[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:05

Oh, wat heerlijk veel sneeuw bij jullie!

@Vanhuisuit: heel leuk filmpje, altijd leuk om te zien, spelende paardjes!

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:19

zo wat hebben wij hier toch een stelletje kletkousen :P

ik kom net terug van het muurklimmen :) en nu alweer lekker warm binnen op school, de pony's blijven vandaag lekker binnen:)

bij ons ligt er namelijk ook een flink pak sneeuw ik vind het wel wat hebben , lekker romantisch, het is alleen niet zo praktisch,,,,

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:39

Hier ook een vet pak sneeuw, maar ben pas gegaan toen duidelijk was dat de weg was schoongemaakt.
Het was erg mooi bij de pony's. Ze vinden het juist heerlijk nu buiten, echt! Lekker door de sneeuw en wat rondbanjeren met elkaar. Ze zijn heel vrolijk en uitgelaten, echt grappig om te zien. Nu loopt dat spul van ons ook niet op ijzers of zoiets en ze zijn natuurlijk gewend altijd buiten te lopen, dan maken ze ook niet zulke rare sprongen (nou ja...ze bumpen wel nogal veel tegen elkaar aan enzo maar goed, dat is spelen).

En vooruit, ik kan het niet laten.

Alwyn en onze hond Mischa, beiden op de uitkijk in die wondere witte wereld...
Afbeelding
En Mischa, het ultieme husky geluk als er sneeuw ligt gewoon heerlijk liggen en genieten van alles om je heen...
Afbeelding
PS wij hebben volgens ons dus een luie husky :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-12-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:44

Ik heb net gebeld met de staleigenaar.
Die van ons hebben allemaal ijzers en blijven dus gewoon binnen. Hier ligt ook ontzettend veel sneeuw en het sneeuwt nog steeds.
Wel laat hij ze om en om even in de binnenbak de benen strekken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:03

Hier ligt 50 cm sneeuw. Vanmorgen om 6uur naar mijn werk vertrokken. Ik woon 25 km van mijn werk af. Halve bezetting aan personeel vandaag en ik moet nog zien wanneer ik weer weg kan (ligt eraan of de avonddienst wel komt)
Pony's staan waarschijnlijk gewoon buiten

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:37

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:20

_O- geweldig! En de pony volgens mij ook helemaal blij :D
En die hond trouwens ook, zo van, wanneer kom je met mij spelen ;) (:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:30

Wij hebben hier ondertussen ook al meer als 30 cm.
moet nog maar zien als ik morgen ook weg kan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:41

Ben vanmorgen vroeg met mijn paard naar de binnenbak gegaan, want mijn les vanmiddag (in buitenbak) ging natuurlijk niet door. En maar goed dat ik vanmorgen ben gegaan, want nu is het niet meer te doen om met trailer op pad te gaan. Les vanavond gaat dus ook niet door helaas. Maar pony en ons oudje staan nu lekker in de sneeuw in de bak, dus die krijgen nog wel beweging. Mijn paard staat op ijzer en staat dus heel zielig alleen. Maar ja, om de rest nu ook binnen te houden om hem gezelschap te houden vond ik ook weer zo wat. Blijft lastig. Maar hopen dat het niet lang blijft liggen. Kan niets doen zo.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:01

Ook hier allemaal winterplaatjes al!! Nou hier 1 grote witte bende.
Dik 30 cm sneeuw, op sommige plaatsen oplopend richting een halve meter. Op stal waren ze ingesneeuwd vanochtend, ook al 50cm!! De staleigenaar heeft met tractor en grondbakje 't hele pad sneeuwvrij gekregen en de buurvrouw dr auto losgetrokken. Dikke bende!
Ben ook niet op stal geweest, morgen maar een poging.

Ik zou vanochtend gewoon naar mn werk (onder et motto, misschien valt et mee). Maar toen ik na een half uur vegen en scheppen mn auto nog niet vrij had, en ik ondertussen ook al een paar verontrustende smsjes had gehad, heb ik toch maar besloten thuis te blijven.
De A7 was maar 1 rijstrook begaanbaar waar 40 gereden werd, en ik moest er bij Drachten af waar de sneeuwduinen van dik een meter lagen! Uhh, no thanks _O-

Enige sneeuwfoto's die ik heb zijn van mezelf :P
Afbeelding Afbeelding

En ik ga eens kijken of ik morgen Charmer voor de slee poot. Heb et met mijn vorige menpony ook gedaan, zooooo cool :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:10

Ja misschien dat mijn pa ooit een grotere slee voor mij wilt maken zodat hij achter rivaldo kan :D

Zo bij jullie licht al veel sneeuw, hier is het ook weer rustig begonnen maar heb het idee dat aan jullie kant altijd veel meer sneeuw valt :D

Vandaag was ik met mijn stage naar naaldwijk op een beurs, ook had ik gelijk een introductie gesprek over een mogelijke baan en ik mag als enigste als externe persoon mee solliciteren met de eerste ronde :D

Op de beurs werkte ik samen met een paar mensen, waarvan een vrouw die ook vaak in aalsmeer komt op de bloemenveiling (loop ik stage) uiteindelijk begreep ze dat ik een paard had, toen vertelde ze dat ze er ook 2 heeft en het leuke was nog ze mende ook nog is :D.. Z (of zz) dressuur :D, ook is ze erkende instructeur, zo loop je nog is tegen mensen aan, het is dat het voor ons beide te ver is! anders had ze me graag willen helpen :D :D Echt toevallig!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:13

Zoooo wat een weertje! SNEEEEUW :D

Wow op die fotos hierboven wat een sneeuw! Zoveel ligt hier nog niet..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:14

Sneeuwpaardjes! :D

Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:17

Whahaha, nou en ze verwachten nog meer sneeuw.... Ik vind dat wij wel genoeg hebben nu! :P

Ahh sketige foto!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:20

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:38

mooie foto's jelle!
Je hond heeft echt hele mooie blauwe ogen :D

Ik ben helaas niet naar stal geweest afgelopen dagen, loop deze week stage ipv 2 dagen per week. De meiden deden nu 2 dagen :).. hopelijk ligt er morgen ook nog sneeuw en kan ik foto's gaan maken, doe gelijk nu de batterijen in de oplader :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:38

oeeh wat een mooie hond hierboven net als die van vanhuisuit, ik ben echt gek op husky's!
zo nou heb de pony's toch vandaag nog even lekker in de grote paddock gehad, :) ze waren zo blij, moby ging lekker rennen en gek doen, en alledrie gingen ze heerlijk rollen, kan er echt van genieten als ze lekker ravotten, rijden kan ik nu toch niet, want de bak is gewoon bedekt met een laag sneeuw, maar ach met die kou heb ik geen zin om te rijden;)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:15

Ik wil SNEEEEEEUW! :(

Hier ligt bijna geen sneeuw.
Gister maar een dikkere deken op gelegd.
Ze had een ongevoerde regendeken op en nu een 300 grams deken.
Moest deze nog gaan halen. :D Ik had alleen een ongevoerde regendeken.
Hier heb ik het altijd nog mee kunnen redden, maar ze kwam deze winter
dikker in haar vacht dan anders. Vandaar dan maar een dikkere deken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:24

hmm vind sneeuw wel leuk vond het leuk om het te zien toen ik wakker werd! echt romantisch! zaterdag moet ik de pony's scheren, dan krijgen ze een 300 grams regendeken op maar ik denk dat ik daar ook nog maar even een zweetdeken onder ga doen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:00

Goeiemorgen! Ik ga straks lekker sleeën met de pony's :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:13

hoe doen jullie dat met zo'n slee? Gaat die niet door als je paard stil gaat en hoe maak je het vast?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:51

Ik zat al meer aan kantelgevaar te denken :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:22

Mooie hond en heerlijk veel sneeuw!

Idd wil ik ook wel weten waar ik op moet letten met die sneeuw.
Ik zie me idd er al naast liggen en pony met slee erachter aan de kletter :o :D (:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:35

hihi dat is ook juist wat ik wil verkomen :D.. omkantelen in de bak ben ik denk ik niet bang voor, maar meer als hij hard gaat en doorglijd :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:10

ach zolang je maar de leidseld vasthoudt en je pony niet paniekt kan er niet heel veel foutgaan denk ik,,
achh men het is hier zoo mooi wit he! ik vind het echt mooi, maar ik durf niet zo goed nu op de fiets naar de pony's bang om op mijn gezicht te gaan :o