[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:34

@Janouk, mooie bloemen
@BIancacoo en Gem mooi eerbetoon

Jullie zijn allemaal kanjers...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:16

Mooie foto van zo'n lief mens.
Ze hield zo van Ber ... denk dat ze het geweldig vindt dat Ber nu een soort therapie paard is en dat ze het hartstikke goed doet. Ja Ava, het is goedgekomen :*

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:13

Bedankt allen _/-\o_ jullie zijn super.
Het is bijzonder te lezen dat iedereen zo meeleeft met het gezin van Avaluna !!

Ik had het met haar vaak over ideeën en plannen over voornamelijk onze hobby's en interesses....

Moeilijk om gewoon de draad weer een beetje op te pakken hier...maar ga toch een poging doen, want dat is wat zij deed..positieve dingen in je leven koesteren.

Vhu ja Ber eindelijk op haar plek, heerlijk, hoe gaat het met je man...is hij al weer thuis ?
Baudyh, Hoe gaat het met jullie veulen en merrie's ... er is me ontgaan of er nog meer veulens geboren zijn inmiddels.
Belker hoe gaat het bij jou ...
Tine hoe is het met jullie pup ? En Mowgli .. ?
Dingetje, hoe gaat het bij jullie.
Janouk, hebben jullie al lammetjes ?
Marga nog op pad geweest ?
Yarrah hoe is het gegaan ?
Fenny nog 2-span gereden.
Happytime, hoe gaat het met je..en je knappe paardjes.
Gem, hoe gaat het met je rug, inmiddels al iets beter.. ?

Wie ik vergeten ben..sorry...wees welkom om hier weer te reageren...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:56

Inderdaad mooi om te merken hoe Ava geliefd werd. En ook moeilijk om weer door te gaan. Het is zo raar om weer over gewone dingen te posten. Veel foto's plaatste ik hier, juist voor haar, omdat ze daar zo van genoot.
Bianca, ook voor jou veel bewondering!

Pup gaat prima, maar maakt er snachts een janboel van, 3x per nacht de boel schoonmaken. Is niet mijn hobby. Mowgli gaat prima, merk er nog niets van. Gelukkig.
Vanmorgen sinds jaren weer eens alleen naar het bos geweest met Rembrand, omdat zoonlief naar school moest, maar ik vrije dag had. Was heel lekker, maar ook heel raar. Sinds ik met hem op pad ga, ga ik eigenlijk nooit meer alleen (rondje hier door het veld tel ik dan even niet mee)

Kwam er gisteren achter dat een van mijn leerlingen een kleindochter is van een menlesgenoot toen ik nog bij de vereniging menles nam. Ik heb ook met de pony van haar opa gemend en ben ooit op kraamvisite bij haar geweest haha. Het blijft een moeilijke en vermoeiende klas. Woensdag ging heel fijn, maar donderdag hadden we paasviering, dus anders dan anders. Daar kunnen ze niet mee overweg. Volgende week komt groep 7b bij ons (6/7a) erbij ivm cito's, dus dat gaat weer een fijne week worden......

En morgen gaan we voor het eerst officieel starten met Fabels. Spannend.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:01

Zo ... knap hoor Tine...voor de klas staan..ik kan dat niet !!
Hoe heet de pup eigenlijk..ik heb dat helemaal gemist.... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:02

Hij heet Themba

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:05

Wat een leuke naam !
Balen dat het s'nachts nog niet goed gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:27

Komt wel. Alleen jammer dat ik er snachts steeds iit moet. Manlief heeft half uur nodig om wakker te worden van wekker dus dat schiet niet op. Themba is Afrikaans, betekent hoopvol, vol vertrouwen. Zijn officiële naam is echt afschuwelijk. Mowgli heeft ook Afrikaanse naam.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:00

Er komen nog 2 veulens. Nog een dressuur en een tuigpaard veulen. 24 april en 8 mei uitgerekend. Dus dat schiet op. Het eerste veulen is alweer 2 mnd oud en de moeder is net weer opnieuw gedekt.
Heb eindelijk de draad weer een beetje opgepakt met db. Te druk en gewoon een beetje interesse verloren. Doordat ik te weinig doe word hij alleen maar lastiger. Zo een neerwaartse spiraal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:28

Mooie naam Tine.
Succes voor Fabels..gaat je zoontje met haar starten?
Baudyh, dat schiet idd al lekker op met de merrie's en veulens.
Wat goed dat je met DB weer begonnen bent, heeft een poos stil gestaan, komt wel weer ! Hoop dat je weer regelnatig met hem aan het werk kunt gaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:14

En dan dacht ik...'t gaat wel..life goes on.....iedere keer als ik bericht krijg of gebeld word op mn mobiel....schiet ik vol..... |(
Sorry.....jullie zullen ook dingen tegenkomen die jullie aan Ava herinnerd.....

* gaat afleiding zoeken....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:45

Biancacoo schreef:
En dan dacht ik...'t gaat wel..life goes on.....iedere keer als ik bericht krijg of gebeld word op mn mobiel....schiet ik vol..... |(
Sorry.....jullie zullen ook dingen tegenkomen die jullie aan Ava herinnerd.....

* gaat afleiding zoeken....

Hele dikke knuffel voor jou!!! Wat ik al eerder schreef: voor mij is het al onbegrijpelijk en het houdt me flink bezig, maar ik kende haar alleen maar via dit topic. Voor mensen die haar persoonlijk kennen moet dit zo ongelooflijk zwaar zijn.
Edit: en ook voor Gem!
Laatst bijgewerkt door tine10 op 14-04-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:46

Heel veel sterkte Biancacoo even speciaal voor jou en voor Gem, jullie hadden denk ik het meeste ook persoonlijk contact met Ava dat maakt het ook nog weer anders. Dikke dikke knuffels :(:)
En wat je zegt Ava zou altijd proberen de positieve dingen te blijven doen en dat proberen we dan ook maar... :* ik hoop dat ze vandaag een mooi afscheid hebben gehad voor zover zoiets mooi kan zijn maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel...

Pasen is gelukkig voor de nabestaanden altijd op een andere datum...

** we gaan het weer proberen**

Is altijd lastig Baudyh oppakken na blessure of tegenslag, kan me er alles bij voorstellen. Maar het wordt zo ook weer voorjaar / zomer, dat scheelt ook een hoop toch? Gaat vast wel goedkomen hoor. Hoe is het met Ikke trouwens?

Pupsel zit nog in de luiers Tine := bleh vies is dat he. Heb zo'n respect voor hoe jij je werk doet bij die kinderen _/-\o_ en spannend morgen, veel succes!

Manlief komt zo thuis, zit nu nog in het vliegtuig vanaf Moskou. Gelukkig. Het is altijd al een hele reis maar met het gedoe van vorige week en alle toestanden 'in de wereld' ben ik helemaal blij als hij er weer is. Vanmiddag lekker met Cathey uurtje op de wei gestaan, 'voorgrazen', over een weekje of zo mogen ze echt de wei weer op als het mee zit *\%/* ze mogen er nu een uurtje per dag op en jeetje wat maakt dat wat uit, deken er nu ook af vanaf zondag, dat hele paard lijkt op te knappen. Ze zag er al goed uit hoor , daar niet van, maar nu eindelijk net dat laagje extra erop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:55

Citaat:
Pupsel zit nog in de luiers Tine := bleh vies is dat he

Vooral omdat het soms wat aan de dunne kant is. :r :r

Zoonlief had vandaag les met beide ponys, en dat ging super <3
Nu vroeg naar bed, manlief mag lekker opblijven tot 23/23.30, want ik kan er vannacht weer een paar keer uit. Eerlijk delen (nou ja, is niet helemaal eerlijk hih)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:00

Hier zijn gangetje.

Sterkte Biancacoo en Gem. Het verlies van Ava blijft onwerkelijk..... Ook al kende ik haar alleen vanuit dit topic, haar positivisme en kracht waren heel groot.

Sterkte met de pup Tine, dat is minder, een nog niet zindelijke pup is niet fijn. Wat fijn dat Patrick zo fijn ging.

VHU, manlief al thuis? Die van mij vertrok zondag naar Edinburgh, ging door naar Frankfurt en vandaaruit via Singapore naar ChristChurch New Sealand. Hij is vanmorgen weer thuis gekomen en vertrekt morgenochtend weer naar Turkye.
Hij vermaakt zich en werkt weer met heel veel plezier.

Fijn dat Cathey zo opknapt van het gras.

Baudyh, jammer je neerwaartse spiraal. Hopenlijk krijg je het gekeerd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:21

Belker en vhu fijn dat de mannen weer thuis zijn. Al gaat er een morgen weer. Met al deze spanningen in de wereld heb ik ze liever thuis :o

De pup groeit nu al, tine. Lekker bolletje wol.

Gem en Bianc :+:

Baudyh misschien nu weer wat meer tijd met de Paasdagen voor DB.

Paul is nu met Anton naar de les mennen. Morgenochtend ga ik met een vriendinnwtje en het Tiroler pret duo onder het zadel rondje Amsterdamse bos rijden.
Even de zinnen verzetten

Zijn de paarden bij jullie ook zo baldadig en jolig? Die van mij lijken wel de hele dag prettig gestoord. Kleuterklasje. Ze lopen nu 3 iur per dag op de weide. Spring stuiter bok

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:27

Ik ook Janouk. En morgen naar Turkye, op de dag van het referendum := Gelukkig maar net buiten Istanboel, maar toch. Ik hoop dat de ambu morgen ook aan komt en ze zondagmorgen zonder vertraging weer snel Turkye uit zijn.

Veel plezier morgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:00

Hier ook mixed emotions ... but life goes on. Twijfel nog of ik morgen naar de uitvaart ga.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:10

Gem schreef:
Hier ook mixed emotions ... but life goes on. Twijfel nog of ik morgen naar de uitvaart ga.

:(:) moeilijke keuze. Knuffel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:11

Citaat:
Zijn de paarden bij jullie ook zo baldadig en jolig? Die van mij lijken wel de hele dag prettig gestoord. Kleuterklasje. Ze lopen nu 3 iur per dag op de weide. Spring stuiter bok

Ja, en gisteren precies toen ik aan het uitmesten was. Voelde me niet heel veilig in de wei. Idioot hard rennen, bokken, steigeren. Gaan ze rollen en komen al bokkend weer overeind. Nou ja, Fabels werkt zo goed aan haar balans zullen we maar denken ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:20

Zelfs de honden zijn.....ballorig.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:44

Is heel persoonlijk Gem of je gaat of niet :(:) Als je gaat is het in ieder geval heel zwaar. Vreselijk als iemand zo jong overlijdt... |( moet steeds aan haar dochtertje denken wat erg toch allemaal -O-

Wat doet jouw man Belker dat hij zo heen en weer vliegt? En Turkije op dag referendum pffff dat is ook spannend...

Fijne plannen Janouk :j

Als pup wat in balans komt vwb haar dieet gaat het al snel beter, vind dat altijd lastig met zo'n jonkie hoeveel brok, welke brok en hoe vaak etc. Je krijgt er wel een schema bij maar soms werkt het toch net weer anders.

Biancacoo ballorige honden :+

Cathey is nu weer aardig zen aan het worden, maar was dus twee, drie weken terug echt zo springerig. Nou ja zen op z'n Cathey's ze kijkt gewoon altijd enorm om zich heen maar als die benen ook nog alle kanten opgaan vind ik het wel wat minder plezierig... zeker als je erop zit.

Nou ga met zoonlief even de stad in, nieuw trainingspak kopen, krijgt hij voor zijn verjaardag, hij is maandag jarig maar hij groeit zo snel ik heb momenteel echt geen idee wat voor maat hij heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:35

Gem, heel veel sterkte bij je keuze!
Wat een gevlieg allemaal bij die mannen
Janouk lekker op buitenrit morgen
Pup krijgt zelfde voer als bij fokker, maar ja, die kleintjes pikken zo een virusje ergens op. Voor de zekerheid straks even wormenkuur erin (manlief gaat dat voor me halen, zodat ik zo paar uur kan slapen, ben helemaal op)

Fabels was supersupersuper braaf op haar allereerste wedstrijd. Was wel een kleine wedstrijd, nog lekker rustig. Ook stiften draaien ging prima en zelfs het weer op de trailer gaan ging goed, terwijl er nu geen andere pony bij stond. Heel blij mee. Zoonlief heeft nog wat te afwachtend gereden en met iets te ontspannen aanleuning, maar dat geeft niet. We deden mee om te oefenen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:44

Gem...Sterkte met de keuze maken, beide is moeilijk, maar als ik in de gelegenheid was zou ik zeker gaan, als mooie afsluiting....... ik kan helaas niet gaan, baal ervan....heb geen keus ^)
Brand een mooie kaars straks...

Tine, fijn dat Fabels braaf was !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:23

@bianc :(:)

@Gem sterkte.

Dag Avaluna, Rust zacht
Afbeelding