[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 06:41

ik ben er ook. om foto's te maken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:35

Anke schreef:
Ik kom misschien ook nog ff kijken....wil ooit ook samengesteld gaan starten.

wat is het programma voor morgen in Ysselstijn?

Iedereen die meedoet, heel veel succes! *D

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:52

Anke schreef:
Anke schreef:
Ik kom misschien ook nog ff kijken....wil ooit ook samengesteld gaan starten.

wat is het programma voor morgen in Ysselstijn?

Iedereen die meedoet, heel veel succes! *D

Zondag is alleen de marathon.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:17

Oké, wel jammer, maar heb een echte marathon nog nooit gezien en dressuur en vaardigheid wel.
Duurt dat eigenlijk gewoon de hele dag tot 's avonds?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:37

Anke schreef:
Oké, wel jammer, maar heb een echte marathon nog nooit gezien en dressuur en vaardigheid wel.
Duurt dat eigenlijk gewoon de hele dag tot 's avonds?

ja duurt de hele dag de eerste start ongeveer om 09:00 uur dacht ik en de laatste om 14:30 de hindernissen liggen mooi bij elkaar heb je n mooi overzicht over het terein.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:26

Bedankt voor de info!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:53

En hoe is het allemaal gegaan?? Iedereen nat geworden??

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:04

Nee wij zijn niet nat geworden, moesten al vroeg starten, net alles opgeruimd toen begon het te regenen.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:10

bora schreef:
ik ben er ook. om foto's te maken

en foto`s gemaakt? ik heb je volgens mij wel zien lopen met n camera :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:40

Heb wel foto's gemaakt maar weinig van de aanspanning die ik eigenlijk wilde fotograveren. Het regende. Maar spreek me dan gewoon aan. Ik heb zoveel mensen gezien die ik ken.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:42

Okeey de volgende keer spreek ik je aan :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:53

kiepejanie schreef:
Nee wij zijn niet nat geworden, moesten al vroeg starten, net alles opgeruimd toen begon het te regenen.

Ik wel en mijn vriend zeker te weten. Zaten net in het staptraject.

kiepejanie schreef:
Okeey de volgende keer spreek ik je aan :D

Is goed. Ik heb de vrachtwagen van jullie wel gezien. Heb nog rond gekeken maar jou niet gezien/herkent.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Ow dan zal die wel echt nat zijn geworden want het viel er wel ff met bakken uit, ik heb bijna de hele dag rondgelopen van hindernis naar hindernis met een grijs/beige polo aan met reclame achterop, volgende wedstrijd is voor mij simpelveld 10-11 sept.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:40

Onze volgende wedstrijden zijn 20-21 aug Beesd, 17-19 sept Bregenz (oostenrijk) 25-26 sept deurne. Ik help als vrijwilliger 28-29 aug in Geldrop.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:50

de menner waar ik bij groom is ook in geldrop, ik niet ben dan op vacantie in frankrijk

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:03

Jahoor, niet gereden maar wel onwijs nat geworden! Maar... we wilden perse de tandems zien dus hebben ons natter dan nat laten regenen. Na laatste tandem meteen naar de auto met de kachel aan, jemig wat een bui! Maar leuke wedstrijd, heb al helemaal zin in t einde van de week dan mag ik weer zelf in Wierden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:06

Ik vond het wel bijzonder....maar inderdaad dat weer!
zou denken dat het herfstvakantie is ipv zomer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:51

Dunya en ik vol geconcentreerd aan het kijken naar een combinatie

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:36

Gisteren teruggekomen van Wierden, wat een mooie locatie en het weer zat geweldig mee! Vond het een hele mooie wedstrijd! Leuke hindernissen, goed te rijden en we hebben dan ook niks geen tijd weggegeven van onze voorsprong in de dressuur. We stonden 3e na de dressuur/vaardigheid en zijn na de marathon 3e gebleven.

@Blackdevils, ik heb jou zien rijden in hindernis 4 en in 6 (ik volgde de schimmel na jou), maar wat een stunt in 6 voor je door A heen ging zeg!! Jeeeeeetje!! En wat ga jij hard!!! Gefeliciteerd met je prijs ook!

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:54

Proficiat met je mooi 3de plaats Regine

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:06

Bij ons ging Wierden niet helemaal zoals gepland. :=

We hadden 2 nieuwe paarden voor in het span lopen.
Over de dressuur (178 en 200) en vaardigheid (oke 6 ballen) waren we heel tevreden.
Pionnen ontwijken is toch wel heel moeilijk als alles zo spannend is. :P

Marathon begon goed.
De paarden liepen fijn het A-traject door, en het LV paard wat begon met een hartslag van 80 kwam de rust binnen met 55. :D

Hindernis 1 liep fijn. (alles op linksom)
In Hindernis 2 moesten we veel rechtsom maar het rechtsachter paard begreep er helemaal niets meer van.
Het liep voor geen meter.

Na hindernis 4 zijn we uit de wedstrijd gehaald omdat het zelfde RA paard kreupel zou zijn.
De officiële dierenarts er bij gehaald en die constateerde gelukkig dat er niets met het paard aan de hand was.

Wel jammer dat we niet verder mochten.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ons hebben zien rijden.
We doen echt ons best, maar het liep gewoon niet. Kan gebeuren. ;)

Nu oefenen, oefenen voor misschien Beesd en anders Haaksbergen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:51

Wie gaat er naar Beesd?
Ik wil donderdag er gaan kijken.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 01:04

Ja, Wierden was inderdaad wel een indrukwekkende wedstrijd. De organisatie en het terrein is top.
De dressuurbanen lagen er goed bij en onze ringmeester vriendelijk.
Klein dingetje van de vaardigheid was dat de ringmeester blijkbaar niet meekreeg dat de spoorbreedtemeters hun gemeten waarden doorgaven aan de omroep. Daardoor kwam het voor dat mensen er na een geruime tijd pas achter kwamen dat je je eerst moest melden. Toen puntje bij paaltje kwam heb ik zelf mijn voorganger in de gaten gehouden en ben de ring in gegaan. Geen ringmeester die me geroepen heeft.
De marathon bleek uiteindelijk pittig en ik heb het zelfs misschien nog een beetje onderschat. Doordat we laat moesten starten waren de hindernissen muller en dan verwacht. Mijn pony heeft goed zijn best gedaan en mede doordat de laatste lijn in elke hindernis voor mijn pony zijn moeilijke kant was, was het uitrijden zwaar.
In de laatste hindernis haperde de communicatie met mijn pony een klein beetje. Het iets sluiten van de buitenleidsel ter voorkoming van het draaien van een te korte linker bocht naar de A-poort zag hij aan voor het sturen naar rechts. Om dit te herstellen waren een paar ankers nodig. De wagen dreigde over zijn linker voorkant te gaan maar door de pony aan te laten trekken kwam het zaakje weer recht. Het was toch nog de tweede tijd van de dag op die hindernis. ;)

Het span van Ton heb ik inderdaad zien lopen. Het is gedurfd gereden met een nieuw span voorop. Hoe oud zijn ze? Kreupelheid heb ik ook niet vast kunnen stellen op hindernis 1 en 5 waar ik hem heb zien rijden.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:15

Ik ben in beesd. Ik kom donderdagavond pas. Moet eerst werken. Gelukkig moeten we vrijdag en zaterdag rijden. Moet zaterdag na de marathon redelijk snel terug naar huis want ik moet werken.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:48

Hier ook in Wierden gereden. Het is altijd weer prima voor elkaar daar, het terrein, de goeie dressuurbanen en vaardigheids'piste', een fijn wegtraject met afwisselend zand en verharding en hindernissen die fair gebouwd zijn.
Minpuntje van dit jaar (waar de organisatie uiteraard geen hand in heeft) was de dazen-invasie in het staptraject... we werden zowat opgevreten! :D
De dressuur liep wat minder, wat ik heel jammer vond omdat mijn pony de afgelopen weken zo vooruit was gegaan. Omstanders dachten er anders over, en de jury ook want de punten vielen me erg mee.
Ook wij hadden het probleem van wel/niet melden bij de vaardigheid, waardoor we lang moesten wachten. Voor ons niet zo'n probleem, maar je staat toch raar te kijken als iedereen maar voor je de ring in mag, haha! Toch een hele fijne vaardigheid kunnen rijden, prima te sturen/schakelen en een foutloze ronde binnen de tijd was de score.
Na dag 1 stonden we 5e, maar iedereen stond erg dicht op elkaar (binnen 4 punten van de nr 1 geloof ik). De marathon heb ik ook wat onderschat, het terrein was zwaar geworden toen wij moesten starten. Bijna alle hindernissen hebben een goeie grasbodem, maar omdat er zo'n 20 aanspanningen voor ons hadden gereden was het meeste gras weggereden en door de droogte van de laatste tijd was de zandgrond er onder kurkdroog en erg mul. Toch een prima marathon gereden, jammer genoeg een extra rondje moeten draaien in H3 (met dank aan de groom dat we uiteindelijk goed zijn gereden:"Heeeeeej, je bent poort A vergeten!!!!" :D, anders had me dat een E-tje opgeleverd) en in het eindklassement weten te klimmen naar een derde plaats, heel kort achter de nr. 2.

Nog een heel aantal bekenden zien rijden, BD bijna zien stranden in de laatste hindernis ;), en gewoon weer een super weekend gehad!

Haaksbergen wordt ons volgende station.
@S_zanne: staan jullie wel ingeschreven voor Haaksbergen? Kon ook weinig kreupeligs aan de paarden ontdekken na de waterbak...