[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:53

Goedemorgen.

Rembrand had vanmorgen voerbak leeg en ging eten toen ik er nieuw in deed. Van hooi had hij weer erg weinig gegeten, maar pony ook, dus dat komt dan denk ik toch door vele gras. Maar goed, straks komt dierenarts nog, dus zal het wel allemaal met hem bespreken.

Zo lief dat jullie zo meeleven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:31

Ben ik weer.

Ook mijn instructrice dacht dat Rembrand "beledigd" was. Hij is normaal altijd nummer 1 en nu even niet. De dierenarts bevestigde dit, dus gelukkig weinig aan de hand.

Vanmorgen menles met pony gehad, hij gaat echt weer vooruit. Nu hopen dit vast te houden. Rembrand even onder het zadel gereden. Of eigenlijk beweging gegeven, want echt dressuurmatig was het niet. Kreeg ik even niet voor elkaar, maar goed, hij heeft weer samen met mij iets gedaan. Hopelijk voel ik me binnenkort weer wat beter, zodat we weer echt aan het werk kunnen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:45

Grrrr ik sta in de file dus ben maar ff aan het bijlezen

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:51

Teah al 5m verder pff

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:57

Schiet lekker op Buckje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:11

Buckje, sterkte ;)
Die Rembrandt, beledigd, mafkees. Nou ja beter beledigd dan ziek. Tja, hij is natuurlijk wel een heer van stand ;)

De 24e oktober gaan we (Snuit, groom en ik) een recreatierit doen van zo'n 30 km en vandaag stond gepland als dag voor flinke rit. Wat een prachtig weer (wel af en toe fris :+ ). Snuit ging als een trein, was ook hele stukken goed te mennen voor groom, was ik erg blij om want anders vind ik het voor haar wel heel lang zo'n heel stuk op de wagen zonder dat je zelf kunt mennen. Maar dat ging echt lekker. We zijn naar de stalhouderij gegaan via een nieuwe route, omdat die hele weg dus opgebroken is. En bij de stalhouderij wilde dhr Hanemaaijer natuurlijk ook nog even Snuit proberen :D Ik had verteld dat ik moeite had met halthouden dus we zijn even gaan oefenen. Snuit 2x recht omhoog voor de wagen := maar goede tips gehad en een paar keer ging het bij mijn instructeur dus echt heel goed (er is dus hoop ;) ). Hij vond Snuit 'een echte welsh' , nu weet ik dat hij welshjes erg leuk vindt, dus ik ga er maar vanuit dat het positief bedoeld was :D

Na plas-koffie-bijkom pauze zijn we weer naar huis gemend. Snuit was behoorlijk bezweet toen we thuiskwamen. Heb hem wollen deken opgedaan en na een half uurtje was hij daaronder flink opgedroogd. Voelde nog wat vochtig aan hier en daar maar voor de rest mooi droog. Daarna dus in de stal gezet met berg hooi, kon hij nog mooi verder opdrogen.

Al met al heerlijke rit... maar haal ik zoonlief van muziekschool op met de fiets, ben ik toch mijn sleutelbos kwijtgeraakt }> is uit mijn broekzak gevallen. Gelukkig zit er nog een huissleutel aan het fietsslot. Konden we wel het huis in. Maar ik ben dus al mijn sleutels (ook van school) kwijt... dikke flip.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:37

Over 3 dagen (vrijdag) weet ik of ik deze maand mijn wagen al kan halen of pas over een maand (weet niet precies hoeveel geld ik krijg)

Het lamoen word op maat gelast voor Tijger, er heeft een welsh voor gelopen en het lamoen is nu te lang en te hoog voor Tijger.

Ontzettend spannend dus :D Kan Tijger straks echt aan het werk.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:42

Spannend Millanka!!
Klinkt als een fijne rit VHU :j
Buckje hoever ben je nu? :P Vervelend hoor...
Tine goed dat je hem aan het werk hebt gezet. Misschien voelt ie zich morgen alweer beter..

Vind dit echt tof, een filmpje van de cross-country op de WEG: http://www.horses.nl/videos/bekijken/5025

Ben zostraks al fftjes bij de pony's geweest, stonden er lekker rustig bij in het koude zonnetje.
Heb helaas de komende dagen weinig tijd voor ze ivm beurs. Zin in? Niet bepaald...

Mn vriend wil dat ik mijn huidige tuig verkoop omdat we nu dat andere tuig besteld hebben. Mijn moeder en ik denken daar anders over }> :o
Het is iig een heel mooi tuig voor enkelspan wedstrijdjes. Iig voor Jenna, die is bruin en daar staat het wel leuk op. De nieuwe pony is een vos en ik denk dat het daar minder mooi op staat.

Ik kan/wil/mag nog geen naam noemen van de nieuwe pony, maar wat vinden jullie van zijn vader en moeders vader? Heb alleen nog geen foto van zijn mams gevonden..
Papa: Goodhope's Zorby
Moeders vader: Amstelhoeve's Anton
En daar komt dan een vos uit :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:57

Nou, weer wat geleerd over paarden. Wist echt niet dat ze zich gepasseerd konden voelen. Heel vreemd om mee te maken hoor. Maar het gaat nu weer goed. Toen ik vanmiddag floot en met emmers voer aankwam, kwam hij weer vrolijk op me af stappen. Ik dacht altijd dat paarden dat soort gevoelens niet hadden, dat dat vermenselijking was. Had ik bij Rembrand echt helemaal nooit verwacht, is zo'n koele kikker. Lijkt zich nooit ergens druk om te maken. Maar wel dus.

VHu klinkt als leuke rit. Hier hele dag erg mistig en koud geweest (toen ik vanmorgen op de bok zat maar 4 graden, had geen gevoel meer in vingers aan het eind)
Milanka: je kan dus bijna aan de slag. spannend

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:58

Vhu vergeten te vragen trouwens..:
Hoe gaat het nu met je zoontje (en jou natuurlijk ook) na het verlies van Sim?
Heeft hij het goed kunnen verwerken doordat jullie hem een plekje hebben gegeven?
Het laatste berichtje wat ik toen eens had gelezen vond ik zoo lief van hem...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:14

@Lienepien, wat een mooie plaatjes, ben benieuwd hoe de pony er zelf uitziet!

Han is er nog niet echt 100% overheen vind ik, hij vond het mennen en het aanrommelen met Simba erg leuk om te doen en dat kan nu niet meer. Hij heeft eindelijk dit weekend weer eens alle pony's gepoetst en wat gerommeld met Freddy (beetje heen en weer lopen, poetsen, wat met hem praten). Hij heeft ook wel paar keer op Snuit gezeten, maar hij vindt Alwyn volgens mij het leukste. Moet zeggen dat die ook het rustigste en makkelijkste te hanteren is in omgang voor een jong kind. Komt altijd naar je toelopen, hinnikt als hij Han ziet enzo. Snuit is wat driester in zijn bewegingen, Alwyn is heel voorzichtig. Dus ik werk er een beetje naartoe dat ik straks Alwyn zover heb dat hij wat met hem kan sturen op het grote veld. Hoop dat dat gaat lukken. Thanks for asking.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:16

Tine fijn dat het goed gaat, paarden hebben ook gevoel.

VHU een leuke rit

Millanka spannend

lienepien ben benieuwd naar je nieuwe pony

Buckje in de file gestaan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 20:03

Rembrand is weer een beetje de oude aan het worden
vhu heeft een lekker ritje gemaakt en gaat een recreatierit rijden
buckje heeft in de file gestaan
millanka spannend
lienepien met nieuwe pony

ik zal vanavond naar veale om te rijden, maar stalgenoot belde af. ze was ziek. ik ben ook niet fit en moe dus een vrije avond op de bank ingelast

ben vanavond op controle geweest, alles was goed. Bloeddroek, suiker, ijzer ben zo gezond als wat :-) en we hebben het hartje gehoord

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:06

lienepien610 schreef:
Marrianne ik had ook echt verwacht dat je iedere week (minstens) les zou krijgen van die man waar je mee bent.. :)
Nou, petje af dan hoor! :D

man waar ik mee ben? :+
ik ben helemaal niet met die man haha, en ik denk eerder dat ik hem les geef dan hij mij :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:07

**vraagt heel beleefd of ik mag komen meekletsen?**

men al jaaaaaaaaren, maar pas sinds kort met mn eigen paardje, deze heb ik pas sinds kort beleerd omdat ik dat op de stal waar ik stond voor de verhuis geen kar mocht onderbrengen, en nu dus wel.

Afbeelding

nog in de beleerfase
Afbeelding

helaas heb ik nog maar weinig foto's aangespannen, das omdat we pas 2,5 maand geleden begonnen zijn met het beleren en dus pas enkele weekjes op straat rond crossen..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:10

natuurlijk mag je komen kletsen

volgende keer graag wel zweep in je hand he

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:12

hihi, dankjewel .

de zweep hebben we vlot genoeg te pakken als het moet he...
maar moet erbij zeggen, ik hobbel onder de man bv ook rond zonder cap, dusjah...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:27

Mooi beestje heb je Bicci ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:30

dankjewel milanka...

mennen alle kletsers hier ook zelf?
of zijn er bij die alleen kletsen maar mennen gewoon een leuke disipline vinden?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:30

Citaat:
de zweep hebben we vlot genoeg te pakken als het moet he...

Ik durf te wedden dat je te laat bent als het zover is :Y)

vhu lekker rondje gedaan.
Rembrand die beledigd is had ik ook met mijn 1e pony als ik dan een weekje vakantie had en ik kwam terug
dan hoefde het allemaal niet meer van mevrouw moest ik dr eerst omkopen.
Marianne die helemaal geen les nodig heeft !!! :+
Tallechie die helemaal ok is bevonden bij de controle

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:32

bicci schreef:
dankjewel milanka...

mennen alle kletsers hier ook zelf?
of zijn er bij die alleen kletsen maar mennen gewoon een leuke disipline vinden?

Groom nu nog bij andere en hoop over maximaal een maandje een eigen kar een een (niet-) eigen shet er voor te hebben :D

En zo zijn het hier volgens mij voornamelijk (of alleen maar?) menners met eigen paarden en ponies.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:34

ow, das ook gezellig toch?
misschien komen er nog niet-zelf-mennende liefhebbers bij..
wie zal het zeggen :)

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:34

Welkom!
Ik men nog niet zelf, heb in het verleden gement met een shet en met andere mee op de kar.

Mijn Tinker moet nog beleerd worden en spelenderwijs doen we af en toe wat dingetjes.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:36

ow leuk,...een karre-koei :+

dan ben ik tenminste niet de enige met een krentebol-achtige :)

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:37

tssssssssssssssssssssss schelden is hier niet toegestaan in dit topic :P