Hier ook mist, en vorst, dus kan niet sproeien, zit allemaal ijs in de slangen. Jammer..
Ga nu snel weer verder knutselen met de uitslagen.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-04-13 10:53
@Tallechie jij had gisteren toch ook Onstwedde? Balen Tine...het was hier vanochtend rond het vriespunt. Nu is het maar liefst 4 graden
Toen ik Ollie uit de stal haalde keek ze zo verbaasd naar een duif dat ik dacht ik doe haar eerst maar even aan de longe. Blijkbaar moest ze wat kwijt want ze begon direct te galopperen (doet ze anders nooit hahaha). Daarna was ze weer normaal en toen ingespannen. Zo'n drie kwartier door bos gereden, nu ook in draf over de zandpaden met dus flink wat gehobbel af en toe maar het boeit haar totaal niet had veldje gespot waar ik wat voltes op zou kunnen oefenen maar daar snapte ze gewoon nog helemaal niets van .... toen dacht ik opeens, ach ja wat wil ik ook, ze is nog zo groen. Was het bijna vergeten (wat dus aan de ene kant goed is want het voelt erg fijn maar aan de andere kant moet ik dat dus niet vergeten natuurlijk )
Was wel weer erg koud maar niet meer zo bevroren als vorige week. Dus heb goede hoop dat het echt voorjaar gaat worden
Vanmiddag is zoonlief ballenjongen bij top-hockey-wedstrijd van Heren 1 tussen HCR en Pinoke. Dus wij zitten op de tribune, is altijd erg gezellig.
Iedereen fijne zondag verder!
tine10
Geplaatst: 07-04-13 11:35
VHU; lekker ritje gemaakt. En is inderdaad verradelijk als het zo goed gaat, dan ga je snel vergeten dat ze nog zo onervaren zijn. Veel plezier bij de wedstrijd
Vanmorgen heeft zoonlief heerlijk gereden met Amerigo. Hij krijgt nu echt een sportmodelletje . Ik ga nu eerst slapen en dan de kur oefenen en ook nog even met Thabor mennen.
Onze opvanggeit is ook net gearriveerd. De dames zijn nu flink bezig met uitzoeken wie de baas is. Bemoei ik me niet mee, mogen ze lekker zelf uitzoeken. De opvanghond gaat niet door. Mensen belden gisteren dat ze al iemand anders hebben gevonden. Ook goed.
Biancacoo
Geplaatst: 07-04-13 12:02
vhu..goed bezig geweest, lekker rondje gemend. aks..schrikdiddle gehad ....maf dier.. tine..nieuwe geit, gezellig ! en zoon die met pony bezig is geweest, goedzo. tallechie geen goede wedstrijd gehad. lanouska wel goede wedstrijd gehad. gem...wat is moos toch verschrikkelijk mooi !!! ik ben heel benieuwd hoe het gaat voor de koets later.. verder ben ik het even kwijt..
en baal als een stekker..mijn oude paardje gedraagd zich vreemd..en is niet zichzelf...hij loopt al langer erg slecht, maar takelt nu wel erg hard achteruit...ik hoop niet dat ik snel een nare knoop omtrent zijn leven door moet gaan hakken...maar ik vrees het ergste... dus als ik afwezig ben.....ik zit even niet zo lekker in mijn vel..ik heb hem al 19 jaar...maar mag niet egoistisch zijn.
zonnetje schijnt hier nu...fijne dag allemaal.
Maisie
Geplaatst: 07-04-13 12:21
biancacoo sterkte. Hopelijk knapt ie snel op!!!!
VHU al lekker gereden en zoontje van tine ook.
Gem heeft een gaaf paard !!!!!
Vanmorgen ook al gereden. Had nog wel een bijna sloot ervaring met robin maar het is gelukkig goed afgelopen. Hij vond het wel erg spannend allemaal ben benieuwd hoe het van de week in de binnenbak gaat
janouk
Geplaatst: 07-04-13 13:15
Vanmorgen fijn les gehad en Janouk was erg fijn te rijden wij zijn aan het oefenen voor onze eerste dressuurwedstrijd onder het zadel sinds 2007. Zo zien jullie Janouk ook eens zonder koets erachter. http://youtu.be/Vzaf7UtmZ24
Hier al een lekker karritje door het bos gemaakt, en zelf opgetuigd! Vriendlief wel mee om in te kunnen grijpen, 1x deed boy 5 stappen, weer terug gezet, hij had een prethoofd en vond het helemaal leuk! Braaf stond hij daarna te wachten... Met 2 of 3x oefenen staat hij braaf straks dat weet ik zeker...
Bosrit ging goed!
Biancacoo, jeetje das nooit leuk, hopelijk komt paardje er weer bovenop...
Al allemaal lekker bezig geweest dus, janóuk ziek er fijn uit onder t zadel!
janouk
Geplaatst: 07-04-13 13:49
@biancacoo je was er al bang voor. Beterschap, misschien brengt het mooiere weer verbetering. Die kou is niet best voor de oudjes.
Biancacoo
Geplaatst: 07-04-13 14:55
Hij loopt nu in de zon...lijkt hij echt van te genieten. Dierenarts zal van de week weer voor hem komen. Straks topic van janouk op pc bekijken.
hier dus ook op pad gewest hele dag, eerst naar de radio, intervieuw voor benefiet en trail. en toen lekker op stal alles bij mekaar gescharreld en rondje liesbos wezen karren met manlief en knolliewoillie.. genoten!!
VanHuisUit
Geplaatst: 07-04-13 18:09
Heerlijk Bicci weer rondje mennen eindelijk! Hier gezellige middag gehad bij de hockey, de heren wonnen ook nog met 3-1, altijd leuk. Zoonlief moest flink vaak ballen halen dus die stond er niet voor niets. 't Was heerlijk op de tribune in het zonnetje!
Sterkte met je Arabiertje Biancocoo, fijn dat hij even lekker in de zon kon ..... wat een zorgen
tine10
Geplaatst: 07-04-13 18:49
Bianca: wat een zorgen. Het zit je ook niet mee de laatste tijd. Even een heel dikke
Lees/zie allerlei mensen die lekker bezig zijn geweest met paard of pony. Het is er ook heerlijk weer voor.
Ik heb vanmiddag de kur laten filmen, dus morgen echt met de muziek aan de slag. Rembrand was wel erg druk, dus hoop dat het wel een beetje passend wordt. Daarna Thabor voor het eerst in de nieuwe bak gemend. Hij deed het super.
Nu weer flink aan het sproeien, want de bak is erg zwaar/mul.
avaluna
Geplaatst: 07-04-13 18:59
@tine: gefeliciteerd met alledrie je toppers! Heb je een grondwaterpomp voir het sprieien?
@lanouska: gefeliciteerd .
@gem: yeah rijfoto's van moos, wat is hij mooi en braaf, kan me voorstellen dat je er ook zelf op wil.
@biancao: wat een zorgen , heel veel sterkte.
@baudyh: wat een leukerd, gefeliciteerd!
@maisie: wat een heerlijke foto's!
Hier ook genoten van het mooie weer, romeo gemend en liesje is met dochter naar de springles geweest, helaas zelf nog steeds niet fit genoeg om ohz te rijden, maar dat komt wel weer.
tine10
Geplaatst: 07-04-13 19:10
Ja, grondwaterpomp, anders is het niet leuk meer. Krijg je heel hoge waterrekening van. Heb nu 2 sproeiers naast elkaar in de bak staan, in 4 rondes heb ik dan hele bak goed gehad.
happytime
Geplaatst: 07-04-13 19:15
Bianca-ik hoop dat het alleen maar een terugval is door de verharing en dat hij snel weer opbloeid als het weer weiland-weer is Vanmorgen naar de manege om te mennen,op de heenweg familie janouk gezwaaid die voorbij kwamen en daarna stofhappen in de buitenbak,die heeft echt water nodig.....is het eindelijk eens droog.....is het nog niet goed
janouk
Geplaatst: 07-04-13 19:23
en jij was stout zei paul. zonder cap! foei dat mag niet.
avaluna
Geplaatst: 07-04-13 20:13
Wat leuk om een stukje les met janouk ohz mee tecpikken
happytime
Geplaatst: 07-04-13 22:22
janouk: ik was niet zonder cap.....die hing aan mijn wagen hier net nog ff druk bezig geweest met kunstmest op de wei te strooien....zomerwei gedaan,winterwei een beetje....had te weinig gekocht.....morgen maar snel zak erbij halen
Hier een zwaai! Heerlijk weer vandaag. Dids niet gezien, vandaag was dag voor vriendje. Zelfs op terras gezeten!
Nu gauw slapen, morgen bij lezen
Gem
Geplaatst: 07-04-13 23:07
Jeejjj, lesmees heeft Heukelom gewonnen in 2sp/pa klasse 3! Het jonge paard mag in zijn eerste officiële wedstrijd meteen aan de winst ruiken ! Ezelvrouwtje, had jij toevallig nog foto's gemaakt tijdens Heukelom?
tine10
Geplaatst: 08-04-13 07:31
Goedemorgen
Gem: knap van je instructeur Aks: "verwaarloost" pony voor vriendje Janouk: wat heb je toch een heerlijke pown. Bianca: hoe gaat het nu?
Hier is de zomerwei een maandje geleden al geinjecteerd. De winterwei wordt gedaan als ze in de zomerwei staan. Zometeen lekker mennen met Amerigo en dan ohz een buitenritje met Rembrand.
Tine gaat lekker buitenritje maken! Veel plezier! En nog gefeliciteerd met je wedstrijdresultaten! Ook Lanouska nog gefeliciteerd! Gem gefeliciteerd voor je lesmees!
Janouk leuk filmpje! Biancacoo heel veel sterkte! Aks zomaar zonder pardon Dids aan de kant gezet voor een vriendje.... PSM lekker rondje met de kar geweest. HT en Avaluna gaan aan de kunstmest vandaag.
Ik ga morgen met Gwin naar de kliniek. Eigenlijk zou ik nu al mogen opbouwen, maar ze loopt nog niet helemaal goed. Dus weer even naar laten kijken.
tine10
Geplaatst: 08-04-13 07:55
He Frensie, wat vervelend. Hopelijk komt het toch snel goed.
@happytime; kunstmest te weinig Tine ook bezig met bemestingsplan. Op stal bij Dids zijn de weides ook al gegierd.. Van de week gaat het regenen, dus hopelijk kan het gras dan in elk geval gaan groeien
En Dids had welverdiende vrije dag in de zon Gaat ie lekker liggen dutten in de wei, haha Hoop vandaag nog even naar stal te kunnen, eventjes longeren. Nu is de wei nog kurkdroog dus kan het