[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:03

Heftig VHU, hopelijk is je man snel weer op de rit. En jij toch een hersenschudding. Gaat lekker.

Inderdaad, Ava, je komt niet van ons af!!

Ontstopping was gelukkig heel snel geregeld. Nu wachten op zadelpasser en fysio, want Fabels bokt bij aanspringen in linkergalop, dus ik verwacht dat eea niet helemaal goed zit. Net al deel van het huishouden gedaan en tussendoor steeds bezig met pup trainen. Hij doet het zo goed. Lijkt alsof hij zit al kent (zal niet, maar het lijkt wel zo) en netjes aan de lijn lopen gaat ook keurig.
Vannacht was hij al helemaal stil, gisternacht was het nog heel even wat gepiep. Ik vind dat toch wel heel snel eigenlijk, de 4e nacht al stil. Nou ja, ik geniet er maar van zolang het duurt hahaha. Nog wel snachts eruit om zijn behoefte te laten doen. Helaas vanmorgen toch nog een plasje, maar goed, het kan niet allemaal perfect gaan natuurlijk

Heb alle paarden op stal, wil even mestonderzoek doen. Normaal gaan ze direct staan mesten, als ik het nodig heb, laten ze altijd op zich wachten. Zo stom....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:47

Vhu.. :(:) Beterschap met jezelf, vroeg me al af hoe het met je was.......hoop ook echt dat je man snel helemaal fit is..en geen last meer krijgt/houd van zijn hart....bah !! :(:) :(:) sterkte !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:00

:(:) vhu beterschap voor jullie allebei

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:18

VHU beterschap voor jou en jou man :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:47

Voor iedereen die wel een opkikker kan gebruiken.
Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:25

Lieve pup :j

Gisteren ben ik gevraagd om met Oz mee te doen aan een presentatie van het Groninger paard met een antieke wagen op 28 augustus in Gronjngen tijdens het peerdespul *\o/* *\o/* *\o/*
Het peerdespul is een begrip in het noorden. Altijd al een droom om daaraan mee te moegen doen.
http://www.volksvermakengroningen.nl/ev ... erdespul-2

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:49

Gaaf, yarrah, leuk vooruitzivht

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:02

Kijk er ook enorm naar uit :-). Aanstaande zaterdag mogen we ook al meedoen aan het "dag van het Groninger paard" in Leek. Het stamboek van het groninger paard bestaat nu 35 jaar.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:38

Tine wat een droppie :P
Yarrah wat leuk dat je hiervoor gevraagd wordt. *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:19

Heel veel plezier en succes zaterdag Yarrah!!!

VHU hoe gaat het nu bij jullie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:01

Heel veel plezier Yarrah, stoer!
En wat is ze leuk jullie pupsel Tine echt zo schattig <3 is ook zo heerlijk opgroeien in een groepje.

Het gaat hier redelijk. Manlief moet maandag voor zijn werk naar Rusland, ben daar ongerust over. Zijn conditie en dan ook nog zo'n aanslag in de metro van St Petersburg... brrr. Hij vliegt op Moskou en dan door eind de 'rimboe' in zeg maar. Komt dan vrijdag weer terug.... Zelf bijna weer 100% (voor zover mogelijk }:0 ) en in afwachting van invasie van gasten ivm Rotterdam Marathon.

Werd gisteren gebeld van school (had me dinsdag ziekgemeld en vond dat ik gisteren ook nog niet kon werken, groep van 27 pubers in totaal 6 uur bezighouden leek me wat te veel) of ik echt niet kon komen. Dacht het niet dus >;) begin wel steeds meer te begrijpen waarom ik destijds burn out ben gegaan. Dat overkomt me dus geen tweede keer.

Niet veel met Cathey gedaan, beetje longeren, wandelen en laten grazen langs de weg. Dat is ook al goed voor haar ivm verkeersmak maken. Zo raar grote vrachtwagens of tractoren geeft ze eigenlijk niets om maar een fietser of een hardloper vindt ze nog wel wat spannend :*

Het is prachtig weer ik hoop dat iedereen ervan gaat genieten, of lekker aan het werk is en hoe dan ook een fijne dag gewenst allemaal {:}

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:36

Ik lees mee maar zit ff in een behoorlijke energie dip. Speelt hier veel. Relatie goed, paard goed, gezondheid niet veranderd. Dus alles loopt, maar ook wat dingen waar ik nog weinig over kwijt kan en wat wel veel energie kost.

Pas op jezelf VHU.

Tine, hoe is het met de pup?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:52

Belker :(:) sterkte.... hoop dat energievretende zaken snel beter worden..
Vhu goed beter worden eerst..goed dat je aan jezelf denkt...brrr manlief naar rusland...
Gaaf om mee te doen yarrah.

Geen nieuws verder hier....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:47

Belker sterkte
VHU doe maar rustig aan!

Pup gaat heel goed, 's nachts stil maar nog niet altijd droog. Commando zit doet het al, af gaat al heel aardig en lopen aan de riem gaat ook netjes. Hij gaat overal mee naar toe (zondag crosstraining, maandag schoolplein en ook nog in de klas van zoonlief, dinsdag dierenarts, woensdag manege, donderdag manege en vandaag ook weer naar manege en morgen en overmorgen ook (allemaal verschillende).

Helaas zelf niet lekker in velletje, erg moe, al dagen erge hoofdpijn. Maar goed, we hebben zo tijd om op bed te liggen, dus dat gaan we maar braaf doen. Ramen moeten nog maar even wachten voor ze weer schoon worden.

Had ik vanmorgen eindelijk tijd om eens met Rembrand te gaan rijden (moet wel even gaan oefenen, 7 mei onderlinge western wedstrijd), maar hij had een dikke plek precies waar de singel overheen gaat, dus maar poetsbeurt gegeven, plek ingesmeerd met sintjanskruidolie en maar weer in de wei gezet.

Straks nog met beide ponys en zoonlief naar les.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:07

Klinkt niet fijn, Belker! Eens praten met een huisarts, psycholoog of vertrouwenspersoon?

Vhu, kan ik me iets bij voorstellen, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Ze komen zelden een tweede keer op zo'n plek met al die aangescherpte controles.

Tine, zindelijk zal nog wel ff duren.

Gisteren les gehad. Eerst dubbellonge, daarna weer voor de koets. Gaat echt goed, kan me niet meer voorstellen dat ik er een paar maanden geleden hard over dacht om haar een andere eigenaar te geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:21

Gem wat fijn dat het zo goed gaat!
En ik heb niet de illusie dat hij met paar dagen zindelijk is hoor hihi. Gelukkig een grote tuin en de afgelopen dagen droog weer, dus ze zijn veel buiten. Scheelt een hoop dweilwerk ;-)
Kan wel merken dat hij nu 10 weken is. Gaat niet meer overal zo onbevangen op af. Jammer, maar wel normaal natuurlijk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:36

Super Gem!
Manlief gaat niet naar St Petersburg maar via Moskou naar Niznikams in Tartastan.

Vandaag weer even op Cathey gezeten. Ze was braaf. Alleen wat stapwerk gedaan. Helaas schoot ze toch weer even in een soort 'staak', ze verkrampt dan, wil haar toch laten onderzoeken of er niet iets mis zit (rug/hals?). Ze lijkt ook wat minder vrolijk en vrij in haar gangen. Ziet er fantastisch uit hoor maar ik weet het niet met hoe ze op die momenten doet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:47

Hier energie verlies door mogelijke positieve ontwikkelingen. :+
Grappig, mijn man vliegt zondag naar Edinborough om van daaruit via Frankfurt naar New Sealand te vliegen {:}

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:28

Hallo :wave:

Ik wou vragen of ik hier een beetje mee mag kletsen?

ik zal mij vast voorstellen.
Ik ben Renske 28 jaartjes jong en woon in Noord Limburg.
Voorheen een sportpaard gehad, deze in december 2014 verkocht.
Vorig jaar begon het virus weer te kriebelen en ben ik op paardenjacht gegaan.
Zodoende kwamen Olivia en Puzzle op mijn pad.
Olivia is een haflinger merrie van 1
28-02-2016
Puzzle is een welsh mountain pony van 17-06-2015
Ik heb ze beide aan huis lopen.
ze zijn nog te jong om al voor de wagen te lopen.
Maar we hebben natuurlijk al voorpret!
zo ben ik de menlessen op gaan pakken, 9 jaar geleden mijn koetsiersbewijs enkelspan behaald maar behalve verlengen er nooit wat mee gedaan. :+
Dus 2 weken terug ergens een proefles gehad, en nu is de planning om 1 keer in de 2 weken te gaan lessen, zo kan ik mooi ervaring opdoen.
Puzzle wil ik rond januari/februari weg brengen om beleerd te worden.
En dan hoop ik daarna thuis lekker aan de gang te kunnen.
Nog even een foto van mijn 2 monsters.
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:38

Welkom Renske! Bij wie ben je terecht gekomen voor de menlessen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:02

Bij roy thijssen, is een klein halfuurtje rijden vanuit thuis, dus prima te doen.
Bedoeling is ook daar beide pony's te laten beleren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:05

_Lorette_ schreef:
De allerliefste meest geweldige eigenaresse van Charlotje is vanochtend plotseling overleden. Ik had gisteren nog met haar geappt. Afhankelijk van de wensen van haar man gaan wij Charlotje ophalen of blijft ze daar nog staan. Hij zal eerst andere zaken aan zijn hoofd hebben.

Ik houd er rekening mee dat ik dus alweer een stal bezet heb.

Het is echt verschrikkelijk. Ik vin het zo erg voor het gezin. En dan denken ze meteen aan mij en paard... Laat lekker zitten joh. Denk eerst aan jezelf. Wat verschrikkelijk oneerlijk kan het leven zijn.

|(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:16

Jezus, wat is dit nou ........... heb 5 dagen geleden nog met haar geapp't !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:18

Nee he, dit is toch niet waar ik bang voor ben. Ik snap er niets meer van. Hoe oneerlijk kan het leven zijn

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:18

Jemig, ik ben er stil van. Had zoveel positieve hoop na het bericht van Gem.