[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 08:24

Bodyprotector...ik vind die alleen voor normale mensen. Met helaas maatje meer lijken die dingen onvindbaar. Dus extra reden nooit wedstrijden te gaan rijden helaas

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 08:27

Het is alleen verplicht in de marathon..of beneden de 18 in alle diciplines.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 08:44

dierenfan schreef:
Bodyprotector...ik vind die alleen voor normale mensen. Met helaas maatje meer lijken die dingen onvindbaar. Dus extra reden nooit wedstrijden te gaan rijden helaas

Ik heb er ook 1 gevonden en ik heb ook een maatje meer. Soms staan deze body's ook op MP of Vinted, dan is het minder kostbaar.
Ik gebruik hem inderdaad alleen voor een minimarathon en dat doe ik weinig. Dus ik heb hem bijna niet nodig en wilde daarom geen dure BP kopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 08:56

Elisa2 schreef:
Het is alleen verplicht in de marathon..of beneden de 18 in alle diciplines.

Ik heb 1x mee gedaan met idd mini marathon en toen maar wat verlengstukjes geplakt aan de geleende protector.
Ik vind het machtig mooi hoor maar eerlijk is eerlijk ik ben eigenlijk te zuinig op mijn paarden om dat stelselmatig te doen. Ik vind met ons ras dat je ze makkelijk stuk rijdt bij zulke dingen. Ze vinden het zelf ook machtig mooi maar de krachten die ze geven en de bochten enz.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 10:16

Succes Dennis vandaag.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 12:20

Ik heb een airoware bodyprotector, zit helemaal prima. Altijd ff aansnoeren met aan trekken en daarna zit hij fijn, stapte zelfs laatst zo in de auto nadat ik alles al op geruimd had enzo.

Even broodje eten, borstel er overheen en naar de kliniek, 1 uur daar zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:59

Hoe is het gegaan Dennis?

Ik snap je helemaal Dierenfan, daarom trekt de marathon mij ook niet echt.

Mijne loopt weer erg lekker voor de wagen, wissel probleempje is ook weer opgelost.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:39

Ik ben ook benieuwd, Dennis? Hopelijk niet al te slecht nieuws gehad..

Elisa, ook weer lekker bezig! Toch fijn als ineens zo'n kwartje valt en je weer lekker door kunt, naar de volgende uitdaging. :D

Nadia, knap paard! Ziet er toch niet zo kleuterig uit voor de koets, hoor ;)

Ik zag op marktplaats ook meerder bp's staan, maar welke dan zou passen én op de koets ook nog lekker zit?
Ik las daar heel veel gedoe over toen het verplicht werd; dat veel bp's gemaakt zijn voor in het zadel en in een bokstoel gewoon in de weg zitten. Maar ik lees bij jullie ook allemaal verschillende soorten dus misschien valt dat wel iets mee?
Dierenfan; "alleen voor normale mensen"? :+ Hahaha... Ik denk dat de markt nog niet groot genoeg is om ook te faciliteren voor de minder standaard maten? Ik zie ook niet echt veel dames en heren versies en daar zit toch echt duidelijk verschil tussen in lichaamsvorm.

Nog één nachtje slapen en dan kan ik mijn stippeltje weer ophalen. We gaan daar eerst nog even een rondje mennen; soort van les/meerijdsessie en dan gaat ie mee naar huis. We gaan ook even bespreken of we een week later samen terug kunnen komen, voor een paar trainingsdagen. Ik denk dat dat wel goed is voor ons vertrouwen, en dan kunnen we ook kijken of mijn tuig/kar allemaal goed is en daar geen probleem zit. Kijk er naar uit.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:20

Wat fijn GD! Die hebben vaker trainingsdagen toch? Lijkt me ook wel leuk, is hier ook niet super ver vandaan.

Ik heb ook een airowear bodyprotector

Wat fijn Elisa dat je paard weer fijn loopt! Hoe heb je het opgelost?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 12:06

Ik heb een korte versie van de airowear, ben zelf ook maar kort :j .

Diagnose en prognose zijn eigenlijk het zelfde gebleven, niet beroerder geworden, maar veel beroerder dan die kon ook eigenlijk niet.
Stukje wat ik naar een berg mensen gestuurd heb die geïnteresseerd zijn:
Wat er nog op de CT gezien was en nog na gekeken is op de echo was niets. Was wat vocht op de schenkel, maar ze had nog een dik been van het verdoven toen ze in de CT ging.
Ze hebben haar beide achterbenen tot het bekken er in gehad, ik denk ook voor hun een mooie test voor welke maat pony er nog hoe ver in kan.

Probleem zit echt in een (flinke) bot reactie bij de aanhechting van de tussenpees.
Prognose echt matig, kans dat ze nog sport pony word is heel klein.
Behandelplan blijft een jaar weg zetten en een schietgebedje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:31

Pfft dat is wel echt een hele nare diagnose! Ik hoop echt dat er nog voldoende verbetering gaat komen..recreatiepony is ook goed denk ik?

Spaikey, door aan de dubbele longe meer over de rug te laten galloperen met iets meer lengte..meer naar voorwaarts/ neerwaarts en veel schakelen en dan voor de kar iets voorwaartser aangalloperen en ook de hals meer op lengte dus ook meer richting het vw/nw.

Dat lijkt me een heel goed idee GD die trainingsdagen samen! Hoe is het met je vertrouwen? Zie je het zitten om weer te mennen met hem?

Ik had dit gevonden over BP's bij het mennen en weet dat het heel belangrijk is voor een BP dat deze goed past. Zou zelf daarom niet snel eentje tweedehands kopen.

https://www.demenner.nl/blog-algemeen/t ... ig-mennen/

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:36

Dat artikel is wel oud, level 1 en level 2 zijn niet meer toegestaan. Je moet met level 3 rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 14:08

Oh tijd voor een update dus! De rest van de informatie is nog wel interessant. Bodyprotector voor het mennen kan beter wat korter in de rug zijn.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 15:21

Elisa2 schreef:
Pfft dat is wel echt een hele nare diagnose! Ik hoop echt dat er nog voldoende verbetering gaat komen..recreatiepony is ook goed denk ik?

Heb haar wel voor de sport uiteraard, en Z is ook maar basis.
In de paar maandjes dat ze er vorig jaar voor gelopen heeft was ze M klaar.

Kans dat ze weer voor de wagen of anders in het werk komt is klein.

Ben wel nog aan het denken of ik met de CT beelden nog naar een andere kliniek ga voor een second opinion.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 15:57

Dat is denk ik sowieso wel een goed idee, ze is nog een beetje te jong om voor altijd grasmaaier te blijven lijkt me. En als ze nog wel recreatief belastbaar zou zijn of kunnen worden geeft het in ieder geval nog wat mogelijkheden wellicht.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:15

Dennis echt balen,ga je na second opinion met eventuele zelfde uitkomst haar nog aanhouden als eventueel fokmerrie als ze toch een jaar niets mag?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:16

Daar zit thuis nog wat discussie O:) .

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:26

Balen Dennis zo jammer van de pony. Was zo veelbelovend.

Elisa duidelijk ook meer lengte en over de rug dus. Super dat het opgelost is.

Vandaag fijne les gereden, ze is losser in het bekken en durft nu de bovenlijn meer op te rekken.
Nu door trainen vooral basis en werken aan meer loslaten in de rug

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 09:04

Dat klinkt goed! Dat komt nog van de Fysio behandeling?

Ja, het is even puzzelen soms..dat houdt het trainen ook leuk. :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 09:58

Ja dat komt inderdaad door de fysio behandeling
Met trainen hadden ww het ook wel voor elkaar gekregen maar dit helpt even om het haar wat makkelijker te maken.
We hadden al heel veel vooruitgang geboekt met trainen sinds ik haar heb
Toen was ze echt strak in haar bovenlijn hand volgen had ze nooit geleerd.
Maar ik vind het fijn om mijn ponys ook te ondersteunen met fysio of chiropractie.

Ja puzzelen houdt het zeker leuk. Hier is het ook vaak een puzzel maar daar blijft je lekker door bezig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 13:52

Ja dat snap ik, ik vind eigenlijk dat ieder paard dat gereden wordt of voor de wagen loopt geregeld eens goed losgemaakt moet worden.

Zeker als ze dingen als de hand volgen nooit geleerd had dan snap ik dat spieren verkorten en verstrakken. En sowieso hoeven ze maar een keer een rare beweging te maken en het kan er ergens in schieten.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 19:10

Hoe gaat het met de stippel greendragon?

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Stippeltje staat weer thuis. <3

Zaterdagochtend weer opgehaald uit Someren.

Maar wel eerst nog een bosrit gemaakt met Berry. *\o/* Eerste deel zat Berry op de bok. stukje langs de weg, bos in, door waterplassen en gekke hobbels, heuveltjes, door ritselende blaadjes. Ook nog stukje gegaloppeerd over een bospad. Super fijn om dit allemaal rustig vanaf het achterbankje te kunnen observeren. Berry heeft alleen de eerste dag met hem in de bak gereden en daarna is ie elke dag met hem het bos ingeweest. Dus Stippel was ook helemaal in zijn sas inmiddels.

En toen gewisseld en kon ik weer de leidsels overnemen. Ik had eerst nog wat rare hersenspinsels, maar kon dat, onder begeleiding van Berry _/-\o_ , ook weer heel snel loslaten. Dus al kletsend de rit doorgezet en heerlijk door het bos gedraafd. Geen galop gedaan, ook niet onbedoeld ;). Pony liep echt happy. Ik was happy! Ook gelijk die bosrit van mijn bucketlist kunnen strepen; hoop dat er nog vele volgen.

Dus nu weer thuis. Morgenavond eigenlijk weer clubles, maar twijfel of ik zal gaan.

Ik heb met Berry afgesproken dat we as zondag pony weer brengen en dat ik dan va maandag ook een paar dagen instructie krijg, in de bak danwel bos of over de weg. En dan ook met mijn kar/tuig. Zodat we elkaar goed begrijpen en ik ook kan leren de eventuele drukte van Stippel te begeleiden. En dan kunnen we weer verder. *D
Nog even bedenken of ik zelf elke dag heen en weer rijdt ( is toch ruim 100 km enkele reis) of dat ik daar op een camping ga staan in mijn uppie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Dat klinkt goed GreenDragon! Ik zou persoonlijk die clubles nog even overslaan en eerst weer vertrouwen en ervaring opbouwen samen met Berry. 100 kom is wel erg ver dus die camping is wellicht wat handiger.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Mag ik me hier ook melden?

Een tijd geleden hebben wij, heel per ongeluk eigenlijk, een lezing gevolgd over traditiemennen. En ik zat daar samen met mijn vader, en wij maakten oogcontact, en we hadden beiden zo iets van: dit kan echt heel leuk zijn.

Ze organiseren mooie ritten rond kasteeldomeinen waar je zelf anders geen toegang tot krijgt. En het is de bedoeling om dit te doen in een antieke koets met een zo historisch mogelijk tuig etc.

Het heeft ons wel aan het denken gezet, mijn paard wordt binnenkort 4 en ik ben persoonlijk wel pro onbelast trainen. En met een koets kan je natuurlijk ook iemand meenemen die niet perse een eigen paard hoeft te hebben.

Nu is het dus voorlopig nog toekomstmuziek, paard moet natuurlijk eerst beleerd worden. Maar ik moet zelf ook nog heel wat kennis bijschaven, dus hopelijk kunnen we deze zomer een keertje een rit bijwonen om te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Mij lijkt het heel leuk en gemoedelijk, wedstrijden zeggen mij niets dus zo'n georganiseerde tochten zijn dan wel leuk.

Het enige wat ik wel moet bekijken is dat antieke koetsen vaak niet zo geschikt zijn voor ritten in het bos bijvoorbeeld. Nu hebben we dat hier eigenlijk niet in de buurt maar ik blijf natuurlijk geen eeuwigheid thuis wonen.

Zijn al jullie paarden en pony's beslagen om voor de wagen te lopen? ik heb de mijne namelijk op blote voeten en het liefst van al hou ik dat eigenlijk ook zo.