Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janouk schreef:![]()
Janouk loopt de Spaanse Pas
![]()
![]()
De basis zat er al in. Ze beheerst de jambette met 2 benen.
De juf haar timing is beter en binnen 1 minuut liep Janouk zo weg 4 passen in de Spaanse Pas![]()
Timing en energy dat is het zoals Cesar Millan altijd zegt.
Paar keer geoefend en toen mocht ik het doen. ha en het lukte. Knappe pony.
Maar ja, wat dan.....................de les zou een uur duren.
Dus heeft ze een begin gemaakt met nee schudden; ha dat was makkie voor Janouk. Dat had ze snel door. Paul zegt altijd bij het weggaan naar de les: Zo Janouk gaan wij lekker werken. HAHA dat zou toch top zijn, als Janouk dan nee zou schudden. Even nog een gebaartje leren om dat voor elkaar te krijgen.
Flemen vindt ze moeilijk, maar het begin is gemaakt. Ze doet dat zelf eigenlijk nooit. Volgens mij is dat ook meer een hengsten (ruinen) ding.
Toen een begin gemaakt met voorbenen kruizen en op rust staan. Het begin is er, maar dat vraagt nog wel wat werk.
Janouk bleeft attent en geconcentreerd. Dus ook nog wat gewerkt aan de spagaat en het buigen. Knappe pony, na 3 x vragen snapte ze wat er gevraagd werd. Stukjes appel toevoegen doet wonderen.
Kortom in een half uur heel wat beginnetjes gemaakt, waar ik straks mee verder kan. Want niet alles te gelijk.
Daarna had ik nog 20 minuten, want het moet wel leuk blijven en heb toen Image van stal gehaald. Mevrouwtje ongeduld vond het helemaal geweldig en bleef knorren en likken. Normaal is ze zo snel gestresst, als ze iets niet snapt. Maar dit vond ze helemaal geweldig. Met haar een begin gemaakt met de jambette. Ze tilt namelijk alleen haar been op op commando. Nu moet ze hem nog naar voren uitslaan, zodat wij daarna voorwaarts kunnen. Ze vond het geweldig, maar snappen deed ze het nog niet helemaal. Maar we weten waar we aan moeten werken.
Nee schudden ging bij haar heel snel. Dat had ze na 3 x al door.
Hele leuke les, wij hebben genoten en wij hebben weer heel wat materiaal om mee te studeren.
En daar
Naaltje schreef:@nouvel;nee geen mestonderzoek
Zijn daar voor school mee bezig (mestonderzoek naar leverbotbesmettingen) maar je moet eigenlijk binnen een week ofzo elke dag stront verzamelen en laten onderzoeken. En dan nog heb je kans om ''niet besmet'' als uitslag te krigen terwijl er wel besmet is...
Ook niet echt waterdicht dus...
@bicci; het gaat niet over wel of niet ontwormen.... Natuurlijk ontwormen is iets ''nieuws'' dus de vraag is, chemisch, of natuurlijk ontwormen. Niet wel of niet...
VanHuisUit schreef:Hoor net dat een van mijn vorige paarden, paard heb ik 8 jaar gehad, Nebraska, door haar nieuwe eigenaar (die haar 5 jaar heeft gehad) is weggegeven aan een zorgboerderij/manege .... was er even heel stil van. Was fijn paard, heb veel plezier van haar gehad. Heb haar toen verkocht omdat ik graag echt in endurance wilde... maar dat hield vervolgens na 2 jaar op door mijn blessures... Baal er wel een beetje van dat hij het me niet heeft laten weten (die vorige eigenaar) dat hij haar kwijt moest. Aan de andere kant, ik had haar nu ook niet erbij kunnen hebben.... maar goed, ik weet niet hoe lang het al duurde, dat hij haar niet meer kon onderhouden.
Blijft toch altijd moeilijk vind ik hoor, als je een paard hebt verkocht is het fijn dat je contact houdt, maar aan de andere kant, soms wil je het gewoon ook niet meer weten....