Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:En die Snuit in 4-span....vhu wat een toppertje is dat toch !!!
cyclo86 schreef:was helemal vergeten te antwoorden op bicci bitloos vraag:
Cyclo rijd ik dus buiten op touwhalster gaat prima en is heel braaf mee.. ooit geprobeerd tijdens inrijden op bit te doen in de bak (ze had al veel bit aangehad zonder druk met longeren/wandelen ed) maar dat resulteerde absoluut in heel hard doordramen als ik ook maar iets druk erop gaf mond open en totaal niet meer luisteren. Misschien dat het inmiddels anders zou zijn maar ik vind het prima zo dus ga het niet proberen. Ik weet dat iemand voor mij het bit op onjuiste manier gebruikt heeft (in snokken in de mond terwijl ze ernaast liep omdat ze haar omver liep ) enfin ze assoicieert dit nu dus met hard doordrammen enzo.
Blue is vroeger een bit gewend geweest en na wat navraag van mijn omgeving had ik zoiets van laten we met mennen maar bitje pakken. ze is ok duidelijk helemaal niet boos op itt cyclo en accepteerd het prima. Ik heb dus een bokkebitje Ik den als je gewon stil en consequent bent met je hulpen dit niet meer pijnlijk of paardonvriendelijk is dan een neusriem. het is volgens mij net wat werkt vor jou paard. Het bit is zo scherp als hand van de ruiter he... mjah moet wel zeggen dat ik het met koetsje achter serieus eng vind en als er iets fout gaat en een bit geeft zowel mij als omstanders wat meer gevoel van controle en als er iets gebeurd denk ik dat verzekeringen en betrokkenen sympathieker zijn als je een bit in hebt dan niet.
wbt het aardappelland is idd erg zwaar we hebben maar heel kort dar in gewest 1 rondje om te zien of ze stuurbar was en braaf met een kar erachter toch mega spanend. dan al snel op het gras en daarna dus rondje boerenweg/weg/gras/maisveld en dat ging super idd gemakkelijker ook ze had dan geen moeite als mich erbij zit. Express zeer kort gedaan alles ze zag er niet uit alsof het te zwaar geweest was. ben ook zeker dat we volgende keer het aardappelland niet meer meepakken
mjah voor erste keer vond ik het wel pretting gevoel. mr thnx voor de waarschuwing altijd fijn om verbeteringen te horen.
O ja tinkerbillen in het billentopic hahahaik vond het eigenlijk al jammer da tik geen billen foto van blue had genomen hihi maar dat zal voor volgende keer zijn.
Biancacoo schreef:Goedemorgen,
Naaltje ik vind je foto's van jou en diddle samen het allermooiste !!!! echt gaaf !! ik sta altijd mega beroerd op foto's.![]()
VHU ik vind 14 voor een menpony helemaal niet oud, wat is er nu fijner dan zo veel afwisselend werk, veel buiten voor de wagen in het bos of over landerijen, dat is toch superrelaxed ook voor die paardjes maar ben echt verliefd op snuit.![]()
![]()
Tallechie, hier wel een kindje...ook drama in het begin met slapen s'nachts..
Enigste ervaring die ik heb is dat wij op aanraden van een wijkverpleegkundige toen heeeeel streng, alles, iedere dag, volgens een strak op de minuut gepland schema (super-regelmaat) gaan doen met hem, en ook gaan inbakeren, dat gaf hem erg veel rust !! vanaf die dag is het een grote blije kerel geworden die s'nachts gewoon altijd goed doorslaapt.
ons zoontje sliep altijd thuis, in zijn eigen bedje, nooit ergens anders, at altijd thuis, beperkt je wel tijdelijk in je vrijheid misschien, maar voor ons was dat het absoluut dubbel en dwars waard, hij kwam volledig op nr 1.
uitgaan was er niet bij, leuke andere dingen als verjaardagen ook niet, dan bleef ik altijd thuis met zoonlief.
ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar is wel een hele stap.
succes met Daan !!
Naaltje....wat een lekkere taart heb je daar....hmmmmm stuur hier maar heen.
bitloos reed ik onder het zadel met mijn arabier, veel met sidepull, en daarna gaf ik ook veel demonstratie's, zadel op,..en dan midden in de proef hoofdstel helemaal af, enkel een teugel om de hals, was altijd superleuk om te doen.
denk dat het veel aan het karakter paard ligt of het vertrouwd is of niet en ook aan de combinatie ruiter/paard.
ik vind de nieuwe versie's van bitloze neusriemen niet echt prettig, trekt/glijd vaak scheef.
een side pull ligt altijd recht, en de marylot bloem vind ik fijn omdat die idd meteen loslaat als je zelf loslaat en op meerdere manieren te gebruiken is.
bitloos voor de wagen...zou ik met mijn huidige paardjes niet aandurven omdat je hulpen toch minder scherp/vertraagd bij ze binnenkomen...het vertrouwen is bij mij in mijn paardje schiet daarin volledig tekort....
VanHuisUit schreef:@Bicci, mijn instructeur vindt bitloos levensgevaarlijk en onverantwoord![]()
Heb even topicje gemaakt van mijn mooie meisje onder het zadel en ik vertrek nu naar stal![]()
[RIJ-ITP] Tuigpaardje Bente onder het zadel
Biancacoo schreef:ehm bitloos voor de wagen, zou ik durven als ik nog 18 jaar was en helemaal geen angsten..
inmiddels ben ik niet meer levensmoe, al een keer flink aan de kletter gegaan met een enkelspan die normaliter gevoelig op het bit was en superfijn te mennen...moet er niet aan denken dat ik er geen bit ik had gehad...stuurloos...
nee. ik zou het niet aandurven, en vind het onder het zadel wel te doen, binnen een omheining...maar voor de wagen zou ik het nooooooit doen.
vhu ik ga je topic bekijken.