[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:07

Ja tine,... super gereden. Alleen moest Oz zo nodig net voor een terras vol met mensen mesten...... :oo :oo In vervolg toch een plastic tas en een bezempje meenemen om het op te ruimen. Wel zo netjes.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:35

Tegen de tijd dat mijn paard wat meer bevestigd is, wil ik haar laten wennen aan een mestzak tijdens het koetsen. Ik moet hier in Eindhoven ook vaak door de wijk.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:05

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:31

We hebben altijd vuilniszak met stoofer en glik in de koets liggen. Vor Janouk al die jaren nooit gebruikt, maar voor Meneer Anton elke rit haha die gaat wanneer hij moet.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:34

Tine10: Die foto van synchroon rollen, geweldig! Ik vind trouwens sloten ook altijd erg eng.. Heb er gelukkig zelf nog nooit iets raars mee meegemaakt, maar een kennis van mij wel. Pony onder het zadel werd ineens erg dwars, ging achteruit lopen en klapte achterover (met amazone) het water is.. Brrr.. Was eng gezicht! Alles goed gegaan gelukkig.
De honden spam, prachtig! Wat een heerlijke knuffels! Balen van de afvoer in de keuken.. Is de hulp er al of zit je nog steeds te wachten?

Baudyh & Yarrah: Jullie hebben het wel getroffen in Exloo (op idd die regen en onweersbui na..)! Ik had ook even willen kijken maar is er helaas niet meer van gekomen. Wel veel foto's voorbij zien komen, prachtig! Hoe is het nu met de gevallen groom?

Gem: Ziet er netjes uit toch? :) Mooie combinatie!

Janouk: Gefeliciteerd met jullie punten! 6 winstpunten, heerlijk! *\o/* Vaardigheid 2x foutloos en binnen de tijd, daar kan ik nog wat van leren :')

Happytime: Nog wel een winstpunt in de vaardigheid dus, super toch! :) En ook nog een mooie foto zie ik! :D Jammer van de dressuur, maar met de 175.5 zat je niet ver van een wp toch :)

Yarrah: Ziet er wel prachtig uit!! Hondje mooi achterop, geweldig {:} Kan me voorstellen dat je je wat banketstaaf voelde dat Oz voor een terras vol met mensen ging mesten := Tsja het blijven dieren he..

Hebben jullie trouwens ervaring met een mestzak oid? Het lijkt mij wel zo netjes, maar wel onhandig werken?

Ik kon het gisterochtend niet laten.. Was zó mooi weer en het ging zaterdag ook weer super met dubbelspan. Dus toch maar op buitenrit geweest :o

Afbeelding

Filmpje
https://www.facebook.com/fenny1987/vide ... 605070242/

Ze liepen weer heerlijk! Dexter (de grote) moet soms zelf flink aanpoten in stap om kleine Hanna bij te houden _O- Galop vind ik nog wel wat spannend, hadden we in de bak ook al paar keer geoefend. Hanna gaat altijd best snel in galop, maar Dexter kan dat dan prima in een arbeidsgalopje bij houden. Ik ben bang dat wanneer Dexter wat meer sprong gaat maken, Hanna dit niet meer bij kan houden (alhoewel Hanna zaterdag in de bak aan het draven was terwijl Dexter galopeerde O:) ). Dus maar gewoon kleine stukjes proberen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:43

Fenny schreef:
Hebben jullie trouwens ervaring met een mestzak oid? Het lijkt mij wel zo netjes, maar wel onhandig werken?

Ik weet dat de beleerder van mijn paard dat ding gebruikt wanneer hij les geeft voor het menbewijs. Dan moet je uiteraard vaak door het dorp (ivm verkeersregels / Achenbach-zweephulpen etc.). Volgens mij heeft het paard er geen last van.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:10

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:32

Mooie samenvatting Fenny!!

De ontstoppers komen morgen, ze konden vandaag alleen tussen 14 en 16 en ik heb beloofd om om half 3 met pup in de klas van zoonlief te komen, dus nog even geduld hebben.

Ben vanmorgen al goed bezig geweest, tussen de dingen door steeds clicker intrainen bij de pup en verder gemend met Rembrand, de enorme vaat weggewerkt (vaatwasser stond natuurlijk ook vol) onkruid gewied, rozen gesnoeid, alle zooi daarvan opgeruimd en de stallen uitgemest. Zo eerst even slapen, en dan maar weer verder in de tuin. Er is nu zooooooveel te doen en het is mooi weer, dus dat luie bankhangen wat ik voor ogen had moet nog maar even wachten.

Vannacht had pup dubbele portie in zijn bench gedaan. :r :r En voor je dan weer in slaap valt... Kort nachtje dus.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:55

yarrah schreef:
Ja tine,... super gereden. Alleen moest Oz zo nodig net voor een terras vol met mensen mesten...... :oo :oo In vervolg toch een plastic tas en een bezempje meenemen om het op te ruimen. Wel zo netjes.
[ Afbeelding ]

Een lege kartonnen doos is ideaal je trekt er aan een kant de klep eraf en je schuift het er zo in (met de afgescheurde klep). Gebeurt ons ook altijd als ik sta te wachten bij de supermarkt met mijn shetten, kan manlief weer een doos binnen halen, heeft hij de ene hoop opgeruimd mest de andere nog even :D kan hij nog een doos halen :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:57

Iedereen de groetjes van Avaluna! Ze heeft het erg druk met regeldingen. Vreet energie, dus geen puf voor Bokt en andere zaken. Ik heb afgesproken dat als ze weer een beetje op orde is, ik langs kom.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:01

marga1 schreef:
yarrah schreef:
[ Afbeelding ]

Een lege kartonnen doos is ideaal je trekt er aan een kant de klep eraf en je schuift het er zo in (met de afgescheurde klep). Gebeurt ons ook altijd als ik sta te wachten bij de supermarkt met mijn shetten, kan manlief weer een doos binnen halen, heeft hij de ene hoop opgeruimd mest de andere nog even :D kan hij nog een doos halen :j

Oh dat is een goede tip! Met grotere paarden lastiger te realiseren denk ik.. :D Maar voor de pony eigenaren wel te doen lijkt mij.

yarrah: Mooie foto's! Die laatste, wat een toeval dat ze helemaal gelijk lopen! Gaaf!

tine10: Je hebt me geïnspireerd, ben ook maar even in de tuin bezig geweest {:} Onze klimop moet even goed dicht worden, dus een paar extra stekjes gekocht en een 'klimop met bloemetjes er in' (kaartje hangt er aan maar weet de naam niet meer :+ ) er tussen gezet. Hebben we hopelijk ook wat kleur er in de komende zomer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:02

Gem schreef:
Iedereen de groetjes van Avaluna! Ze heeft het erg druk met regeldingen. Vreet energie, dus geen puf voor Bokt en andere zaken. Ik heb afgesproken dat als ze weer een beetje op orde is, ik langs kom.

Fijn iets van haar te horen!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:04

Gem,fijn wat nieuws over ava.thanks

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:56

Zo,.. Na zeker 10 jaar weer eens zand gehapt := . Bor kan ik niets verwijten het was een domme en ongelukkige actie van mij. Na de val had ik een enorme bloedneus geen idee hoe dat kwam. Een hele pijnlijke heup ik blijk op de iphone te zijn gevallen en mijn bril is gesneuveld. Dankzij helm en bodyprotector verder helemaal niets. Het bloeden was opgehouden ik heb mijn gezicht schoon gemaakt. Daarna er weer op Bor en ik heb ondanks alles heerlijk gereden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:47

Gem schreef:

<3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:48

Au, yarrah. Je zql morgen wel stijf zijn :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 05:41

Oei Yarrah, dat klinkt niet fijn! Je zult vandaag wel het een en ander gaan voelen.

Yes, pup was vannacht stil EN heeft de bench schoon en droog gehouden. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 07:52

Ik zit alweer op mijn werk. Een beetje stijf en waarschijnlijk een spiertje verrekt. Maar goed geslapen. Ik baal wel van mijn bril.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:41

Yarrah...balen bril gesneuveld
Gem heeft bericht van ava, *\o/*
Tine puppyopvoeden.
En poepen mestzak...mestdozen..ik zou het ook bij stoffer en blik houden....
Mooie foto's hierboven.
Gisterenavond voor 2e keer naar de hondenschool geweest, dat ging weer heel goed, ze vind het helemaal leuk, en doet enorm haar best.

Fijne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:00

Pup doet het zo goed, is heel fanatiek met de clickertraining. Ik hoop dat dat zo blijft ;-).
Inmiddels ligt Mowgli op de operatietafel, ivm zijn gebit. Dat is niet de oorzaak van zijn slechte eten, maar er is wel onderhoud nodig. Ik vind dit erg spannend met zo'n oude, grote hond. Hij ging ook heel naar onder zeil, met epileptische verschijnselen (door narcosemiddel). Heb ik nog nooit eerder gehad.
Bah, hoop dat ik straks telefoon krijg dat alles goed is.
Nu wachten op rioolreiningsdienst. Hopelijk kan ik dan straks weer de vaatwasser gebruiken ;-)

Trouwens Bianca, je tip met ossenwit heeft helaas niet geholpen. Daar trok ons anorexiahondje zijn neus voor op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:13

Alles is goed gegaan, hij heeft zelfs alweer een beetje gegeten.
Afbeelding

Heb al de hele dag zware hoofdpijn, niet leuk :(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:20

Wat fijn dat het goed gegaan is. Nu op naar verder voorspoedig herstel.

:D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:22

Haha, jij hoeft geen dure regendekens meer te kopen :)*

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:26

Tine fijn dat het met de honden goed gaat, jammer van jou hoofdpijn. Is de verstopping al verholpen?

Yarrah fijn dat je er weinig van hebt over gehouden volgende keer geen iphone op zak, en jammer van jou bril duurt altijd weer even voordat een nieuwe klaar is. Je hebt toch nog wel een goede reservebril?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:41

Heb dus een lichte hersenschudding opgelopen van die knal tegen m'n hoofd dus ben niet zo bijgelezen nog steeds wat %)

Zag prachtige pupsel foto's wat super dat het zo goed gaat en ook Lika zich van haar beste kant laat zien <3 en van brave en minder brave paardjes, sterkte Yarrah met de spierpijn.
Ava je komt niet van ons af hoor :wave:

Daarnaast moest manlief eergisteren in het ziekenhuis worden opgenomen met hartritmestoornissen. Nacht overblijven, boel is met medicijnen weer enigszins ingeregeld, dat was echt wel schrikken allemaal... -O-