annemie77 schreef:Frensie gelukkig goed nieuws!
Lanouska; ik hoop dat het werkt.
Biancacoo; sterkte, hoop dat het niets ernstigs is.
Hier ook blij met de regen!
Net paard nog even gelongeerd in het pessoa tuig. Niet zo'n succes helaas. Paard is scheef, altijd al geweest. Lastig om recht te richten. Onder hetzadel gaat het redelijk want dan heb je been om te corrigeren, voor de wagen is het nog een hele uitdaging. Er zijn momenten dat ze wel recht is maar ook momenten dat ze scheef is. de ene keer rechtsom gebogen en de andere keer linksom. Heel apart.... Wanneer ze wel recht is tikt ze zichzelf regelmatig aan. Hebben haar al helemaal na laten kijken en fysio erbij gehad en alles maar daar komt niet echt wat uit. het lijkt haast alsof ze in haar lichaam te kort is of een te sterk achterbeen waardoor ze met haar voorbenen niet snel genoeg weg is. Om te voorkomen dat ze zichzelf aantikt plaatst ze meestal haar binnenachterbeen tussen haar beide voorbenen en haar buitenachterbeen buiten de massa.
Ik dacht met pessoa tuig lukt dit haar niet en maakt ze zichzelf recht maar dan lopen we meteen tegen haar volgende probleem aan dat je bijna geen druk kunt krijgen en ze heel snel doorknikt en achter de loodlijn gaat lopen om dat te ontwijken. Dan moet ik haar weer voorwaarts drijven om haar neus weer naar voren te krijgen en aanleuning te krijgen maar daardoor maak je het haar weer moeilijker om recht te lopen en gaat ze zichzelf weer aantikken. Snappen jullie het nog? Herkent iemand dit of hebben jullie misschien nog tips? Longeren aan de dubbele longe levert ook vaak hetzelfde probleem op.
Ik zelf ben geen fan van de pessoa. Teminste niet met probleem gevallen. Heeft een paard geen probleem dan werkt het super.Maar meestal helaas niet. Dan kan je toch met dubbele lijnen veel meer. Wat ik uit jou verhaal hoor is dat wanneer je haar recht wil stellen ze zich van het werk gaat onttrekken door onder haar tempo te gaan lopen. Zorg dat je haar eerst los van voren hebt en haar voorwaarts krijgt op haar eigen benen. Pas als ze dat is recht gaan stellen. Valt ze weer terug weer opnieuw proberen.Maar let wel op op de volte is rechtstellen veel moeilijker dan rechtuit. Aan welke kant is ze scheef?
Op het moment dat jij zegt om zich te redden zet ze haar binnen achterbeen tussen haar voorbenen. Dat klinkt alsof ze over haar tempo loopt. Op het moment dat ze haar achterhand onder de massa zou plaatsen in een goed tempo zou haar dat nooit lukken.
Heb je niet een filmpje?
Laatst bijgewerkt door baudyh op 10-04-13 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt