[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:18

:(:) sonjim

@vhu; klinkt heerlijk!

Hier was het vandaag volop zomer.. Vanochtend tot half 10 wat miezer en regen. En daarna zon, en warm...
Ik moest na de middagkoffie in een maïsveld lopen.. IN de mais.. Vreselijk :')
Beestjes en kriebeltjes en friemeltjes.. Raah :')

En nu ben ik druk met nieuwe laptop installeren. Een met een groter scherm, betere beeldkwaliteit en sneller. Met het oog op de foto's :D
En intussen poezelbeest entertainen :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:28

Nou, wij gaan vrijdag nog geen last hebben van de hitte van 30 graden, want zoonlief moet om 8.38 starten. Dat wordt wel heeeeeel vroeg op. Maar goed, hij heeft maar 1 concullega, dus als ik de reglementen goed begrijp moet hij zaterdag finale rijden. (leuk voor mijn ouders, die zijn het weekend hier, mogen ze 2 keer mee naar wedstrijd)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:47

Doen ze dat in de B ook Tine? Finale rijden? Wel leuk dat je ouders er nu net zijn *\o/*

Aks in de mais.... pffff dat is afzien {:} :(:)

Arme Sonjim, arm beebje... :(:) moet eerlijk zeggen dat ik die eerste weken echt zowiezo naast genieten uiteraard, want wat ben je trots op je mannetje <3 enorm afzien vond hoor! Regelmatig van die dagen dat je onder de douche wil 's ochtends maar 's avonds beseft dat je dat nog steeds moet doen. Sterkte en let ook echt op jezelf :(:) Heb je een beetje hulp?

Rest ff kwijt Y;( kies maar uit :(:) *\o/* +:)+ ~~}> :)F :+

Vandaag laatste keer naar mijn werk voor mijn sabbatical. Best vreemd. Kast uitgeruimd, spullen in archief en boeken en wat ordners mee naar huis. Maar ook wat een opluchting :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:37

fijn tine.

Ik mag vrijdag de hele dag buiten zoals het er nu uitziet.. ''jippie'' -_-
Morgen weer rondje mais en door allerli beestjes gestoken, dus dat wordt de burka-look. Vest aan en sjaal om mijn hoofd.

Dids staat vanaf vandaag op glucosamine. Eens kijken wat voor effect dat gaat hebben op het kreupelen :)

En verder nu druk met zo'n 120 gigabite aan foto's verplaatsen vanaf de oude laptop naar de nieuwe :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:12

Krijgt hij alleen glucosamine of heb je het in combinatie met chondroitine en msm.
In die combi schijnt het beter te werken Bij artrose. Is niet bewezen maar uit ervaring weet ik dat het helpt.
Maar ja he weet niet wat dids heeft.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:22

ja het is een siroop met glucosamine chondroitine en msm gecombineerd :j

We gaan zien of dit effect heeft. Ik hoop het want ik mis het rondstruinen met mijn vriendje..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:59

Ik kom ook even binnenvallen, heb een half uurtje internet hier op vakantie dus lees elke dag wel bij maar vaak is het op voordat ik aan reageren toe kom haha.
Hopen dat het aanslaat bij diddle, is toch lastig als je de oorzaak niet zeker weet. Ik heb mijn ruin (met artrose klasse 4 in de hoefkatrollen in de voorbenen) op horseflex met glucosamine en MSM zuur en daar doet hij het super op. Die loopt met twee vingers in de neus lange ritten en gisteren was hij weer uitgebreid slidings in de wei aan het oefenen. Al is hij in de zomer altijd veel beter, hier speelt de artrose eigenlijk vooral in de koude en natte periode op. Dat is wel appart als dids artrose zou hebben, dan zou hij er nu minder last van moeten hebben zou je zeggen.

Ik heb ondertussen lekkker vakantie, overdag lekker aan het werk en wanneer ik vrij ben lekker de natuur in met de paarden. Gisteren ruim 5 uur op het paard gezeten (op 't werk en beide eigen pony's gehobbelt), wat wil een mensn nu nog meer..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:07

Goedemorgen..
Even snel....het is vakantie, dus even meeleestijd.
Sonjim, heerlijk thuis..ik hoop dat je wat hulp hebt, ik vond het geweldig maar ook zwaar om thuis te zijn in het begin....ons zoontje had flesvoeding..nutrilon, het bekende merk...daar heeft hij het heel slecht op gedaan....ik ben spontaan overgestapt op friso,...we hadden meteen een heel ander kindje..geen krampjes meer niets..zo blij !! maar dat is mijn persoonlijke ervaring..haha...ik hoop dat mikko zich snel beter voelt en geen last meer van krampjes heeft, zodat jullie heerlijk kunnen genieten en wat rust krijgen..Sterkte !!
Aks..zo balen van Didd's..ik hoop dat je snel verbetering ziet...
vhu, dubbel gevoel lijkt me zo.....maar je gaat wel een mooie uitdaging tegemoet ! knap van je dat je dit doorgezet hebt !
Tine, veel succes bij de wedstrijden, t'word warm idd..
zag waterballetten overal....sterkte daarmee..
en bij ips op fb een pomp die aan was blijven staan....oeps.

hier nog 1,5 week..dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje.....spannend...moet nog veel opruimen en inpakken..maar..komt wel goed, als de honden maar over kunnen..dat is het lastigste....

nou, wens iedereen fijne dagen, denk aan jullie zelf met die hitte straks.....
ik lees nog mee....zal af en toe eens reageren...ben jullie niet vergeten..haha..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:14

Spannend Bianca, nieuwe huis...... goede verhuizing.

Sonjim........het is altijd even wennen om Mamma te zijn. :(:) Ik hoop dat Mikko zich snel fijn voelt.

Succes met de wedstrijden dit weekend.

Jullie moeten het even zonder ons doen....................wij gaan samen naar Oostenrijk, naar Zell am See, waar ik Paul 23 jaar gelegen ontmoet heb. Even paar daagjes de bergen in.
Op haflingers nog wel, of we niet genoeg hebben aan die ene Maflinger.

En heel lekker....... mijn zoon zorgt voor de beestenboel thuis, niets extra te regelen, want hij kan dat prima.
Tot volgende week.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:00

gaaf janouk, veel plezier !!
zell am zee..daar is ook altijd een sledehondenwedstrijd in de winter !! en het nederlands kampioenschap ook..haha..veel plezier, t'is daar schitterend ! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:22

Ik vind het in de winter prachtig, maar in ben er in de zomer nog nooit geweest. Dus.......heel benieuwd

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:20

In de zomer is het er ook heel leuk.
Mooi aan het meer.
Veel plezier janouk.

Zo zelko heeft weer nieuwe schoenen.
Nu even omkleden en naar de handenfysio in Emmen met mijn pinkywinky!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:56

Janouk gaat naar de Heimat van HRB; heel veel plezier!

Mooney heeft vakantie in het zadel *\o/* .

Biancao maakt zich op voor de verhuizing; succes.

Veel succes alvast voor je zoon, Tine, echt gaaf in de finale met opa en oma d'r bij :):) .

Hoop dat het goed aanslaat bij Didds, Aks :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:16

Lastig Aks als je niet weet wat het is :(:) ik neem aan dat je bijv iets simpels als te dunne zolen (hebben koudbloeds vaker last van dan warmbloeds) ook heb uitgesloten? Hij loopt misschien meer met die andere paarden erbij (ipv vroeger alleen met zijn twee bejaarde dames)?
Biancocoo heel veel sterkte met de verhuizing, het in-uitpakken enz :(:)
En hoop dat ze wat voor je pink kunnen doen Baudyh :7 zag ook het waterballet bij Ips :oo wel lekker zo met die warmte maar zal wel niet de bedoeling zijn geweest.
Onze zoon kreeg borstvoeding, toen dat ophield bleek dat hij intolerantie had (allergie was een te groot woord) voor koemelk, toen wel kramp-gedoe incl heel veel vieze luiers gehad (voordat je erachter bent wat het is ben je gauw paar maanden verder).

Pffff flink warm is het zeg. En zelfs bij ons hier en daar van die rottige prikbeesten ~~}> vanochtend lekker relaxed rondje gedaan met stalgenoot. Niet in het bos maar meer 'in de ruimte', dan waait het nog wat valt het nog mee gelukkig. Ol liep lekker.

Janouk, heel veel plezier in die Heimat :) wij gaan vanaf vrijdag paar dagen naar Engeland :)F

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:32

Ze denken aan of een overbelaste pees( maar daar duurt het eigenlijk te lang voor) of toch iets van een scheurtje in een strekpees. Spalk hoef niet meer. Wel mijn pink en ringvinger aan mekaar tapen. En ik moet oefeningen doen.
Dus maar weer zien hoe het gaat.

Lekker VHU naar Engeland. Waar ga je heen?

Ga zaterdag dagje op en neer naar mijn moeder. Ze word 80 en geeft in de middag een high tea voor 50 man en s'avonds met het gezin eten.
Wel leuk dat mijn zus ook vandaag overkomt. Die woont in India. Heb ik alweer 4 jaar niet gezien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:58

Zo heb ik ook een poos rondgelopen met mijn ringvinger aan mijn middelvinger nadat een paard er opeens vandoor ging en ik mijn hand nog door zijn halster had (vinger bleef net even te vast zitten...). Heeft wel heel lang geduurd (wel een maand of 4 denk ik) voordat het echt weg was, de pijn bij bepaalde bewegingen/belasting. Anders mennen met leidsel om middelvinger ipv pink/ringvinger, lukt je dat?

Wat fijn zeg als je je zus weer ziet, jeetje helemaal in India, da's ver!

We gaan beetje oud en beetje nieuw bekijken, gewoon regio Londen en B&B (Cambridge, Londen zelf). Zoonlief wilde graag naar Engeland en met zo'n paar dagen weg is het nog te regelen met het beestenspul. Eind van de vakantie doen we hetzelfde maar dan kamperen op Vlieland. Als we langer weg zouden gaan vind ik dat ik mijn pony's ergens in vakantie-stalling zou moeten doen, is nu gelukkig niet nodig (vind het nogal wat als ik twee of drie weken iemand zou moeten belasten met zorg voor pony's).

Had trouwens afgelopen dagen een splinter heel diep onder nagel van mijn wijsvinger. Gelukkig vanochtend eruit kunnen halen, was nog wat gevoelig en troep eruit maar na paar x flink in biotex gaat het beter pffff. Wat kan dat toch zeer doen zoiets l*lligs.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:45

@Baudyh: oh, wat leuk, zeg, alvast gefeliciteerd en veel plezier met je zus *\o/* .

@VHU: idd heel vervelend zo'n rotding. Hier ook echt een struikelblok, nou is het hier een boerderij vol met beesten..., vind het erg lastig om achter te laten/mensen in huis :o .
Maar volgend jaar moet ik dus, anders gaat manlief alleen }> -O- .
Zou zelf ook graag tussendoor wat stedenreizen willen doen, erg leerzaam voor dochter en niet te lang, maar er toch ff uit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:22

Leuk VHU, wij gaan in de herfstvakantie naar Londen en omgeving. De kinders willen erg graag een keer naar de studio's waar Harry Potter opgenomen is.

Ava, het is dat ik zelf 'szomers moet varen, anders had ik graag opgepast en Moos meegenomen :') .

Heeft er iemand van jullie de Mensport? En (wanneer) nummer 5 ontvangen? Op de website staat op 30 juni dat de nieuwe Mensport eraan komt, maar ik heb nog niets gezien tot afgelopen zondag.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:37

Mikko heeft zich snel hersteld, maandagavond had hij weer krampjes dacht ik en heb ik mijn zus gebeld die is ostheo, zij is hem komen behandelen, bleek hij erg veel spanning in zijn rug te hebben, sindsdien een zeer tevreden baby, die zelfs terug is naar een nachtvoeding. Ik heb deze week 5 hele dagen kraamzorg dat is wel lekker. Vanwege de keizersnede mag ik een hoop niet doen, maar deze week hoef ik eigenlijk ook niets te doen behalve genieten en voeden. Ik geef borstvoeding dus merk is niet van toepassing. Ik heb 2 dagen moeten bijvoeden ivm te snelle gewichtsdaling, maar inmiddels heb ik meer dan hij nodig heeft. De nachtvoeding is wel grappig ik wordt wakker en denk dat het tijd is, maar hij meld zich niet vannacht moet ik hem laten slapen tot hij huilt, eens kijken hoe lang hij dan slaapt. Overdag haalt hij de 3 uur tussen de voedingen nu met gemak.

Janouk fijne vakantie en aan maflingers heb je nooit genoeg toch?

Akshay ik hoop dat het werkt voor dids, merk je verschil in hoe hij loopt bij welk weer, dat is voor artrose een goede indicatie en slechter na een nacht op stal was bij mijn haf ook een duidelijk punt.

Vakantie, ik heb gelukkig een moeder die de pony's verzorgd als we weggaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:52

@Sonjim: wat fijn dat het zo goed gaat met Mikko! Goed van je zus! Geniet er maar lekker van!

Fijn dat je moeder de pony's doet, paarden zouden de buren hier wel kunnen doen.
Zo zou ik het ook een beetje kunnen verdelen, paar extra mensen is wel fijn om het een beetje te verdelen, qua paarden, pony's, honden, konijnen en kippen :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:12

Sonjim: fijn dat het goed gaat.
Janouk: geniet van je vakantie
Gem: ik heb nr 5 al in huis (zoonlief staat er in :D op bz 47. Tekst klopt niet helemaal, maar goed ;) )
Baudy: alvast gefeliciteerd en heel veel plezier
VHU: klinkt pijnlijk.

Net terug van middag naar Bourtange. Erg leuk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:25

Gem ik heb hem allang binnen. Denk wel rond 30 juni.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:59

@sonjim; dids komt nooit op stal.. Hoop op een dag of 2 zeik regen en wind zodat ik kan kijken of ik verschil zie.

@vhu; voeten zijn niet anders dan normaal. Groeien zelfs vrij vlot ook voor zijn doen. Maar het is ook hoog zomer..
en meer lopen.. helaas.. Was dat maar zo. Hij is baas maar regeert vanuit een luie zetel hoor :')

Vanavond nog boodschappen doen voor een kook pannen demonstratie vrijdag.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:25

Das balen.... wil graag het stuk over de teugel / leidseldruk-meter lezen, maar ben op zijn vroegst pas zondag weer thuis voor 1 dagje. -O-

Sonjim, dat is handig zo'n zus +:)+ . Ik heb alleen flessenvoeding gegeven, Frisolac net als Biancacoo. Wij waren toen nog fulltime varend met de familie en dat merk kon ik tenminste overal kopen. Met Nutrilon was ik daar veel beperkter in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:28

Heb net kaarten voor zondag a.s. voor CHIO Aachen gekregen.
Heb d'r 4, nou even kijken wie d'r mee wilt, samen met mij en dochter; luxe probleem :')