@tallechie; wauw hartje gehoord, moet vast 'n fantastisch gevoel geven!
@buckje; file sucks, maar heb jij dan tijd om te bokken? ik vind files eng
en rembrand doet weer wat liever voor tine las ik
wauw.. Ik ben gewoon MINDER lang onderweg naar stal! minuutje of 12, tegen eerst 20 En m'n paard is grappig
ik ben net terug van stal Met dids in de bak bezig geweest aan de dubbele longe. Misschien 15 minuutjes. Maar hij durfde te ontspannen, dat vond ik al heel wat 2 rondjes zonder zadel en hoofdstel erop gezeten kon het niet laten
Hij is wel erg gespannen in het donker daar. Blaffende honden, mieuwende katten.. de held was kwijt Met m'n zaklamp weggebracht naar de wei, ook ik ben niet zo'n held
dat is inderdaad een geweldig gevoel. Ze kon het niet gelijk vinden, dat gebeurt wel vaker, maar dan denk je wel van ik hoop maar dat 'het' het doet. Ben donderdag 14 week. Tussen de 20 en 24 weken ga je de baby voor het eerst voelen. Als ik me zorgen maak in de tussentijd mocht ik terug komen om gewoon naar het hartje te laten luisteren.
Ik had een week mijn buurvrouw niet gezien en die zei vanavond wat ben je dik geworden.....en bedankt hé
Mastrootje
Geplaatst: 12-10-10 21:17
Even een vraagje voor jullie.
Die wagen moet nog het lamoen aan verandert worden, omdat hij nu te hoog zou staan voor Tijger. Het lamoen staat nu op 1 meter hoog, is gemeten.
Nou ben ik bang dat straks de verhoudingen er erg raar uit gaan zien. Sowieso heb ik vaak gehoort dat de concourswagentjes erg ligt zijn en dat vind ik erg fijn, heb namelijk geen zin in de moeilijkheden van een 2wieler in balans te brengen.
Dit is de wagen (foto van google maar hij is exact hetzelfde behalve het kussen):
En ik heb een beetje rond zitten kijken en ik vond een foto van Joyce, weet niet of ze hier ook mee praat maar ik denk dat de verhoudingen van Tijger tot wagen hetzelfde zijn als haar wagen met haar shet op deze foto:"
Haha ja ik zat met de file op mijn telefoon, tja het schoot echt niet op!!!!
Bicci welkom!!
Millanka, als je verhouding het zelfde zijn als die wagen van de foto van Joyce is de wagen veeeeel te groot.
Mastrootje
Geplaatst: 12-10-10 21:38
Zit nou toch ontzettend te twijfelen... k wil eigenlijk nog is een keer alles goed nameten, voordat ik de definitieve stap zet, het is natuurlijk niet niks zoiets. Vind het ontzettend moeilijk hoe ik dit nou moet aanpakken...
ik weet dat er een welsh van 1,23 voor heb gelopen, en ik kan niet de goede verhouding aangeven nu natuurlijk. Hoe zou ik dit nou het beste aan kunnen pakken. Ik wil niet een wagen kopen waar ik vervolgens niks aan heb en niet vanaf kom... Ik had er zoveel vertrouwen in maar nu het zo dichtbij komt maak ik me toch wel een beetje zorgen...
Voor het oog vind ik de wagen dan ook te groot ten opzichte van je pony, maar deze wagentjes zijn meestal erg licht, dus hij zal het makkelijk kunnen trekken. Het is heel moeilijk om een passende vierwieler voor een shetje te vinden dus als jij er blij mee bent, prima toch! Zelf heb ik ook pas zo'n wagentje gekocht en ook deze is voor het oog wat te groot ten opzicht van mijn ponies, maar hij loopt zo lekker licht dat ik er super blij mee ben. Ik kan er heerlijk dressuur mee trainen (enkelspan) want daar is mijn marathonwagen toch te zwaar voor. Ik zal even een fotootje opzoeken.
@Tallechie, gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hartje klopt, jij bent toppie, baby gaat nu lekker groeien en jij krijgt een mooie dikke buik
@Milanka, ik vind de verhouding niet mooi, vraag me ook af of het lekker ment want je zit dan wel erg hoog tov de pony en er ver vanaf. Een wagentje waarvan de bokhoogte (dus waar je op zit) net zo hoog of hoogstens 10cm hoger is dan de schofthoogte van je pony, zit met de verhoudingen goed...maar jij hebt een erg kleine pony, en dan is dat lastig. Net als bij een heel groot paard trouwens, want dan is je bok vaak lager, zie deze foto, met Jarava van 1.85m voor een flinke marathonwagen, maar die wagen lijkt haast klein En wat is wijsheid? Als de pony het kan trekken en de combi is veilig is het geen probleem (zoals bij Joyce) alleen het oogt, met alle respect voor iedereen, niet geweldig.
Bicci welkom, mooi paardje heb je leuk dat hij 't al zo goed doet.
Zag net dat ik schreef dat Alwyn zo goed met Han omgaat, was paar maanden geleden dus nog anders, toen was Alwyn veel schrikkeriger. Pony wordt steeds 'normaler', ben ik erg blij mee. Han kan hem zo uit de wei halen, vast zetten, hoefjes krabben, mee wandelen, erg leuk
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-10-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Op zich denk ik inderdaad dat hij het goed zal kunnen gaan trekken, er word inderdaad vaak gezegt dat ze heel licht zijn en ook zo deze, is volgens mij ook behoorlijk licht.
Ik wil niet tijger in de weg zitten op 1 of andere manier, al heb ik nou wel mee kunnen rijden met wat concourswagentjes en heb ik niet iets gehad van jeetje, dat zit vervelend, of hoog, of iets dergelijks...
Tijger is niet officieel gemeten, maar we hebben hem voor een keuring even snel gemeten, rond de 87 centimeter dus laten we zeggen, 90 centimeter. Hij is best klein.
sumic
Geplaatst: 12-10-10 21:48
Ik kon geen foto vinden wel een filmpje. hier zie je ook dat de kar wat aan de hoge kant is t.o.v. Pride (1.25) maar het kan net. Ik vind het verschil bij Joyce trouwens wel groter.
90 cm is inderdaad best klein. heb je geen foto waar de welsh ervoor staat (voor jou wagentje) misschien dat die aan de grote kant was ?
Tallechie gaaf zeg om het hartje te horen! hoe voel je je? geen last van misselijkheid enz.?
VanHuisUit
Geplaatst: 12-10-10 21:54
@Milanka, zou het wagentje wel nemen. Het is heel moeilijk een goed wagentje te vinden in de kleinere maten. Mocht je het niet vinden lopen raak je hem echt wel weer kwijt. Nu heb je straks je wagentje, waar je Tijger echt niet mee in de weg zit, en je kunt lekker gaan mennen. Dat het wat minder lijkt, tja, er is altijd wat met die wagens en met je tuig hoor, ook bij mij, bijna bij iedereen die ment. Hoort er een beetje bij dat gedoe.
Bij mijn wagen is mijn lamoen eigenlijk te groot, heb nu (bijna ) eindelijk goed passende tuigjes (maar bij Alwyn krijg ik het niet pas, hij moet gewoon nog wat uitzwaren ), zit straks met Freddy die zo 3 wordt en ook voor een wagentje moet, die van Sim is net iets te klein, de tweewieler van Alwyn en Snuit weer net iets te groot zo blijft een mens bezig.
Je laat het lamoen wat bijstellen, helemaal mooi en gewoon kijken hoe het gaat. Is er iemand van waar je het koetsiersbewijs doet die je wat kan helpen met de maten van de wagen? Scheelt ook altijd, het oog van een ervaren iemand.
Mastrootje
Geplaatst: 12-10-10 21:55
Daar heb ik geen foto's van helaas, de wagen staat hier in de buurt dus ik heb hem alleen zo kunnen zien en geen foto's van gezien. weet alleen dat het lamoen behoorlijk hoog zit, 1 meter en dat ie nog makkelijk ingekort kan worden. Het is nu ook moeilijk beoordelen, heb hem nu 2 keer gezien, en nog van echt dichtbij bekeken want hij staat bij die man daarboven, hij is er namelijk erg voorzichtig mee hij heeft aangeboden hem naar meneden te halen maar ik heb het geld nog niet en ik vind het zo knullig om te zeggen haal maar naar meneden, oh ja, goede wagen, ik neem hem, kom hem over 2 maanden ophalen...." dus ik heb gezegt, laat maar staan, dan tegen de tijd dat ik het geld heb kan ie naar meneden en dan kan ik hem van dichtbij bekijken.
Heb ik dan zoiets van nou nee dit is echt prut, nou dan niet natuurlijk maar wat ik tot zover heb gezien van een paar meter afstand, vind ik hem er echt heel netjes en gaaf uitzien, heel mooi opgepoetst enz.
Denk het kwa mooi niet meer het zal zijn, maar dit is wel een wagen waarvan ik denk, zo een mooi ding, kan ik met trots over straat. En hij is licht trekkend, vierwielig en bied plaats voor 2 personen.
M'n meninstructeur van koetsiersbewijs heeft hem aanbevolen, maar hij wist niet zeker meer of het echt zou passen, omdat het een lange tijd terug was dat hij hem had gezien...
edit
m'n meninstructeur gaat zover ik weet/HOOP een beetje helpen met de maten
vind het wel heel tof dat jullie meedenken met me, dat helpt me heel erg, ben nu alweer een stuk minder onzeker over of dit wel de juiste beslissing is
Laatst bijgewerkt door Mastrootje op 12-10-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Heb nog maar 4 dagen last gehad van de misselijkheid dus mag niet klagen. Op vakantie was het lastig, kon niet tegen de pasta's. Wel heb ik vaak overgeef neigingen als ik dingen ruik, vooral parfum, wc geuren, kattenvoer ed, maar ik mag niet klagen.
Mijn buik is al enorm. Ik wist niet dat het zo snel kon gaan. Onderbuik valt op zich wel mee, merendeel zit bij mij bovenin.
Ik merk wel als ike en druk weekend heb gehad dat ik doordeweeks minder kan doen. Ik zal deze week alle avonden weg, maar heb alles afgebeld.
Ik wilde graag nog wedstrijden rijden, in november 2, alleen mijn zus is dan op vakantie, maar ben bang dat ik de voorbereidingen zelf niet kan doen
tine10
Geplaatst: 12-10-10 22:02
bicci schreef:
ow leuk,...een karre-koei
dan ben ik tenminste niet de enige met een krentebol-achtige
Nee hoor, hier ook een koei.
VanHuisUit
Geplaatst: 12-10-10 22:06
Wil jullie nog even wat laten zien...kwam net weer eens tegen.. Alwyn toen hij voor het eerst het tuig op had, februari 2010 zo ongeveer, wat was het toch een scheetje
Welkom Bicci. Ben het wel eens met ... Marianne geloof ik, dat je de zweep nooit op tijd te pakken hebt als hij naast je staat.
Naaltje: fijn dat je nu minder reistijd kwijt bent. Zal zeker straks in de winter erg fijn zijn. Tallechie: super dat het allemaal zo goed gaat. Lekker genieten van alles wat er met je gebeurt.
Vwb gedrag Rembrand: dit heeft hij nooit eerder vertoond na een vakantie. Maar ja, toen pakte ik hem gelijk weer op en nu niet (en ponybeest wel)
Nou, ik ga de mannen zo maar binnen halen en zelf ook naar bed.
tine10
Geplaatst: 12-10-10 22:10
VanHuisUit schreef:
Wil jullie nog even wat laten zien...kwam net weer eens tegen.. Alwyn toen hij voor het eerst het tuig op had, februari 2010 zo ongeveer, wat was het toch een scheetje
IS..... het is een lekker ventje hoor. En super dat hij zo voorzichtig is met je zoontje.