[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:29

tine, jammer dat het veulen al verkocht is.
Ga je nog bij dat volwassen paard kijken?

Joram, jammer dat je gezakt bent.
Wanneer moet je nu weer op?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:33

Ja, we gaan morgenochtend kijken. Ben heel benieuwd. Op papier en foto lijkt het aardig op wat we zoeken. Maar ja, toen ik Rembrand zocht heb ik ook meerdere paarden bekeken/geprobeerd, en toen bleek in de praktijk toch dat de meeste mensen niet eerlijk zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:08

Jammer Tine, op naar de volgende.
Joram, zonde dat je gezakt bent. Hopelijk gaat het volgende keer wel goed.
Ik heb weinig gedaan op stal. Ga zo met de familie uit eten. Paps en oma zijn jarig. Houd niet zo van uit eten gaan, maar alla, we gaan maar mee.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:12

Zonde Joram, volgende keer beter ;) iets meer oefenen en dan moet je er zijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:20

Hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?

Ik hou wel van uit eten gaan :Y)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:27

Milanka, ik zou doen wat je gevoel zegt en evt de dierenarts aanraad. Voor als hij niet doet en je hem toch iets wilt geven om de medicijnen mee te mengen dan zou ik voor Pavo Nature Best gaan. Hier zit zeer weinig suiker en eiwit in. Een link even voor je opgezocht: http://www.pavo.nl/producten/pavo+natur ... t/3?filter[2][]=2

Tine, jammer dat het veulen verkocht is en compliment dat je niet zomaar vanaf een foto koopt. :) Voor paarden kijken let ik meestal of ze goed reageren goed in de vacht zitten, naar de beenstand, hoe hun stap/draf/galop is hoe ze reageren als je op de rug drukt etc. Ook goed de hoeven uitkrabben en kijken hoe dit er allemaal uitziet. Verder naar het gebit kijken etc.

Laura, knap van je hoefsmid en wie niet waagt wie niet wint idd! Is omega 3 voor glanzende vacht ? Lijnzaad is ook goed voor de vacht.

Middag.
Ik heb vandaag behang uitgezocht voor mijn nieuwe slaapkamer. Heb al een (slaap)bank gekocht een hele mooie super grote klok! Een glazen tafeltje. Alles is heel rustig en strak in stijl. Dus heb een lekker gezellig zithoekje straks! Ben nog op zoek naar een glazen computer tafel maar ben er nog niet helemaal uit welke!

En vanmorgen ook nog bij de Ikea het dikste dekbed gekocht die er is, heb het snachts vreselijk koud terwijl ik met 4 dekens slaap en voor ik in bed ga altijd me elektrische deken al aan heb staan. Als ik niet warm blijf kom ik veel te pijnlijk en stijf uit bed met me oude lichaampje.

Dus ben weer arm! Maar heb straks wel eindelijk een kamer die ik zelf heb uitgezocht.
2 Feb krijgen we de sleutel dus tja

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:21

tallechie schreef:
Poeltje succes.
Naaltje je vader dus ook gebeten? En fijn dat de auto weer een jaar de weg op mag.
tine goede instelling, maar als het niet wil/kan is het pech. Wel goed dat E heen gaat.

Ik ga even een broodje eten en dan naar stal

:=
ben dus onderweg naar huis ge *politie, volg, politie, stoppen* met zo'n bordje achter zo'n bus... :')
die pliesie is overtuigd dat m'n auto geschorst is, en ik betaal (oke, mn vriendje) gewoon wegenbelasting, dus dat lijkt me stug..
heb wel 25 minuten langs de weg gestaan als crimineel achter 'n pliesiebus met zwaailampen aan :+
_/-\o_ ga boeven vangen _/-\o_

jammer van 't veulen tine :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:08

lot, wist niet dat je gaat verhuizen? wel leuk zeg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:09

Jeetje wat raar Naaltje! En zonde van de tijd.

Voor glanzende vacht werkt zonnebloemolie ook heel goed en is veeeeeeeel goedkoper dan lijnzaadolie :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:20

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:26

Ivystoeter: Bij Vista print kun je t-shirts laten bedrukken en dan de maten apart bestellen.
Gewoon via internet, heb ik ook eens gedaan.

Tine, wat jammer dat het veulen verkocht is ! Ga je nog bij het andere paard kijken ?

Naaltje BALEN zeg, volgende keer slaag je zeker !! als dat het enige puntje was, dat heb je vast binnen de kortste keren onder de knie.

Lot, verhuizen en allemaal nieuwe mooie spullen van jezelf, een lekkere knusse eigen kamer maken, is altijd heerlijk om wat voor jezelf te kopen !!
Die bedspreien van Ikea, die zijn heerlijk warm op je bed, ik heb ook de electrische deken nodig, maar die sprei houd de warmte echt in je bed ipv dat die door de dekens heen wegvliegt.... :brr:

Vandaag voor ons zoontje een nieuwe fiets gekocht, hij is 4 en had een fietsje met van die 12 inch wieltjes, kwam bijna niet meer vooruit, hij word al zo lang, dat het niet meer past, nu heeft hij zelf een gave crossfiets uitgezocht, en fietshelm !! want hij moet nog leren fietsen, en is vandaag al gevallen, maar hij stapte zo weer op en reed weer verder, maar hij is lekker verwend dus vandaag, en dat geeft ook wel een heerlijk gevoel !!

Melody vandaag aan de longeerlijn laten werken, mennen is het nog te nat voor hier, dus dat word woensdag bij de les weer, en verder maar aan de longe.. :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:08

@Joram dat is jammer dat het niet is gelukt maar als duidelijk is wat er aan schort dan gaat het de volgende keer vast wel goed. Jammer dat het kwartje net nu viel en niet een les eerder. Hebben ze je in de les dan niet gewezen op dat je je hand naar voren deed met links/rechts? Ik vind mennen met een hand ook best moeilijk hoor. Met tweespanbewijs hadden we zo'n examinator die bijna de hele poos wilde dat je met een hand reed, bijna alle bochten, kreeg het spaans benauwd. Gelukkig brave paarden maar anders :o

@Tine, nou in ieder geval hoef je daar dan niet meer over na te denken. Ben er zelf altijd vrij nuchter in als zoiets gebeurd. Had voor Rizanta een ongelovelijk leuke SamberXOsmium gezien, zulk droombloed en hele leuke merrie. Maar die was toen ook net verkocht....later kwam hij weer terug op die stal, wilde ik weer gaan kijken maar kon ik toch niet door werk of wat dan ook. En nu heb ik Rizanta. Volgens mij moet het dan gewoon zo zijn.

@Buckje leuk he zo lekker inkopen doen. Ben er zelf niet zo'n ster in maar als ik los ga ga ik meestal ook goed los :7 Slaap zelf onder twee echte ouderwetse wollen dekens en daaronder nog een lekker dekbed zo heerlijk warm :z

@Melanie5 veel plezier dan toch maar, zoals jullie weten hou ik erg van lekker uit eten gaan :9

@Marjo2009 dapper zoontje heb je. Die van ons was echt weken niet meer op de fiets te krijgen als hij al eens viel :+

@IT ik heb het ook wel eens laten doen via VistaPrint, ook mokken of mousepads. Werkt prima die service. Sommige huis-tuin-keuken drukkerijtjes doen het ook maar dan moet je maar net de adresjes weten.

@Naaltje, dat kunnen ze toch zo nakijken??? Ben ook al zo vaak aangehouden door politie, van alcoholcontroles t/m mee naar weegbrug voor trailers etc. Erg vervelend als gewoon alles klopt, kost altijd zoveel tijd.

@Rivaldo, super tof dat je hoefsmid er zoveel kijk op heeft. Ben zelf erg voor de homeopathie bij paarden (en mensen) dus vind het niet raar ofzo hoor. Die Omega3 olie van de paardendrogist, of zon-lijn olie of zoiets is wel erg goed hoor. In zonnebloem olie zit minder omega 3 geloof ik meer omega 6 ofzoiets (moet je ff checken heb er niet zoveel kijk meer op, gebruik bij de poowns/peerd) geen supplementen dus zit er niet meer zo in. Ten tijde van onze haflinger wist ik er alles van :list:
Weet alleen nog wel dat voor de blaas solidago wordt gebruikt en laat dat nou net ook op de lever inwerken en laat dat nou weer invloed hebben op de hoeven, jawel dat weet ik nog wel :+
Wel vervelend die hoefjes van Tum :(:)

HEb ik nu iedereen gehad :7

Net nog even langs de stalhouderij geweest waar ik zoveel lessen had gedaan en ook gegroomd heb, was er al iets van 6 weken niet meer geweest. Was gezellig lekker bijgepraat :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:16

Goedenavond,

Ik heb in de wandelgangen vernomen dat Schaduw vanavond finale mocht rijden in Barsingerhorn *\o/* .
@Joram wat jammer, wanneer ga je weer op voor je praktijkexamen ?
@Buckje, zoo jij bent lekker wezen shoppen
@Tine, jammer dat het veulen al weg is maar wel begrijpelijk. Heel veel succes morgen met het bekijken van de Groninger(s).
@Melanie, eet smakelijk

Nu dan even mijn ego-berichtje:
Het was een geslaagd Z-debuut vandaag (heb vanaf sept niet meer gestart). Had in de dressuur 216 en 222 punten (beide keren -2 omdat ik het niet verstond :o ) dus 3 wp's in 2 proefjes en 1 balletje in de vaardigheid, dus in totaal 4 wp's. Nog 1 wp in de vaardigheid en dan mag ik ook Z-vaardigheid gaan starten *\o/* . Wat ben ik toch super trots op mijn kanjer <3

Maisie , is ook niet voor niets geweest maar dat zal ze zelf wel vertellen ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:38

Nou zal ik dat dan maar even doen. :P

Het was een eer om tegen brutus te mogen strijden in de vaardigheid. Ferro deed het
weer super en was ook foutloos *\o/* dus M+4. Dressuur iets minder maar wel een overwinning
voor mezelf om hem in de 2e proef door te pakken en dat hij niet mega tegen de hand kwam.

Robijntje heeft ook weer zijn beste beentje voorgezet met 1 winstpunt in de L erbij en 2
in de vaardigheid met ook een foutloos rondje.

Spul staat weer op stal en ik ben kapot :z

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:40

@Maisie, jij ook nog super gefeliciteerd met je wp's. Jij bent een super kanjer vwb het vaardigheid rijden en je hebt verdiend gewonnen +:)+ . Het was gezellie vandaag en ik kom zeker jullie vaker jullie kant op om te rijden want ik vond het super georganiseerd en de mensen waren allemaal super aardig :D

Moet zeggen dat ik ook aardig brak ben na zo'n dag :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:46

Ja is ook altijd wel goed gereden. We hebben ook weer een zomercompetitie dan
rijden we ook bij de weelruiters en daar is de vaardigheid ook op zand.
Ik denk nl dat ik geen vaardigheid meer ga starten op gras is met de tijd enzo bijna niet
te doen.

Ja hoop met ferro dit jaar tocht wel de b uit te komen. Nou ja we trainen vrolijk verder.
Morgen weer les dan kan ik weer aan zn verstand peuteren waar hij zn hoofd moet houden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:57

Buckje: Pavo natures best heeft wel veel suiker. Je kan beter kijken naar iets anders.
Eten was best lekker trouwens, ik heb het overleefd.
Haha Naaltje, leuk he die agenten. Altijd in de buurt als je ze niet nodig hebt.
Laaura: welke smid heb jij? Ik doe het altijd zelf, maar 1 keer per jaar laat ik de "echte" komen. Zoek er nog 1.
Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten op wedstrijden!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

Ik voer sinds kort Havens Natural balande en is melasse vrij en de pony's vinden het super lekker. Ik vind het er ook smakelijk uitzien en het ruikt erg lekker.
@Naaltje, had de politie zijn huiswerk niet goed gedaan ? :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:18

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:18

Ik heb dodson en horrel safe&sound ook zonder suikers voor ferro vanwege zn hoefbevangeheid.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:26

Ik heb wouter jager (nu weer voor de eerste keer) heb hem jaren gehad en ook bij mijn leaspony's enzo. Fijne man en erg lief voor je paarden. Zelf is hij slechthorend maar hij kan je prima verstaan als je face to face praat. Mijn pony's hoeven ook niet vaak, maar vandaag merkte ik ook op dat tum voor het rijden een klein plasje deed met echt een mega geur. Na het lange lijnen was hij gelijk weer aan het plassen. Maar het valt mij eigelijk al lange tijd op dat rivaldo bewegelijker gaat staan ervoor en dat hij het erg krampachtig doet. Was daarom mijn stal altijd zo nat? Je gaat hierdoor toch even beter terug nadenken.
Solidago ken ik alleen als plant van de bloemenveiling zeg maar :P.. Heet dat merk nu solidago of?

Tine: wat jammer dat hij al verkocht is. :(

Joram: Erg vervelend dat je niet geslaagd bent ga je nu wel weer her doen?

Iedereen gefeliciteerd met hun wedstrijd debuut!

Ik heb mijn remblokken gevonden :D :D :D en ben er totaal maar 24 euro aan kwijt geweest ipv 30 euro per wiel bij de motorport. Nu maar hopen dat ze van goede dikte zijn (kon ik nie controleren gezien ze helemaal versleten waren hihi)

Ik voer musli van havens, puur omdat die grotere dingetjes had wat erg handig is voor de voerbal :P.. Stond ook op dat het met weinig suikers was, maar dat zeggen ze tegenwoordig allemaal zowat :P

Nu als de bliksem me verder klaar maken en naar me vriend.. loop weer vreselijk te hangen, badderen en te zingen .. oh ja en te bokken :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:12

*\o/* We hebben een kampioen in ons midden *\o/*

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:19

Ollie1 schreef:
*\o/* We hebben een kampioen in ons midden *\o/*

Dan weet ik nu eindelijk wie schaduw is! Goed gedaan en gefeliciteerd met je eerste plaats.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:21

Poeltje schreef:
Zo, wij zijn ook weer thuis. Was een lange, maar geslaagde dag!

Eerst met Kokkie gereden. Het liep heel erg in, dus moest gelijk starten. Kokkie was nog niet helemaal los en ik ook niet, haha. Hadden we twee ballen. Tweede parcour ging echt snel. Basisparcour snelste tijd, helaas een bal. Toen kreeg ik te horen dat ik in de finale stond, jeej.

Daarna gestart met Bartje. Die liep ook goed. Ook daar mochten we finale mee rijden.

Toen was het tijd voor tandem. Daar zijn we eerste mee geworden. Omdat er niet veel tandems meereden, werd daar geen finale voor gedaan.

Finale met Bart ging heel goed, totdat Pieter bijna de verkeerde poort in schoot. Kostte wat tijd, maar hij werd uiteindelijk derde.

Mijn finale ging goed. Een balletje en uiteindelijk derde geworden. *\o/*

Even een quote uit het andere topic! Ga nu echt slapen, ben kapot. Morgen springwedstrijd met Unico en Zorro en dan nog een kleine vaardigheid rijden.

Sorry voor de zware ego post! Ik zal morgen even bijlezen en reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:29

Veel succes Laura !
Jammer dat Tum en Rivaldo wat extra aandacht nodig heeft, maar fijn al die tips.
Tja korte hoeven en dan geen ijzers onder kunnen zetten is erg jammer.
Dat hoeven winter bijna niet groeien heb ik ook last. Heb zelf idee dat truc is om winters min mogelijk kilometers te maken en dan op juiste moment weer te begingen zodra ze weer groeien.
Rem blokjes is erg mooi, 24, is geen geld.

VHU, tot de winterstop ging het aardig(maar niet voldoende). Na winterstop waren 2 paarden kreupel waardoor we toen met een ander paard moesten rijden en toen lukte het niet meer :( .
2 praktijk lessen later examen. Gelukkig met ander paard maar echten achenbach lukte niet. Hand naar voren heb ik nog niet eerder gedaan, vandaar dat ik ook maar niet snapte wat er fout ging. Hele aardige examinator, en met anders cursist ging wel helemaal goed (dus daar heeft zeker niet aan gelegen).
Wel in/uit spannen, tuig aftsellen en verkeer regels helemaal top gedaan (behalve dat richting aangeven wat langer mocht).
Maar vindt ook niet zo erg, want ik moet dit echt beheersen. Bij mijn paard (Tobbe) is goede leidsel voering zo belangrijk wil je hem goed en vertrouwd voor kar laten lopen, en zodra ik dit beheers ga ik er ook heel veel plezier aan beleven.
Veel oefeningen en pas examen wanneer ik er aan toe ben.
Leuk dat zou gezellig op de stalhouderij was waar je vroeger zo vaak kwam:)

Naaltje, heeft spannend avondtuurtje met de politie gehad.

Voor gene die wedstrijden hebben gereden super dat zo goed ging.

Marjo2009, haha heb enig idee hoe je zoontje zich voelt. Heb sinds kort mountainbike met slicks overgenomen van collega en dat is leuk !!! Ben alleen wel al 2x onderuit gegaan met heel groot gat in mijn spijkerbroek :+ Ik denk dat ik maar ook helmpje ga halen, gaat veelte hard en boven 25km/h is helm aan te raden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-11 23:36, in het totaal 3 keer bewerkt