@Jelleee ook een husky, heerlijke beesten zijn het toch. Sneeuw is hier voor een deel weg maar het is echt prachtig, alles is nog wit. Straks lekker naar de pony's, geen idee wat we gaan doen maar omdat we hier in Rotterdam in een bovenhuis wonen is naar de pony's gelijk aan even er lekker uit zijn. Zoonlief heeft gisteren al een enorme sneeuwpop gemaakt, die kijk nu uit over het weiland... En we nemen de slee mee, kijken of we Simba zo gek krijgen
ik wil ook .. alleen vraag me af hoe ik slee daar krijg en hoe ik de strengen moet vastmaken. Denk dat ik voor de zekerheid als het lukt iemand er naast laat lopen. Weet ook niet hoeveel sneeuw er op stal gevallen is.
Hier bij mij geen cm sneeuw. Maar vorig jaar heb ik wel de slee achter de pony gehangen. Ik had de strengen aan de slee bevestigd (met tussenstukjes van een paar touwtjes) en dan gaan met die banaan.
Vooral de slee recht houden is een kunst in draf door het bos, maar het gaat wel. Bochtwerk is iets moeilijker en als je gaat remmen moet je je voeten ook als rem gebruiken. Ik had de strengen wel een eindje verlengd zodat ik extra remafstand had.
Net even de pony's 1 voor 1 buiten gehad zodat ik ff de stalletjes kon doen. Gisteren zijn ze niet buiten geweest. Robijn was bijzonder fotogeniek ferro vond het vervelend dat het gras verdwenen was. Zal zo ff wat foto's plaatsen.
Maisie
Geplaatst: 18-12-09 16:42
en nu
baas er zit iets aan mijn snoet
joepie !!!
voetjes van de vloer !!!
euhm enge pony
Hij stijgerde ook nog een paar keer echt hoog. Maar dat kreeg ik niet op de foto
artestiek
happytime
Geplaatst: 18-12-09 16:58
leuke foto van een vliegende pony is de sneeuw gaaf gezicht met 4 voetjes van de vloer!
avaluna
Geplaatst: 18-12-09 17:02
Hahaha, dat is super die vier voetjes in de lucht!
Ach ja, toch maar eens in de wei proberen met de slee, als er genoeg sneeuw ligt.
leuk voor de slee !! Dat durf ik niet. Die van mij staan ook op ijzers dus is niet handig
ferro voetjes van de vloer.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-12-09 18:30
De strotouwtjestechniek spreekt mij wel aan! We hadden de slee wel mee vandaag maar er dus nog niet aan vast gemaakt. Ff kijken of het van het weekend lukt. Het blijft vriezen! De pony's hebben nu trouwens goed in de gaten dat er onder die sneeuw echt niet veel te eten zit behalve bevroren gras, ze staan zich nu lekker bol te eten bij de hooiplaatsen en zo af en toe nemen ze enorme sprints, echt ik wist niet dat pony's zo hard kunnen racen door de sneeuw. Was zo verbaasd en ook wel een beetje bang dat ze zouden vallen dat ik geen filmpje heb gemaakt. Maar alles is heel gebleven
Susanne
Geplaatst: 18-12-09 18:54
L_Rivaldo schreef:
hoe doen jullie dat met zo'n slee? Gaat die niet door als je paard stil gaat en hoe maak je het vast?
Ik rem afentoe bij met mijn voeten als dat nodig is Om de strengen aan de slee te bevestigen gebruik ik treklijnen van ons sledehondenteam, die zijn oersterk en kunnen niet snijden. Die zitten dus aan de slee en daaraan heb ik de strengen.
Nou, ik denk dat hier teveel sneeuw ligt om te sleeën. Ben net op stal geweest en ik denk dat mijn ukje er tot zn knieën in verdwijnt... ff wachten tot et iets smelt
Wel hele coole foto's van sledepaardje en van vrolijk stuiterende pony's
Als ik ging sleeën maakte ik de strengen altijd vast met d.m.v. halstertouwen met paniekhaak. Als er dan wat is heb je et hele spulletje met een kleine moeite los. En je blijft er ver genoeg achter zitten dat je evt vliegende hoefjes niet om je oren krijgt.
Ik dacht dat het een goed idee was om vandaag met de hond naar stal te lopen 16 km verder denk ik er nu toch wel anders over. Ik heb 5 uur gelopen en spierpijn in mijn kont (?!) Daar kwam ik er achter dat alle paarden binnen zijn gebleven, ik maar denken dat ze buiten stonden. Ik heb ze even een uurtje laten spelen in de bak en ondertussen uitgemest. Morgen moet ik werken, zal horen of mijn man ze buiten wil zetten.
marrianne
Geplaatst: 18-12-09 22:54
pff napie wat ben jij goed bezig geweest, ik heb mijn 2 toppers even lekker in de paddock gezet en ben met mijn 3 jarige lekker in het winterwonderland wezen wandelen, dit was de eerste keer dat ik met haar alleen op pad ging, ze vond het prachtig, oortjes naar voren en lekker naast me in een rustig drafje toen ik ff stil ging staan om een foto te nemen, begon ze toch te brullen joh haha ik moest wel een beetje lachen. op de terugweg moest ik wel een beetje beter opletten en wat strenger zijn, anders had madam me anders echt onderuit getrokken, nu snap ik dat de oude eigenaren haar niet als kinderpony wilden verkopen. heb wel besloten dat ik dit wel vaker met haar wil doen! heb echt genoten van de wandeling
avaluna
Geplaatst: 18-12-09 23:37
@Marianne: heerlijk zo'n wandeling. Die heb ik vandaag niet met de paardjes gemaakt, maar ben wel net terug van een wandeling in het bos met de hond; heerlijk. Morgen ff kijken dat ik de ijzers (hebben ze alleen nog voren) er onderuit krijg bij de pony's. Eentje had toch wel een ijsbal eronder vanavond, na een hele dag op de wei.
Hihi die voetjes van de vloer is inderdaad erg leuk. Gisteren mocht riv voor het eerst weer rennen na 4 dagen stil staan. Hihi hij had er zin in. Ook heb ik een ander buitenzet stukje gekregen (1ste deken was gesloopt door een ander paardje, en me nieuwe deken was hij ook al mee bezig en toen was ik het echt zat!) Ze stonden niet met elkaar, maar netjes met draadjes, had het ook nog heel hoog gemaakt, maar het had allemaal geen zin!!
Riv vond het sneeuw prachtig, tijdens het draven nam hij steeds een lik van het sneeuw haha echt zo sgattig.
Vandaag wil ik gaan sleeen
Hoefschoenen ik was zo blij, we liepen nog geen 10 meter of de eerste viel al uit,... geen succes deze maat was voor hem te groot, de kleinere maat die ik voor de achterhoeven had paste ook niet op de voorhoeven.. dus ik zit met hem tussen de maten in. De achterhoeven zitten super, maar om hem nou alleen achter erop te zetten en voor niets vind ik ook zo nuttenloos.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-12-09 15:18
@Rivaldo, met mijn draver reed ik ook regelmatig met hoefschoenen alleen achter, omdat ze haar achterhoeven scheef afsleet. Voorhoeven was eigenlijk nooit nodig. Heb nooit gemerkt dat ze er 'last' van had ofzo en haar achterhoeven bleven dan netter / dan hoefde ze niet helemaal op ijzers. Want mijn hoefsmid wilde niet alleen achter ijzers doen. Met mennen kan ik me er ook wel wat bij voorstellen dat achter juist wel nut heeft want ze zetten met achter af....dus ik zou zeggen give it a try.
Vandaag wezen kijken bij Stalhouderij Hanemaaijer in Zoetermeer waar ik nu dus echt vanaf 7 januari aan mijn koetsiersbewijs ga werken. Het zag er allemaal keurig uit, vriendelijke ontvangst en paarden die er nog stonden (de meesten waren ' aan het werk') zagen er prima uit. Er stond een hele serie rijtuigen, prachtig om te zien dan krijg je er wel extra zin in. Ze beleren trouwens ook, als Alwyn al is ingewerkt op lange lijnen, longeren en sleepje kan ik hem er een week heenbrengen en dan spannen ze hem elke dag in plus stukje rijden. Ze waren erg enthousiast over Welshjes Dus ik kijk goed wat ik er allemaal van vind met het koetsiersbewijs en als het goed voelt kan Alwyn daar dan echt leren voor de 4-wielige kar te gaan. Plus dat ik dan een adresje heb waar ik ook menlessen kan nemen voor na het koetsiersbewijs. Dus ik ben helemaal blij. Het is best wel een gepuzzel als je uit het 'onder de man' komt en je wilt overstappen op mennen, want het zijn twee totaal verschillende circuits.
De pony's eten trouwens veel meer als het zo koud is. Grappig zo houden ze hun eigen kacheltje goed aan.
Uit het werk vandaan even naar stal gereden zodat de pony's toch nog even konden buiten spelen. Vanaf morgen worden ze ip elke dag door iemand uit de direkte omgeving buiten gezet. Erg prettig
Ik ga morgen nog een keer kijken voor die kleinere maat of die om de voerhoeven past, andere is echt te groot.
Na het insident dat mijn vorige deken gepakt was door een ander paardje (stond hij niet mee samen).. kom ik nu tot de ontdekking dat mijn allernieuwste deken ook kapot is dit overigens denk ik niet door een ander paard, het is namelijk de binnenkant op zijn kant en naar zijn staart toe, gat is zo groot dat alle voering eruit is,, wie denkt hoe dit kan komen? Deken is iets langer naar beneden als mijn oude. Wil hem eventueel laten maken als dit kan..
je bedoelt dat hij met zijn hoofje daar komt en zijn tanden erin gezet heeft, zou ook nog kunnen, maar vind opzich het gat daar te groot voor, is echt over de hele breedte van de deken bovenop zijn kruis tot aan zijn staart. Echt zo zonde! Hij heeft hem nog maar 4/5 dagen op.
ik had gisteren foto's gemaakt toen hij liep te spelen in de sneeuw , misschien kunnen jullie zien of hij te lang geweest is?.. maar vind het echt zo raar!
Vanmiddag lopen smeken bij mijn vriend dat hij meeging naar stal en we thuis bij mij de slee gingen ophalen.. Eindelijk het is gelukt!.. komen we op stal, is vooral in de bak waar ik wilde mennen amper sneeuw (ze hadden de paarden er in laten rennen, dus maar iets sneeuw en veel zand) jammer!!! had er zo zin in na al die leuke foto's !.. Het land is genoeg sneeuw, maar normaal gesproken mogen we daar in de winter nooit op. Morgen ochtend ben ik weer op stal .. en dan hoop ik dat het wel kan,, geloof dat het flink gaan sneeuwen vannacht