[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:24

Oke, je merkt dus niets van schuren ofzo, deze deken is voor de mooi net iets te groot, (hij past, maar de hals is wel ruim, zit ook niet strak, dit zal misschien wel meer gaan schuren? eventueel wil ik er dan wel iets in maken om hem iets dichter te kunnen sluiten..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:40

Mijn rhino hals is ook ruim, maar heeft lekkere gladde stof aan de binnenkant dus dat schuurt niet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:52

dit is uit mijn hoofd ook bij de s&k (bedoel je van die binnenvoeringslaag?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:00

gewoon, de onderkant van de deken :+ bovenkant is bij mij ruitjesstopf, de binnekant/onderkant blauwe voeringsstof. Glad en schuurt niet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:15

:D.. keej bedankt :D
Dan hou ik hem, had hem voor een leuke prijs over kunnen nemen en was zowat nieuw :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:56

Ik heb mijn paard en pony nu ook een (los) halsstuk op, scheelt me heel veel viezigheid en is ook lekker warm voor ze (zijn geschoren) Ze hebben beide lange manen, merk niets van schuren hoor.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:13

Ja zal het zo niet fijn vinden als zijn pracht manen in een keer weg zouden zijn , zo zonde :P

Begin ziek te worden, bah!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:19

ben hier ook flink aan het snotteren.... vriendjes schuld......
Dus aan de vitamientjes e.d. want moet woensdag naar Londen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:30

Lekker hoor :D jammer dat je begint te snotteren

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:08

L_Rivaldo schreef:
Ja zal het zo niet fijn vinden als zijn pracht manen in een keer weg zouden zijn , zo zonde :P

Begin ziek te worden, bah!

Doe het al 2 jaar zo, geen enkele schade!! Paard staat onder deken van wb, pony onder harrys horse.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:15

Oef, voor degene die mennen geen sport vind: waar komt die spierpijn dan vandaan in mijn schenen en bovenarmen?

Mijn pony's zijn maar een beetje geschoren maar andere jaren ongeschoren zijn ze ook heter in de winter. Dit is gewoon meer hun weer. In enkelspan heb ik niet dat twee pony's het tegen elkaar opnemen, net iets meer controleerbaar. Nou, deze week kom ik er sowieso niet meer aan toe, vrijdag pas weer. Als ik thuis kom uit het werk is het al donker.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:20

ik heb dat ook hoor in het 2span zijn die van mij vele malen gekker dan in het enkelspan! Niet het idee dat ze het tegen mekaar opnemen maar dat ze samen bedenken even het baasje flink te gaan uitproberen :p

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:42

Mijn hafmerrie, deed dat onder het zadel ook alleen prima te rijden maar een gezellige buitenrit met een ander was meestal eerder een touwtrek wedstrijd voor mij om die stil te houden. Wieneke blijft gelukkig wel controleerbaar, maar wel erg heet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:57

Geen dekens dit jaar en rij ook geen tweespan :o maar moet morgenochtend wel om 9.30 uur in Zwolle zijn (vanuit Rotterdam) en omdat het zo vriest moet ik toch echt wel voordat ik afreis langs de pony's om water te checken (:) dat betekent om 5.30 uur opstaan, ben ik om 6.30 uiterlijk weer terug bij huis, omkleden en dan met metro en trein op pad....brrrrr....heb het nu al koud. Leuke hobby hebben we toch denk ik dan altijd ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:18

Evelli schreef:
ben hier ook flink aan het snotteren.... vriendjes schuld......
Dus aan de vitamientjes e.d. want moet woensdag naar Londen :D

Oh wat gaaf... londen :+: Veel plezier alvast!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:20

Ik zou ook wel eens halsdeken willen, maar kan geen (goede!) vinden met veel Denier buitenstof zoals bucas, in maat 125cm onderlengte. Die van rhino gaan toch pas vanaf maat 135 oid?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:25

Mijn rhino is 130 onderlengte (4'3") en die zit echt erg mooi :)
Kan als ik eerlijk ben alleen niet zeggen dat ze verschrikkelijk stevig zijn :\ Amigo heeft ook halsdekentjes in kleine maatjes :) Eliine hier op bokt heeft er eentje.
Josie gaat binnenkort weer een topic openen om in engeland te bestellen, en dat raad ik je zeker aan :D

Keet is geschoren maar veel frisser is ze niet :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:28

Dat klinkt wel goed die Amigo halsdekens, maar welke maten zijn dat dan? Ik kan ze nergens vinden namelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:33

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:59

Owja die, maar ik hoor van iedereen dat die erg groot vallen, en dan vooral ook bij de voorbenen. Ik hoef niet persé een halsdeken hoor, heb nu twee bucas all in one en die zitten als gegoten en zijn super fijne dekens.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:39

ik heb nu heel fijne harry horse dekens waterdicht en superstevig want ze zijn nog steeds heel :D toen ik laatst er nog 1 bij mister ed zag heb ik met het oog op volgend jaar voor mijn 3jarige er ook maar een gekocht :D
op paard en koets ook nog 3 zwarte 300 grams waterdichte dekens gekocht, ik ben benieuwd!
zaterdag ga ik madam en meneer weer scheren, ik ben benieuwd of ik het dan red met mijn 300 grams of dat er nog een zweetdeken tussen moet, wat denken jullie?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:43

dekens...
dids heeft zijn 3cm dikke deken op! :)
als ik op stal kom heeft hij al zijn pluishaar uitgezet staan namelijk :))
heb er dus ook totaal geen verstand van, laat hem het lekker allemaal zelf regelen :)) :D

vandaag weer rondje buiten, stuiterbal dat t is..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:52

Vanmiddag met de pony in de binnenbak gemend en vanavond met paard naar verenigingsles onder het zadel. Hier geen stuiterballen of iets. Ik denk dat ze al hun energie al in de wei kwijt geraakt zijn, en dan met zichzelf warmhouden ofzo?? Want ik heb ze niet zien rennen. Hoeveel grams dekens ze ophebben... geen idee. Zijn geen nieuwe meer, dus weet echt niet meer hoeveel het is. Kan het ook nergens op de dekens terugvinden (voorzover er uberhaupt nog labels aanzitten) Vwb de halsstukken. Ik heb gewoon een los halsstuk voor de pony gekocht. Toen ik hem begin dit jaar kocht, kreeg ik er heel veel dekens bij. Maar er is er maar een bij met ogen om halsstuk aan vast te maken. Ik heb maatje s van de harry's horse, is wel wat aan de ruime kant, maar dat is altijd beter dan te strak.

Morgen hoop ik weer te mennen met mijn paard, hier thuis, als de bak zich tenminste goed blijft houden. (zout is op)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:55

@tine10; de mijne loopt ook hele dag en nacht buiten :)
maar die voelt zich zo happy nu dat hij dat gráág aan mij laat weten..
morgen gaan we kerstkaarten rondbrengen :) onder het zadel :)
we hebben een mooie tippel voor de boeg, dus de wekker gaat aan en we gaan optijd vertrekken :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:59

Wat leuk om dat te paard te doen!!! Alhoewel .... iedere keer erop en eraf.... daar is de mijne toch wel wat groot voor. Ik doe een groot deel maar met de honden. De rest mag de postbode doen.