[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:40

Zo heb bijgelezen en heb erg leuke foto's voorbij zien komen, van Tass, van Naaltje en sorry, er was nog iemand met foto's.

Ik lig al even lekker in bed na een lange maar gezellige dag met Ollie. Mijn pleegkind Simba was super braaf en heeft super netjes zijn proefjes gelopen!

Ga nu lekker slapen.......!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:56

Welterusten IngridM!

Citaat:
En die Snuit in 4-span....vhu wat een toppertje is dat toch !!!

Ik ben eigenlijk ook heel trots op hem. Hij voelt ook dat hij echt weer 'meetelt', zoals hij op stal staat de laatste maanden en van het weekend ook toen hij weer netjes werd bijgewerkt, mooi geschoren, manen netjes, voetjes keurig, hij stond daar zo trots en stoer <3 Erg mooi om te zien wat training en aandacht met een pony of paard kan doen. Toen we hem kochten was hij echt 3e/4e pony, hij was er maar een beetje bij en mende hooguit een keer per maand / twee maanden. Toen bij ons in het begin was hij er naast/samen met Alwyn en Simba. Maar door alle omstandigheden is hij dus opgeschoven naar nr 1/2 want ik wissel de training met hem echt af met die van Bente. Hij staat de laatste maanden, sinds Rizanta's dood zo'n 2 / 3x per week serieus voor de wagen. En hij vindt het helemaal geweldig.

Kun je nagaan, hij is nu 14 jaar. Die leeftijd zegt bij die pony's dus echt niets. Amerigo is ook al flink op leeftijd, doet het ook zo goed. Brutus net zo.... Vind ik echt een eye-opener, wist ik echt niet, dat zo'n pony, volgens mijn eerdere referentiekader 'op leeftijd' nog weer zo kan en wil meedoen en zo kan veranderen (positief). Rattan, waar hij naast staat in vierspan is al 17 of 18.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 06:04

:z was helemal vergeten te antwoorden op bicci bitloos vraag:
Cyclo rijd ik dus buiten op touwhalster gaat prima en is heel braaf mee.. ooit geprobeerd tijdens inrijden op bit te doen in de bak (ze had al veel bit aangehad zonder druk met longeren/wandelen ed) maar dat resulteerde absoluut in heel hard doordramen als ik ook maar iets druk erop gaf mond open en totaal niet meer luisteren. Misschien dat het inmiddels anders zou zijn maar ik vind het prima zo dus ga het niet proberen. Ik weet dat iemand voor mij het bit op onjuiste manier gebruikt heeft (in snokken in de mond terwijl ze ernaast liep omdat ze haar omver liep ) enfin ze assoicieert dit nu dus met hard doordrammen enzo.

Blue is vroeger een bit gewend geweest en na wat navraag van mijn omgeving had ik zoiets van laten we met mennen maar bitje pakken. ze is ok duidelijk helemaal niet boos op itt cyclo en accepteerd het prima. Ik heb dus een bokkebitje Ik den als je gewon stil en consequent bent met je hulpen dit niet meer pijnlijk of paardonvriendelijk is dan een neusriem. het is volgens mij net wat werkt vor jou paard. Het bit is zo scherp als hand van de ruiter he... mjah moet wel zeggen dat ik het met koetsje achter serieus eng vind en als er iets fout gaat en een bit geeft zowel mij als omstanders wat meer gevoel van controle en als er iets gebeurd denk ik dat verzekeringen en betrokkenen sympathieker zijn als je een bit in hebt dan niet ;).

wbt het aardappelland is idd erg zwaar we hebben maar heel kort dar in gewest 1 rondje om te zien of ze stuurbar was en braaf met een kar erachter toch mega spanend. dan al snel op het gras en daarna dus rondje boerenweg/weg/gras/maisveld en dat ging super idd gemakkelijker ook ze had dan geen moeite als mich erbij zit. Express zeer kort gedaan alles ze zag er niet uit alsof het te zwaar geweest was :P. ben ook zeker dat we volgende keer het aardappelland niet meer meepakken :D mjah voor erste keer vond ik het wel pretting gevoel. mr thnx voor de waarschuwing altijd fijn om verbeteringen te horen.

O ja tinkerbillen in het billentopic hahaha :D ik vond het eigenlijk al jammer da tik geen billen foto van blue had genomen hihi maar dat zal voor volgende keer zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:00

goeiesmorgens!

Ik moet vandaag goed aan de slag, weide-management enzo. Maar mijn rug is nog niet bekomen van gisteren... :') Waarom kon ik nou niet m'n zin krijgen dat het na een weekje wel over zou zijn? :')

Maar heb net de afwas al gedaan. Zometeen taartje snijden en drinken pakken. Warm aankleden en dan gaan we op weg naar stal :) Dids mag lekker heel de dag in z'n blote billen bij zijn vriendinnetjes lopen. Deken moet er toch af zogauw hij bij die andere 2 komt. Ivm veiligheid en wennen. Hij zal nog wel flink gaan schuren.. Maargoed, dat is dan maar zo.. helaas. Als 't peerd maar gelukkig wordt :)
Afbeelding
:D Foto van gisteren, met zijn 2 vriendinnen waar hij mee mag gaan samenwonen :D

Afbeelding
en gezellig met zijn knuffelmaatje van de 2 :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:20

Goedemorgen,
Naaltje ik vind je foto's van jou en diddle samen het allermooiste !!!! echt gaaf !! ik sta altijd mega beroerd op foto's. :o
VHU ik vind 14 voor een menpony helemaal niet oud, wat is er nu fijner dan zo veel afwisselend werk, veel buiten voor de wagen in het bos of over landerijen, dat is toch superrelaxed ook voor die paardjes maar ben echt verliefd op snuit. <3 <3

Tallechie, hier wel een kindje...ook drama in het begin met slapen s'nachts..
Enigste ervaring die ik heb is dat wij op aanraden van een wijkverpleegkundige toen heeeeel streng, alles, iedere dag, volgens een strak op de minuut gepland schema (super-regelmaat) gaan doen met hem, en ook gaan inbakeren, dat gaf hem erg veel rust !! vanaf die dag is het een grote blije kerel geworden die s'nachts gewoon altijd goed doorslaapt.
ons zoontje sliep altijd thuis, in zijn eigen bedje, nooit ergens anders, at altijd thuis, beperkt je wel tijdelijk in je vrijheid misschien, maar voor ons was dat het absoluut dubbel en dwars waard, hij kwam volledig op nr 1.
uitgaan was er niet bij, leuke andere dingen als verjaardagen ook niet, dan bleef ik altijd thuis met zoonlief.
ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar is wel een hele stap.
succes met Daan !!

Naaltje....wat een lekkere taart heb je daar....hmmmmm stuur hier maar heen.

bitloos reed ik onder het zadel met mijn arabier, veel met sidepull, en daarna gaf ik ook veel demonstratie's, zadel op,..en dan midden in de proef hoofdstel helemaal af, enkel een teugel om de hals, was altijd superleuk om te doen.
denk dat het veel aan het karakter paard ligt of het vertrouwd is of niet en ook aan de combinatie ruiter/paard.
ik vind de nieuwe versie's van bitloze neusriemen niet echt prettig, trekt/glijd vaak scheef.
een side pull ligt altijd recht, en de marylot bloem vind ik fijn omdat die idd meteen loslaat als je zelf loslaat en op meerdere manieren te gebruiken is.
bitloos voor de wagen...zou ik met mijn huidige paardjes niet aandurven omdat je hulpen toch minder scherp/vertraagd bij ze binnenkomen...het vertrouwen is bij mij in mijn paardje schiet daarin volledig tekort....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:53

Goedemorgen!

@Biancocoo ik ben zelf altijd (totdat ik dat niet meer kon door mijn blessures) van de 'jonge' paarden geweest, inrijden, wedstrijden en dan weer verkopen met een jaar of 9, 10, 11, heb nooit 'oudere' dieren gehad, Rizanta was 12 toen ik haar kocht, had nog nooit een paard van 12 gehad, kun je nagaan. Maar zie dat ze bij het mennen zowiezo echt langer 'meegaan'. Dat wist ik nooit. Maar je hebt helemaal gelijk met 14 tellen ze nog helemaal mee.

Tallechie hoop dat je een soort van oplossing kunt vinden met Daan lijkt me zo ontzettend vermoeiend! Onze zoon was / is gewoon een erg makkelijk kind, we namen hem dus wel altijd overal mee naar toe, hij sliep ook overal en nergens. Is nog steeds zo gelukkig. Het ene kind is gevoeliger aangelegd dan het andere kind, met eten, drinken maar ook slapen. Waar we met Han veel 'last' mee hebben gehad is dat hij koemelk allergie had/ heeft en bijv hyper werd van chocolade en heel gevoelige huid, maar dat zijn maar kleinigheden. Nu heb ik 1e jaar bv gegeven en maar weinig gewerkt dus dan is alles ook wat makkelijker te regelen en te doen met zo'n kleintje. Hoe dan ook sterkte want kan me voorstellen dat het slopend is :(:)

@Naaltje wat heb jij een prachtige foto's zeg, super hoe hij zo trots en stoer door het weiland rent heerlijk zonder jas :):)

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:09

Wat een leuke foto`s allemaal <3.

Ik heb straks menles :):).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:22

cyclo86 schreef:
:z was helemal vergeten te antwoorden op bicci bitloos vraag:
Cyclo rijd ik dus buiten op touwhalster gaat prima en is heel braaf mee.. ooit geprobeerd tijdens inrijden op bit te doen in de bak (ze had al veel bit aangehad zonder druk met longeren/wandelen ed) maar dat resulteerde absoluut in heel hard doordramen als ik ook maar iets druk erop gaf mond open en totaal niet meer luisteren. Misschien dat het inmiddels anders zou zijn maar ik vind het prima zo dus ga het niet proberen. Ik weet dat iemand voor mij het bit op onjuiste manier gebruikt heeft (in snokken in de mond terwijl ze ernaast liep omdat ze haar omver liep ) enfin ze assoicieert dit nu dus met hard doordrammen enzo.

Blue is vroeger een bit gewend geweest en na wat navraag van mijn omgeving had ik zoiets van laten we met mennen maar bitje pakken. ze is ok duidelijk helemaal niet boos op itt cyclo en accepteerd het prima. Ik heb dus een bokkebitje Ik den als je gewon stil en consequent bent met je hulpen dit niet meer pijnlijk of paardonvriendelijk is dan een neusriem. het is volgens mij net wat werkt vor jou paard. Het bit is zo scherp als hand van de ruiter he... mjah moet wel zeggen dat ik het met koetsje achter serieus eng vind en als er iets fout gaat en een bit geeft zowel mij als omstanders wat meer gevoel van controle en als er iets gebeurd denk ik dat verzekeringen en betrokkenen sympathieker zijn als je een bit in hebt dan niet ;).

wbt het aardappelland is idd erg zwaar we hebben maar heel kort dar in gewest 1 rondje om te zien of ze stuurbar was en braaf met een kar erachter toch mega spanend. dan al snel op het gras en daarna dus rondje boerenweg/weg/gras/maisveld en dat ging super idd gemakkelijker ook ze had dan geen moeite als mich erbij zit. Express zeer kort gedaan alles ze zag er niet uit alsof het te zwaar geweest was :P. ben ook zeker dat we volgende keer het aardappelland niet meer meepakken :D mjah voor erste keer vond ik het wel pretting gevoel. mr thnx voor de waarschuwing altijd fijn om verbeteringen te horen.

O ja tinkerbillen in het billentopic hahaha :D ik vond het eigenlijk al jammer da tik geen billen foto van blue had genomen hihi maar dat zal voor volgende keer zijn.

dankjewel... :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:23

BEWIJS }> Hoe groot Aiden is :=
Afbeelding

Vjell is 1.51... Als je goed kijkt zie dat Aiden iets meer naar voren loopt en dat hij groter is :wow:...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:26

Biancacoo schreef:
Goedemorgen,
Naaltje ik vind je foto's van jou en diddle samen het allermooiste !!!! echt gaaf !! ik sta altijd mega beroerd op foto's. :o
VHU ik vind 14 voor een menpony helemaal niet oud, wat is er nu fijner dan zo veel afwisselend werk, veel buiten voor de wagen in het bos of over landerijen, dat is toch superrelaxed ook voor die paardjes maar ben echt verliefd op snuit. <3 <3

Tallechie, hier wel een kindje...ook drama in het begin met slapen s'nachts..
Enigste ervaring die ik heb is dat wij op aanraden van een wijkverpleegkundige toen heeeeel streng, alles, iedere dag, volgens een strak op de minuut gepland schema (super-regelmaat) gaan doen met hem, en ook gaan inbakeren, dat gaf hem erg veel rust !! vanaf die dag is het een grote blije kerel geworden die s'nachts gewoon altijd goed doorslaapt.
ons zoontje sliep altijd thuis, in zijn eigen bedje, nooit ergens anders, at altijd thuis, beperkt je wel tijdelijk in je vrijheid misschien, maar voor ons was dat het absoluut dubbel en dwars waard, hij kwam volledig op nr 1.
uitgaan was er niet bij, leuke andere dingen als verjaardagen ook niet, dan bleef ik altijd thuis met zoonlief.
ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar is wel een hele stap.
succes met Daan !!

Naaltje....wat een lekkere taart heb je daar....hmmmmm stuur hier maar heen.

bitloos reed ik onder het zadel met mijn arabier, veel met sidepull, en daarna gaf ik ook veel demonstratie's, zadel op,..en dan midden in de proef hoofdstel helemaal af, enkel een teugel om de hals, was altijd superleuk om te doen.
denk dat het veel aan het karakter paard ligt of het vertrouwd is of niet en ook aan de combinatie ruiter/paard.
ik vind de nieuwe versie's van bitloze neusriemen niet echt prettig, trekt/glijd vaak scheef.
een side pull ligt altijd recht, en de marylot bloem vind ik fijn omdat die idd meteen loslaat als je zelf loslaat en op meerdere manieren te gebruiken is.
bitloos voor de wagen...zou ik met mijn huidige paardjes niet aandurven omdat je hulpen toch minder scherp/vertraagd bij ze binnenkomen...het vertrouwen is bij mij in mijn paardje schiet daarin volledig tekort....

oke :)
uhm...
stel je het da zo dat je bitloos mennen wel zou doen indien je dat vertrouwen had in je paardje?
of uberhaubt niet zeg maar :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:27

Tass schreef:
Wat een leuke foto`s allemaal <3.

Ik heb straks menles :):).

leukkk

ej :D
gooi t balletje van bitloos mennen eens op aan je lesgeefmensje :D
kijken hoe die erover denkt enzo :))

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:28

Zal het een vragen :j.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:35

altijd fijn de mening en ideeen ergens over te horen van een expert toch?

ben benieuwd :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:42

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:49

VanHuisUit schreef:
@Bicci, mijn instructeur vindt bitloos levensgevaarlijk en onverantwoord :7
Heb even topicje gemaakt van mijn mooie meisje onder het zadel en ik vertrek nu naar stal :D
[RIJ-ITP] Tuigpaardje Bente onder het zadel

heeft hij ook nog onderbouwing voor die uitspraak?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:07

ehm bitloos voor de wagen, zou ik durven als ik nog 18 jaar was en helemaal geen angsten..
inmiddels ben ik niet meer levensmoe, al een keer flink aan de kletter gegaan met een enkelspan die normaliter gevoelig op het bit was en superfijn te mennen...moet er niet aan denken dat ik er geen bit ik had gehad...stuurloos...
nee. ik zou het niet aandurven, en vind het onder het zadel wel te doen, binnen een omheining...maar voor de wagen zou ik het nooooooit doen.
vhu ik ga je topic bekijken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:13

Biancacoo schreef:
ehm bitloos voor de wagen, zou ik durven als ik nog 18 jaar was en helemaal geen angsten..
inmiddels ben ik niet meer levensmoe, al een keer flink aan de kletter gegaan met een enkelspan die normaliter gevoelig op het bit was en superfijn te mennen...moet er niet aan denken dat ik er geen bit ik had gehad...stuurloos...
nee. ik zou het niet aandurven, en vind het onder het zadel wel te doen, binnen een omheining...maar voor de wagen zou ik het nooooooit doen.
vhu ik ga je topic bekijken.

dankjewel :)

als je de onderbouwing van je lesgeefmensje nog kan ontfrutselen, heel graag :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:26

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:53

haha, VHU vindt Amerigo al een oudere pony. Nou, laat hem dat maar niet horen hoor. :D

Vanmorgen weer les gehad met Amerigo. Kon wel merken dat hij een week vrij is geweest en dat het vandaag er koud was en half stormde. Hij ging fijn hoor, maar hij kan beter. ;) Daarna heeft mijn instructrice op Thabor gereden (ik kan er voorlopig door stuitje nog niet op, manlief is alleen in de weekenden thuis en om hem dan alleen maar te longeren is ook zo wat, dus zij gaat hem nu op de maandag en dinsdag (na mijn privelessen) voor ons rijden). Wat me vooral opviel is hoe mooi hij kan lopen <3 en hoe leuk hij het vindt. In het begin was hij wel gespannen, maar ja, ook voor hem gold natuurlijk diezelfde kou en storm. Maar voor een 4-jarige heel braaf.

Vanavond weer naar les om een uurtje te stappen met Rembrand.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:57

Trouwens, volgens mijn instructrice is dit gewoon Thabor zijn wintervacht, die lichtere versie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:57

Speciaal voro VHU:
Afbeelding
Keek echt wel eens naar mijn pony hoor :+
Ik kan met veel omgevingsgeluid alleen andere mensen soms wat moeilijk verstaan, dus dan moet ik mijn hoofd draaien om het beter te kunnen horen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:30

t blijft een hele leuke pony die Bickel.. :D

Thabor lekker door instructrice gereden.. ook fijn!

14 jaar vind ik ook echt nog niet oud... Die van mij is 8 en heeft dus nog even te gaan..

Mocht iemand het tegen komen.. ik ben opzoek naar een echte myler liverpool maat 11,5.

Verder vandaag weer een super mooie dag dus geniet van het mooie weer!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:38

Ik heb nog een echte myler 11,5 liggen, maar weet niet zeker of ik die wel kwijt wil (omdat ze zo slecht te vinden zijn, ligt nu wel werkeloos te zijn).

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:44

mmmmm das ook mijn probleem.. ik vind 160 euro voor een nieuwe wel erg veel geld.. zeker omdat je maar af moet wachten hoe ze erop lopen.. Dus hoop toch eens een tweedehandse te vinden.. Mocht je hem toch kwijt willen hoor ik het graag!! Ik heb nu de neppe variant maar die heeft een tongboog waar eef soms toch net even te heftig op reageerd. Op haar gewone trens myler loopt ze prima, maar dat wil ik voor de wagen niet.. Vandaar dat ik dus het echte myler mondstuk wil.
Laatst bijgewerkt door eefielover op 24-10-11 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:45

Hallo allemaal

Tine heeft lekker gemend en top dat je instructrice Thabor wil rijden!
We worden hier gebombardeerd met fjorden en haflinger foto's ;)
Bicci is nog steeds bezig met een diepgaand onderzoek naar bitloos mennen
Cyclo is weer eens voorbij gekomen en heeft Blue nu voor de wagen staan, top hoor!
Tass straks menles.
Biancacoo is geen 18 meer en VHU heeft 'het oudere paard' ontdekt ;)

Ik heb al vanalles gedaan vandaag, lekker bezig. Vanochtend gewandeld met de honden want ik hoefde niet naar de ergotherapie. Daarna naar het ziekenhuis voor fysio en een gesprek met de maatschappelijk werkster. Op de terugweg even langs de Welkoop voor kippenvoer en nu thuis. Zo eerst maar even slapen en dan naar stal. Morgen komt de dierenarts om te kijken naar Gwin ivm de onregelmatigheid die ze heeft. Denk dat ik vandaag even rustig longeer om te kijken hoe dat gaat.