[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:31

Dat is het altijd he! Met de instructrice erbij gaat het altijd beter. Is ook wel goed, anders kon je de instructie wel weglaten, hihi.. Jammer genoeg niet voldoende centjes voor elke week les, om de twee weken dan maar!
Ja, ik moet Tea nu ook vanaf het begin inhouden, niet harder dan mijn tempo. En dat is best lastig. Uitstappen doe ik aan de lange teugel, maar dan is het ook weer te hard..

Moos gaat wel lekker vooruit dus! Fijn!!

Tine, gefeliciteerd, een goede dag achter de rug.
Vraagje, wat zou je liever hebben een goed gevoel met minder punten dan verwacht of er geen goed gevoel bij hebben en wel scoren?? Even nieuwsgierig hoor!!
Hier is het de hele dag al droog en het regent nog niet, al zou het hier ook regenen..

Mocht mijn vliegendeken niet genoeg helpen zal ik aan een zebra denken!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:49

Jeskim, zoals denk ik ook al uit mijn reactie blijkt heb ik het liever zoals het vandaag ging. Ik ben nu met een goed gevoel naar huis gegaan, want het was goed. Volgens iemand die aan de kant zat te kijken (en ook jury is) zag het er goed uit.

Grootste nadeel van veel punten en slecht gereden proeven en weinig punten met goed gereden proeven is voor mij, dat ik vreselijk onzeker word. Ik ga dan heel erg twijfelen of ik het dan allemaal verkeerd voel enzo. Daarom was ik blij om te horen dat andere mensen het wel goed genoeg vonden voor een wp (Amerigo is nu eenmaal geen showbinkie, dus het zal nooit een spetterende proef worden, dat verwacht ik dus ook niet). Ik hoorde ook dat deze jury niet van kleine ponys houdt, kijk dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan denk ik dan ;-)

Hier heeft het net gestort en in de verte is het aan het rommelen.

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 22:00

Goedeavond

@tine gefeliciteerd met je eerste prijs en Patrick zijn resultaat.. vindt ie zijn medaille leuk ?

Ik zelf heb het de hele dag druk gehad.. moeders was officieel het secretariaat maar had ook zelf marathon in leek. Thuis had ik al het concoursprogramma gedaan en startlijsten in mekaar gedraaid.
Op wedstrijd heeft de vrouw van H het secretariaat gedaan en heb ik af en toe bij gesprongen.

Zelf heb ik mee gedaan met een paard van H in de 1ste proef 201 punten en gedeelt 1ste. 2de proef 200 en 1ste. In de vaardigheid 1ste parcours 1 bal en 2de. 2de parcours 2 ballen en 2de.

H had ook weer 3 winstpunten in de dressuur. Ook Jelmer heeft gereden in de 2de proef 1ste en in de vaardigheid in het 1ste parcours 1ste.

Na afloop nog lekker een BBQ gehad voor de vrijwilligers.

Al met al een geslaagd dag dus.
Morgen de uitslag op startlijsten.nl

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:27

Ook ik was vandaag op het zuidenveld. Veel bekende gezien, was erg gezellig.
Dressuur was ik niet tevreden over. Zijn stap was weer drama. Maar dat is ook mijn eigen schuld. Te weinig voor de wagen gehad. Kon niet mennen met mijn pink.
Eerste proef was er veel stress. Volte met 1 hand ( de hand van de pink) was drama.
Totaal niet tevreden. 2e proef ging beter vond ik. Volte met 1 hand lukte nu wel. Hij werd iets ontspannender.
Wat schetst mijn verbazing. Eerste proef 190 punten en 2e prijs. 2e proef 178 punten.

Vaardigheid. Ik was blij had hem lekker aan het lopen reageerde goed op mijn galop commando. 1e ronde 3 ballen ( wilde toch te netjes. 2e ronde 2 ballen maar ruim binnen de tijd. Zie er een duidelijke stijgende lijn in dus tevreden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:40

ik vind het hele goede wedstrijdresultaten hoor! :oo van allemaal!
Hoe is het weer bij jullie noorderlingen nu? Volgens mij verschilt het zo over Nederland de laatste dagen..

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag met Poezel Simba gespeeld. En nu heeft ie gekke 120 minuten ^) :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 22:51

@ aks leuke foto's :~
ik was ook zeker tevreden over hoe me paard liep..mede mogelijk gemaakt door Harry. Door het uitlenen van zijn paard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:20

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:00

Aks: het weer is nu weer droog en benauwd, 16 graden.
Wat een prachtige foto's toch weer. Ik wil ook zulke mooie foto's van al mijn dieren.

Nou, ik ga maar weer met Rembrand aan de slag en straks met beide ponys naar de manege voor les.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:54

Het was hier vrijdag en zaterdag ppffff warm. Broerig. Zondag begon bewolkt. Ze hadden regen voorspelt maar er is geen drup gevallen. We hebben weer wat gemaaid gisteren. Lijkt mooie week te worden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:52

@Janouk: prachtig <3

@Aks: wat een leukerd <3 .

Hier zou het morgen ook droog en zonnig zijn _/-\o_ , dat hopen we dan maar, want nu regent het pijpenstelen en de overstromingen van vorige week staan ons natuurlijk nog goed bij....

Wij hebben afgelopen zaterdag helaas, plotseling, afscheid moeten nemen van een menner...
Wel een heel erg passende en "mooie" rouwstoet met aanspanningen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:47

Iedereen gefeli met de punten! Ik word onzeker als ik mijn proef niet meer kan inschatten als goed of slecht en die Sinterklazen dragen daar helaas niet op een positieve manier aan bij.

Ava, ik hoorde het van lesmees over PR -O- . Ben benieuwd of het in mijn woonplaats dan ook geregend heeft. Zoon maakt zich zorgen om zijn tomatenplanten :') .

Hier nu op de Main de eerste echt mooie droge dag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:58

@Gem: hier schijnt idd ook de zon, maar heb toch net menles af moeten zeggen. Ben bang dat de wei wat te glad gaat zijn en bak was zo mooi stevig, maar nu toch weer nat, ben bang dat als je daar een kwartier met koets doorheen gaat, het ook bagger/zwaar gaat worden.
Tomatenplanten doen het hier, ondanks de regen, prima :D.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:02

janouk schreef:
Dit is toch zo mooi: de nachtrit door Amsterdam van de Hoofdstad Aanspanning
https://www.youtube.com/watch?v=DhXQIxlps2A

Ik breek even in... Wat leuk Janouk, dat je een link plaatst! Ik heb mee mogen rijden met mijn zwager, wat een bijzondere ervaring, wauw. En tot mijn grote verbazing hier op bokt: niks, noppes, stilte. En dat met zoveel (hobby-) fotografen. Wij komen op 1:57 voorbij, een antieke landauer met twee geldersen ervoor.

Vorig jaar is het wel aangekondigd hier, zou het bewust een beetje stil gehouden worden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:18

Nou denk dat het gewoon vergeten is of slechte pr? Ziet er schitterend uit!
@Avaluna en dus ook Gem sterkte....
@Jeskim stug dooroefenen :j geweldige opmerking van jou over instructrice :+

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten _/-\o_ wat leuk Lanouska dat je met een van de paarden van H mee kon doen, top gedaan ook nog! En wat een prachtig fotomodelletje heb je Aks <3

Hier vandaag weer eens sinds lange tijd gewoon alleen op pad met poown en naar een van mijn favoriete plekjes van Nederland gegaan, namelijk Meijendel, het duingebied tussen Wassenaar en Den Haag.
Genoten van de natuur, de zee, de wind en natuurlijk vooral van mijn pony.
Afbeelding
Helaas geen mooie foto's van mij en Ol of was het alleen maar haar oren in de zee want ze vond het echt heel eng die golven :+ aan de hand kreeg ik haar er wel in, uiteindelijk ook terwijl ik erop zat. Maar als ik dan een foto wilde nemen sprong ze zo weer het zand op.
Gaan we gewoon vaker doen went het wel.
Ze was verder zo braaf en lief. Heerlijke poown is het toch.
Het is op slechts 30 minuten rijden van mijn weiland (als het verkeer meezit, helaas weet je dat in de Randstad maar nooit... gelukkig zat het vandaag mee), dat is wel weer een voordeel van dichter bij mijn huis staan :)
Nog even foto van hoe ze er nu uitziet. Ik was bang dat ze te dik zou worden op de wei maar ze ziet er echt super uit.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:34

Oeps, de weersverwachting voor vrijdag: 30 graden; zaterdag 32 graden. Dat wordt zweten tijdens de Regiokampioenschappen in Groningen. Arme zoon en Amerigo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:53

Ik heb het filmpje ook zitten kijken. Erg mooie aanspanningen allemaal Janouk.
Gem, mijn stiefzoon is vandaag begonnen op een zandboot (euh schip) te werken. Hij gaat beginnen met niveau 2 matroos binnenvaart. Ik hoop dat hij het volhoud :D
VHU lekker genoten met poown. Ik zou willen dat ik ook weer zou kunnen rijden. Maar helaas geen fatsoenlijke rijpaarden hier :P
De rest druk met wedstrijden. Leuk allemaal ook bekenden hadden gewonnen in Leek toch geinig dan dat FB!
Ik heb morgen vrij (na 9 dagen werken) heerlijk!!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:05

Leuk VHU! Ollie ziet er idd prima uit. Lekker pannenkoeken eten bij Meijendel, vroeger één van onze favo dagritten vanaf Noordwijkerhout. Ik kende de man (PR) verder niet hoor, alleen van naam en we hebben een keer een wedstrijdje gereden op zijn terrein. Ava zit bij 2 menverenigingen en PR was nauw betrokken bij de "andere" vereniging.

Ips, de grootste valkuil bij die opleiding zit hem in het lang (ca 5 of 6 dagen achter elkaar) van huis zijn, de onregelmatige werktijden en niet altijd zeker zijn van het weekend vrij hebben. Ik zeg altijd: het weekend valt bij ons niet altijd in het weekend. En verder moet je het een beetje treffen met "je" schipper. Weet je op welk schip hij zit? En zit hij in het natte of in het droge zand?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:08

Geniet ervan ips. Het word mooi weer.
Ik ga sinds weken weer eens naar les vanavond. Dan is het meteen weer de laatste keer voor de vakantie.

Ben trouwens erg blij met onze nieuwe bus. Een witte Opel vivaro. Doet het prima met de koetsentrailer met koets en db erachter. Was eerst toch een beetje bang voor de trekkracht. Maar het lijkt goed. Hopelijk hebben we met deze auto meer geluk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:10

Ik weet niet welk schip hij zit. Volgens mij is het wel de bedoeling van thuis zijn in het weekend. Hij heeft niet heel veel met zijn thuis, wel met zijn vrienden :P De schipper heet Leen en het schip is 50 meter ongeveer. Dus niet zo heel groot. Ze varen ook echt in Nederland begreep ik.
Foto hier neerzetten lukt even niet. Lijkt droog zand.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:32

Ips, mijn hubby denkt wel te weten wie en welk schip, maar hij kent de man verder niet. Tja... vrienden of een klagend vriendinnetje, vrijdagavond afspreken in de kroeg... daar knappen de meeste jonge matrozen op af :j . Hopelijk zet hij door, want hij is daarna gegarandeerd zeker van een baan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:42

Wat spannend, zo als matroos. Die vriendinnen/vrouwen zijn idd kastig, wij waren vroeger blij met overwerk en weekenden hadden we extra centjes, maar tegenwoordig :n .

Romeo is aan de hand over het zeil, door de slingerpoort en door de flesjes gelopen +:)+ *\o/* , nou ben ik supertrots, voor de rest hier is dit geen prestatie, maar voor r en dan ook nog eens aan de hand, ik moet filmpjes maken voor meninstructeur anders gelooft hij het nooit :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:45

Vriendinnetje heeft hij niet. Langer als een week en hij vind ze aan zijn hoofd zeuren. Ik was al blij toen ik hoorde dat hij in principe elk weekend thuis is (de schipper is een jaar of 60 en woont in Haarlem) anders had ik m zowiezo geen kans gegeven. Veel te grote ommezwaai. Wij zijn er wel blij mee, hij zit in een lastige fase voor zichzelf (haha al een jaar of 5 :D )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:57

Ha ha, die Romeo :D .

Ips, een ander alternatief voor hem is om op een kolenduwboot in ploegendienst te gaan werken. Echt mannenwerk met een stuk of 7 mannen. Goed in een team leren werken, stoer continue-werk (enorme duwboten met 4 of 6 grote bakken = 10.000 tot 15.000 ton kolen) van Rotterdam naar Duisburg en weer terug. Rederij Veerhaven of Herkules doen dat. Meeste jongens vinden dat wel gaaf.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:06

Wel bijgelezen maar het blijft niet echt hangen momenteel. Sinds gisteren zijn we thuis, maar wel met een nacht vol kramp en dus op zijn achter de rug, overdag vandaag lekker bijgeslapen maar, nu heeft hij weer kramp.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:09

@Sonjim: :(:) :(:) , even alle rust nemen die je kan krijgen.

@vhu: wat een fijne dag met ollie voor jou <3 , heerlijk dat je zo snel aan het strand bent <3 , dat hebben wij dan weer niet, hier.