kan je beter hebben dat je alleen je bestelde product niet krijgt :+ heb je in ieder geval je geld nog :D

MAar komt vast wel goed hoor :) Hopelijk heb je hem snel :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:18

Ik dacht dat je bij hem altijd een voorschot moest betalen?

Hopelijk is hij niet beledigd dat ik het zo heb gevraagd, straks mag ik geen wagen bestellen :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:22

Dat weet ik niet :) misschien weten de anderen dat wel :)
Ik zou het niet aandurven, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:24

Dan bestel ik hem. :Y)

Ik weet niet of je echt verplicht ben een voorschot te betalen, ik heb dat wel gedaan. Maar kwam daar zelf mee zodat ik zekerheid had.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:26

iedereen moet een voorschot betalen.
Maar dat is niet veel.
Maar voor hem wel een zekerheid dat je het product afneemt.

En groot gelijk heeft die!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:27

En wat voor zekerheid geeft het volgens jullie dan?
Als hij zich failliet laat verklaren/wordt verklaard/van de aardbodem verdwijnt/doorstart maakt oid dan ben je alsnog je geld kwijt en krijg je geen wagen?
Dit geldt trouwens voor alle winkels en aanbieders, niet alleen voor deze meneer.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... betalingen
Citaat:
Wat is een aanbetaling?

U koopt bijvoorbeeld een wasmachine of keuken. Soms moet u dan van tevoren een deel van het bedrag betalen. Dat heet aanbetalen.
Hoeveel moet u aanbetalen?

Wil de verkoper dat u een aanbetaling doet? Dan kan dat geregeld zijn in zijn algemene voorwaarden. Of hij kan dat samen met u afspreken.

Heeft de verkoper in de algemene voorwaarden staan hoeveel u moet aanbetalen? Dan mag in de algemene voorwaarden niet staan dat u meer dan de helft van het aankoopbedrag aanbetaalt. Staat in de algemene voorwaarden wel dat u meer dan 50% moet aanbetalen? Gebruik dan onze voorbeeldbrief om dit te weigeren.

Voorbeeldbrief - Weigeren volledige aanbetaling te doen

Wil de verkoper dat u meer aanbetaalt? Dan kunt u dat samen met de verkoper afspreken. U moet daar wel mee akkoord gaan. Dit mag dus niet in de algemene voorwaarden staan.

U mag zelf beslissen of u een aanbetaling doet. Maar sommige verkopers willen hun product niet leveren als u geen aanbetaling doet. Wilt u geen aanbetaling doen? Ga dan naar een andere verkoper.
Wat als de verkoper failliet gaat?

Als u aanbetaalt, is dat wel een risico voor u. De verkoper kan bijvoorbeeld in de tussentijd failliet gaan. Vaak bent u dan uw geld kwijt.

Sommige verkopers hebben een aanbetalingsgarantie. Als de verkoper dan failliet gaat, bent u uw aanbetaling niet kwijt. U kunt het beste van tevoren navragen of er een aanbetalingsgarantie is. En wat de voorwaarden hiervan zijn. U weet dan zeker wat er met uw aanbetaling gebeurt als de verkoper failliet gaat.
Wat als u niet aanbetaalt?

Als u niet aanbetaalt, zit u nog steeds aan de koop vast. U hebt dan namelijk een koopovereenkomst gesloten. En de verkoper kan altijd van u eisen dat u het hele bedrag betaalt.
Let op

De regels die hierboven zijn uitgelegd gelden alleen als u een product koopt. Het maakt niet uit of u het product koopt in een winkel of via internet.

Sluit u een overeenkomst waarbij u afspreekt dat u een dienst afneemt? Dan gelden er andere regels.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:29

Ik kijk verder wb de BTW waar recent over gepraat werd.

Bij eventuele faillissement ben je wel mooi je voorschot kwijt he.

Daarom, vroeg ik het ook zo op de man af.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:40

Evelli schreef:
En wat voor zekerheid geeft het volgens jullie dan?
Als hij zich failliet laat verklaren/wordt verklaard/van de aardbodem verdwijnt/doorstart maakt oid dan ben je alsnog je geld kwijt en krijg je geen wagen?
Dit geldt trouwens voor alle winkels en aanbieders, niet alleen voor deze meneer.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... betalingen

Je wil niet weten hoeveel mensen dingen bestellen, op dingen bieden/ willen kopen, en uiteindelijk niet betalen, op komen dagen enz.

Dus ik snap heel goed van hem dat hij je wat aan laat betalen, en het was maar 10% van het hele bedrag, dus echt niet veel.

En waarom zou hij nu van de aardbodem verdwijnen?
Hij heeft al zat karren geleverd, soms duurt het lang, maar ach het was bij mij zeker het wachten waard.

En dat BTW verhaal wat hier naar voren kwam vind ik bangmakerij.
Snap heel goed dat je die man van z'n afstand niet direct vertrouwd, en ik ben ook bang geweest dat ik mn kar nooit zou krijgen, maar zou het erger vinden dat ik mn kar niet zou krijgen dan dat ik mn geld kwijt was.

En ik denk ook niet dat hij je gaat oplichten voor nog geen 200 euro.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:45

HTM: ik heb in mijn omgeving zo veel fout zien gaan met zoveel verschillende bedrijven.
Mijn voorbeeld van failliet/van de aardbodem verdwijnen was dan ook niet alleen op de meneer bedoeld, maar op alle verkopers.

Ik begrijp heel goed waarom bedrijven een aanbetaling willen. Maar ik begrijp ook heel goed waarom heel veel mensen die niet willen betalen. Gezien het feit dat ja, als er iets gebeurd, én je geld kwijt bent én je product niet krijgt.

Heb de laatste tijd vrij veel grote aankopen gedaan (speciaalbouw) en nooit een aanbetaling hoeven doen :n en die hadden ze ook niet zonder slag of stoot gekregen (die aanbetaling) In het huidige financiele klimaat met bedrijfjes die failliet gaan waar je bijstaat vind ik het erg riskant.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:52

Is die aanbetaling maar zo weinig joh?? Ik zat te denken aan een paar honderd euro...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:53

De aanbetaling is dacht ik 10% van het totale bedrag ex de leverkosten.

Dus als jou kar 1600 kost betaal je 160 euro aan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:56

Dat valt idd erg mee dan ja...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:56

Ik heb 165 aanbetaald heb de mail nog!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:59

Buckje schreef:
Ik heb 165 aanbetaald heb de mail nog!

ik volgens mij ook, maar heb de mails niet meer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:01

Mag hem niet openbaar zetten volgens mij maar voor de ene die m willen kan ik hem doormailen moet je alleen ff je email adres pben

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:23

Ik heb ook 10% aanbetaald :)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:05

Blauw en zilver lijkt me erg leuk Anna! Was het over de spoorbreedte dat je twijfelde 110 of 125? Als jij de jouwe hebt, moet ik toch es komen kijken hoor, dan weet ik ook of ik zo eentje bestel of niet :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:33

Ja eerst twijfelde ik over de spoorbreedte, daarna over de kleuren, daarna over wel of geen dubbele bok en als laatst over de soort vering :D
Maar ik ben er nu helemaal overuit gelukkig, na hele lange tijd :P

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:34

Hihi, en wat is het dan uiteindelijk allemaal geworden? Ik denk dat wij op vele vlakken gelijk denkend zijn, dus voor mij handig om te weten, dan bestel ik gewoon wat jij besteld hebt :D (maar ik zal waarschijnlijk toch voor een ander kleurtje gaan, beetje afhankelijk van de rest van mijn gerief ;-) )

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:52

:D

Ik heb gekozen voor een niet zo felle blauwtint, omdat ik blauw mooi vind passen bij mijn appaloosa hengsten en bij mijn witte merrietjes. Ik heb het gaasgedeelte en de metalen op de achterkant en rondom de bok in die blauwtint.
Dan een zilver rand rondom de wagen, en een rondverlopende voorkant zoals de wagen van Buckje. De onderkant van de wagen zilver, dus de draaischijf, assen, vering en enkelspanboom in het zilver. De wielen in de blauwtint overlopend naar zilveren spaken *D
De bekleding van het plankje onder de bok en de bekleding achterop in de blauwtint.
De bekleding van de bok en de bekleding van de tweespanboom in een aparte zwarttint, grafietzwart (ik wilde niet gitzwart).

Ik heb gekozen voor de 1,10 wagen, omdat ik ook Pandorro in enkelspan ervoor wil hebben en ik die spoorbreedte mooier vind staan bij een rank paardje, en het gewicht zal ook wat minder zijn.

En heb gekozen voor de optie luchtvering en een dubbelspanboom erbij.

Oja, en rondom de bok stangen zodat de groom ook achter de bok goed houvast heeft (standaard is alleen naast de bok stangen).

Dat was het. Ben erg benieuwd! Zal nog wel zeker drie maanden duren alvoor ik hem heb... maar geeft niet, ik heb geen haast :).

Dan ben je uiteraard welkom om de wagen te komen uitproberen!!
Laatst bijgewerkt door Manda op 16-12-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:53

Jammer is alleen dat je er tweespan niet mee mag starten straks :\
Of wil je geen officiele wedstrijden starten?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:56

Mag je met een spoorbreedte van 1,10 dan geen officiele wedstrijden met een tweespan starten? En met een tandem dan?

Dat is dan wel jammer ja...

Ik kan mijn bestelling nog aanpassen :P

En zo blijf je bezig met twijfelen.... :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:03

Manda schreef:
Mag je met een spoorbreedte van 1,10 dan geen officiele wedstrijden met een tweespan starten? En met een tandem dan?

Dat is dan wel jammer ja...

Ik kan mijn bestelling nog aanpassen :P

En zo blijf je bezig met twijfelen.... :')

Nope, alleen enkelspan A pony