[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:53

Goeiemiddag!

Vliegtuigdrama, ik hoop niet dat het begin is van een 3e wereldoorlog :\ . Heb er een heel slecht gevoel over.

Tine, zou fijn zijn als je man even wil helpen met scannen +:)+ ! Misschien dat het niet nodig blijkt en dat ik het blad morgen thuis vindt. Ik kan me niet herinneren dat ik hem thuis gezien had, maar ik kan me vergissen. Fijn dat zoonlief goed gereden heeft. Ponykamp, altijd leuk, lekker gezellige dingen doen met de leeftijdgenootjes.

Gisteren het nieuwe bootje echt getest. Hij gaat haaaaaaaaaaard :oo ! De kinders wilden ook nog een poging tot kneeboarden doen. Zoals ik had ingeschat, lukte het mijn dochter wel (uitstekende buikspieren en balans door het ballet) en vielen de jongens er steeds af :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:58

Gem, er wordt aan gewerkt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:25

Wat vreselijk, biancao, latst ook al iemand uit het werekdje, toch :(:)

Succes met verhuizen!

Gefeliciteerd met je zoon, tine!
Gaat amerigo of sam mee op ponykamp.

Hier heeft dochter ook een leuke eerste vakantieweek gehad met een paar daagjes ponykamp, paar keer naar het strandje en morgen chio. We beginnen 's ochtends met het mennen *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:36

Ava..klopt....dat was ook heel triest, en ben ik nog lang niet vergeten.. |(
heel veel plezier bij de chio !! superleuk dat jullie erheen gaan ! t'is wel warm...sterkte met de warmte..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:16

Amerigo gaat mee. Voor Sam is het nog te vroeg. Ze zijn pas 2 maanden samen, dus ze moeten eerst meer vertrouwen in elkaar hebben. Vooral ook omdat Samoerai het denk ik erg spannend gaat vinden om weer ergens anders op stal te staan. Ze was hier in het begin erg nerveus. Als ze het baasje straks heel goed kent en vertrouwt, dan zal het voor haar ook makkelijker zijn om dit soort dingen te doen. Bovendien zal het voor Amerigo waarschijnlijk de laatste keer worden, volgend jaar zal zoon wel te groot voor hem zijn. Alhoewel, vandaag ook weer combinaties gezien en die worden nog kampioen ook. Zolang zoonlief zo slank blijft kan hij nog wel door ;-)

Klinkt als leuke vakantie Ava. Hier al 2 weken erop zitten, met een aantal wedstrijden (vindt zoonlief toch erg leuk, bij zijn lijstje van meest leuke dingen van de afgelopen weken zit de menwedstrijd van vorig weekend), uitje naar Leek en uitje naar Bourtange.

Nou, ik ga zo maar mijn bed opzoeken, hakt er behoorlijk in als je 2 dagen achtereen om 515 opstaat. Komende dagen zal het wel iets later worden, maar niet veel, want hele week wordt het nog 28-29 graden, dus wil Rembrand en Samoerai dan vroeg laten werken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:32

drijf onder mijn steen vandaan..... ^) wat een hitte. vanmiddag nog ff 2 kruiwagens met gras voor de ponys gemaaid in het windje......maar bij stal aangekomen...pfffff %) mag best een paar graden minder +:)+
goed gedaan tine ,van je zoon
gem heeft een snelle boot.....en 2 kids die er lol achter hebben +:)+
biancacoo druk aan het inpakken en op naar een nieuwe toekomst met gezin/honden

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 01:43

gem op het water is wel lekker nu denk ik. mooi dat verschil tussen je dochter en zoon.
Tine leuk dat je zoon zo geniet van de paardenhobby.
ava leuk ponykamp hier is onze dame met kindervakantiewerk weggeweest iedere dag.
biancacoo sterkte

warm is het zeker hier ligt beeb in enkel een romper en een laken te zweten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:38

Tine, dank voor je mail + scan, alles goed aangekomen +:)+ _/-\o_ .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:16

Gem: graag gedaan.

Net zoonlief weggebracht. Dit jaar maar een kleine groep, namelijk 16 kids. Zoon is de enige jongen, de jongste van het stel. Maar dat komt wel goed, afgelopen 2 jaar was dat ook geen probleem. Iedereen was weer helemaal verliefd op boefje Amerigo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:24

Hi vanuit een zeer warm Engeland :-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:34

VHU: veel plezier ,ik ken engeland alleen maar met regen......
tine heeft een leeg huis zonder zoon en pony minder
iedereen een goede nachtrust....en niet te warm(ben al 3 nachten aan het spoken van de warmte! ^)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:16

Ik zit nog op met onze uk, als ik hem te snel na de voeding neerleg is het meteen spugen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:18

Dat klinkt bekend, Sonjim :j . Onze tweede zoon was er ook zo eentje. Lang ophouden en goed uit laten boeren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:27

boeren doet hij dan weer bijna nooit en valt op de arm meteen in slaap, vandaar dat je de neiging krijgt hem, neer te leggen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 07:06

Goedemorgen. Ben gesloopt. En dan niet eens zozeer van de hitte, maar vooral van erg hard snurkende echtgenoot. Grrrrrrrrrrrrr..... Wilde om 6 uur opstaan om de paarden te doen, maar ben toch iets langer blijven liggen.

VHU: geniet ervan in Engeland. Wij zijn er 2 keer geweest. Beide keren supermooi weer. Oxford is erg leuk.

Nou, ik ga kijken of de katten bij huis zijn en dan de paarden uit de wei vissen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 07:14

Goedemorgen
Terug van een korte vakantie. We hebben genoten in Tirol.
Lekker gegeten, gefietst en gewandeld in de bergen, gevaren op het meer van Zell am See, op de rug van haflingers de bergen bij Ebbs in naar de waterval (op reserve wereldkampioen haflinger haha wist ik niet, maar daar wijst iemand me op op facebook) met een stoeltjeslift de alm op. Haha ik ben nodig toe aan rust

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:52

Pfff, net in de stromende regen gereden. En jawel hoor, nog steeds last van dazen. Grrrrrr

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:23

Dat is irritant tine. Ik was gisteravond in deregen gaan rijden en had er toen geen last van. Ik ben er zo alleegisch voor brrr.
Klinkt heerlijk vhu en janouk. Mijn man gaat woensdag 5 dagen op vakantie, ik ben zo jaloers!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:44

Sorry egopost..
Tea is nog steeds niet weer rad.
Ik mocht na het houtstuk incident wel rijden van de instructrice omdat Tea in stap goed liep. Dat leek later op te knappen, maar heb woensdag weer gereden en dat voelde toch niet goed. Na het rijden even aan de longe en op het harde niet rad. Ben dus ook maar niet meer opgestapt want was voor mijn gevoel niet goed.
Zondag even aan de longe gehad en toen was ze erg vrolijk, tot twee keer toe even lekker springen en maar willen draven en galopperen. Je zou denken dat ze er niet te veel last van heeft en dat ik spoken zie. Maar op het harde longeren leverde weer een kreupel paard, knikje met het hoofd, en dan vooral linksom. Houtstuk zat rechtsvoor.

Net de DA maar gebeld, wat nu? En moeten de hoefijzers eraf voor een kreupelheidsonderzoek, als ik die wil laten doen.
Advies van de DA, eerst maar 3 dagen in de soda zetten. Hoefijzers hoeven er niet af, want dan gaat een paard weer anders lopen.

Probleem bij mij is dat ik denk dat er meer aan de hand is dan dat stuk hout, ze loopt zonder ijzers namelijk sowieso niet helemaal zuiver, met ijzers daarna wel.

Nu zitten Tea haar ijzers er 8 weken onder en is ze wel aan opnieuw beslaan toe.
De hoefsmid zal deze week terugbellen voor een afspraak. Ik kan hem er natuurlijk ook even naar laten kijken.. Dan heb ik alleen het risico dat ik 80 euro voor niets uitgeef als hij er een nieuwe ijzer onder zet en die er, mocht het probleem niet het stuk hout zijn, de week erna weer af moeten omdat madam op de foto moet. En daarna de ijzers er weer opnieuw onder timmeren.

De een zegt dit, de ander dat..
Eerst maar eens soda halen en afwachten wanneer de hoefsmid kan.

Ik ben een beetje ongeduldig denk ik, ik wil gewoon weten wat het is.. :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:44

Zo janouk dat heb je snel gedaan. Zo zit je op een haflinger in de Alpen en zo ben je weer thuis.

Volgens mij regent het hier sinds gisteren avond aan een stuk door. Heerlijk voor het land.

VHU lekker in Engeland. Heerlijk.

Wil ook wel vakantie maar moet helaas nog 2 maanden geduld hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:54

Wil ook op vakantie, maar dat zit er dit jaar niet in. -O-

Baudy: alle paarden weer helemaal gezond bij jou? Hier ook aanhoudende regen sinds gisteren. Erg goed voor het land en het is lekker afgekoeld.
Jeskim: zorgelijk. Lastig wat je moet doen. Volgens mij hoeven ijzers er niet af bij kreupelheidsonderzoek.

Nou, ik ga me zo maar aan het huishouden zetten. Natuurlijk totaal geen zin in, maar ik kan nu niet meer het excuus gebruiken dat het te warm is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:02

goedemorgen,
Janouk super met de haflingers de bergen in !! gaaf hoor, en weer veilig thuis !
Vhu, geniet in engeland !! *\o/*
jeskim..balen dat tea nog steeds kreupel is..maar dat soort dingen heeft wat tijd nodig, rustig in de soda zetten..en rust geven, voor je het weet is't weer goed, hoooop ik dan !!
Tine..aan het huishouden..geen vakantie dit jaar, in het voorjaar ben je nog weggeweest toch ? ik hoop dat je zoon in ieder geval een leuk ponykamp heeft.

Sonjim met zoontje wachten tot het eten gezakt is..dat moest ik hier ook altijd....ik had een schommelstoel waar ik dan lekker comfi in zat, en heerlijk wachtte tot hij weer in zijn bedje kon....
Ips, man gaat op vakantie....en in de regen gereden !
Baudyh, wat een regen he ? voor het gras wel lekker hoor....en voor de paardjes ook even wat minder dazen en muggen enzo..
onze hondjes hebben in ieder geval heel veel plezier met de regen, dat is wel erg fijn !!

bedden zijn hier al weer schoon en fris opgemaakt....alle was opgevouwen....en nu even :9k

even wat rust..voor we volgende week echt druk zijn met inpakken en verhuizen....spannend !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:05

Bianca: klopt in voorjaar zijn we op skivakantie geweest, maar toen kon ik niet veel door mijn hand. Achteraf had ik beter thuis kunnen blijven, want hele dagen op een klein kamertje zitten is niet heel erg leuk. Maar goed, het is even niet anders. Gelukkig gaan we nog wel af en toe (ongv 1x per week) een uitstapje doen met zoonlief.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:12

@jeskim opvallend.. Hier ook zo'n gele die linksom op de harde volte niet oké is maar die in de wei dartelt als een veulen en hè er niks aan ziet...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:13

Het zit mij dus ook niet superlekker dat ze zonder ijzers niet helemaal zuiver loopt. Daar moet ook een oorzaak voor zijn. Tja, loopt ze met een ijzer wel goed, moet je dan per se willen weten wat het is, dat zegt mijn hoefsmid tenminste. Dan weet je wat het is en is het advies een ijzer eronder, ben je net zover..
Mijn hoefsmid zat eerder verbonden aan dezelfde kliniek, dus zal er veel ervaring mee hebben.

Maar kan ik daar mee leven??