[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:12

Moet ff mijn boosheid kwijt, daarna zal ik bijlezen.

Vandaag wedstrijd in Mariahout. Gisterenavond om 21.30 uur nog startlijsten gecheckt.... geen nieuws, pc uitgezet.
Vanmorgen moest ik er al om 06.15 uit om naar Schinveld te gaan en Ster klaar te maken / op te laden. Dan zet ik dus echt niet eerst de pc nog eens op mijn gemakje aan :( .

Dus.... wie stonden er vanmorgen om 10.30 uur in Mariahout voor een oprit dat met een ketting en een verbodsbord afgesloten was? Juist ja....

22.15 uur gisterenavond (!!!) blijkt de wedstrijd afgelast te zijn, terwijl ze al de hele dag regen gehad hadden en de velden de hele dag onder water stonden.... belachelijk dat ze de mensen niet per telefoon of sms op de hoogte hebben gesteld ipv om 22.15 uur via startlijsten af te gelasten -:(- !
Nu de mail gechecked en ik blijk om 01.30 's nachts (!!!) een mail van de organisatie gehad te hebben...

Heb desondanks toch nog een best leuke dag gehad ("En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht...") zit nu de hele tijd in mijn hoofd, maar daarover later meer.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:22

:wave:
Weer terug van de wedstrijd!!
Vanochtend haalde ik haar uit de wei, ijzer los... grrrr... Gelukkig was er op de wedstrijd een hoefsmid aanwezig en hij was er donderdag en vrijdag ook met opbouwen, dus ik wist wie ik aan zijn mouw moest trekken. Iets eerder dan gepland ingeladen en naar de wedstrijd waar de hoefsmid 3 nagels in het ijzer heeft geslagen. Die zat weer goed vast! Bij de voorkeuring prima waardes.

Eigenlijk vrijwel meteen na de start samen gereden met 2 anderen. Na ongeveer 10 km kwam er een groepje ons inhalen en toen werd Gwin woest en stond ze op de plaats te huppelen en te springen. Gelukkig hadden we daar veel ruimte en konden we woest doen zonder anderen te raken. Een van de 2 met wie ik samenreed, had een wat hoger tempo dan wij en is toen doorgereden, ik ben met de ander blijven rijden. Paarden hadden zelfde tempo en dat beestje werd niet druk van Gwin, waardoor Gwin ook weer rustiger werd. Bij de p/a na 7 minuten aangeboden en een pols van 52. Meisje met wie ik reed bleef wachten om daarna weer samen te kunnen rijden. Bij de finish ook na een minuut of 7 aangeboden en toen was de pols weer 52. 30 Minuten later de voorkeuring, pols was toen wat hoger maar dat kwam door alle drukte om haar heen, pols was 56. Rest prima en de dierenarts merkte op dat ze makkelijk nog wel een rondje kon en dat was ook zo, ze was FIT!! :x
Dus 3 winstpunten rijker en daarmee ben ik nu klasse 2 startgerechtigd! *\o/*

Hele dag droog gehad, heerlijk temperatuurtje, soms wat warm en benauwd maar gelukkig veel wind dus ook veel koelte voor paardje _/-\o_

Terug op stal Gwin in de wei gelaten waar ze nog een paar ererondjes maakte. Daarna heeft ze lekker kunnen grazen terwijl ik alles opruimde. Altijd leuk zo'n terugkomst, het lijkt wel alsof ze dan heel 'trots' is op zichzelf en even lekker met showen. Hihi, maar de rest van de paarden waren al binnen dus ze had geen publiek ;)

@ Maisie; schrikken zo'n slokdarmverstopping! Heb het ook een keer gezien, heel akelig!
@ Tine hoe is de wedstrijd van je zoontje gegaan?
@ Bicci veel plezier morgen!!
@ VHU succes morgen? Hoe was de BBQ rit?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:24

Wow Gem daar zou ik ook boos van worden!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:42

@Gem: wow, da's idd wel "rijkelijk laat" (eufemistisch uitgedrukt :+ ) :(:)
@Frensie: Whaa... gefeliciteerd met je 3 WP!!!! *\o/*

net opgebouwd bij Bicci, die heeft 't superdruk met alle telefoontjes/mailtjes/smsjes en real life vragen en regeldingen :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:46

Wauw gem.. dat is inderdaad een kwestie k** geregeld... :(:)

@frensie; klinkt als een goeie wedstrijd! Op het stukje woeste gwin na :')

Hier net chinees gehaald. Vriendje had daar zin in :)) Ik ga nog eventjes wat tekenen voor de weide indeling denk ik :)) Moet wel mooi beeld zien te schetsen hoe we 't graag willen tuurlijk :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:47

*thuis*

eerst de definitieve lijsten online geplakt,
toen gehakt balletjes gegeten, voedzame maaltyd noemen we dat dan maar.

hadden wel mega goed team zeg, met opbouwen, liefste prikte ik gelijk iedereen weer vast voor volgend jaar gelijk, ging super!!!
**trots op lieve vrijwilligers**

nu moe ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:53

Gem schreef:
Heb desondanks toch nog een best leuke dag gehad ("En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht...") zit nu de hele tijd in mijn hoofd, maar daarover later meer.

De rest van het verhaal :) .
Nou, vanmorgen dus om 08.30 uur opgeladen, en daarna de koets op de trailer gereden. Moest 101 x over de dissel heen stappen om hem vast te maken en ging de laatste keer vol op mijn plaat in de bagger :( . Had mijn witte wedstrijdgoed onder een joggingpak en was dus uiteraard zwaar besmeurd.
Niks aan te doen en in de zeikregen naar Mariahout gereden.

Daar was het droog, stonden we zoals gezegd, voor een dichte oprit, maar René (man van Martina) had 100 meter eerder aan de andere kant een koets zien rijden en een vaardigheidsveld gezien. Dan was het vast daar. De oprit op, en gevraagd aan een meisje waar we konden parkeren. "Heu"? Het bleek privéterrein te zijn: een formidabele dressuurring 40 x 100 meter (SGMW klasse 4 formaat), een eenvoudig vaardigheidsparcours, een marathonheuvel, een rijbak met Meulendijks-bodem (de variatie op Achterberg), 2 longeerringen en een práchtig huis. Dat was op dat moment wat we konden zíen :+ .
De eigenaar was heel vriendelijk, was bereid om een belletje te plegen naar de organisatie van de D+V, zag mijn besmeurde witte pak, en nodigde ons uit voor de koffie. Hij bleek onze stal goed te kennen; het gesprek kwam op de SGMW en hij raadde ons aan om 8 km verderop naar Schijndel te gaan, waar een SGMW bezig was (klopt, want onze lesmees zou daar ook rijden). Lekker er tussen gaan rijden, want we vielen toch niet op in wedstrijdpakkie, schootskleed en ingevlochten paarden :+ . Hadden we een mooie trainingsdag.

In Schijndel bleek het parkeren niet zo eenvoudig doordat de parkeerweides zó kapot gereden waren dat we met onze auto's nooit meer uit de bagger zouden komen, en na vragen van Martina openden zich 2 automatische hekken en mochten we superchic voor een mooi landhuis staan, terwijl iedereen verder half in de berm weggezakt stond :D . Verhaal gedaan, mensen waren super gastvrij en wederom lekker aan de koffie gezeten.
Ster was het inmiddels spuugzat op de trailer en maakte grote stennis. Amarosso, stoere hengst, gedroeg zich echter als een waardige heer :D . We konden de koets afladen, Ster eruit en ben met Martina een lekkere rit gaan maken tussen de wedstrijdvelden! En uiteraard kon het niet uitblijven: onze bekenden zetten grote ogen op toen ze ons langs zagen rijden :D _O- _O- !! Wat doen júllie hier??? :')

Heerlijk gereden, Ster was lekker opgewekt, oortjes erop, vlotte draf en na 45 minuten hebben we haar weer uitgespannen en op de trailer gezet. Wederom met koffie en koek verwend, en we zijn weer huiswaarts gegaan...... en het liedje van Guus Meeuwis "Brabant" is niet meer uit mijn kop te krijgen. Mensen die eigenlijk zoveel last hebben van zo'n marathon-evenement, die dan toch zo gastvrij zijn!

Terugweg gaf geen problemen meer, paarden uitgeladen (Amarosso had ruim 7 uur op de trailer gestaan) en weer huiswaarts gegaan.....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:55

Wauw. Dus toch wel een heel waardevolle en warme dag geweest gem! :) Kippevel hier, lekker!
Je zult het verdiend hebben! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 00:06

Super Gem wat toch een fantastisch leuke dag zo en wat stoer 8-)
En Frensie helemaal top klasse II is nu binnen handbereik wat heeft ze een fijne wedstrijd gelopen, geweldig!
Bicci en PrinsjeH zijn o.a. voor ons enorm bezig geweest, ook toppertjes! Gelukkig dat de wedstrijd wel door gaat want tjeutje wat is er veel regen gevallen zeg :7
Aks kapotte bril/bil, whatever, 't is lastig :+
Maisie wat naar zeg, zo'n slokdarmverstopping is echt heel naar om te zien bah...

Vanavond echt zo'n gezellige men avond gehad bij onze stal :D
Afbeelding
Eerst hele leuke rit, we zijn voornamelijk over de weg gegaan want het was natuurlijk allemaal erg nat en zwaar in het bos / over de landweggetjes. Bente loopt echt fijn in zo'n rit. Ze blijft heel rustig en goed te rijden en laat zich niet opnaaien door de andere paarden. Ook niet als we wat afstand nemen. Twee keer enorme vrachtwagen getrotseerd :+ en .... manlief bij mij achterop de wagen *\o/* Toen we net weer terugwaren brak er een soort moesson los, dus was mooi dat we weer terugwaren. Maar het werd al snel weer droog. En toen heerlijke BBQ gehad.

Beentjes en staart van Bente al gewassen. Morgen nog vlechten en spulletjes schoonmaken. Heb er weer zin in :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 05:53

@Akshay: de dames gebruiken NAF haylage, omdat Janouk soms gevoelig kan reageren op een nieuwe baal voordrooghooi en het helpt Image om meer in evenwicht te blijven met haar gevoeligheid voor hoefbevangenheid.
En ze krijgen ook 1 x per maand een kuur SandGard tegen zand eten.
Ik koop het bij de paardendrogist. Snelle service.

@Gem jemig, wat een verrassende wedstrijddag! Daar leer je wel even incasseren van.
@Frensie super gedaan! Klasse 2 startgerechtigd. Stoer. Gefeliciteerd.
@bicci heel veel succes!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 07:01

Kom ook langs!!!

Want, het word vandaag heerlijk weer om eens tussen de leuke en bruikbare spullen te snuffelen,
de ruiters aan te moedigen en een terrasje te doen,

dit kan allemaal vandaag de 17de juni, op het oefenterrein van ponclub Princenhage te Breda aan de Rithsestraat 215.
Tussen 10:00 en 16:00 vind hier de dressuur, springen en kur op muziek plaats!!

... er is een heerlijk vol strodorp voor de snuffelaars en dit allemaal voor de 2 top goede doelen,

WSPA en Brooke Hospitals.

Kom langs en geniet van het weer en uitzicht!!

www.trailteam.nl

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 07:13

@VHU; wat een heerlijke foto!! Die bereden pony/paard ziet er ook uit als een :9!

Hier echt veel te vroeg wakker.. Weet ook niet waar dat nou op slaat. Heel de week wil ik pas sochtends slapen. En nu gewoon kwart voor 7 klaarwakker... Zucht..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:11

Hier ook al vroeg wakker! Maar heb ook veel spierpijn dus kon niet meer lekker liggen...
Moet zo de dienst overnemen, heb vandaag overdag en vannacht dienst.

Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:20

Sterkte met je spierpijn Frensie :7
@Gem had het andere paard 7 uur op de trailer gestaan, wat een braverd zeg!
@Akshay waardeloos he als je dan zo vroeg wakker bent -O- kom je ook nog langs bij de benefiet van Bicci?

Dressuuroutfit weer bij elkaar gezocht, proef doorgenomen (die loopt een stuk lekkerder dan de L1) en nu aan de :9k het schijnt mooi weer te worden :D We moeten als een van de laatsten, dus dat is handig, hoeven we niet heen en weer te rijden.
Ben alleen vergeten kalkoenen/stiften te kopen. Tijdens laatste wedstrijd ben ik de helft verloren :o?
Ben ook wel beetje erg moe....toch wel van gisteren (met aantal aanspanningen en ruiters tegelijk rit rijden is nog niet standaard en dan ook nog manlief achterop geeft toch nog wel de nodige stress, blijkbaar :o ).

Iedereen fijne dag!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:37

@ VHU als je te weinig kalkoenen hebt, kan je alleen de buitenste gaten draaien.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:47

@Frensie; succes met je spierpijn en je diensten!

@VHU; nee kom niet langs :)
Ga mezelf aankleden en naar stal fietsen. Papa komt naar stal, gaan we rondje mennen met de sulky! :D
Mag 'm lenen van crazymel ( :* ) en ga kijken of paps hem net zo leuk vindt als ik :D En 's kijken waar paps heen wil :P
't is immers papadag, dus hij krijgt van mij een rondje met 't peerd :P :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:22

@Frensie hoop dat ik wat kan lenen maar anders doe ik dat dan maar :j
@Akshay top idee voor top vaderdag! Veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:20

VHU: heerlijke rit gemaakt gisteren en heel veel plezier en succes voor vandaag!!
Aks: leuk idee!!
Frensie: toppie hoor!!
Bicci: heel veel succes vandaag met alles.
Gem: wat een bijzonder slechte organisatie, maar gelukkig toch nog heel leuke dag gehad

Wij hebben gisteren ook leuke dag gehad. Zoon heeft zijn diploma gehaald. Hij reed erg netjes, was supertrots op ze. Hij reed ook hele proef met grote grijns op gezicht. Je zou haast denken dat hij het leuk vindt. Gisteravond uit eten geweest naar de Japanner. :Y) . Was idee van zoonlief, omdat papa komende week jarig is, maar dan niet thuis is.

Vanmorgen hebben we met zijn drieen tegelijk in de bak gereden, foto's volgen. Rembrand nog zonder zadel om plekjes achter elleboog te laten helen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:48

Zo, wat rustig hier. Dat ben ik niet meer gewend......

Ik baal. Volgend weekend zou ik mee doen aan een oefenmarathon. Dacht ik mooi te kunnen oefenen, zodat ik mijn volgende wedstrijd niet WEER 2 verliespunten zou rijden. (ik blijf het overigens erg vreemd vinden dat je in de laagste klasse verliespunten kunt rijden. Dat is verder bij geen enkele discipline zo volgens mij. Werkt toch niet stimulerend voor de sport) Gaat het niet door. -O-

Nou, ik ga proberen wat foto's van vanmorgen te plaatsen. We reden hier toen met zijn drieen tegelijk in de bak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgend weekend gaan we bij mooi weer nu maar een buitenrit maken. Zoon op Amerigo, ik op Rembrand en papa mee op de fiets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:02

Tine, gave foto's !! Balen dat de oefenmarathon niet doorgaat..
VHU de rit ziet er gezellig uit, vandaag wedstrijd, en hoe is het gegaan ??
Bicci druk met de wedstrijd.
Frensie druk met de endurance.
Gem, wat een misser van die organisatie om dat op zo'n tijdstip af te zeggen...niet normaal...balen zeg !!

Verder hier ook geen nieuws..even gewandeld met 1 hus en schapendoes, was fijn !
t'is nog droog hier..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:19

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Bicci en VHU gaat.
En of vader van Aks het leuk vond.

Hier schijnt nu de zon, maar de verwachtingen voor de komende tijd blijven heel wisselend. Vraag me echt af of er ooit nog een 1e snee afgaat....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:40

ha..hier moet ook de 1e snee nog af...haha....komt vanzelf, het is nog geen juli geweest..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:54

Da's waar, maar het is inmiddels zo'n beetje uitgebloeid. Derde snee zal er niet in zitten dit jaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:06

nee....derde ..daar word het idd wel wat laat voor..hier ook uitgebloeid..veel te hoog, maar goed, het staat nog, heb een windhoos gehad en een ree die het erg lekker vind om erin te liggen, dus wel platte stukken..duimen maar dat dat goed komt..hahaha..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:10

Wauw tine leuke fotos! :D Paardrijdgezin :D (en die grijns van je zoontje op die grote paarden :P Lefbal :D )

Hebben heerlijk gemend. 11.4 kilometer gemaakt. Paps vond het heel erg leuk, maar toch ook wel eng in het begin. Net als ik overigens.. We wilden door het dorp, dan de Mark over (beek/riviertje) en dan daar het bos in. Waren we bij het (smalle!) bruggetje zien we net voor we erop rijden dat er een paaltje aan de andere kant staat... En dat op een pad van grensroute taxandria (ruiter/menroute!!) grrr.. Dus paard omgedraaid op een stuiver en terug :) Paps kreeg toen praatjes en wilde nog een heel stuk, maar ik had een beetje te doen met pony. Blootsvoets, hoefsmid 2 weken terug geweest en dan alleen maar asfalt, haha :D (ging 'm goed af hoor, niet gevoelig gelopen!)

En daarna heb ik nog flink strontgeschept.. Kruiwagen of 6 weggekregen (waarvan 4 echt poep, en 2 met bij elkaar geharkte vergane poep)..

Nu thuis, gauw eten! Ben ik aan toe!