[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:21

hallo tijdje weg geweest computer is namelijk besmet met virus die mijn virus scanner blokkeerd dus echt balen lees later bij.

Gister mocht ik weer op het land rijden maar toen ik mijn kar pakte ging het feest niet door de wiel die eerder geblokkeerd was zat weer muurvast dit keer met veel kabaal als je wilde rollen. Hopelijk komt het nog goed voor ik mijn wedstrijd heb.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:31

vervelend laura!

Ik heb volgende week een date met Lacuna en haar verzorgster :)) verzorgster gaat met dids rijden (En springen, zodat ik kan zien dat dat niet eng is)
Ik ga vanavond misschien nog even naar stal, maar voor nu heb ik lacuun d'r hoofdpijn geadopteerd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:44

Jeetje Naaltje, dat wordt wel heel sociaal als je ook al hoofdpijn gaat adopteren. :D

Hier heerlijke rust in de wei /3 /3 /3 .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:47

ja goed van mij he..
na 22 dagen mocht lacuun even zonder

nee zonder gekheid.. gaat beetje mis hier, misschien toch ziek := :')

lekker dat de paardjes elkaar nog lief vinden :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:54

Ollie: sterkte meid :(:) !

VHU: weet er alles van, het ondernemerschap :j . Hier is het ook oppassen dat je niet belazerd word.....

Lacuna en Naaltje delen de hoofdpijn, das pas ware vriendschap +:)+ .

Tine: mennen met handicap, heet dat :+ . Knappe Rembrand en Thabor! Hier een half jaar geleden een Oldenburger ingereden terwijl pal naast de bak de graafmachines bezig waren met het sleuven graven voor de electriciteitsvoorziening t.b.v. verlichting rijbak en het aanleggen van een verharde strook voor de tractor :D . Paard keek niet op of om :P .

Vanmorgen weer menles gehad, dit keer gelukkig met mooi weer! Een lichtere zweep in mijn handen, maar heb in het begin ongelooflijk lopen knoeien met mijn leidsels.
Instructeur had dit keer leren leidsels gepakt, vanwege mijn handschoenen, maar het was geen succes. Het was een vrij stugge, maar gladde leidsel, en ze gleden zo verschrikkelijk door mijn handschoenen, dat ik ze uit heb gedaan. Dan maar blaren op mijn handen :( . Wordt nog lastig om de juiste handschoenen bij de juiste leidsels te krijgen :roll: .

Daarna heerlijk gereden, ging al weer wat beter dan de vorige keer. Wildroosters omzeild door via de hekken te gaan, maar Maurice, onze groom, mocht steeds maar 1 hekje open maken ipv allebei, zodat ik goed moest richten om Tinka en wagen er recht en foutloos doorheen te krijgen :D . Maar het lukte alle keren *\o/* . Daarna nog een stukje door het dorp. Was even ongerust toen er een ballon over de weg langswaaide, precies toen ik langs een rij geparkeerde auto's stuurde, maar mijn leerpaard is zoooo braaf 8-) !
Opvallend vind ik trouwens dat mijn sterke punten onder de man, ook mijn sterke punten met de wagen zijn :) : vriendelijke handen en "nauwkeurig" rijden (aldus mijn instructeur)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:20

Naaltje en Lacuna wisselen hoofdpijn uit, willen jullie niet nog socialer gaan doen en het in het topic gaan verspreiden?
Tine is super bezig met haar mannen +:)+
Gem worstelt met handschoenen, vind het zo grappig te lezen waar je tegenaanloopt, heb precies dezelfde dingen gehad, ook nog topic over geopende destijds. Men nu al tijden met handschoenen van Letty's Design, die ik toen kon overnemen van MoniqueT hier op bokt.
http://www.letty.nl/nl/catalogus/4/8/11 ... enen+Profi
't kost wat, als je ze nieuw koopt, maar ze zijn super!

Hier twee topics over handschoenen, spit die maar even door :list:
[AR] anti slip menhandschoenen...
[AR] Welke handschoenen voor mennen met slecht weer?

Kreeg net een SMS'je van Peter, hij heeft Rizanta vandaag gemend, hij SMS'te dat het super ging en dat als ik er zo nog 5 had we zo mee konden doen met NK vierspannen :D
Heb maar terug ge SMS't (hoe schrijf je dat?) dat ik dan toch maar weer eens een staatslot moet kopen := . Vind het erg fijn dat hij ook graag met haar ment / haar een leuk paard vindt.
Nu nog zorgen dat ik haar zelf ook zo goed voor elkaar krijg, _O-

Zjipz Rivaldo van je wagen -O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:57

naaltje, heb je de helft van je hoofdpijn naar mij doorgestuurd ofzo?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:00

jaaaaaaaaaaaaaah :')
nee.. ik denk dat mijn hoofdpijn mama geworden is dan.. hier is 't niet minder in elk geval :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:23

:Y) hoofdpijn die een kindje heeft gekregen, een tweeling dan zeker......hier nog zo'n kwakkelzieke...
Rivaldo......balen van je wagen zeg,.. je wiel die vast loopt...
over vastgelopen wielen gesproken:
Vorig jaar hadden wij een wedstrijd op een weide met schapenkeutels... en ja hoor er waren een aantal wagens waar de achterwielen gewoon van vast liepen, idioooot, zaten die keutels tussen de remschijven en de blokjes, hardnekkig spul die schapendrollen.... :+

Vhu, wat gaaf dat Rizanta haar plek daar heeft, je bent echt een mazzelaar....

Naaltje, springen is niet eng, dat denk je alleen maar... :D

Tine, wat knap dat je Rembrand uberhaupt durft te mennen in zo'n situatie .. ik zou dat dus echt niet doen......maar ja ik heb thuis op de zandplaat pas 1x gemend... dikke angsthaas die ik d'r ben. we gaan wel gewoon op buitenrit. :7
ik wens dat ik dapperder word..... wens wens wens wens wens..... ;(

Nou ga zo zoon in bad stoppen, allemaal zand in zijn haar en stro enzo uit de stro-hut.
En dan als hij slaapt zelf een heerlijk ontspannend bad nemen !!!!! :D

Groetjes en slaap wel voor vannacht, en tot morgen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:25

@Biancacoo; mennen is helemaal niet eng, dat denk je maar ( ;) )
Ik hoop heel hard dat lacuna d'r lef-rijdstertje (die overigens nog nooit gesprongen heeft :P ) mij kan laten inzien dat springen inderdaad niet eng is :)

ga jij je zandstrokind wassen :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:44

tine staan ze al samen.
Vhu leuk om te horen doet mij ook altijd goed veel plezier morgen samen met babs.
Ollie pb staat altijd open

wagen gaan ze nu maken en misschien wat verbouwen als dat kan anders gaat hij in de verkoop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:24

Rivaldo: ze staan sinds gisteren samen (de 4e dag dat hij hier was) Balen van je wagen hoor. Hopelijk komt het nog goed.
Naaltje: ben benieuwd hoe dat gaat met het springen. Hoop dat jij het dan ook gaat durven.
Biancacoo: ik ben met buitenrijden niet zo'n held. Wel in een dorp of bos, maar ik moet hier overal langs brede sloten of kanalen. Dan schijt ik wel 20 kleuren bagger. Maar zo een traktor langs de bak (of bijv een dorpsstraat) interesseert me niets. Met Amerigo had ik het normaal ook wel gedaan, maar die reageert erg op harde wind. Wordt hij heel schrikachtig. Oef, schapenkeutels tussen de remmen. Wist niet dat dat zo'n goed stopmiddel was. :D
Hier ook iedere dag zandkind. Tja, mooi weer en de tuin is nog een halve bouwkavel. Als het goed is, wordt er over een paar weken bestraat. Dan komt er nog een terrasje van 80 m2 bij, dan in totaal ca 200 m2 ofzo. Daar komt dan wel een grote zandbak in, dus zand blijft wel in huis komen. ;(

Het voeren in mijn eentje ging super. Ze staan echt veel relaxter dan gisteren. Als straks het binnen halen ook nog goed gaat...... Gras is wel bijna op in de wei. Maar blijkbaar is het toch lekkerder dan het hooi, want het net zit nog stampvol, maar wordt niet van gegeten. Ik hoop wel dat er binnenkort nog wat regen komt, daarna kunnen ze pas naar de zomerwei. Die heb ik laten bemesten met drijfmest, maar sindsdien heeft het nog niet serieus geregend. Dat moet wel voor ze die kant op kunnen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:28

zeg wel alleen bij jou regen dan hoor :P
of 'snachts :D
Lekker dat je ze nogsteeds in je eentje kunt handelen :)

Dat springen hopen we gewoon.. Lacuun komt ook helpen hoor :j
deze foto onder m'n kussen leggen en er vaak genoeg naar kijken
Afbeelding
want diddle kan het, maar ik ook :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:32

Fijn hoor dat ze zo goed samen staan. Is Rembrand al wat minder moe, vond dat zo schattig dat hij zo in de uitruststand ging.

Met de pony's men ik gewoon overal, dressuurring, zandplaat / bak (is eigenlijk ook zandplaat maar dan wel met afrastering, wat eigenlijk best eng is met de wagen vind ik dan wel weer }:0 ) en over de weg. Alwyn heb ik op zijn nieuwe plek nog niet buiten mee gement maar dat gaat binnenkort wel gebeuren.
Met Rizanta rij ik nu lekker ontspannen in de bak, durf ook goed naar buiten (met iemand erbij dan he) maar in de ring hebben we nog maar een keer gedaan, dus dat vind ik nog wel spannend :=

Wel grappig Biancocoo dat je wel naar buiten durft en de zandplaat dan nog wel heul spannend vindt. Bij de meeste mensen is het andersom.

Vind brede sloten / water of dijkjes ook veel en veel enger dan wat voor vrachtwagen / gevaarte op wielen ook :7

Vind alleen buiten rijden onder het zadel met Rizanta nog een .... beetje erg spannend :o :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:55

Onder het zadel durf ik eigenlijk alles wel aan met Rembrand, maar met de wagen in combinatie met sloten en smalle wegen... BRRRRRRRRRRRRRR

Stoere foto hoor Naaltje.

Ik hoop straks met Thabor het springen weer op te pakken. Hij heeft al ervaring ermee, dus dan durf ik wel. Denk ik....

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:10

hoi allemaal! Er is weer hoop gebeurt hier zeg! Heb alles mee gelezen, alleen geen puf gehad om te reageren.

Vandaag weer eens heerlijk gemend met sil, had ik echt even nodig <3

vroeg me af wat jullie voeren?
Misschien kunnen we daar ook een lijstje van maken? Net als gewichten van de karren enz.
Kreeg vandaag namelijk de tip om Sil anders te voeren, vindt het altijd zo moeilijk, al 3 jaar lang bezig met voer.
Er werd me aangeraden om sil ponybrok of granenmix te voeren.. halve kilo per dag.
Misschien handig om leeftijd en aantal werk dagen erbij te vermelde, zo dat we het kunnen vergelijken.

Voerlijst:
Silvester - 3 jaar - 3 a 4 dagen - 50gr vitamine korrels Pavo / zweewier / handje muesli / omega olie

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:13

Voerlijst:
Silvester - 3 jaar - 3 a 4 dagen - 50gr vitamine korrels Pavo / zweewier / handje muesli / omega olie
Diddle - 13 jaar - na échte arbeid (dwz; buitenrit/longeerwerk etc )soms -> komt uit op 1x per week - 1,5 handje Cavalor Strucomix, soms een bakje zelfgekookt lijnzaad

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:30

Citaat:
Er werd me aangeraden om sil ponybrok of granenmix te voeren.. halve kilo per dag.

Waarom?
Fijn dat je lekker hebt gemend!

Diddle - 13 jaar - na échte arbeid (dwz; buitenrit/longeerwerk etc )soms -> komt uit op 1x per week - 1,5 handje Cavalor Strucomix, soms een bakje zelfgekookt lijnzaad (agossie die Diddle staat echt op rantsoen }:0 )
Snuit - 14 jaar - 2x per week - handje bix na werk
Alwyn - 4 jaar - 2x per week - handje bix na werk
maar met de pony's zijn we pas net weer bezig. met 'werken'. Gaf ze 'thuis' geen bix na het werk, maar boterham / wortel e.d. nu staan ze op pension, geef ik ze handje bix omdat ze ander hooi voeren, denk dat dat van mijzelf meer vitaminen in zaten
Rizanta - 13 jaar - 5x per week, - 2 kg sportbrok, 1 beker Omega 3-6-9 mix, na het werk 1 voerschep slobber van Subli, als ze echt hard heeft gewerkt 2 scheppen slobber

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:34

dat was Dids zijn rantsoen al van voordat ie zo dik werd :))
Heb hem 1,5 week dagelijks lijnzaad gegeven, als haar-productie-hulpje

Hij doet ook gewoon weinig _O-

Ik neem m'n uitgeprinte rapporten mee naar de slaapkamer en ga vast op bed liggen denk ik.. Als vriendje straks thuiskomt kan die de papieren onder me vandaan sleuren want dan slaap ik vast al _O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:35

sunrise: 12 jaar,4 a 5 x per week(longeren,mennen,OHZ) 2x daags 1handje brok,1 handje calvalor meusli,hand luzerne
tiamo: 3 jaar,3x 15 minuten longe,2x daags handje brok,hand luzerne,hand pulp

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:43

Diddle - 13 jaar - na échte arbeid (dwz; buitenrit/longeerwerk etc )soms -> komt uit op 1x per week - 1,5 handje Cavalor Strucomix, soms een bakje zelfgekookt lijnzaad (agossie die Diddle staat echt op rantsoen )
maar met de pony's zijn we pas net weer bezig. met 'werken'. Gaf ze 'thuis' geen bix na het werk, maar boterham / wortel e.d. nu staan ze op pension, geef ik ze handje bix omdat ze ander hooi voeren, denk dat dat van mijzelf meer vitaminen in zaten
Rizanta - 13 jaar - 5x per week, - 2 kg sportbrok, 1 beker Omega 3-6-9 mix, na het werk 1 voerschep slobber van Subli, als ze echt hard heeft gewerkt 2 scheppen slobber
sunrise: 12 jaar,4 a 5 x per week(longeren,mennen,OHZ) 2x daags 1handje brok,1 handje calvalor meusli,hand luzerne
Amerigo: 17 jaar, 5 a 6 keer per week (mennen, longeren), 3x per dag handje pavo natures best muesli; onbeperkt hooi
Rembrand, 13 jaar, 6 a 7 keer per week (mennen, ohz, buiten; intensieve training) 3x per dag 1,5 schep pavo winners sport muesli; onbeperkt hooi
Thabor, 4 jaar, ben ik nog aan het aftasten, krijgt nu 3x per dag 1 schpe pavo natures best muesli, onbeperkt hooi, maar ja, is hier pas vier dagen, dus kan er niets over zeggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:48

tine10 schreef:
Diddle - 13 jaar - na échte arbeid (dwz; buitenrit/longeerwerk etc )soms -> komt uit op 1x per week - 1,5 handje Cavalor Strucomix, soms een bakje zelfgekookt lijnzaad (agossie die Diddle staat echt op rantsoen )
Amerigo: 17 jaar, 5 a 6 keer per week (mennen, longeren), 3x per dag handje pavo natures best muesli; onbeperkt hooi
Rembrand, 13 jaar, 6 a 7 keer per week (mennen, ohz, buiten; intensieve training) 3x per dag 1,5 schep pavo winners sport muesli; onbeperkt hooi
Thabor, 4 jaar, ben ik nog aan het aftasten, krijgt nu 3x per dag 1 schpe pavo natures best muesli, onbeperkt hooi, maar ja, is hier pas vier dagen, dus kan er niets over zeggen.
Fifi (13 jaar , 1.58m., werkt 5 tot 6x per week): 3 voerscheppen lucerne + 1/2 tot 3/4 schep basismuesli + 1/2 schep zemelen + omega olie + 1 schepje equilin + 1/2 schepje force + compactgras + hooi, verdeeeld over 3x per dag)

bijgelezen en lijstje aangevuld, zal morgen weer proberen meer bij te reageren hoor!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:51

Diddle - 13 jaar - na échte arbeid (dwz; buitenrit/longeerwerk etc )soms -> komt uit op 1x per week - 1,5 handje Cavalor Strucomix, soms een bakje zelfgekookt lijnzaad (agossie die Diddle staat echt op rantsoen }:0 )
Tabloid, 8jaar, 5x per week, onbeperkt hooi en bieten, 2 bekertje basicbrok met lijnzaad olie en 4 wortels
Fifi (13 jaar , 1.58m., werkt 5 tot 6x per week): 3 voerscheppen lucerne + 1/2 tot 3/4 schep basismuesli + 1/2 schep zemelen + omega olie + 1 schepje equilin + 1/2 schepje force + compactgras + hooi, verdeeeld over 3x per dag)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:55

Nou, net spul weer op stal gehaald. Ging super goed. Helemaal geen lelijke blikken of wat dan ook. Heb eerst pony naar stal laten lopen. Die loopt altijd los. Gaat die draak toch de tuin in ipv zijn stal }:0 Doet ie anders nooit (nou ja, is al heel lang geleden). Toen Rembrand op stal gezet, daarna pony (want ik had R al vast toen pony uitweek) gelokt. Thabor werd toen wel erg onrustig, is het niet gewend om alleen te staan. Moeten we dus nog wel trainen, want ik wil in mei met Rembrand en Amerigo op wedstrijd. Dus eerst maar in de stal oefenen denk ik, dat dat in ieder geval lukt en we veilig van huis kunnen. Hoe zouden jullie dat aanpakken??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:58

ah moeilijk tine,
Sil houdt ook niet van alleen zijn en wilt af en toe zelfs over zijn stalhek heen :P
Gister heeft hij zich nog ontzettend zeiknat gerend in het land omdat hij alleen over was. (zelf ogen waren bezweet!) Dusja een tip kan ik je niet geven.... ik hoop gewoon dat sil er mee ophoud haha.