[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:46

Worden binnenkort houtsnippers in de binnenbak gegooid om de bodem weer een beetje stabiel te maken. Met de wagen hobbel je van gat in gat. Ben alleen benieuwd of dit voor mennen een goede oplossing is. Of dit dan wel beter rijdt...heb er ohz een hekel aan dat weet ik wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:37

@Rivaldo Geweldig jouw kerstkaart :+
Vandaag rondje Nederland met de NS gedaan en ik moet zeggen: alleen in Rotterdam vertraging (kun je je voorstellen, ik stap in bij Alexander en hij moest vanaf centraal komen zat er al 10 minuten vertraging op, hoe is het mogelijk), maar daarna is alles vlekkeloos verlopen. Dus nu weer lekker thuis. Maar het was met toch koud brrr.
Vanochend vroeg pony's water /ijs gebroken, was echt nodig zeg, het zat echt hartstikke dicht. En het was super koud. De pony's sliepen nog, zo schattig. Freddy stond te dommelen in de gang en Simba en Alwyn lagen in de stallen. Zie je ze echt wakker worden, met die knipoogjes .... Blijkbaar vinden ze die stal dan toch lekker in de kou. En de grond is natuurlijk ook zo hard (in de stal liggen rubber matten). Vanavond rijdt manlief gelukkig even langs :*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:59

jouke_h schreef:
Worden binnenkort houtsnippers in de binnenbak gegooid om de bodem weer een beetje stabiel te maken. Met de wagen hobbel je van gat in gat. Ben alleen benieuwd of dit voor mennen een goede oplossing is. Of dit dan wel beter rijdt...heb er ohz een hekel aan dat weet ik wel

Wij hebben hier sinds september houtsnippers in onze eigen buitenbak, dit om het zand te verbeteren. Onder het zadel was het goed te doen, maar vooral de pony kreeg de kar niet door het mulle zand (vooral zomers dan he) en in de winter was de bak te zwaar om te mennen (dan ging het echt zuigen). In het begin had ik er mijn twijfels over, maar nadat we het hadden ingefreesd ben ik er heel erg blij mee. Bak slepen is nu in 10 minuten gedaan. En voor het mennen (en onder het zadel) heb ik nu een heel fijne vlakke bak, die niet te zwaar is. Ook bij veel regen geen problemen gehad, en nu met de vorst kan ik ook nog heerlijk rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:56

Vandaag was ik zo moe na mijn werk (had slecht geslapen) en had stalgenootje de paarden al samen in de bak gezet :D.. daar hebben ze 2 uurtjes gestaan ongeveer (en overdag ook nog 4 a 5 uur).. niet echt beweging gehad, maar ze liepen met zn 3jen toch van her naar der :D.. De bak was ook te hard hiervoor.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:02

Pff dat het koud is heb ik ook wel last van! Gelukkig magic kunnen rijden, in het begin was hij druk en waren mijn handen echt binnen no-time ijskoud! Maar na even stappen heb ik hem weer opgepakt en liep hij echt super, ik rijd hem nu op een standaardliverpool zonder tongboog, ik reed hem nu wel gewoon op de bril en hij liep supernageeflijk en los door zijn lijf terwijl hij ook gewoon heel los in mijn hand dus ik was erg blij!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 01:32

@Marianne: alle reden om trots te zijn!

@Rivaldo: superleuke foto! Mooi halster ook, trouwens!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:07

Dankje, ik moet bij dat halster even wat gaatjes maken, hij is gewoon echt te groot heb hem van een vriend gehad die nu met grote paarden rijd in de sport en hij paste niet en was nog zowat nieuw :D.. echt lief :D Nu we het er over hebben ga hem maar even oppoetsen en weer gebruiken :D

Marianne: wat is het nut eigelijk van een tongboogje?.. ik had namelijk het idee dat riv ook meer nagevelijk liep met een normale rechte liverpool.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:26

het nut van een tongboog is dat je pony meer tongvrijheid heeft, en de ene pony loopt er fijn mee en de ander niet, ik blijf het toch altijd weer uit proberen hoor

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:40

ja en een nieuw bit moet je toch iets langer proberen. Ferro liep eerst vreselijk op zijn happy mouth liverpool. Maar met hulp van mijn instructeur over waar de leidsels moeten zitten loopt hij er nu wel fijn op. Ben nu wel over op een dubbel gebroken bitje voor de les en de wedstrijden. Loopt ie ook super op.

Ik heb trouwens liverpool bitten zonder tongboog.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:01

Ik heb het bit nu ook een keer uitgeprobeerd, hij was die dag gewoon erg laat in reactie met sturen. Als de bak weer goed is ga ik hem weer even proberen en als de bak gesleept is maar wel wat hard eventjes stappen voor de wagen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:32

ik heb net een dubbelgebroken happy mouth trensje besteld. Trensje wat ik nu heb is goudkleurig en van wat zwakker materiaal. Had m 1x gebruikt en je kon precies zien waar ie op het bit had gekauwd. Lijkt me niet helemaal goed.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:50

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:52

zoo zeker! die staat voor mij echt lekker dichtbij maarja ik heb er jammer genoeg niets aan :(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:54

hij staat er al echt vet vaak op!
Ik zou hem best wel willen hebben hoor :D
(hij past ook nog is voor mijn wagen :D)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:07

dan heb ik toch liever een goed bewegende welsh. Maar hij is wel leuk. Alleen hebben hackneys meestal een appart karakter.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:38

ja dacht ik ook, ben er niet mee bekent.
Het is zo rustig hier op mijn stage, denk dat ik over half uurtje wel mag gaan, daarna even wat kijken in de winkels voor een kleding voor de kerstdagen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:00

Zooo wat een vrieskou hihi.

Die van mij lopen trouwens op een licht gebogen liverpoolstang, vrij dun (dunner dan bv HH) en zonder ribbels, mét zeemleertje erom. Vooral Jelle gaat hier super op, voor Mick ga ik binnenkort eentje met tongboog proberen. Iemand er niet toevallig 1 te leen voor mij? :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:48

Heb me hoefschoenen binnen :D riv is echt verwent met 4 schoenendozen, normaal als ik schoenen koop krijg ik er maar een hor :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:00

Haha, die heeft een schoenencollectie waar menig vrouw jaloers op is

Ik kon wat overuren opnemen dus even heerlijk gement met Nickey. Hij begon rustig maar na een km of 5 had hij het wel gezien en was het weer druk, druk, druk. Echter, in enkelspan wel goed onder controle te houden. Bos is bevroren maar hij loopt er prima op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:08

Fijn dat het nu beter ging Napie ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:27

Hihi echt wel :D.. nu hopen dat de achterhoeven gaan passen want die zien er qua schoen echt veel kleiner uit.

Fijn dat het weer wat beter ging met mennen :D.. Nu ik mijn schoenen heb hoop ik ook vaker te kunnen in de kerstvakantie.
Zaterdag staat er een ritje geplant.

Als het gevroren heeft zaterdag en ik doe hoefschoenen aan, zou dat kunnen of raden jullie dat qua gladheid af?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:11

Volgens mij worden ze er niet gladder op. Zit toch ook zon profiel onder??? Heb pas met iemand meegereden en die zat alleen maar te vloeken op die hoefschoenen dat de 1 na de ander afviel :D Hoop dat de jouwe wel goed passen anders kan je elke keer weer stoppen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:31

Ja het is inderdaad een dure gok als het zo zal zijn, ik kan eventueel ook nog losse dingen bij kopen zodat hij beter blijft zitten. Ik vind beslaan gewoon erg duur elke keer en in de winter niet handig. Dus even proberen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:57

hmm ik ben niet zo heel erg te spreken over hoefschoenen,ik heb gewoon geen ijzers of wat, maar ik kom ook niet over de weg dus dat scheelt :)

zo vandaah heb ik 'sochtends heerlijk paardje gereden
en in de middag heb ik misty maar weer eens voor de wagen gezet, vandaag maar weer eens het hoofdstel met oogkleppen erbij gepakt, madammeke was echt knetterdruk en wilde alleen maar hard, maarja wat wil je met dit weer en een bak die niet zo zwaar is.. dus heb haar maar eerst even laten galloperen, werd ze lekker warm van, maar ze galoppeerde heel fijn rustig en beheerst en nageeflijk, iets waar shetten toch nog wel eens moeite mee hebben, dus ik moch niet klagen
magic heb ik nog maar even lekker aan de lange lijnen gehad en wat doet hij dat toch altijd fijn!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:07

pfff, ik zou eigenlijk naar de ponies moeten vertrekken. Maar heb geen zin om de kou te trotseren.
Zal men moed maar bijeenrapen want anders hebben de beestjes niets te eten gehad. Alle, niets is relatief, ze hebben met hun tweetjes meer als 1 hectare weide en onbeperkt hooi.