[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:07

Goedemorgen!

Zo Ollie je bent er vroeg bij vandaag! Klinkt als een lekker ritje :D

babs spannend zeg! nog paar dagen en dan mag je snuit uit proberen :D

Bianca leuk dat je Secretaris bent geworden van je vereniging :D

Bedankt voor de reacties op Sil's foto's :D Word er zo vrolijk van als ik hem zo zie lopen :D
(vind alleen dat witte stipje op zn hoofd zo mislukt hihi )

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 10:09

Ollie1 schreef:
@Poeltje vwb de weg kwijt zijn met de dagen kan ik je een handje geven. Ik denk al sinds gisterenavond dat het woensdag is. Kindlief heeft fruit mee naar school en een centje voor het goede doel echter is dat voor de woensdag bedoeld := . Ik werk nl. altijd op ma/di en ben vrij op woensdag dus als het nu anders is ben je direct ontregeld :o

Haha! :)) Dat had ik vorige week. Liep een dag voor.. Dacht al dat het vrijdag was *\o/* , maar toen was het nog maar donderdag. -O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:07

Goedemorgen!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:33

VHU nu ook het konijn kwijt, balen zeg!

Ik kan even niet bedenken van wie de pony met de allergische reactie is(Maisie? of toch ollie, ik haal jullie steeds door elkaar!), maar hoe is het daarmee? Weet je al meer?

De dagen kwijt, dat gebeurt me ook echt te vaak. Zaterdagavond dacht ik dat ik moest werken de dag erop en toen had ik gewoon nog een dagje weekend. Dat is natuurlijk wel weer heel erg lekker:D ;)

Naaltje wil graag mennen. Tja ik men altijd alleen, tis niet anders. Moet zeggen dat door gewoon te doen en het risico te nemen ik er wel meer vertrouwen dan ooit in heb. Dus dat is dan weer de keerzijde ervan.

Fijn dat je niet perse overal op hoeft te reageren, dat maakt het wel makkelijker om te posten. Zaterdagavond heb ik getraind en toen ging het echt voor geen meter:( Ik was in staat mn instructeur voor de zondag te bellen. Toch niet gedaan en een uur gaan wandelen met dr. Gisteren gewoon zelf weer gaan trainen en ze liep echt als een zonnetje! Heerlijk lekker ontspannen.. Soms he, kan ik er echt geen pijl op trekken.

Vanmiddag even gewoon longeren en kijken of ik de fjord ook even kan longeren. i.v.m mn rug heb ik die al twee weken niet gereden en ik wil kijken of ik misschien donderdag even kan gaan rijden met dr. Vanaaf maar weer verder aan de trialer. Wat zit daar toch altijd veel meer werk in dan je van te voren denkt. Maar de witte zijwanden zitten er al in, dus het begint er al mooi uit te zien:D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:37

Eefielover: Jammer dat het niet zo goed ging. Bij ons hebben ze ook hun dagen hoor.
Gelukkig liep ze gisteren een stuk fijner! Succes met je trailer. Gewoon een 1 paards of?

Collega ruikt echt enorm naar zweet. Gisteren ook al en nu heeft ze hetzelfde shirtje aan.
Dus hele vestiging ruikt ernaar. %)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:46

Gatver, dat is ook smerig! Heeft ze dat zelf niet door dan? Misschien heel duidelijk voor dr neus zelf deo-en en dan vragen of ze ook wil??:P

Het is een finale ponytrailer. tis voor de shet ideaal. En achterop komt dat een systeem dat ik mn karren mee kan nemen(beide tweewielers) In nood kan ze door het voordeurtje eruit want dat is breed en hoog genoeg ervoor. Ff oefenen en dan moet het goed komen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:03

@ Poeltje: wat smerig zeg :? Tip van eefielover misschien eens proberen? :Y)
Ik weet wel dat als ik 2 dagen hetzelfde shirtje wil aandoen, dat ik toch wel fatsoenlijk onder de armen ruik, en van het moment dat er het minste geurtje aan hangt, vliegt het de was in...
Wij hebben in de klas een marokkaans meisje zitten dat ook altijd ruikt, maar ze heeft altijd minstens 3 lagen kleding over elkaar aan. Er zit dan een kerel bij ons in de klas die soms roept als hij de klas binnen komt "gatver wie stinkt hier zo naar zweet??? BAH!" Maar blijkbaar snapt ze niet dat het op haar is :o Hoe duidelijk kan je zijn? :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:16

SL: Is het echt een zweetgeur? want het kan ook zijn dat er bij haar thuis een ander geurtje hangt dan wij gewoon zijn (bijvoorbeeld door ander eten). Wij hadden vroeger in de klas ook zo een meisje. En zij kon er helemaal niets aan doen.

Zo was mijn vroegere baas een kettingroker. Als hij dan juist was gaan roken en kwam dan naast je staan (half over je bureau gebogen) om iets te vragen, moest ik me goed inhouden om niet over men nek te gaan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 13:19

Ze heeft het schijnbaar zelf niet door, want gisteren rook ze ook al (dus dan verwacht je dat je het shirtje vandaag niet nog eens aandoet).
Kan wel overdreven met deo gaan spuiten, maar denk dat de hint niet overkomt. Ze is niet zo proper op zichzelf, al zou je dat niet denken als je haar ziet.
Haar kat piest ook op haar bed, maar ze heeft geen goede wasmachine, dus ze ligt al een poosje onder een ondergepiest dekbed. #)

Snap ik dus niet, want als ik bij mezelf het minste of geringste ruik, gaat het shirtje uit, de was in en haal ik gelijk een washandje onder de okseltjes door..

Achja, nog even volhouden. :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:44

he jakkie poeltje :=
nou moet ik zeggen, ik kwam gister terug van m'n stagegebied, en ik meurde érg goed naar stront _O- die lucht hing in de klei die om mijn schoenen heen gekleid was ;)
kon er echt niks aan doen, wilde wel naar huis ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:08

he bah stinkende mensen, hadden er ook zo 1 op t werk. Meerder mensen hadden geklaagd bij t management, dus hebben die er iets van gezegd.

Zo ik heb het hele leerboek uitgelezen en alle hoorcolleges door gekeken. Erg veel aantekeningen gemaakt.
Nu moet ik helaas werken en morgen ochtend vroeg tentamen :(
Kom helaas een dag te kort om al me aantekeningen te leren haha! Maargoed, heb ik iig alles al voor de herkansing gedaan :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:29

Ik had vroeger iemand in de klas die gewoon een heel sterke lichaamsgeur had, hoeveel ze ook douchte en deo spoot. Lijkt me erg lastig, want dat merk je zelf dus niet.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 15:31

Dat is ook heel vervelend, Tine, maar als je dat van jezelf weet, neem ik aan dat je niet twee dagen hetzelfde shirtje aan doet.

Heb al gevraagd aan de P&O-er of ik er wat van moest zeggen, maar zij was net al druk opzoek naar een fles deo.
Er zit nu iemand hier, dus ze kan het nog niet aangeven. :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:49

@ b485: ja het is echt een zweetgeur, er zijn dagen dat ze het niet heeft. Of dan ruikt ze 's morgens niet, maar bij het vorderen van de dag wordt het erger. Maar je zou voor minder zweten als je 3 kledingstukken over elkaar aandoet... :o
Mijn zus heeft een vies geurtje uit haar mond, maar zelf merkt ze er niets van. Zelfs als ze net haar tanden heeft gepoetst, ruikt het verschrikkelijk hard. Soms als ik haar ergens ga ophalen met de auto, en ze stapt in de auto, komt die geur al op me af. Of als zij mij ergens komt ophalen, ruikt de hele auto ernaar. Gelukkig vindt ze het leuk dat ik het haar zeg, dan kan ze een muntje in haar mond steken (wat ze al heel vaak doet zonder dat iemand het zegt).
Lijkt me zeer vervelend om te hebben...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:50

Niet fris ruiken is echt vervelend. Heb het zelf ook wel eens hoor :o denk iedereen wel. Maar dat heb ik (hopenlijk) wel in de gaten, altijd deo bij me en een schoon shirt / iets. En twee dagen in hetzelfde shirt dat gaat natuurlijk niet. Als ik colleges/trainingen geef neem ik altijd frisse kleren mee, niets erger dan een stinkende / zwetende docent , of zo'n lokaal dat naar 'mens' ruikt. Heb dat zelf een keer gehad, jaaaaaaren geleden, sinds die tijd neem ik dus extra kleren mee, dat overkomt me dus nooit meer :=

Fijn Ollie dat Sim het zo goed doet, geeft goed gevoel he. Voor de rest lees ik o.a. nog een drukke Lanoeska, mens wat een werk een heel vierspan groomen en dat in je eentje?? Naaltje die naar stront/bagger meurt en een konik met een zeer been (had ik even gemist is het nu goed?).

Citaat:
VHU is haar aan het voorbereiden voor mijn bezoek. Ik ben hetzelfde aan het doen. Ben men tuig netjes aan het poetsen zodat het proper is als we het op Snuit zouden passen. Je moet van mij niet perse moeite doen om je tweewieler daar te krijgen. Heb nog nooit met een 4 wieler gereden, maar zal ook wel snel wennen. En een piepmonster ben ik ook wel gewoon. men vorige wagen had er zo ook eentje verstopt

Tweewieler is inmiddels verhuisd, vind het zelf ook een zeer handig wagentje, dus had hem er ook graag staan hoor. Dat jij langskomt is net die extra push die je dan nodig hebt om het even te regelen. Mijn 4-wielige wagen heb ik vandaag enorm schoongespoten, remmen in/uitgedrukt en heen en weer geduwd, en volgens mij is het wat beter, het is nu een lichte 'kreun' :x

Vandaag een heerlijk stuk gemend met Snuit, je hebt bij waar Rizanta staat allerlei leuke weggetjes, gewoon over zand, heerlijk. Merk dat de pony het ook heel fijn vindt, hij was lekker ontspannen. Merk ook dat hij graag voor de tweewieler loopt, als hij voor de wagen loopt denk ik toch ook dat ze in hun eentje best veel moeten trekken, dan is hij eerder drammerig met wegrijden dan met de tweewieler.Denk dat hij dan bang is dat hij niet genoeg ruimte van me krijgt ofzo, of dat hij dus bang is dat hij de wagen niet wegkrijgt.

Met Freddy en Alwyn heb ik stukje gewandeld, wil met Alwyn ook enkelspan rondje bos / paadjes kunnen doen maar omdat hij nog zo onervaren is ga ik eerst maar wat met hem wandelen. Ze vonden het erg gezellig, zo schattig Alwyn voorop, Freddy zwaan kleef aan, erachter aan te dribbelen (hij zat wel aan lijntje hoor).

Daarna met Rizanta lekker gereden in de bak, ik durf haar steeds meer 'los' te laten. Was bijna zover dat ze totaal geen tussensprintjes had gedaan, tot ze op het laatste moment, ik was aan het uitstappen rond de stallen/ over het terrein, ze toch weer even moest wegspringen. Nu ben ik daar gelukkig niet meer van onder de indruk maar toen ik haar net reed schrok ik me dan wezenloos, was ik bang dat ze er tussenuit zou knijpen. Nu weet ik gelukkig dat ze gewoon een paar flinke passen zet enorm kijkt maar daarna gewoon weer normaal doet. Tja...is toch altijd weer kwestie van uitzoeken met zo'n nieuw paard. @Tine, zulke dingen gaan jullie vast ook nog tegenkomen :+

Nu moet ik nog eten koken en vanavond zitten we met een paar ouders in vergadering over allerlei gedoe op school en dan morgen ook nog een ouderavond plus dat ik moet lesgeven. Dat gaat natuurlijk niet samen, zo lastig af en toe al die dubbele agenda's -O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:58

Ik heb even niet bijgelezen en ga ik ook even niet doen.
De nacht is niet zo goed verlopen dus ben kapot.
Verder heb ik vanmiddag bericht gehad dat mijn opa een tia heeft gehad en het lijkt ernstig.
Wel heb ik even een paar foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:03

Meid wat een prachtige baby hebben jullie op de wereld gezet <3 wat een schatje. En wat een lieve/leuke kleertjes.
Wat naar van je opa, had hij jullie Daan al gezien of nog niet? Hoop dat hij er wel doorkomt, zou zo naar zijn als het net nu mis zou gaan, zo in je eerste weken met je kindje. Het is natuurlijk altijd naar maar op dit moment zou extra zuur zijn.
Neem de rust en tijd voor jezelf en voel je nergens toe verplicht, alle moeders hier weten maar al te goed hoe ongelovelijk mooi maar ook ongelovelijk vermoeiend die eerste weken zijn. Sterkte :(:)

PS wij hebben van de eerste dagen van Han alleen maar foto's dat hij slaapt, slaapt en slaapt... dat waren de enige momenten dat we er een beetje aan toekwamen foto's te nemen :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:04

Nee hij heeft Daan nog niet gezien. Hij zou vrijdag komen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet door. Heb wel aangegeven aan mijn ouders als het slechter wordt dat ze moeten bellen en dat we direct komen.
We hebben Daan tenslotte naar hem vernoemd.
Als hij het wel aan kan gaan we vrijdag waarschijnlijk met Daan naar hem toe.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:15

@Tallechie, wat een ontzettend mooi kereltje hebben jullie op de wereld gezet <3 . Wat ontzettend vervelend dat je opa een tia heeft gehad en naar het zich laat aanzien ernstig is :(:) Hopelijk krijgen hij en Daan nog wat tijd samen..... doe het rustig aan want inderdaad zoals VHU al aangeeft zitten er in dit topic best een aantal ervaringsdeskundigen ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:21

Als ik het laatste bericht hoor gaat het niet goed.
Leuk hoor zwangerschapshormonen, zit er nu helemaal door heen.
Had vanmiddag nog tegen mijn vriend gezegd dat we vrijdag mijn opa met Daan op de foto moesten zetten.

We weten nu niet eens als dat wel gaat lukken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:24

een hele dikke knuffel voor jou tallechie

en ik wil je sowieso even zeggen dat je een lekkere vent hebt :+: knap slapend kereltje
:*

wij gaan boodschapjes doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:30

@ Tallechie: heel veel sterkte. Heel dubbel, ben je zelf heel blij met je kindje (lekker ventje hoor), en tegelijkertijd heel verdrietig. Leuk kaartje!! Ik wil proberen een keer langs te komen, maar het is hier momenteel gekkenhuis.

@ VHU: weer lekker bezig geweest.
En wij zullen ongetwijfeld nog een hoop gaan meemaken met Thabor.

Vanavond komen zijn oude eigenaren langs om paspoort en stamboom af te geven. Nu maar hopen dat ze het plekje hier goedgenoeg vinden voor hem. Straks komt er ook nog 50 baal hooi. Oef. Druk dus. Maar ja, heb nog maar 10 balen. Nu gebruik ik bijna niets meer, zeker niet als ze over 2 weken naar de zomerwei gaan. Maar ik heb liever wat extra. Je weet maar nooit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:42

Tallechie, wat een geweldige foto's van Daan, super.
Sterkte met je opa !

Verder iedereen, solly, ik reageer morgen weer denk ik,.... ben kapot... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:51

Oja, tussendoorberichtje, nijnt is weer gesignaleerd... hij huppelt vrolijk door de paddock en door de wei :+ als hij een hard geluid hoort rent hij keihard naar de ponyboxen (die had ik voor de zekerheid open gezet). Dus we hebben nu geen pony's in de wei, maar een konijn.

Ik zet echt een kaarsje op Tallechie dat jouw Opa Daan vrijdag kan zien. Wat zal hij trots zijn op dat mannetje, wat leuk dat jullie hem hebben vernoemd. Zwangerschapshormonen zijn een ramp -O-

@Tine, nou als ze jullie plek niet goed vinden vinden ze niets goed hoor, volgens mij hebben jullie een paardenparadijs *D

** ga aan de kook, lekker simpel, pasta & rode saus & sla :Y) **

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:06

@ Tallechie sterkte met je opa :(:)
En wat een geweldig knap mannetje heb je op de wereld gezet super hoor!!

@ VHU ik heb nooit het idee dat die van mij moeite hebben met de 4-wieler. Die van
jou weegt toch ook niet zo veel. En fijn dat je nijn nog in de buurt is. Nu de kat nog.

Tine is met hooi aan het sjouwen. Hier zijn we er ook bijna door. Dit weekend nog even
40 pakjes halen al hoop ik dat die niet op gaan en dat ze genoeg hebben aan de wei.
Het gras gaat nu iig lekker groeien.

Pfff ik ben moe. Moet zo nog naar training met Joep. Heb er wel zin in zeker omdat hij zo zijn
best doet. Maar moet echt wel op tijd naar bed. Heb morgen les en zondag weer. En dan donderdag
vergadering. Ik help ook mee een D&V te organiseren van onze vereniging.

Nog een paar weken en dan begint het drukke seizoen weer.