[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:17

tallechie: wat een mooi mannetje :j sterkte met opa Daan.
VHU: bedankt voor je tips en mail over de voederbieten, heb ze maar meteen besteld(ook stiekum 2 zakjes winterpenen bij gedaan) :j
ik ga mijn tuinbouwopleiding zo weer eens opfrissen ;)
zal ze morgen vertellen dat ik een heeeeleee grote moestuin nodig heb :D
vandaag de ponys en jaarling gefilmd...ha ha werd zeeziek van het kijken van mijn filmwerk,opjagen ~~}> en filmen *-:) gaat dus echt niet samen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:32

Tallechie: wat een mooi manneke! Een echte knul om te zien :) . Veel sterkte met Opa Daan :(:) .

VHU: heeft een konijn dat de vrijheid toch eigenlijk ook wel heeeeeerlijk vindt :D .

Tine: als jij ziet dat Thabor er tevreden uit ziet met zijn nieuwe vrienden, dan zullen de oude eigenaren dat ook vast wel zien ;) .

Ik ben vanmiddag Ster weer lekker gaan vertroetelen. Ze heeft nu 4 keer voor de tweewieler gestaan, en zo gauw mijn eigen wagen opgehaald is, gaat Stan haar daarvoor zetten :j . Ik heb echter nog wat vervoersproblemen, dus het laat nog op zich wachten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:34

Die Happytime helemaal into the groente :Y)
Citaat:
@ VHU ik heb nooit het idee dat die van mij moeite hebben met de 4-wieler. Die van jou weegt toch ook niet zo veel.

Kan zijn dat die van mij minder makkelijk rolt? Vind hem met 'aantrekken' , ook als ik zelf de wagen trek zeg maar, best zwaar/log. Hij weegt trouwens 165 kg. Het kan ook gewoon Snuit zijn ding zijn hoor, dat hij voor de wagen wat driftiger is, in het aanzetten dan voor de tweewieler. Alwyn heeft steeds minder moeite met de wagen en is heel normaal met aanzetten. Als ze met z'n tweeen lopen heeft Snuit het ook af en toe, dat hij zich zo heftig in het tuig gooit, want dat is het eigenlijk. Dat je met zo'n ruk vooruit gaat, in plaats van gewoon rustig voorwaarts.

Hij doet het al veel minder dan in het begin hoor. Hij doet heeft het de afgelopen paar keer dat ik heb gemend mischien 2x gedaan? En dat was toen voor de wagen, niet de tweewieler. Hij doet het ook meer als hij gestresst is, dus bijv de 1e 2x mennen op vreemd terrein bij Peter. Nu is hij gewend, doet hij het dus ook niet meer / vrijwel niet meer.

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:38

Oh, wat een beauty, tallechie! <3
Heel veel sterkte met je opa. :(:)

Happytime: volgende keer je camera op een stoeltje zetten ;) Dat doe ik altijd als ik mn werk wil filmen.

Zaterdag hebben mn vriendin en ik wedstrijd met de shetlanders. Nu gaat het hier al niet zo geweldig, maar wilde toch in elk geval daar naartoe gaan en dan kijken of ik Sun ook van de trailer haal (nja, ik knup hem sowieso aan een boompje bij het gras, dus van de trailer komt ie wel) maar keek net de mail met de starttijden, moeten we dus om dezelfde tijd rijden. Das mooi k*t, want dan hebben we allebei geen voorlezer :+
Nog mensen die as zaterdag naar de shetland-indoor komen en om iets over half elf een menproef en/of een langelijnen-proef willen voorlezen? er vanuit gaande dat ik meedoe, want anders kan ik de proef voor mn vriendin zelf voorlezen natuurlijk

groetjes, lacuna

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:49

WOW!!!!!!!

26 bladzij erbij...
oeps toch...

ik ben duidelijk teveel met brooke bezig..haha
dit is serieus niet bij te houden.

maarrr....ik ben wel enorm opgeschoten voor brooke, voor de benefiet dagen en voor de trail..
dus, oke, wel goed doel geweest.

hoe gaat het hier allemaal?
want met schaamrood op de wangen beken ik gelijk, dat ik niet heb bijgelezen deze keer.. :o :o :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:53

@ tallechie wat een mooi ventje en sterkte met je opa
@ vhu het is indd wel veel werk

maar het tuig en kar hoeven niet gelukkig
heb de hele middag de tijd want ben om 2 uur in coevorden en we gaan pas om half 7 weg en ben de hele middag alleen want H.S is op de fabriek dus kan op me gemakje de stallen doen en ondertussen uzma even in de trainingsmolen zetten ~~}> (dan is ie misschien wat minder druk) en dan paarden naar binnen en voeren, poetsen en vlechten en dan misschien nog wat aan het eten doen zonder dat ik het brandalarm af laat gaan (zoals ik gister deed) en dan s'avonds laat weer thuis en donderdag vroeg weer aan het werk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:55

Ben net door mijn vader gebeld. Geestelijk is mijn opa nog wel redelijk bij. Hij begon tegen mijn vader te vertellen hoeveel kleinkinderen en achterkleinkinderen hij nu had. Hij zei ook dat ik Daan vernoemd had, zo helder was hij dus ook. Ook gaf hij aan dat hij hier niet heen kon komen vrijdag maar dat wij wel bij hem moesten komen. Dus hopelijk komt het goed. De tia is meer op zijn lichaam geslagen. hij i s momenteel verlamd aan 1 been en 1 arm.

Lekker ventje he :-)

Tine is goed hoor. Kijk maar wanneer het uitkomt. Voorlopig loopt hij niet weg ;-) En anders zie je hem wel een keer op wedstrijd. Ik wilde de 24e komen kijken, maar wil de 25e ook naar een marathon dus ligt er even aan hoe ik herstel

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:57

tallechie schreef:
Ben net door mijn vader gebeld. Geestelijk is mijn opa nog wel redelijk bij. Hij begon tegen mijn vader te vertellen hoeveel kleinkinderen en achterkleinkinderen hij nu had. Hij zei ook dat ik Daan vernoemd had, zo helder was hij dus ook. Ook gaf hij aan dat hij hier niet heen kon komen vrijdag maar dat wij wel bij hem moesten komen. Dus hopelijk komt het goed. De tia is meer op zijn lichaam geslagen. hij i s momenteel verlamd aan 1 been en 1 arm.

Lekker ventje he :-)

Tine is goed hoor. Kijk maar wanneer het uitkomt. Voorlopig loopt hij niet weg ;-) En anders zie je hem wel een keer op wedstrijd. Ik wilde de 24e komen kijken, maar wil de 25e ook naar een marathon dus ligt er even aan hoe ik herstel

owje,...
ik heb iets heel belangrijks gemist...

bij deze talechie...

ongelooflijk proficiat!!!!

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:58

wat een prachtig kindje zeg...
(ben gelijk gaan trg kijken natuurlijk)

en ook sterkte met je opa...dat is wel heel erg veel minder zeg...
:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:59

Nou Tallechie, dat is wel fijn dat hij zich Daan herinnert, goed zeg! Wat lief dat hij Daan wil zien, dat klinkt goed, hij laat het koppie er dan nog niet bij hangen.

Ik moet nu naar die ouderbespreking, en een zin dat ik heb -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:00

arme VHU,..haha...joh...zie het maar als investering voor je kind :)

(helpt niet deze opmerking, maar klinkt zo goed en wijs)

:+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:25

Avond allemaal.
Heb er een rot dag opzitten. Er zijn op mijn werk loze beloftes gemaakt. Nu puntje bij paaltje komt komen ze hun belofte niet na, en heb ik 2u extra reistijd per dag. Hoeveel dagen in de week ik er last van ga hebben is nog niet zeker, maar zal ergens tussen de 2 en 5 liggen. Baal er enorm van.

Tallechie: knappe man, veel sterkte met je opa.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:43

@lacuun; sorry meis ik moet werken.. :(:)
al zou ik graag een wielensjouwdagje spijbelen :')

tine hooi besteld, en thabors oude eigenaars komen langs

zware karren, ik zeg niks, ding van mij is loeizwaar :+

net boodschappen gedaan en gegeten, broer was ook mee :') ach, beetje buurten enzo :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:47

lekker bijgekletst naald?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:49

ja al gaat het dan voornamelijk over auto's hier :P
kan intussen al aardig meekletsen, maar vriendjelief is dan een handiger gesprekspartner :+

Collega's ook nog eens, dus die zien dezelfde rare dingen gebeuren op een dag _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:58

zo te horen kan je je hoofd wel boven water houden, hihi

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:11

Tallechie wat een scheetje zeg! <3
Maar wat naar van je opa... Heel veel sterkte in ieder geval! Klinkt wel goed dat hij mentaal wel nog helder is. Ik had nog nooit van een tia gehoord, maar via het internet heb ik er wel een idee van.
Mijn nicht haar overgrootmoeder is gestorven toen ze aan het bevallen was. Gelukkig is het niet zo bij je opa. Bij haar tweede kindje zat ze met dezelfde twijfel als jou of er wel een kennismaking zou zijn, onze oma was er toen weer verschrikkelijk slecht aan toe(zoals ik hier 4 jaar geleden al eens gezegd heb hier, ze heeft kanker over heel haar lichaam, een tumor van 9 cm zit tegen haar blaas en ze krijgen hem niet weg), de dokters gaven het nog maar een paar dagen. Dat is nu alweer bijna een jaar geleden en ze leeft nog steeds. Je weet dus nooit hoe het draait.
Probeer toch zo veel mogelijk van Daan te genieten, ik weet zeker dat je opa dat ook wilt. Ik duim voor je! +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:21

en het gaat weer snel hier... 8-)

wow wat een prachtige baby tallechie! <3
en heel veel sterkte met opa...

vhu, sterkte met je ouderavond!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:23

Prachtige baby Tallecie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:00

Boer met hooi kwam half uur eerder dan gepland, dus mijn man was nog niet thuis. Moest ik dus 50 balen verslepen. Ben zwaar allergisch, dus heb het nu nog steeds benauwd. BAH.

Eigenaren, neeee.... oud-eigenaren!!... vonden Thabor er heel goed bijstaan. Pfiew. Waar een mens zich al druk over kan maken hihi.. Paspoort en stamboom liggen nu netjes bij ons thuis.

Morgen gaan we de mannen maar eens bij elkaar zetten, het gaat zo goed. En Thabor vindt zichzelf wat zielig, helemaal alleen, zo lijkt het althans.

Morgenochtend wil ik eerst even met Rembrand ohz rijden, dan komt de buurvrouw (die dus net weet dat ze kanker heeft) op visite. Daarna gaan ze bij elkaar. Wil er wel poosje bijblijven om te zien of het echt goed gaat. Dan komt om half 2 de hoefsmid. Die moest bij Amerigo nog ijzers onderleggen (die had hij vorige keer niet in juiste maat bij zich), Rembrand heeft een los (verbogen) voorijzer en Thabor moet bekapt. Daarna (of tijdens) ga ik met zoon een een vriendinnetje naar het theater. Daarna moet ik dan nog ergens Amerigo en Thabor laten werken. OEF.

B485: waardeloos voor je!! Die beloftes heb je vast neit zwart op wit?
Tallechie: fijn dat hij zich Daan herinnert. Dan inderdaad maar bij hem op bezoek gaan.

Nou, ik ga naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:22

Jeetje Tine wat heb jij morgen een drukke dag, sterkte :+

Ouderavond was sessie met aantal ouders die klachten hebben over de directie van de school (die we verdenken van het willen lozen van een in onze ogen uitstekende leerkracht), was goede bijeenkomst, donderdag hebben we gesprek met directie B-) 't Is wel erg vermoeiend allemaal deze hele procedure maar als ik vind dat iemand onrecht wordt aangedaan word ik altijd nogal strijdbaar _-:(

@B485 dat klinkt niet goed :n wat doe je trouwens voor werk?

Naaltjes kar is loodzwaar, maar jij heb Diddle, de super-trek-fjord 8-)

Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe verschillende paarden/pony's kunnen reageren op de druk van een zware wagen. Alwyn zie je langzamerhand gewoon 'uitdoven', blijft rustig doortrekken en als hij het te zwaar vindt valt hij gewoon stil, hij probeert het dan wel weer hoor, als je hem aanspoort, maar heel rustig an :7 Rizanta wil ongelovelijk graag voor je werken en heeft maar heel even aansporing nodig om de kar door ik weet niet hoe diepe sporen heen te trekken, maar als je haar niet zou aansporen zou ze op een gegeven moment ook in staat zijn gewoon met benen in de modder stil te staan met verward hoofd van, he baas, dit lukt niet, wat nu :? . Snuit gaat strijdend ten onder die hoef je helemaal niet aan te moedigen zodra het zwaarder wordt komt er een soort turbo op te staan die zou zich echt doodvechten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:46

dids gaat tot op zekere hoogte ook gewoon door :j
afgelopen zondag nog, lekker aan het stappen, werd het pad opeens gruwelijk mul :P Dus dan zet hij zichzelf in dat tuig en gaat hij in zo'n trekdraf.
Hij heeft soms wel aanmoediging nodig, verbaal, maar trekt wel door (gelukkig := )

zit hier naast vriendje op de bank hetzelfde spelletje te doen als hij, kansloos of kansloos!! :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:57

Tallechie, wat een knap kind. Sterkte met je opa.

Onze merrie trekt ook fanatiek de wagen voort als het mul wordt, ze heeft weinig aanmoediging nodig.

B485, wat klote dat er loze beloftes zijn gedaan op je werk, valt er nog het een en ander voor je te wijzigen zodat je niet zoveel extra reistijd gaat krijgen?

Lacuna heeft zaterdag wedstrijd met haar shets maar mist mogelijk een voorlezer, helaas zit mijn zaterdag al helemaal vol.

Tine, fijn dat je het paspoort nu hebt en ook fijn voor de vorige eigenaren dat ze hebben kunnen zien hoe thabor er nu bijstaat.

Gisteravond met de merrie in de bak gemend, ze wordt langzaam aan rechter in haar lijf (buiten is ze makkelijker recht te houden dan in de bak).
Daarvoor mijn vosje nog gereden (wat een fijn dier is het onder het zadel :o ), die begint steeds meer gewend te raken/ ontspannen te lopen, zondag komt voor haar de tandarts hopelijk wordt daarna haar aanleuning nog wat beter.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:59

Mijn moeder heeft gisteravond nog even gebeld. Het lijkt alleen lichamelijk te zijn en geestelijk is hij nog goed. Mijn moeder gaat vanmiddag heen en kan hem dan zelf beoordelen.

Wel heeft mijn opa aangegeven dat we echt moeten komen vrijdag. Dus vrijdag hebben we ons eerste uitstapje.

Hier is het vannacht goed gegaan. Daan kwam om de 3,5 uur. Alleen van half 5 tot half 7 was hij wat aan het rommelen. Bleek dat hij een poepluier had... oeps.... Hij ligt nu lekker te slapen.
Mijn vriend is vandaag weer voor het eerst naar werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:01

Goedemorgen. Fijne dag allemaal.

Vwb zware karren. Pony gaat gelukkig wel door, alleen dressuurmatig is het niets. En hij raakt wat in paniek als de kar goed inkomt. Rembrand weet ik niet, want zijn kar is niet te zwaar voor hem. :D

Cobie weer fijn gereden.