[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:52

@ IvysToeter: ja inderdaad, maar ik denk dat vooral mijn vader geluk heeft dat hij een pacemaker heeft. Hij is er nog steeds niet goed van. Vooral omdat "ik" hem belde en hij enkel turkse mannen hoorde op de achtergrond. Hij zag me al geketend ergens liggen, en dat ik mijn vader probeerde te bellen om hulp te vragen. Kon perfect, en dat mijn moeder bij me lag. Het had allemaal gekund, zeker als je weet dat hier mensen wonen die je liever niet 's nachts tegenkomt. Er zijn veel mensen die denken dat het slechts een ver-van-mijn-bed-show is, tot het hen zelf overkomt... Mijn vader dacht dus echt dat het zover was! Jeetje zeg, ik wil me niet eens inbeelden hoe hij zich gevoeld moet hebben! Hij zag nog steeds lijkbleek toen hij thuis kwam met mijn gsm.

Is Wobbe geschoren? Romeo heeft nooit een deken op, behalve als hij gewerkt heeft. Vandaag zou het ook echt te warm zijn voor een deken (tenzij het maar een dunnetje is), hier was het vandaag 21 graden in de schaduw *\o/*

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:35

wobbe was inderdaad wel geschoren.
Helemaal kaal :j

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:37

Avond allemaal,

Tina: arme jongen
Tallechie gaat al goed met je gewicht
SL: oef dat het enkel een verloren telefoon was. Ik kan me inbeelden dat je vader er niet gerust in was.

Ik heb juist nog het laatste van men tuig gepoetst. dat ligt dus klaar voor vrijdag.
Ben met Petra in het bos gaan joggen/wandelen. Het stikte er van de mini mugjes dus had de kriebel over men hele lijf.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:58

Beste bokkers, helaas heb ik vandaag een 2-tal vervelende berichten mogen ontvangen...deze zijn zowel werk-als paardgerelateerd... ben even niet in de stemming om bij te lezen c.q te posten... mijn excuses daarvoor :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:06

Ollie veel sterkte. Als je een luisterend oor nodig hebt, men PB box staat open.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:19

Wat naar Ollie, mocht je er toch over willen praten, pb staat altijd open hoor.
Sterkte meid. Schuif hier maar weer aan als je er weer aan toe bent :(:)

@Tine ziet er goed uit zo, hoop dat het zo blijft. Bij mijn kleine man Simba was het wel zo dat dat in eerste instantie ook steeds goed leek, maar hij verdedigde zijn maatje Alwyn en Freddy echt enorm... ;( ...dDe 1e dag mocht de nieuweling dan op bijv 3 meter komen, de 2e dag nog maar op 10 meter en de 3e dag moest de nieuweling in de paddock / wei al naar gelang waar hij was, en de 4e dag was het kill & attack. Bij Snuit had hij het gelukkig niet, maar kan ook omdat hij toen al ergere last had van zijn knietje. Jullie hebben wel een flinke grote wei en veel gras, dat scheelt, maar hou ze in de gaten, het duurt wel een paar weken voordat je echt kunt zeggen dat het bij elkaar kan.

Citaat:
Ze gooit zich af en toe in het borstblad wat nog al schokkend voorwaarts gaan veroorzaakt na het halthouden, oefenen dus...
Veel op stem oefenen, ook lange lijnen, werkte echt heel goed bij Snuit, want die deed dat echt heel erg in het begin (vond het ook doodeng, dat leer je niet bij je koetsiersbewijs := ). Nu doet hij het voor de tweewieler vrijwel niet meer, voor de wagen vergist hij zich af en toe nog :+ En vooral: ruimte durven geven, leren weg te stappen, niet draven, en van draf naar stap, rustige stap, halthouden, rustige stap voorwaarts, vlotte stap, draf, dus hele langzame / rustige overgangen. Als ze niet willen luisteren heel duidelijk zijn en geen enkele versnelling of vertraging (zal wel niet zo gauw gebeuren :+ ) als jij dat niet wilt. Dus heel consequent zijn. Komt goed hoor, zeker weten.

Wagen / poowns / peerd even weer bij elkaar gezet incl mezelf :o

Citaat:
Lanouska: pony 1: 1.45m, pony 2: 1.53m kar: 165 kilo
B485: 1.18m 60 kilo (oude kar 120 kilo)
Sander_Lotte: 1.25m 165 kilo
Maisie: 1,20m 170 kilo
Dennis: rond de 100cm, oude wagen 160 kg, concourswagen ??? (75 kg denk ik), sulky 36 kg
gem: pony 1.46 m , recreatie-marathonwagen (als hij past, want ik heb de pony er nog niet voor staan) ca 225 kg, nog niet gewogen.
Tine10: pony 1.14 wagen 225 kg (daarom dus nu een nieuwe besteld, die zou max 150 wegen)
Poeltje: pony 1.29, wagen is met lucht in de banden ( ) 240 kg denkt Pieter.
Rhine: pony 99cm kar 100 en 180 kg
IvysToeter: pony 90cm sulky 36kg
Dennis: rond de 100cm, oude wagen 160 kg, concourswagen ??? (75 kg denk ik), sulky 36 kg
gem: pony 1.46 m , recreatie-marathonwagen (als hij past, want ik heb de pony er nog niet voor staan) ca 225 kg, nog niet gewogen.
Tine10: pony 1.14 wagen 225 kg (daarom dus nu een nieuwe besteld, die zou max 150 wegen)
Poeltje: pony 1.29, wagen is met lucht in de banden ( :)) ) 240 kg denkt Pieter.
VanHuis Uit: pony's 1.15/1.18 en 165 kg wagen, plm 60 kg tweewieler
paard 1.75, wagen 225, tweewieler plm 125 kg

@S_L wat jij zegt over die paar petsen / meppen bij Romeo, het klinkt hard maar dat hebben we bij Rizanta ook gedaan, om haar bewust te maken dat ze moest wijken voor de zweep. Vooral op haar blinde kant, dat ze moet opletten voor de zweep. Want ze kan niets zien, als ze dan iets engs ziet op rechts, is ze geneigd uit te wijken naar links. Het ziet er niet zo vriendelijk uit maar anders eindig ik gegarandeerd als er rechts iets raars is via uitwijken naar links in de sloot of zoiets, en dat wil je ook niet. Als ik een zacht aai geef reageert ze dan niet (tot nu toe dan). Eerst waren het een paar meppen, echt wel heftig, maar nu luistert ze na een of twee zwiepen, zo kan ik het beter noemen (dat ze dus wijkt voor de zweep). We streven naar een tikje :x

Morgen en overmorgen ochtend nog even college geven en dan ben ik daar voorlopig weer even vanaf. Wel fijn want het kost me altijd best veel energie. Geeft ook veel terug, als het lekker loopt, vanmiddag weer fijne middag gehad B-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 06:42

Goedemorgen, zoooo dat is een hele lijst.

Biancacoo: pony 136,5 wagen op hard rubber.....gewicht ?? 250kg schat ik ... te zwaar in de binnenbak....

Ollie, sterkte.....doe rustig aan ! :(:)

Tine jeee. een val en dan op de IC, dat is wel erg zeg... |(

Hoe vond Wobbe het zonder deken ?? :brr: of viel het hem mee.

Gisterenavond les gehad, de les ging goed, naast de les waren er wat dingetjes die met de beslissingen van het bestuur te maken hadden waar sommige leden het niet mee eens waren, maar alles heeft 2 kanten.....en daar kan ik niet zo goed tegen, moet ik nog mee leren omgaan......lastig hoor negativiteit !!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:28

Citaat:
Biancacoo: pony 136,5 wagen op hard rubber.....gewicht ?? 250kg schat ik ... te zwaar in de binnenbak....
nouvel: paard 1.58, wagen op luchtbanden, gewicht ong. 220 kg (schat ik)

jee tine, heftig zeg...

ollie, heel veel sterkte... :(:)

poowns zonder dekens, 't is ook mooi weer!

Fifi staat nog onder 'r dunnen dominick nu...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:39

alles bijgelezen maar weet het even niet meer met me brakke hoofd (het was vannacht 1 uur voor ik thuis was en wekker ging om 7 uur)

gisterochtend eerst gewerkt tot 1 uur daarna doorgereden naar coevorden eerst even koffiegedronken met H.S toen de paarden even naar buiten gegooit (kon niet eerder er waren mannen in de bak aan het werk) toen snel de stallen gedaan en gevoerd. paarden weer naar binnen en begonnen met vlechten en uzma even in de trainingsmolen gezet zodat die al wat gedaan had en misschien rustiger was. daarna zelf gegeten (mmmm lekker macaroni) en daarna paarden opgeladen en naar tolbert komen we in tolbert bij de manege komen we maar net de bocht om met de vrachtwagen het was echt mm werk. we hebben even binnengekeken en zijn daarna begonnen met de paarden optuigen en inspannen met losrijden al liep het span erg goed. tijdens de show liep uzma ook erg goed en het ging bij vlagen erg hard dus al met al een druk dagje maar wel erg lang en erg goed geslaagd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:43

Goedemorgen.

@ VHU: ik weet dat paarden pas na een tijdje (paar maanden) zich pas echt thuis voelen en dan hun ware karakter laten zien. We zijn ons bewust van het feit dat het straks misschien niet goed gaat. Gisteravond werden er ook een paar klappen uitgedeeld bij het binnenhalen. Rembrand hoedt erg over Amerigo, Thabor mag er neit te dichtbij komen. Maar verder staan ze ook weer naast elkaar te grazen. Blijft gewoon even aanzien. Maar goed, als het niet blijkt te gaan, moeten we een stuk afzetten voor Thabor. Daar hebben we gelukkig genoeg ruimte voor.

De lijst van karren staat een stukje dubbel in. Hij moet zo zijn:

Tine10: pony 1.14 wagen 225 kg (daarom dus nu een nieuwe besteld, die zou max 150 wegen); paard 1.68, wagen 280 kg.
nouvel: paard 1.58, wagen op luchtbanden, gewicht ong. 220 kg (schat ik)

Je wilde toch alleen van pony weten? Ik heb van paard er niet bijgezet. Die is: paard 1.68, wagen 280 kg

Over dat jongetje. Hij is op het schoolplein gevallen, op een tak die daar lag gevallen. Die kwam verkeerd binnen ofzo. Het leek een paar dagen goed te gaan, maar nu dus weer niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:03

VHU druk met colleges
lanouska kort nachtje gehad

Ik heb net de afwas gedaan, nog even bedenken wat we vanavond eten. Dan even langs de blokker/marskramer, en dan rijd ik naar zevenbergen om lacuna te pesten
hoewel, ik kan nie prate nie.. dus dat pesten zal wel meevallen :+

Ik ben dus weer ziekig aan het worden, heel raar.. er zit een heel vervelende druk op/in mijn longen, ik kan niet hoesten want dat brand als een razende, mijn keel doet zeer en ik reutel :')

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:17

Naaltje schreef:
VHU druk met colleges
lanouska kort nachtje gehad

Ik heb net de afwas gedaan, nog even bedenken wat we vanavond eten. Dan even langs de blokker/marskramer, en dan rijd ik naar zevenbergen om lacuna te pesten
hoewel, ik kan nie prate nie.. dus dat pesten zal wel meevallen :+

Ik ben dus weer ziekig aan het worden, heel raar.. er zit een heel vervelende druk op/in mijn longen, ik kan niet hoesten want dat brand als een razende, mijn keel doet zeer en ik reutel :')

Goed, goed...
Ik pak mn strepsils wel in...
:P

misschien moest je maar eens wat rust voor jezelf nemen...
Aan de andere kant, misschien moet ik gewoon mn mond houden ;)

hier ben ik deze morgen voor het eerst in 22 dagen opgestaan ZONDER hoofdpijn! *\o/*
groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:31

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! :):)
ben je al op stal? :P
want ik ga zo rijden :) hopelijk haal ik het zonder te tanken :')

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:33

Morgen allemaal.

VHU: Ik heb Petra zelfs soms zo dat ze reageert als ik met de slag van de zweep in de lucht zwiep, dat ze daar ook al op reageert.
Lacuna en Naaltje gaan weer meeten
Tine: hoe kleine kinderen toch heel dom kunnen vallen en er toch iets serieus aan over kunnen houden.
Lanouska heeft weer 4 span gegroomd; Klint echt als een drukke dag.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:44

Lotte, wat zal je vader geschrokken zijn. :(:)

Ollie sterkte met je minder leuk nieuws :(:)

Tine, super dat de paarden lekker samen staan. Vreselijk dat dat jongetje van 5 op de IC ligt door een val.

Lacuna, heerlijk dat je eindelijk eens opgestaan bent zonder hoofdpijn!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:09

En een goedemorgen allemaal.
Lijkt me zeer zorgelijk je kind in het ziekenhuis na een val. Nare zaak.
Thabor en Rembrand delen klappen uit, hoort er inderdaad allemaal bij. Vind het altijd een enorm gedoe nieuwe paarden op de wei. Fijn dat jullie zo de ruimte hebben. En met zoveel ruimte plus verschil in leeftijd gaat het 99 van de 100 x uiteindelijk meestal prima.

Vandaag wordt Rizanta gemend door Peter, want ik zit dus nog vol met werk vandaag. En het is zulk mooi weer |o

Hoorde dus een paar weken geleden van een opdrachtgever dat ze vinden dat ze me te veel hebben betaald (volkomen onterecht overigens, ook volgens mijn advocaat, heeft met belastingzaken te maken, opdrachtgever krijgt naheffing en wil het op mij verhalen), nu hoorde ik gisteren van een andere opdrachtgever dat ze vinden dat ze me, achteraf gezien in vergelijking met wat hun eigen medewerkers doen, te weinig hebben betaald. Helaas compenseert het nog niet met die opdrachtgever die geld terug wil (wat juridisch gezien niet kan, maar goed, wordt wel heel gedoe en daar ben ik niet zo goed in) maar is toch wel erg prettig dat die ene er zelf over begint en ik dus nog wat tegoed heb. Pfffff financien en zelfstandig ondernemen, echt daar word je soms niet vrolijk van -O-

Morgen komt B485 dus kijken bij Snuit. Ben wel heel benieuwd hoor wat ze van hem vindt.

Hond zit me erg vragend aan te kijken, moet dus uit, dus ik ga weer :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-04-11 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:10

he bah, gedoe...
:(:) succes ermee VHU

ik ga een lijstje halen en proberen iemand zonder hoofdpijn aan het lachen te krijgen vandaag! :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:13

Dat is vervelend, VHU. Nu maar hopen dat het op één of andere manier toch een beetje te compenseren valt.
Ik ben erg benieuwd hoe b485 Snuitje gaat vinden! Spannend.. :)

Ik ben gisteren naar de tandarts geweest. Ze gaan eindelijk mijn dossier opsturen naar Drachten voor een kaakoperatie.
Nu maar hopen dat de wachttijd meevalt.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 07-04-11 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:13

Veel plezier Naaltje en Lacuna!

Ik ben altijd een beetje een sloompie met geld, dus dat is ook niet slim als je voor jezelf werkt :o?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-04-11 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:14

Ollie1 schreef:
Beste bokkers, helaas heb ik vandaag een 2-tal vervelende berichten mogen ontvangen...deze zijn zowel werk-als paardgerelateerd... ben even niet in de stemming om bij te lezen c.q te posten... mijn excuses daarvoor :o

Heel veel sterkte, Ollie. :(:)

Naaltje en Lacuna, veel plezier!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:16

Oja Lanoeska, wat fijn dat het met het 4-span zo goed ging en Uzma zich gedroeg!
HEftig Poeltje maar hopen dat je snel terecht kunt.

** moet nu echt hond uitlaten :x **

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:22

VHU: ik zit al 2 weken te huppelen als een klein kind omdat ik naar Snuit kom kijken. Ook al wordt het niks, toch gaan we er een gezellige namiddag van maken. Kennismaken, beetje tutten, rondje mennen, genieten van het mooie weer,...

Nu eerst nog 1,5 dag werken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:08

B485: is aan het rondstuiteren. Zie het helemaal voor me :D
Lanouska: fijn dat het zo goed ging
Poeltje: klinkt spannend, kaakoperatie. Heb je nu veel last/pijn? Ik hoop voor je dat je neit te lang hoeft te wachten.
Ollie: sterkte :(:)
Naaltje en Lacuna: veel plezier samen. Naaltje alweer ziek en Lacuna eindelijk een goede start van de dag!
VHU: vervelende zaken zijn dat. Hoop dat het toch allemaal goed komt.

Vanmorgen heerlijk met Rembrand in de bak gemend. De mestwagens rijden momenteel af en aan om het land naast ons land te injecteren. Onze rijbak ligt aan het toegangspad, dus ze komen heel dicht langs. Gelukkig reageert mijn knotsie nergens op. Toen hij klaar was, mocht hij in de wei en ging ik verder met nummer 2. Thabor voor het eerst gelongeerd. Die reageerde ook niet op de injecteerwagen. Kwam helaas maar 1 keer langs, was mooie oefening geweest. Maar goed, nu hij in de wei staat, komt er ook nog genoeg langs. Longeren ging best goed, hij loopt heel lekker over de rug. Alleen liep hij een paar keer over de buitenschouder weg. Was wel blij met mijn dubbele longe, weet niet waar ik anders terecht was gekomen. ;) Daarna wilde ik pony eigenlijk gaan mennen. Die reageert op zich ook totaal neit op landbouwverkeer, maar het waait erg stevig en ik wist ook niet hoe Rembrand en Thabor zich in de wei zouden gedragen. Dus voor de veiligheid (ben tenslotte wel alleen) maar gelongeerd. En dat bleek een goede keuze, want aan de longe schrok hij ook af en toe best van de wind. Verder liep hij gelukkig wel goed te werken. Nu staat alles weer rustig in de wei. Alleen met binnenhalen meot ik dus even goed opletten. Vanavond ben ik alleen, dus hoop wel dat het goed gaat.

Nou, ik ga lekker slapen. Tot later!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:53

hopelijk gaat ook dat goed tine :j

poeltje onderweg naar kaak-operatie

ik heb 2 blaren ivm rondje wandelen met storm en stomme schoenen aan, en lekker shet gekroeld en geknuffeld, en door rosan geknuffeld om mijn ''kleinigheidje'' :))
en nu aan stage :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:56

goedemiddag!

Vhu, wat een gedoe zeg!