[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_Jarig

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:33

Hier een paar foto's van Patrick voor de band
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:36

Ziet er goed uit _Patrick_! Hij heeft mooie hoofdtekeningen!

edit

over foto's gesproken, ik heb laatst foto's gezien van mijn eerste verzorgpony, toen ik 12 was :D na een jaar moest ik stoppen want ze had atrose en ging met pensioen, nu is het 6/7 jaar geleden dat ik voor het laatst iets heb gehoort, wist niet eens zeker meer of ze wel leefde maar ze doet het nog prima! ze lijkt wel op een oud wijf :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:07

Mooi getekend die bonte! Mis alleen je zweep.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:09

Leuk dier patrick!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:10

De hond past leuk bij de pony!

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:12

Leuk om te horen dat de pony het nog goed doet!

Dat horen we vaker ooohhh de hond past bij de paarden :+ omdat Sissy ook zwart bont is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:16

De hond was me niet eens opgevallen :+ leuk idd! bonte hond en bont peerd.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:20

Grappige is dat ik vaak zo bezig ben dat ik op foto's terug zie dat Sissy naast me loopt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:38

Nou hier dan vast 2 fotos computer is traag! Helaas echt nog bagger maar we oefenen verder..
Afbeelding

Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:38

Nou hier dan vast 2 fotos computer is traag! Helaas echt nog bagger maar we oefenen verder..
Afbeelding

Afbeelding

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:40

Leuke combi!zit dat nou lekker op zo'n sulky? lijkt me niet fijn zitten...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:40

gave plaatjes zeg!

ook van patrick!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:42

Ze zweren erbij van wel bij die HCA sulkys maar ik met mijn verotte lichaam (reuma) durf er niet bij te zweren maar dat doe ik bij geen ene sulky. :)
Ik pak deze kar eigenlijk allen voor het rijden op het land en de menles. Voor de rest pak ik de marathon wagen. Heb nu nog steeds de gene in bestelling hij is er over 2 weekjes. Deze kar word het (die van de foto is ook van mij geweest = verkocht). Krijg nu zo'n zelfde maar met andere opties erop.
Lizzy kan hier straks ook mooi voor. Gelukkig kan zei straks wel wat meer gewicht trekken dus zal ik met haar alles met de marathonwagen gaan rijden. Helaas kan het met mijn ukje niet.. 83 cm.
Afbeelding

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:45

Ik zou last van me benen krijgen denk ik als ik met sulky zou gaan rijden........ er is zoveel keuze aan wagens zie door de bomen het bos niet meer

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:48

Je benen vallen wel heel erg mee, alleen het op en afstappen is lastig en ik krijg last van mijn rug..

Er is inderdaad veel keuze aan wagen maar voor de echte mini shetlanders is er geen drol te verkrijgen... de zwarte chineze sulkys waag ik me niet meer aan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:13

ik vind de HCA sulky heerlijk!
Maar als je last van je lichaam hebt is het opstappen etc. Wel wat minder.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:32

goeiemorgen :)
@patrick; is het niet handiger om schuin ernaast te gaan lopen met slepen (aan de zijkant, terhoogte van 't begin van je strengen)? Zo deed ik dat met Diddle altijd wel namelijk :)

Mooie buckfotos :)
Zo'n sulky wil ik ook nog 'ns proberen :))

Ik heb de halve nacht wakker gelegen, denkend aan diddle :o zal blij zijn als ik er vanavond langs kan :)
en dan maar even in de bak aan de slag, meneer eventjes deze week goed duidelijk maken dat ook op deze stal regels gelden :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:54

patrick mooie foto's misschien handiger om de band iets dichter achter de zweng te maken zodat jij wat meer ruimte hebt in je leidsels als je er achter loopt? Had dat probleem eerst ook altijd :P ben er toen ook maar half naast/achter gaan lopen. Ook als hij nu zal gaan rennen zal je niet veel leidsel overhebben (dit alles bedoel ik als tip hoor :) )

Knappe buck!!! Zo'n hca lijkt me idd ook niet erg lekker maar hoor van mensen die erop rijden dat ze om zijn hihi

Zo weer naar mijn werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:03

goedemorgen!

Gisteren pony weer voor de kar gehad, viel me mee hoe het ging. Volgens mij is Rembrand boos op me. Hij heeft na de vakantie nog steeds niets gedaan (ik te moe), terwijl pony al wel 3 dagen iets heeft gedaan (heb komend weekend wedstrijd, dus moet wel). Nu laat hij zich niet meer vangen, gek beest, en doet steeds boos. Sterker nog, gisteravond mochten ze voor de nacht weer op stal, maar het heeft een hele tijd geduurd voor hij kwam. Maar omdat het zo koud zou worden, wilde ik ze niet meer buiten laten. Zou hij echt aan het werk willen?????? Nou ja, als ik hem vanavond te pakken krijg, mag hij mee naar les :D .

Heb gisteravond ook nieuwe dekens voor beide uitgezocht. Had hele mooie gevonden bij de paardendrogist, maar bleek dat dat helemaal niet in Amerigo zijn maat is (145 cm). Kon nergens iets vinden, wat aan mijn eisen voldeed (wil ook halsstuk erop kunnen doen, 300 grams), maar uiteindelijk bij de Agradi mooie deken gevonden van Harrys Horse (hadden andere zaken ook wel, maar niet in deze kleine maat). Nu maar hopen dat het goed past en dat ze snel komen. Dan kan ik A gaan scheren en mag hij zijn nieuwe, warme deken op. Ik heb voor beide ook nog een onderdeken van 200 gram besteld. Omdat ze geschoren worden en toch heel veel buiten staan, vind ik dat wel prettig. Als het dan erg koud wordt, zoals afgelopen jaar, kan ik er nog wat extra's op doen.

Had trouwens op de heenweg naar onze vakantie een stop gemaakt bij de Divoza en een mooie zweetdeken gekocht voor Amerigo (heb een hele mooi nieuwe, maar die is te groot helaas), maatje 135 en die ligt perfect. Maar volgens de maatschema's van de nieuwe winterdekens zou ik toch op 145 uitkomen, dus duimen dat het goed past.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:04

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:01

hallo iedereen :)

wat een leuke foto's van iedereen, dids ziet er erg tevreden uit op zijn nieuwe stek.

@tine, apart dat amerigo 135 past, dat hebben namelijk mijn pony's op en die zijn echt een stukkie kleiner.

mijn wedstrijd van gister ging erg fijn, maar helaas beoordeeld met een dieptepunt van 171 en 172 |(
erg raar om zonder winstpunten thuis te komen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:15

Leuke foto's allemaal :)

Tine: die van mij zou ook 145 moeten passen. Maar telkens zijn de winterdekens veel te groot terwijl mijn eczeemdeken weer erg goed ligt (145). Winterdekens bekijk ik eerst in 145, maar al gauw ziet het er al te groot uit en ga ik dus toch voor de 135.

marrianne helaas denkt de jury vaak anders, vind dat het tegenwoordig steeds meer gaat opvallen.

Gister een heel zonnig dagje tijdens de bokbierdag gehad. Het blijft spannend tijdens inspannen: hele terrein staat vol met publiek wat níets van paarden afweet. Wij reden met tweespan shetten: 'die zijn klein, die zijn nog heel jong!' 'kijk jongens, dat zijn veulens van die grote paarden' :?
Gelukkig is alles weer heelhuids teruggekomen. Alleen was de jachtclub 3 honden kwijtgeraakt, ze zijn wel alledrie weer teruggevonden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

tine ik duim voor je hoor dat 145 past

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:33

dids heeft van eczeemdeken ook 'n maat groter dan van zweetdeken :j
tegen niemand vertellen, maar ik ben al thuis :o
ga zo ff boodschapjes doen, en dan naar dids toe :o bezorgde mama _O-

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:36

Buck heeft 105/110 ondermaat. :=

Tine, ben benieuwd of je dekens passen voordeel van paardendrogist vind ik dat als je besteld en iets niet past komen ze het gratis bij je ophalen.
Agradi heb ik daar geen ervaring mee.