[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:15

@Biancacoo: Wat gaaf dat je dat gaat doen. :D Hier in het bos houden ze ook altijd 's winters huskywedstrijden.
@VHU: Kicken he? Verbaas me er iedere keer weer over hoe sterk Peppie is. Ook de bult op blijft hij doorbuffelen! Kokkie is nog net wat sterker, maar die loopt nu veel springwedstrijden. Binnenkort heb ik weer met Kokkie een wedstrijd in Driesum/Wouterwoude.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:15

@biancacoo, is misschien wel zo, maar dan nog, alleen kan ik het niet hoor,
corella bv, zonder haar?
ben gelijk niks meer als het gaat om startlijsten, hemel, wat heeft zij het zwaar gehad afgelopen week, erm ding...
en biancailona, zonder haar?
had iedereen honger gehad...zij heeft met haar betere regelwerk de lunch geritseld voor alle vrijwilligers en het appeltje en drankje voor de deelnemers...
top-lui!!!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:52

@frensie leuk nog een labje erbij. Onze ene lab heet ook Baloe en wij vinden het wel een leuke naam :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:06

@Tine ze is zwartbruin :+ en dus duidelijk in de zomer een stuk lichter dan in de winter. Maar ze verkleurt ook van de antimug volgens mij. Vorig jaar had ik Bremsenbremsen, die verkleurde ze vorig jaar niet maar die verkopen ze niet meer. Eeuwig zonde was geweldig spul. Nu heb ik er een paar keer Atex Daas gebruikt, werkt trouwens ook goed alleen zit er van dat hertshoorn in (die niet-Bremsen zonder hertshoorn vind ik niet goed genoeg werken) en volgens mij verkleurt ze daar van.

Ik heb eindelijk mijn avatar durven veranderen. Vind dat Bente dat onderhand wel heeft verdiend.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:09

Hertshoorn gebruik ik inderdaad ook met opzet niet omdat m'n beige paard daar een gortig uiterlijk van krijgt VHU..
Schijnt er ook af te moeten slijten :=

Hmm, weet iemand van jullie waar je bach rescue kunt kopen? (en dan liefst zo goedkoop mogelijk.. :+ ) Voor mezelf maar :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:44

Ken dit wel....
http://www.dursydog.nl/product/280/282/ ... sourceID=0

Bente is gelukkig niet zo gauw onder de indruk van een paardendaas/mug/vlieg ze heeft het veel te druk met zichzelf :=
Wilde vandaag zo'n rustig stapritje maken dat lukt dus gewoon niet als ik met haar alleen rij. Ze had zoveel te zien, vooral die aardbei-plukkers met al hun kratjes in de velden :wow: dan kan ik beter gaan draven en galopperen anders loopt ze alleen te stuiteren. Maar goed, betekent wel dat we geen last hebben van muggen en dazen :+ Volgens mij was ze ook erg blij dat ze na het dressuur gepruts weer lekker naar buiten mocht hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:01

Helaas hier wel een poown die zich ontzettend ergert aan dazen en vliegen. Gelukkig zijn ze hier op stal nauwelijks aanwezig, maar in de dressuurwei is het vreselijk met die krengen. Kan ik écht de Atex niet vergeten, want dan wordt Ster bozer en bozer :( !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:23

dit is mijn foto van het zuidenveld.
Afbeelding
en onze buit van het zuidenveld.
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:49

zo dat is een gave foto en wat een heerlijke gezonde buit! :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:25

Mooie foto's zie ik voorbij komen!! VHU prachtig zo! baudyh wauw prachtig!

Bicci, een erg mooie opbrengst!! Lees dat het een super dag was!

Wedstrijdgangers gefeliciteerd met de punten!

Aks, jammer een chagrijnige moeder! vooral na zo'n lange reis erheen.
Wel mooi E.T. paard!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:13

Goedemorgen

Lanouska: lekkere prijs :Y)

Hier nog weinig dazen gelukkig. Ik gebruik al jaren Atex daasspray, vind andere middelen niet werken. Geeft helaas wel vieze vlekken op mijn witte paarden, maar daar moet de jury maar doorheen kijken hoor. Ze kunnen heel duidelijk zien dat ze wel gewassen zijn. Ik heb overigens begrepen dat dit middel er ook uitgaat (alles met hertshoornolie erin) Gaat straks dus onmogelijk worden om in buitenseizoen iets met de paarden te doen. Ik hou persoonlijk niet zo van die rij-vliegendekens. Op wedstrijd nog wel te doen, maar bij ritten in het bos lijkt het me gevaarlijk. Als je achter een tak blijft hangen.....

Nou, vandaag weer les, hopelijk gaat het niet weer storten van de regen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:16

Goedemorgen!!!

Leuke actiefoto's van Baudyh en Lanouska en van VHU!
VHU ben benieuwd naar de airbrush van Biancacoo die je weggegeven hebt. Is er een foto van?
Aks die foto van ET is echt geweldig!!!
Janouk gelukkig maar dat smaken verschillen ;) Ik kende vroeger een meisje en die had als bijnaam Baloe, dus moet alsmaar aan haar denken...

Zo eerst de dienst overdragen, dan boodschapjes halen, stal uitmesten en dan Beer ophalen!!! SPANNEND! Gwin krijgt de hele week vrij. Heeft ze verdiend en komt beter uit met Beer :D

Fijne dag allemaal!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:17

Egopost, even geen tijd om bij te lezen, maar wil jullie toch even op de hoogte brengen :o
Ik ben weer thuis! Gisteren zijn we om 11 uur in de voormiddag geland in België, alles is vlot verlopen maar het was ontzettend vermoeiend.
Mijn ouders, zus en diens vriend zijn me komen ophalen op de luchthaven, thuis stonden mijn meter, mijn opa's en oma me op te wachten. Mijn vader heeft de barbecue aangedaan en de hele dag is er bezoek over de vloer geweest. Eigenlijk was dit maar goed, want om een zware jetlag te voorkomen moest ik absoluut wakker blijven tot 's avonds.

Wat was ik blij om mijn diertjes terug te zien! De kat kon het uiteraard niet veel schelen, die werd net niet boos dat ik haar uit haar slaap haalde :D De honden waren wel blij, en Romeo nóg blijer! Toen hij me hoorde, gilde hij de hele buurt bij elkaar en rende hij naar me toe <3
Iedereen ziet er heel gezond uit, ze hebben goed voor de dieren gezorgd! Zhora is zelfs bijgekomen, heel vreemd, nu ziet ze er heel gezond uit. (ze zag er al gezond uit, maar 3 maanden geleden kon je de ribben nog goed zien)

De enige last die ik nu nog heb van de vlucht is ontzettend dikke benen. Je kan mijn enkel zelfs niet meer zien, best wel eng zo dik! Mijn moeder schrok er ook aardig van. Ik dacht dat het na een goede nacht in bed beter zou gaan, maar het is nog steeds zo verschrikkelijk dik... Maar goed, het zal wel normaal zijn hé :D Gelukkig heb ik wel heerlijk geslapen!

Nu ga ik lekker naar buiten om Romeo te longeren, wat heb ik hier lang naar uitgekeken!! :Y)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:49

Vanonder m'n meeleessteen.. Sl fijn dat je weer thuis bent.. Kijk je met dikke benen uit voor trombose? Niet elk trombose been word paars namelijk!.. En je hebt toch verschrikkelijk lang in t vliegtuig gezeten.. Bezoekje aan de dokter kan geen kwaad denk ik..

Wat een leuke foto's van iedereen weer!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:51

SL weer thuis, heeeerlijk, en wat fijn meteen iedereen gezien te hebben en een bbq !! de dieren goed verzorgd, super !!! een goede thuiskomst is altijd fijn, ik vind je enkel wel een eng idee hoor !!! lijkt mj niet normaal !!! misschien even navragen bij de arts ?
Poeltje..welk bos is dat ? wij zijn afgelopen winter ook bij allerlei wedstrijden wezen kijken, super om te zien, en dan straks...meedoen, best spannend !! :j
Lanouska mooie foto, en lekkere prijzen.
Frensie, ik zal een foto plaatsen van de airbrush..
helaas een wazige foto, in het echt is hij best mooi scherp geworden, maar goede foto's maken....dat kan ik nie.. -O-
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:54

@SL: fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en wat lief dat m.n. Romeo zo ontzettend blij was je weer te zien <3 .

Is BremsenBremsen dan ook niet meer in Duitsland te krijgen?
Zelf gebruik ik niks voor de paarden *klopt af*, dus zou het niet weten, maar volgens mij mag het hier nog gewoon gebruikt worden.
*kruipt weer terug onder steen ;) *

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:05

tine10 schreef:
Bianca: ben ook heel benieuwd hoe het straks gaan met de honden voor de kar. Een tijdje terug wilde je hier weg gaan omdat je niet meer ment, maar dit geldt net zo hard hoor :D :D

Bedankt Tine.
gevoel om niet meer mee te posten is er nog steeds...maar het is ook wel erg leuk om de foto's en verhalen van de wedstrijden te lezen....zo zonder paarden behalve dan de senior en shet die niets doen, is het best wel wennen...afkicken dus...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:09

Maar biancacoo! Jij gaat toch mennen met de Hussen! :D

@SL; lekker dat je weer thuis bent :)

Ik ga 'ns gauw ontbijten, ma komt zo hierheen om een nieuwe bRil te gaan uitzoeken voor mij :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:13

hondjes mennen :))
wel weer een te gaaf werk biancacoo....
wat kun jij dat toch goed zeg...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:15

mijn merk tegen dazen/muggen en vliegen...

geeft geen vlekken,
stinkt minder..
en al die misselijke vlieg gevallen, vliegen om...

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:18

Akshay schreef:
Maar biancacoo! Jij gaat toch mennen met de Hussen! :D

@SL; lekker dat je weer thuis bent :)

Ik ga 'ns gauw ontbijten, ma komt zo hierheen om een nieuwe bRil te gaan uitzoeken voor mij :D

super nieuwe bril...veel succes, ik vind dat altijd mega lastig...

En idd,...ik ga mushen = mennen, met de hussen....

Bicci, Deet da's een goeie... moet ik onthouden...
En dank je...airbrushen is nu een leke afleiding..wil nog graag een cursus doen bij marissa oosterlee...maar....tijd he ??? en afstand...wil mijn zoontje niet een weekeinde met pap's alleen laten...lekker overbezorgde mam's ben ik... -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:20

voor diegene die verliefd zijn op atex daas spray omdat al het andere niet werkt...inslaan..
Het is alleen dit jaar nog op de markt dan mag het niet meer verkocht worden....

Gisteren weer naar les geweest.Tijdens de les liep hij lekker zelfs al heel goede stukken in stap.Stap is echt een probleem.Hij loopt heel erg onkant links achter.pas als hij helemaal relaxed is en dan op de volte limksom krijg ik hem goed.Maar ja het begin is er.Met aanspannen ging hij weer zo vreselijk omhoog.Moet geen gaan gewoonte worden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:27

Sl welkom thuis hihi! Geniet maar lekker van je dieren!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:43

@ eefielover: Ik wist niet dat het kwaad kon om dikke enkels te hebben? Ik dacht dat het best normaal is na zo een lange rit. Het lijkt niet meer zo dik als gisteren (je begint weer te zien waar het bot van mijn enkel zou moeten zitten, gisteren was de rest gewoon helemaal gelijk met dat bot), maar ik hou het zeker in de gaten.

Heb net Romeo gelongeerd, pony barstte van energie uiteraard, maar nadat hij uitgeraasd was, heeft hij super gelopen. Ik dacht dat hij na 10 minuten nat ging zijn van het zweet, maar hij heeft helemaal niet gezweet. Het was ook niet mijn bedoeling om hem in het zweet te werken, ik wou gewoon lekker ontspannen opnieuw beginnen, ik zou niet willen dat Romeo wou dat ik terug naar NZ ging :D

Ik heb Zhora ook nog even geborsteld, ze verliest nog ontzettend veel haren. Het is heerlijk om die hond te borstelen, ze vindt het echt heerlijk :D Trekt ze van die gezichten van "Jaaaa, nog!", en ze blijft gewoon braaf zitten. :Y)
Ik wou ook nog even gaan wandelen met Zhora, maar mijn voeten voelen aan alsof ze elk moment kunnen ontploffen :o Nu ga ik dus maar wat voor school werken en mijn lichaam wat rust geven.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:23

SL fijn dat je weer terug bent!!
Aks mooie bRil gevonden?
Biancacoo ik vind je airbrush schitterend!!! Gewoon naar cursus gaan en je zoontje en man kunnen doen een 'mannenweekend' hebben!
Ik gebruik ook nooit wat tegen de vliegen. Zodra je paard gaat zweten werkt het niet meer, en Gwin zweet snel als we buiten rijden.
Nog een half uur en dan ga ik naar Lelystad om Beer te halen!! Heb Zhazha en Bubbles vanochtend meegenomen naar stal, konden ze even lekker uitrazen, die liggen nu allebei te maffen.