[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:27

Goedemorgen allemaal *\o/*
Tjonge wat gaan jullie weer hard zeg. Moet het allemaal nog even goed doorlezen maar lees over Tine die super heeft gereden met de paarden en pony, top!
Tallechie die het niet over de wedstrijd wil hebben
Een leuk veulen dat nog geen naam heeft, VHU die lekker heefft gereden, Janouk onder het zadel filmpje, Gem mooie foto's met Moos. Ik zag nog meer mooie foto's langskomen van een shoot, <3
Lekkere karritjes die zijn gemaakt. Verder ben ik het even kwijt.

Hier blij dat het drukke weekend voorbij is. Zaterdagochtend heeft manlief goed gecrosst in Markelo, hij was 2e. ook schoonzus heeft het gisteren in Markelo (cross) goed gedaan met het "menpaard"zij was derde. Helaas niets van gezien want ik was op de SWM in Gorssel. Gisteren erg lekker weer en de wedstrijd was druk bezocht. Nu snel aan het werk.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:47

Ook een goedemorgen hier :) Klinkt als heerlijk weekend Annemie.

Vanacht erg slecht geslapen, Rizanta kwam steeds langs in mijn dromen en allemaal enge beelden van een Ollie die met gebroken benen in de wei of inde sloot ligt. Ik ben af en toe ontzettend bang dat er weer iets vreselijks gebeurt en dan nu met Ollie en dat komt dan 's avonds voorbij, in mijn hoofd bah. Kun je nagaan hoe lang dat trauma met Rizanta in je systeem blijft.

Vandaag en morgen erg spannende dagen op school ivm toestanden van vorige week... En dan had ik ook nog een gastdocent vanmiddag, maar die persoon heeft niets meer van zich laten horen.... dus met beetje pech moet ik toch nog hoorcollege geven, alleen de vraag is dan waarover >;) Gelukkig laatste hoorcollege van dit jaar, heerlijk vooruitzicht :))

Zo mail checken, honden uitlaten, dan nog even langs stal en dan naar school .... wish me luck.

:evaw:

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:50

succes VHU! :(:)

Ik had begrepen dat mijn overleg op school vandaag niet doorging. Maar blijkt wel zo te zijn... En ik krijg de printsoftware niet gevonden.. En ik heb 't er wel mee gehad :o
:\

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:20

Goedemorgen!

@BaudyH: Wat een lief veulen, fijn dat alles goed is gegaan.
@Maisie: Wow… super foto’s, wat een mooie pony’s heb je toch ook.
@Aks: Echt leuk dat je het mennen weer zo fanatiek hebt opgepakt. Lekker genieten van de ritjes!
@Lanouska: Mooie resultaten weer, had niet anders verwacht. :D
@Gem: Leuke rijfoto’s, topper in spé!
@Tine: Jeetje, wat een goede resultaten. Gefeliciteerd! Op naar de M. *\%/*
@VHU: Lekker ritje gemaakt met Ollie. Succes vandaag!
@Biancacoo: Sterkte!! Hoop dat alles goedkomt. :(:)
@Janouk: Stoer dat je aan het oefenen bent voor een dressuurwedstrijd ohz, Janouk loopt fijn!
@PSM: Leuk ritje door het bos gemaakt.
@Frensie: Succes bij de kliniek. Ook hier wordt geduimd.
@Annemie: Familie heeft goed gepresteerd op wedstrijden zo te lezen, heb jij je vermaakt in Gorssel?

Wij hebben ook een druk weekend achter de rug. Eerste SMW van het seizoen gehad.
Zaterdag dressuur en vaardigheid gereden. In de dressuur veel punten laten liggen, stappen hadden ze totaal geen zin in, was meer dribbelen.
Vaardigheid wel binnen de tijd en foutloos.

Afbeelding

Gisteren de marathon gehad, pony's liepen fijn, maar ooooo wat was het koud gistermorgen.
Hadden zulke koude handen dat het af en toe gewoon niet lukte om lussen te leggen in de hindernissen.
Dus her en der wat extra voltes gedraaid. Wel een tweede plek in de marathon en twee wp'en rijker.

Afbeelding

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:29

gave foto's !!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:45

Poeltje: super samenvatting en wat een gave foto's weer en een mooi resultaat. Jammer dat het zo koud was.

Vanmorgen erg gelachen om onze hond Wodan. Hij loopt altijd naast de menwagen als ik van schuur naar bak ga. Dus eens stil gaan staan en hem achterop gelokt. Dat deed hij braaf, maar het is nogal krap. Dus hij zat echt soort van verstijfd, durfde zich niet te bewegen. En ik durfde niet te draven, want ik was bang dat hij er zo af zou kukelen. Maar denk je dat hij zich eraf liet sturen... :n Dus Amerigo maar stil laten staan, van de bok af gegaan en toen de hond naar me toe geroepen. Toen kwam hij wel meteen. Blijkbaar was het erg vermoeiend, want hij ging, samen met de andere hond (want die vond het zo interessant, dat hij heel de tijd achter de kar aan bleef lopen), uitgebreid in de bak liggen slapen. Gekke beesten.

Daarna buitenritje met Rembrand gemaakt, was koud.
Nu even pauze en dan uitmesten, nog zoveel mogelijk zand proberen van het erf naar de paddock te scheppen (nu is het nog droog en dus minder zwaar werk dan als er straks weer regen over gevallen is)
En dan hopelijk straks tijd om met de muziek te knutselen voor mijn kur en druk met de voorbereidingen aan de slag voor onze outdoor menwedstrijd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:47

ons veulen heeft inmiddels een naam.
Hij heet Ikke G.W. ( G.W staat voor gerrit wilting, mijn vriend)Het is trouwens zijn 70 tigste gefokte veulen.
Gisteren is hij lekker even met mama naar buiten geweest. Het is een super lief aanhankelijk beestje.
Sjeest nu de hele tijd door de stal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door baudyh op 08-04-13 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:49

Na alweer een tijdje niks te hebben gedaan sinds dat ik ziek was moet db ook weer aan de bak vandaag. Ga niet naar les. Eerst maar weer eens rustig met longeren beginnen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:10

@poeltje wat een stoere foto's. De kou straalt er wel af

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:12

janouk schreef:
@poeltje wat een stoere foto's. De kou straalt er wel af

Klopt, we moesten om 9 uur beginnen met de marathon, zooooo koud. :brr:

Gelukkig kwam de zon nadat we klaar waren met rijden, dus konden we mooi weer opwarmen. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:14

wat gaan jullie weer hard... >;)
baudy..schitterend veulen !
janouk, geweldig filmpje, ziet er erg fijn uit janouk onder het zadel..en jij zit zo netjes !!
vhu..druk met hoorcollege...succes..en die dromen...een stukje wat je nog niet afgesloten hebt..en zo weer boven komt erg vervelend...sterkte....bahbahbah..heb ik met melody ook nog..dat inslapen was heftig om mee te maken...ik weet nu dus ook niet of ik dat weer aankan.
tine hond in de kreukels achterop..haha..
baudyweer trainen oppakken
frensie...oh jee...wat een naar bericht over gwin..heel veel geluk en sterkte bij de kliniek..ik hoop dat het nog wat rust nodig heeft en dat dat alles is.....balen zeg :(:) :(:) :(:) :(:)
Poeltje mooie foto's, lijkt me zo lastig tandem...
annemie druk weekeinde gehad, maar wel mooi zeker in gorssel.

frensie vroeg nog hoe het met pup was..ze doet het goed, laat geen pijn zien meer aan het pootje, maar met stoeien met de andere honden jankt ze nog wel erg..dus ze mag nog niet te veel met de anderen mee doen om eigen bestwil..maar het lijkt erg goed te gaan, ze loopt en rent en springt goed, zolang ze geen rare onverwachte bewegingen maakt, gelukkig.

mijn oude paardje loopt lekker in de wei..ik sta erg in dubio..hij lijkt ietsje beter...we wachten nog even af, als hij verslechterd..dan is het genoeg geweest, maar misschien nu het warmer word..knapt hij nog wat op, die kans van de lentewarmte willen we hem nog wel graag geven.

verder..vergeten..sorry..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:46

Bedankt voor alle duimende mensen!!
VHU niet zo gek dromen hoor!
Poeltje gave foto's! En gefeliciteerd met de wp'en!
Baudyh wat een droppie!
Biancacoo gelukkig gaat het beter met de pup en lijkt het beter te gaan met paardje!
Annemie goede resultaten voor je familie met de cross!

Vanochtend Bieb gelongeerd met pessoa. Had ik bij hem nog nooit gedaan en voor Bieb was het lang geleden, dus hij heeft flink gebokt in het begin. Daarna wezen puzzelen hoe we de pessoa het beste konden afstellen zonder dat hij ging hangen, met onderhals lopen of scheef ging.

Manlief is wel werken, maar nog niet helemaal fit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:16

Gave foto's poeltje en ikke is 8-) <3 , tjee, 70e veullie :wow: .
Oh, ik blijf duimen, Frensie :(:) .
VHU rot gedroomd :(:) , succes op school.
Aks oops, succes :(:) .
Top crossresultaten!
Duimen draaien ook voor jouw paardje, Biancao :(:) :j , hopelijk brengt het voorjaar goeds!

Hier al die tijd geen rust genomen en het wordt er echt niet beter op :o .
Pfff ben echt moeten stoppen met takken hakselen, is nu mijn vader van 73 aan het doen :o ;( .
Mijn lichaam staakt echt als ik te veel doe en dat is dus al gauw, pfff, wordt ook echt zwart voor mijn ogen :oo .
Even mails checken voor de zaak en bij jullie langs :D en dan ff kunstmest e.d. halen.
Vanmiddag staat wel nog mennen voor mezelf en dochter op de planning, gelukkig is manlief thuis aan het werk, kan hij de koetsen klaar zetten :o .
*klaagmodus weer uit*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:49

Avaluna: het is dan ook een rotgriep. Sterkte
Frensie: Bieb aan de bok
Bianca: fijn dat pup al wel beter gaat. En kan me goed voorstellen dat je even het warme weer wilt afwachten, of je paard daar weer van opknapt.
Baudy: wat een lekker ventje zeg <3

Net een uurtje geslapen, dat is een uur tekort. Maar werd wakker en kon niet meer slapen.
Heb helaas alweer 2 afmeldingen voor de kur. Wel met logische redenen, maar wel erg jammer. Teller staat nu op 9.

Nou, ik ga maar weer verder hier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:52

Begonnen met Mosel *\o/*

Rechtsom (hier nog een beetje vlug, maar deze foto was tenminste vrij scherp)

Afbeelding

Fijn ontspannen op de (moeilijke) linkerhand

Afbeelding

Uiteraard zat dit er ook wel een keer tussen :P

Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:16

:wave: Hallo allemaal,

Lang niet langs geweest, ook niet alles bijgelezen, was echt te veel :o
Zie een aantal nieuwe schrijvers, welkom nog!

Ga weer proberen beetje aan te haken hoewel er weinig paardenverhalen van mijn kant komen. Ik mis Mick heel erg, maar door de zwangerschap mag ik mijn gebruikelijke medicatie niet en na een bezoekje aan de longarts vanmorgen werd zeer duidelijk dat het niet raadzaam is nu de allergenen op te zoeken ;(

Gelukkig met een goed doel, ik zit bijna op de helft en het gaat behalve de astma helemaal goed *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:18

Fijn weer wat van je te horen Smikkel :j ! Tweede helft zwangerschap betekent aftellen *\o/* !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:21

He daar is ons Smickey weer eens. Jammer dat je zo'n last van je astma heb. :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:24

@Gem: dank je meid! En een knappe aanwinst heb jij, was net de foto's van het longeren nog eens aan het bekijken, heerlijk!!!

@Janouk: ja, da's balen he! Ik las trouwens in de laatste paar bladzijdes ergens dat jullie flink schrik hadden gehad met Image! Gelukkig lijkt het goed te komen, hoe gaat het nu???

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:49

Image gaat top. Van Nassau heeft haar weer gerepareerd -:) en ze loopt weer gek te doen met maflinger *\%/*
De Fjord had van de week nog ingeschat dat ze wel last zou hebben en daagde haar uit. ~~}> Niet op gerekend dat ze weer op volle snelheid kon. Misrekening van de Fjord. <<)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:54

hey gezellig smick !! goed weer hier wat van je te lezen..het grote aftellen is begonnen !!!
gelukkig dat er door je man veel foto's en filmpjes van smickel gemaakt kunnen worden, kun je hem lekker toch zien !!

gem, dat ziet er veelbelovend uit !! het is wel een heel mooi paard hoor..super :~
Frensie, hoe is het eigenlijk met Beer ? doe je nog weer een cursus met hem, in aansluiting op de vorige of laat je het er voorlopig bij.
janouk zo fijn dat image weer goed gaat..
hoefsmid heeft oudje hier ook nog bijgewerkt vandaag..hopen dat dat verlichting kan geven..hij wandelt wel wat rond in de weide...dus dat is al een fijn gezicht !! :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:18

Goedemiddag.

Jeeh smickey is er weer... Het is voor het goede doel.

Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds me vliegles weer op de pony's gereden. Ging echt heerlijk. Zelfs uit las Vegas een galopje gekregen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:20

Bianca: fijn dat hij weer wat rondhobbelt
Janouk: Fjord schrok vast hahaha
Smickey: leuk dat je er weer bent en kan me voorstellen dat je Mick mist
Gem: dat belooft een heel goed menpaard te worden.

Nou, ik geloof dat ik mijn kur soort van klaar heb. Had alle tijden geklokt, daar passende (of nou ja bijna passende :+ , passend lukt me dus echt niet. Blijkbaar heeft hij rare gangen hahaha) muziek bij gezocht. Dit achter elkaar gezet en weer teruggekeken met de video. En dan past de tijd toch net niet. Gaat natuurlijk maar om secondes maar goed, dat moet ik dan met het rijden straks helemaal passend zien te krijgen. Wordt een leuk klus.

Mijn laptop kan alleen geen cd's meer branden, dus moet nog geduld hebben tot vrijdag manlief weer thuis is.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:32

@Janouk: haha, te optimistische fjord :D Goed nieuws van Image!

@Biancacoo: dat is inderdaad superfijn, vriendlief maakt veel foto's en filmpjes als hij naar Mick gaat en daar zit ik dan hele tijd vertederd naar te kijken <3
Hoe voel jij je, want ik las dat jij even minder lekker in je velletje zat, dus voor jou gewoon nog een :(:)

@Lanousks: fijn dat je het rijden weer op kunt pakken, blessureleed voorbij dus! Houden zo ;-)

@Tine: echt zo stoer dat je zo'n kur in elkaar geknutseld hebt, ben heel benieuwd naar het effect, hoop dat je een filmpje met ons deelt!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:53

@ smick ik heb in februari vliegles gehad van een pony die ik zou rijden voor andere mensen. Daarvan heb ik best last gehad van me rug. Toen heeft een zeker persoon gezegd dat ik geen vliegles meer mocht nemen anders kon ik niet mee op de kar. Maar vanmiddag toch de stoute schoenen aangetrokken