[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:13

wat een mooierd, en wat een leuke naam :)

@ patrick, zag dat ze bij chardon ook niet erg scheutig met de punten waren

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:20

poeltje gefeliciteerd!!
Wat leuk, vriend van me is zaterdag ook oom geworden :D

en wat een tof zadel!!
En nu gauw naar bed.. lienie is moe!
oja, de nieuwe pony is er klaar voor, staat al op nieuwe ijzers.. :):) Nu morgen gauw nog even bij de stal regelen dan hoop ik dat hij volgende week kan komen. :)) Sta helaas de rest van de week op een beurs met het werk, dan vind ik het geen fijn idee dat de pony's elkaar aan het 'uitproberen' zijn.. :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:22

wat een sgatje gefeliciteerd

Marianne wat jammer van je punten wel goed commentaar gekregen?

Tallechie: wat leuk in tweespan :D
Mooi zadel ook!

Tine: succes met dekens passen :D hopelijk gaat het allemaal passen!

Naaltje: mooie foto's zal zo even reageren

Vandaag een ritje met rivaldo buiten gemaakt :).. hij vond het echt even heerlijk om op die manier even naar buiten te gaan. Tum had vandaag even lekker vrij :)

Daarna gelijk nieuwe appelflappen gemaakt (in mijn haast de andere vergeten en deels uitgedeelt thuis :P) Morgen gaan de meiden weer met de paardjes aan de slag en mag ik cake en weer appelflappen maken voor stal :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:22

nieuwe pony?
ik heb ff iets gemist :P

@ laura, nee waren, protecollen waar ik niets mee kon... als iets goed was had ik een 6 en als iets( volgens haar) niet goed was een 4, dus dat kan je nooit compenseren...
die had er volgens mij niet echt kaas van gegeten.

mooi dat je een lekker ritje gereden hebt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:32

dat is jammer, want dan had je er nog iets uit kunnen halen qua tips ofzo.

Ik ben echt zo blij met mijn zadel ik heb nu helemaal geen last meer van mijn rug (ander zadel lag niet echt stabiel waardoor ik steeds bezig was om hem in balans te houden.
Zal snel is een foto maken :)..

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:33

Hoor je vaker dat je niets aan je protecollen hebt kwa tips ofzo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:34

Ik ga even mee met de verschillende samenvattingen ;)
@Marianne, je eerste menles??? Heb jij nog nooit les gehad dan???
Dressuur vond ik bij tijden zo'n vreselijk stomme sport vanwege die punten. Gemiddeld gezien over 10 wedstrijden ofzo klopt het vaak wel, maar ik vond het nooit echt motiverend (ook niet als de hele ring winstpunten haalt hoor, dat is ook niets, ik bedoel, wat zegt dat dan).

Kan misschien iets gaan doen bij een opleiding HBO sportmarketing, natuurlijk op het gebied van paardensport, lijkt me echt heel leuk :j

Pony's vandaag dagje vrij, ik dagje werken :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:35

Maak me inmiddels beetje zorgen over Rembrand. Ging net voeren, maar hij kwam helemaal niet. Zag ik net in zijn stal (stond hij na het longeren even in om te drogen en te eten), dat daar ook nog veel voer in zijn bak lag. Nu staat hij wel in de wei met veel gras, maar toch.....

Morgen komt dierenarts gelukkig sowieso al, Rembrand moet nog een injectie krijgen. Hij had wat vachtproblemen, die enigszins op schurft lijken (is het niet, maar lijkt erop). Drie weken geleden heeft hij een injectie gekregen en die moest nog herhaald. Nu maar hopen dat er niets aan de hand is.

Wil hem aan ene kant op stal halen, maar aan andere kant is het beter om gewoon lekker buiten te blijven.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:36

Hoe stond hij er bij op de wei?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:43

Je zou hem eventueel gewoon snachts op stal kunnen halen en dan smorgens weer naar buiten. Snachts word het sowieso altijd een stuk kouder

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:46

@VHU de enige offciele menles die ik gehad heb, was een instructieweek in ermelo vorig jaar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:50

Ik moet ook maar is bellen voor een menles :D

Mmm.. paard wat niet echt eet maak ik mij zorgen over, zou hem als ik jou was even binnenhalen zodat je even wat vaker kan kijken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:54

Ik krijg hem niet te pakken |( , is sinds ik terug ben van vakantie. Hij loopt wel gewoon en graast. Heb ze gisternacht wel binnengehad, omdat het toen maar 2 graden was (nu 9 graden voor komende nacht opgegeven, dus vond dat nog wel warm genoeg om buiten te blijven). Toen kostte het ook erg veel moeite om hem binnen te krijgen. Zelfs toen Amerigo allang binnen was. Hij had wel gewoon gemest en geplast. Vanmiddag bij longeren dus ook gewoon lekker gewerkt aan longe. Na afloop wel bezweet (niet extreem) en flink aan het hijgen, maar ja, hij heeft best wintervacht en het was erg warm in de zon en uit de wind.

Misschien gewoon erg volle buik van al het gras? Ik kan nu niet zoveel doen. Hij rolt niet, staat niet te zweten (voor zover ik dat kan zien, kan het niet voelen), dus dan lijkt me buiten niet verkeerd. (alsof ik keuze heb haha)

Even iets anders: ik heb hier op bokt en wellicht ook in dit topic een keer een mooi scheerschema langs zien komen, met allerlei modellen, maar ik kan dit nergens terugvinden. Waren getekende plaatsen van ik geloof wel 16 modellen. Ik wil woensdag pony gaan scheren, eerst helemaal, maar bedacht dat ik het wel eens kan proberen hoe het gaat als ik maar een deel doe. Bevalt het niet, dan haal ik zo de rest er alsnog vanaf. Maar weet niet zo goed hoe ik dan zal scheren. Ik dacht zelf hals, borst en benen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 11-10-10 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:58

@Tine, ik zou hem naar binnen halen, anders morgenochtend gewoon direct en aan het hooi zetten. Het wordt ook weer het jaargetijde van atypische myopathie, zo heet dat toch, die enge ziekte die ze kunnen oplopen in de herfst in de wei? Uit de wei en DA erbij vragen morgen. Vind het maar vaag zoals je het beschrijft en persoonlijk hou ik daar niet van :o

Citaat:
@VHU de enige offciele menles die ik gehad heb, was een instructieweek in ermelo vorig jaar.
wat grappig, ik dacht dat jij al mega veel les en begeleiding had gehad :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:00

[quote="VanHuisUit"]@Tine, ik zou hem naar binnen halen. Het wordt ook weer het jaargetijde van atypische myopathie, zo heet dat toch, die enge ziekte die ze kunnen oplopen in de herfst in de wei? Uit de wei en DA erbij vragen morgen. Vind het maar vaag zoals je het beschrijft en persoonlijk hou ik daar niet van :o

Heb ik ook al aan zitten denken. Nou, dan ga ik nog maar even naar buiten om te zien of ik hem te pakken krijg.

Tot zo....

_Patrick_Jarig

tine ik zou het niet vertrouwe

marrianne

@VHU, waar maak je dat uit op :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:19

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:19

@Marianne, de atypische myopathie of dat ik dacht dat jij al vaker lessen had gehad?
De atypische myopathie is gewoon iets waar ik heel bang voor ben en dat popt al een aantal jaar achter elkaar omhoog zo rond deze tijd en vooral als het wat warmer wordt / is.
Dat jij al vaker lessen had gehad dacht ik gewoon omdat je ook regelmatig wedstrijden ment / het ziet er altijd goed uit zeg maar ;) dus dacht ik dat je ook menbegeleiding had.

Maar ik denk wel vaker dingen die niet kloppen hoor :o

@Rivaldo, wat grappig :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:29

Nou, ze staan binnen. Wat een gedoe. Aardedonker natuurlijk, veel kuilen die ik niet zag en een om mij heen draaiend paard, natuurlijk net buiten grijpafstand. Maar goed, op gegeven moment wilde hij wel een stukje appel, toen kon ik hem pakken. Hij is niet bezweet, loopt normaal en ging gelijk naar zijn voerbak in stal. Dat had ik neit verwacht, maar ben ik wel blij mee. Vorige nacht had hij trouwens ook amper hooi gegeten, maar pony ook niet, dacht dat dat kwam door volle grasbuik.

Eigenlijk had ik ze morgenochtend pas binnen willen halen, heb om 9 uur les, daarna komt smid nog voor Rembrand want hij heeft een voorijzer afgetrapt en eind van de ochtend komt dierenarts (daarvoor had ik dan nog willen rijden met R), dus dan staat hij al halve dag binnen, dat heb ik liever niet. Maar goed, moet nu maar even.

Nu maar hopen dat ik kan slapen...

Dank je Laura, die zocht ik. Nu nog bedenken hoe ik die kan opslaan op mijn pc.

Welterusten allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:32

Welterusten Tine :z fijn dat je ze hebt kunnen binnenhalen.

@Poeltje, wat een lekker ventje, en wat een leuke naam!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:33

Nog even over het scheren. Zou bijvoorbeeld ook nr 11 kunnen en dan ook met benen geschoren? Zijn benen zitten nl ook erg vol met lange haren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:51

@VHU, nou ik zie het maar als een compliment :)
ik men wel veel, en ik men veel en ook al een aantal jaar, daarbij rij ik natuurlijk veel wedstrijden, daar kom ik ook weer veel mensen met ervaring tegen. die kunnen altijd nuttige tips geven en daar heb ik ook al heel veel dingen van geleerd :)

@ tine, nummer 11 en dan incl benen, lijkt me een goede optie..
dames( wilde eerst jongens typen :+ )
ik ga lekker naar bed, moet morgen om half 9 beginnen, dus dan gaat het wekkertje om half 7

@ tine, hopelijk valt het allemaal mee met rembrandt

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 04:27

Kan niet slapen.. Er spookt me wat door het hoofd mbt het tuig, het telefoontje over die pony blijft hangen en heb natuurlijk die enorm spannende aflevering van Grey's Anatomy gezien.. ;)

Tine vervelend dat je hem niet te pakken kreeg. Ben blij dat je hem alsnog hebt. Die atypische myopathie is bij mij ook geen prettige gedachte, maar het is iig geen jong paard of zonder conditie. Dan nog kan het iedereen te pakken krijgen, helaas. Als het nou even een nachtje gaat vriezen dan zijn we er iig weer eventjes vanaf..!

En wb scheren: begin dit jaar hebben we mijn pony ook geschoren, was een combi tussen 5 en 6. We hadden het hoofd er nog aan zitten, maar hals, borst en buik waren kaal, op de plekken onder het schoftje en borsttuig na. Pony heeft erg gevoelige vacht waardoor dit nog iets bescherming biedt. Benen heb ik zo wollig laten staan.
Hier kun je het een beetje zien. Onder het schoftje en de borststuk staat het haar dus nog net als de rest van de wintervacht.
Maar ik weet natuurlijk niet wat voor winterdeken je er dan opgooit.
Heb nu al 200 grams op liggen, maar straks als het kouder wordt heb ik voor beide pony's een 300 grams met afneembare 150grams hals. (http://www.sequento-ruitershop.nl/deken-outdoor-met-hals-horse-pro-viper-p-446.html Hij is er ook kleiner hoor... Heb hem in 145 omdat dat de kleinste was) Dat donkerblauwe is elastisch, zo gaaf! Ben namelijk wel van plan om te gaan scheren zoals het er nu uitziet. Ligt er wel aan wat voor winter we krijgen. Als het net zo word als vorig jaar dan laat ik het scheren zitten, kan dan toch helemaal niets.

Marrianne ik had ook echt verwacht dat je iedere week (minstens) les zou krijgen van die man waar je mee bent.. :)
Nou, petje af dan hoor! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:48

poeltje wat een schattig hummeltje!! :+:!

he tine, goed in de gaten houden nogsteeds dan...

ik ga zo naar stage, en dan thuis eten maken/eten. En dan vanavond richting stal :) In 't donker waarschijnlijk dus.. brr :')