Gem schreef:Heb desondanks toch nog een best leuke dag gehad ("En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht...") zit nu de hele tijd in mijn hoofd, maar daarover later meer.
De rest van het verhaal
.
Nou, vanmorgen dus om 08.30 uur opgeladen, en daarna de koets op de trailer gereden. Moest 101 x over de dissel heen stappen om hem vast te maken en ging de laatste keer vol op mijn plaat in de bagger
. Had mijn witte wedstrijdgoed onder een joggingpak en was dus uiteraard zwaar besmeurd.
Niks aan te doen en in de zeikregen naar Mariahout gereden.
Daar was het droog, stonden we zoals gezegd, voor een dichte oprit, maar René (man van Martina) had 100 meter eerder aan de andere kant een koets zien rijden en een vaardigheidsveld gezien. Dan was het vast daar. De oprit op, en gevraagd aan een meisje waar we konden parkeren. "Heu"? Het bleek privéterrein te zijn: een formidabele dressuurring 40 x 100 meter (SGMW klasse 4 formaat), een eenvoudig vaardigheidsparcours, een marathonheuvel, een rijbak met Meulendijks-bodem (de variatie op Achterberg), 2 longeerringen en een práchtig huis. Dat was op dat moment wat we konden zíen
.
De eigenaar was heel vriendelijk, was bereid om een belletje te plegen naar de organisatie van de D+V, zag mijn besmeurde witte pak, en nodigde ons uit voor de koffie. Hij bleek onze stal goed te kennen; het gesprek kwam op de SGMW en hij raadde ons aan om 8 km verderop naar Schijndel te gaan, waar een SGMW bezig was (klopt, want onze lesmees zou daar ook rijden). Lekker er tussen gaan rijden, want we vielen toch niet op in wedstrijdpakkie, schootskleed en ingevlochten paarden
. Hadden we een mooie trainingsdag.
In Schijndel bleek het parkeren niet zo eenvoudig doordat de parkeerweides zó kapot gereden waren dat we met onze auto's nooit meer uit de bagger zouden komen, en na vragen van Martina openden zich 2 automatische hekken en mochten we superchic voor een mooi landhuis staan, terwijl iedereen verder half in de berm weggezakt stond
. Verhaal gedaan, mensen waren super gastvrij en wederom lekker aan de koffie gezeten.
Ster was het inmiddels spuugzat op de trailer en maakte grote stennis. Amarosso, stoere hengst, gedroeg zich echter als een waardige heer
. We konden de koets afladen, Ster eruit en ben met Martina een lekkere rit gaan maken tussen de wedstrijdvelden! En uiteraard kon het niet uitblijven: onze bekenden zetten grote ogen op toen ze ons langs zagen rijden
!! Wat doen júllie hier???
Heerlijk gereden, Ster was lekker opgewekt, oortjes erop, vlotte draf en na 45 minuten hebben we haar weer uitgespannen en op de trailer gezet. Wederom met koffie en koek verwend, en we zijn weer huiswaarts gegaan...... en het liedje van Guus Meeuwis "Brabant" is niet meer uit mijn kop te krijgen. Mensen die eigenlijk zoveel last hebben van zo'n marathon-evenement, die dan toch zo gastvrij zijn!
Terugweg gaf geen problemen meer, paarden uitgeladen (Amarosso had ruim 7 uur op de trailer gestaan) en weer huiswaarts gegaan.....