[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:44

Hoihoi,
Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik nam aan dat in dit topic
toch wel de echte menners zitten.
Ik kwam via de bokt markt een mooie menwagen tegen, en dat schijnt een van der Mee te zijn.
Het model is alleen nergens terug te vinden.
Zou graag wat meer informatie/ervaringen over deze wagen willen namelijk.
Heb van der Mee zelf ook al gemaild, maar helaas nog geen antwoord ontvangen.
Misschien iemand die het model herkent? :)
http://boktimg.nl/sites/default/files/styles/ad_medium/hash/5d/82/5d82921a04c8cf6fc6d26eedace9385a.JPG

Nogmaals, sorry voor het zomaar binnen vallen, maar vond een compleet topic aanmaken weer wat overbodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:37

Frodo: Sorry, geen ervaring met van der Mee, dus kan je niet helpen
Bianca: mocht je ooit nog eens tijd over hebben, dan hou ik me erg aanbevolen voor ook zo'n schitterende airbrush :j
SL: ik zou even de huisarts bellen om te vragen voor de zekerheid. Leuk hoe de dieren op je reageerden

Mag Deet wel op dieren gebruikt worden?? Ik gebruik het al wel jarenlang voor mezelf, werkt goed, maar weet niet of dat op dieren mag. Wordt denk ik ook wel heel duur....

Lessen vanmorgen gingen goed. Nu snel eten, dan komt een vriendinnetje spelen, en een ander vriendinnetje komt paardrijden. Weer druk dus....

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:39

@frensie; succes met je puppewoef!!
En een mooie bril gevonden. Mwa :P M'n ma vond hem heel mooi staan. Ik zelf ben een ramp. Vind brillen niet zo mooi :') Kan helaas niet zonder, maar vind het niet zo gauw mooi staan..
Nog een jaar, dan heb ik weer lenzen hoop ik :P

Nou ik ga naar stal toe :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:12

frodo..ik vind hem er niet uitzien als een van der mee....even afwachten tot antwoord van hem zelf denk ik..

Tine..ik heb nog geen idee wat ik hierna ga airbrushen....ik moet gewoon veeeel oefenen, als je hele goede foto's hebt..met hoge resolutie, kun je me altijd even sturen, wie weet...krijg ik zin om die te maken..
af en toe komt hier eens een foto voorbij die echt wel gaaf is..portretfoto is het mooiste !!
Aks..hier ook zooo lelijk die brillen..maar kan niet zonder, lenzen is niets voor mij..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:15

Frodo: waarom stuur je Hans van der Mee niet ff de link toe van de advertenti, en bel je hem meteen op, zodat hij ziet welk model je bedoelt? Hij is wel bereid om tekst en uitleg te geven hoor. En ik denk dat hij je ook wel kan vertellen wat hij op dit moment ongeveer waard is :)

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:24

Gem schreef:
Frodo: waarom stuur je Hans van der Mee niet ff de link toe van de advertenti, en bel je hem meteen op, zodat hij ziet welk model je bedoelt? Hij is wel bereid om tekst en uitleg te geven hoor. En ik denk dat hij je ook wel kan vertellen wat hij op dit moment ongeveer waard is :)

Heb ze zelf ook al gemaild :)
Ik heb alleen nog geen antwoord ontvangen (en zocht eigenlijk ook een beetje naar ervaringen).
Maar heb de foto meegestuurd, dus ben benieuwd.

EDIT: net antwoord terug gekregen. Het is geen van der Mee wagen.
Het leek ze eerder een Aarts wagentje.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:38

tine10 schreef:
Frodo: Sorry, geen ervaring met van der Mee, dus kan je niet helpen
Bianca: mocht je ooit nog eens tijd over hebben, dan hou ik me erg aanbevolen voor ook zo'n schitterende airbrush :j
SL: ik zou even de huisarts bellen om te vragen voor de zekerheid. Leuk hoe de dieren op je reageerden

Mag Deet wel op dieren gebruikt worden?? Ik gebruik het al wel jarenlang voor mezelf, werkt goed, maar weet niet of dat op dieren mag. Wordt denk ik ook wel heel duur....

Lessen vanmorgen gingen goed. Nu snel eten, dan komt een vriendinnetje spelen, en een ander vriendinnetje komt paardrijden. Weer druk dus....

ik heb mn stippel nu 10jr, en gebruik het ook al 10 jr,
werkt als een trein, zit niet op de huid maar op de vacht,
en als het toch op de huid zou komen, geloof ik niet dat het effect heeft, heb echt nog nooit ook maar iets gemerkt aan hem.

helaas weet ik niet of hij in die 10jr meer stippen gekregen heeft,haha, anders zou dat een risico kunnen zijn :+

edit, qua kosten verbruik ik misschien 3 tot 4 flesjes per jaar, en die kosten als je de aanbiedingen in de gaten houd (2 voor prijs van 1 bv) niet heel veel.
zonder aanbieding geloof ik 3,80 ofzo...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:48

Ik ken blijkbaar mijn eigen krachten niet. -O- Was de bomen van de kar van Rembrand aan het verstellen. Had ontdekt dat ik daar nog wel 10 cm winst zou kunnen behalen voor bij de marathon. Scheelt toch weer een heel stuk in de hindernissen. Ene kant is goed gelukt, aan de andere kant geen beweging in de moeren te krijgen. Dus kruipolie erin, en weer proberen. Breekt de moer af. GRRRRR Gelukkig is een van mijn buurmannen klusjesman, die komt zo even kijken.

edit: dan ga ik de deet ook proberen. Geeft ook geen vlekken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:53

zo net naar stal gefietst. Ga ff een vrachtje poep laden en dan mennen. Mag weer sulky lenen. Jeej!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:12

tine een moer gesloopt, hmm, das idd best knap,haha

die kruitvat-deet geeft idd echt totaal geen vlekken, vind hem super..
ik spray het ook op zn hoofd/kaken/voorhoofd/achterkant oren,
daar zweet hij niet zo, dus blijft de werking beter.
op de manen, staart...onderkant buik binnekant achterbenen...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:35

Bicci, goede tip over Deet!

Aks, veel plezier met mennen!

Vandaag weer 15 minuten gemend met Sil, het is niet lang, maar vond het lang genoeg.
Er lagen nog natte plekken en wat plasjes in de bak en daar zijn we lekker door heen gecrost, hij was zo braaf!! Stil staan gaat ook super en zodra ik "galop" roep dan springt hij meteen aan! Voorheen moest ik echt nog aanmoedigen en wat tikjes geven. Ben weer reuze trots!
Ben aan het wachten tot mijn meninstructeur langs komt, die kijkt dan even naar mijn lamoen, die is namelijk veel te lang, waardoor korte bochten niet lukken. Maar hij heeft al 3 weken geen tijd :n Hoop dat hij snel tijd heeft om hem in te korten, dan kan ik weer lekker trainen.

Fototje van slechte kwaliteit na het mennen!
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:30

Beer is thuis!!!
Zhazha en Bubbles vinden het nog geen geweldig idee ;)
Zhazha heeft hem net flink terecht gewezen, daar was hij wel even van onder de indruk, maar dan weet hij ook meteen waar hij aan toe is. Bubbles is wel wat meer aan het mopperen dan ik had verwacht. Hij luistert al best goed, kan al zitten en pootje geven. En ook aan de lijn lopen lukt al best goed, met wat aanmoediging. Hij is nu ingestort :)
Foto's volgen nog, hij is wat te beweeglijk om op een leuke foto te zetten :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:28

En nog even wat spam

Paarden komen net terug in de wei na het werk, in een rechte lijn naar de pony toe.
Afbeelding

Even drinken. Het lint ziet er wel een beetje rommelig uit zo. Maar dat komt omdat het tijdelijk is. Als dit deel (1 ha) leeg is en de rest is gemaaid, dan gaan ze over naar een ander stuk van 1 ha, wat dan weer wordt gehalveerd. Om het voor het maaien prettig te houden, wordt dan het 1e deel weer 1 ha ivp 2x halve ha. Het schot op de achtergrond is om te voorkomen dat de geiten (die aan andere kant van gaas staan) via de poel de wei in gaan en dan alle kanten op kunnen ontsnappen
Afbeelding

Pony in zijn eigen stukje. Op de achtergrond het heel hoge gras dat gemaaid mag worden.
Afbeelding

Helaas net iets te laat voor een rolfoto, hij ging alweer staan. Ziet er wel heel gek uit zo hahah
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:32

Ook even snel bericht van mij.
Van groom nog niets weer gehoord, ze belt mij niet terug en komt niet meer kijken terwijl ze weet dat ik les heb. Ze is vanmiddag ook langs gereden toen ik aan het lessen was. Dus ga maar weer op zoek naar een ander.

Helaas niet met veale kunnen mennen. Kwamen er achter dat het tuig nu bijna door is en durfde er niet meer mee te mennen. Naar Divoza geweest en blijkt niet een echt ideal tuig te zijn. Blijkbaar is het een bij elkaar geraapt zooitje, want de maten kloppen ook niet. Ze gaan het tuig wel laten repareren, maar duurt 8 weken. dus ook maar een nieuw tuig gekocht. Nu wel een ideal.

Alwyn had een wond aan het hoofd, maar wel kunnen mennen. Hij gaat steeds beter en is echt op twee pinken te rijden. Echt leuk om te zien. Waterplassen gaan ook steeds beter. We zaten wel bijna in de sloot en waarom weten we nog steeds niet. Instructeur was mee, van alles tegen gekomen, blijkbaar lag er iets in de berm maar kunnen niet achterhalen wat, maar hij sprong een eind naar links. Kon net op tijd terug sturen. Was wel een ontspannen ritje, dus verwacht je het niet
Vanavond weer naar stal om tuig te passen. Zaterdag wedstrijd en als het niet past moet ik de wedstrijd afzeggen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:32

leuke fotos tine. En jouw ''drinkplaats'' vind ik gaaf! :D

@frensie; fotos! :D een onder-de-indruk-beer dus :D

Jenkins ook lekker gemend :)

Ik heb ook heerlijk gemend zeg! :oo Voor de sulky en toen het landje op (naast de bak, kort gras, mogen we mennen van de stalhouder). Hij ging in het begin als een banaan :') en dan het liefst de verkeerde kant op :P
Maar na een kwartiertje kreeg ik hem banaan de goeie kant op :D
Totaal denk ik 3 kwartiertjes bezig geweest.
En waar ik nog het meest trots op ben, tijdens het inspannen stond hij zo perfect! Had een flink halstertouw aan z'n bit geklikt, dat lag op zijn rug. Op m'n gemakje sulky erachter gehangen en alles vastgemaakt en geen stap verzet :+:

Zo nu ga ik eten maken :) Gehaktballetjes in tomatensaus met courgette en paprika. En dan met rijst met rozijnen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:55

Aks: gemend met een banaan :D We hebben 5 van dit soort drinkplaatsen in de zomerwei. Er worden er maar 2 gebruikt, maar de mogelijkheden zijn er wel. Deze is wel het grappigst, want heel smalle doorgang ivm de bomen naar de wijk toe.
Tallechie: het is toch wat met die bijrijders. Balen hoor. En ook balen van je tuig. Hoe komt het dat het ineens bijna door is?? Ik gebruik mijn idealtuig al 8 jaar en ziet er nog netjes uit, vind ikzelf dan.

Wij gaan aardappels, wortels en speklapjes eten. :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:03

deze was dus nog maar 3,5 jaar oud. Dus baal ook flink. Hoe dit zo kan weet ik niet, beide lichtogen zijn versleten. Ik heb nu dus ook een ideal gekocht, notenbruin en gelijk een goed schoonmaakadvies gevraagd. Als het goed is moet ik hier langer mee doen.

Wij eten aardappels, bieten, doperwten/worteltjes en verse wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:07

even een ervaringsvraagje aan de menners die in Leek hebben meegedaan aan marathon. Het is dit jaar ook weer een 2 daagse, toch staat er in vraagprogramma dat het verkennen op de vrijdag is. Nu moet zoontje op de vrijdag examen doen voor de judo. Is er ook gewoon mogelijkheid om op zaterdag (als je dressuur en vh moet rijden ) de marathon te verkennen en kun je de vaardigheid ook op de dag zelf verkennen of mag dat echt alleen de dag ervoor? (bij gewone vh mag het gewoon tussendoor op dag zelf, maar ja, sgmw is natuurlijk toch weer anders)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:12

Tallechie, ik heb ook het notenbruine tuig van ideal :)
Maar wil eigl liever zwart op Sil haha, ach hadk me eerder moeten bedenken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:25

Tallechie, balen van je groom....apart dat ze niet even langs komt..
Wat balen dat Alwyn zo'n brokkenpiloot is..een wond aan zijn hoofd, hoe komt hij daar nu aan...
en 3,5 jaar en je tuig versleten...dat zou niet mogen zeg..dat is wel erg snel....
wel gaaf dat hij met mennen met Alwyn zo goed gaat !
Tine leuke foto's !
Jenkins, Sil is echt wel mooi !! en zeker met dat bruine tuig !! :j
fijn dat het mennen zo goed gaat.
verder is het hier nog steeds mooi weer ! zonnetje erbij..lekker warm..buiten aan het werk geweest, rommel opgeruimd...een stuk weide lag nog allemaal brokken puin van oude fundering, dat is nu schoon, moet nog naar de stort gebracht worden...man....dat was zwaar, zit gewoon te gapen.. :O

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:30

@ Tallechie: vervelend van je groom en nog vervelender van je tuig! Nu heb je gelukkig wel een echt Ideal tuig, kan je er zeker van zijn dat het goed is! Wat leuk trouwens dat Alwyn zo goed gaat!

@ Aks: super dat je goed gemend hebt! Nog leuker dat je banaan zo braaf was bij het inspannen :D

@ Tine: Leuke foto's, en leuke drinkbak :Y)

@ Frensie: ben benieuwd naar de foto's! Je kunt ook een filmpje maken als hij te beweeglijk is voor op foto :o

@ Jenkins: super dat Sil zo goed ging! 15 minuutjes is misschien niet lang, maar als het goed gaat, is het niet slecht om vroeg te stoppen.

Ik ben naar de dokter geweest met mijn voeten, *weet niet meer wie* had me toch een beetje ongerust gemaakt over die trombose. Mijn rechtervoet begon paars te worden, dus ik vertrouwde het echt niet. De dokter dacht inderdaad eerst aan trombose, maar na een klein onderzoek denkt hij toch dat het niet zo is. Enkele plaatsen die wel pijn hoorden te doen (voor trombose) deden geen pijn, dus hij denkt dat het nog niet zo ver is. Ik moet zo veel mogelijk liggen met mijn benen omhoog, af en toe een beetje stappen, maar sowieso niet stil staan. Als het niet iedere dag beter gaat, moet ik terug gaan. Hij zei dat het toch een enigszins normale reactie is als ik 40 uren niet heb gelegen, maar ik moet het zeker en vast in de gaten houden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:41

Fijn dat je even naar de arts bent geweest. Ik heb jaren geleden ook een reis naar Australie gemaakt, maar had echt geen dikke benen ofzo. Hopelijk zakt het snel weg.

Ik ga even bankhangen. Moet buiten nog de (pot) planten water geven. Vind ik zo NIET leuk, maar ja, anders leven ze niet heel lang vrees ik.

Baal echt zo van mijn lamoen. Had graag morgen verkorte versie uitgeprobeerd. Hoop wel dat er snel iemand komt om het te maken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:47

@ Tine: met de heenreis had ik er ook totaal geen last van, ik heb toen niets gevoeld aan mijn benen/voeten, terwijl de reis zelfs 5 uren langer heeft geduurd dan de terugreis. (langere tussenstops)
Het doet ook echt pijn, voortdurend steken in mijn voeten/benen (van mijn tenen tot onder mijn knie) en nu dus ook een paarse plek op 1 voet. Zelf vind ik het een beetje vies, zo dik, het ziet echt niet uit :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:50

SL...afwachten dan maar, sterkte, ik hoop dat het snel beter word...

Frensie....vergeten te reageren...Superleuk dat Beer er is !!!! en de andere 2 zullen wel even moeten wennen aan zo'n nieuw gezinslid, maar echt leuk, ik ben ontzettend benieuwd !! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:01

Heb een fotoooooo!
Afbeelding
Hij is nu 13 weken en weegt 11 kg. Hij ligt nu lekker te snurken!

SL goed dat je naar de dokter bent geweest!
Tine leuk om op de foto's te zien hoe jouw paardjes wonen :)
Tallechie nieuw tuig gekocht! Ik heb ook een ideal.
Biancacoo druk aan het puin ruimen geweest.