[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:09

Ik ben gisteren bevallen van zoon Mikko. Na inleiden en een hele dag weeen uiteindelijk een keizersnede omdat meneer een sterrekijker was en hij is 4150 gram.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:23

Sonjim: gefeliciteerd met je zoon Mikko. Geniet van deze bijzondere tijd, het gaat zo snel voorbij. Hopelijk met jullie samen alles goed.

Jeskim: Wat vervelend dat ze steeds drukker wordt. Heb je al eens magnesium geprobeerd om haar rustiger te krijgen? Of is er iets anders aan de hand? Dat ze ergens last van heeft? In ieder geval is het zo helemaal niet leuk. Sterkte

Mooney: druk met vakantie. Lekkerrrrrrrrrrr!

Fijne dag allemaal. Gaat net als gisteren weer vreselijk warm worden, dus wordt een zware dag. Pff. Gisteren 29 graden hier en vreselijk benauwd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:10

Sonjim gefeliciteerd met je zoon. Mooie naam Mikko. Geniet ervan.

Wij staan op het punt om met Viantha en Just Viantha naar de veulenkeuring in nieuw weerdinge te gaan. Arme paarden met dit weer op de trailer. Nou ja heb veel water mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:23

Gefeliciteerd met je zoon, Sonjim!! *\o/*
Zware jongen, net als mijn oudste :D . Aangezichtsbevallingen heten dat toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:25

Mikko! Wat een leuke naam en vast een prachtig lief kindje <3
Nu bijkomen en genieten van je mooie mannetje, geweldig!

Wat Tine zegt, het gaat zo snel. Ons 'mannetje' had gisteren een prachtige musical met groep 8 van de basisschool. Wat knap zeg al die kinderen een voorstelling van 1.5 uur (Koning van Katoren). We hebben genoten. Na afloop natuurlijk nog wat eten en drinken en gezelligheid.

Het is hier lekker fris gelukkig. Gisteren was het hier ook zo ontzettend benauwd en warm echt niet normaal. Hoop dat het nog wat gaat waaien bij jullie Tine.

Succes Baudyh!

Wat vervelend dat Jeskim zo moeilijk was en ook kreupelde.
Het kan verzuring zijn dat ze daar zo druk van wordt en ook beroerder van gaat lopen. Snuitje bleek dat dus (waarschijnlijk) te hebben, dat hij zo vreselijk druk kon worden. Die ging dan wel niet kreupelen maar uiteindelijk is het hem dus wel fataal geworden (na zware inspanning totaal verzuurd en daar kwam hij niet meer uit).
Of dat er gewoon iets scheef staat in haar lijf wat zeer doet en waar ze druk / onregelmatig van wordt. Als ik zie hoe Ber langzamerhand opknapt, niet normaal. Die heeft nog wel angst om alleen te zijn maar een paard alleen is geen paard. Dan heeft ze jou wel waar ze op moet vertrouwen maar als ze als jij met haar werkt pijn voelt geeft dat geen vertrouwen.
Ik zeg ook maar wat hoor, probeer je te helpen :(:)

Gisteren had ik longeerspullen van Ollie nog bij de bak liggen toen ik met Ber wat ging doen. Die wilde ik natuurlijk niet gaan longeren. Maar ik pakte de spullen op om ze weg te leggen. Staat ze naast me te trillen aan de lijn. Denk dat er dan toch echt iets niet goed is gegaan, ooit, misschien ook het idee van longeer/zadelmaterialen - pijn?

Nou zo eerst in huis wat doen, boodschappen enz en dan wil ik een lekker rondje gaan doen met Ol. Zoonlief heeft vanmiddag een verjaardag dus die is lekker lang onder de pannen. Kan moeders lang gaan rijden :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:38

Gefeliciteerd Sonjim!

Hier regent het nu een beetje. Gelukkig. Ik houd ook niet van warmte als ik niet moet werken.
Maar als ik er dan ook nog in moet voor werk is het helemaal niet prettig..

Vanavond na werktijd even kijken of ik met Dids aan de dubbele longe kan werken.

Zo nu verder labels klaarzetten :p

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:22

Gefeliciteerd Sonjim!! Leuke naam, Mikko!!

VHU, Tea is altijd een druk paard geweest, dus dat verzuren denk ik niet bij haar. Maar alle opties en tips zijn welkom.
Ik heb haar meerdere malen bij een ostheopaat o.i.d. gehad en er is eigenlijk nooit wat aan de hand, kan nu wel anders zijn, maar zo voelt ze niet.
Ik denk echt dat het grootste probleem is dat ze Jeskim niet ziet. (Het gaat over Tea trouwens, oma Jes is met pensioen.)
Deze winter raakte Tea erg gehecht aan Fjella en die heb ik verkocht.
Ik ben begonnen haar te rijden en toen liep ze niet fijn dus heb ik er voor ijzers onder laten zetten en sindsdien heeft ze daar geen enkel probleem meer mee gehad.
Maar sinds Fjella weg is is Tea ontzettend gefocust op Jeskim. Als ze die niet ziet is er onrust.
Gisteren heeft Tea even in de bak gelopen en Jeskim aan de nadere kant van het huis in de wei, en Tea heeft gewoon lopen ijsberen. Als dat stuk hout toen al in de hoef zat kan dat natuurlijk ook funest zijn geweest.

Tea is altijd op buitenrit wel op huis gericht geweest, maar zoals nu ken ik haar nauwelijks.

Drie weken geleden reed ik op Tea en toen liep Jeskim in de wei naast de bak, toen was Tea sloom voor haar doen.

Ik denk wel dat ze weer wat meer vertrouwen in mij moet krijgen, probeer haar ook wel gerust te stellen met mijn stem en een aai over de hals e.d. Maar als het vervolgens weer veel te hard gaat moet ik haar weer terugnemen en dat terugnemen frustreert Tea weer.

Het zal wel een fase zijn waar we doorheen moeten..

Baudyh, succes op de keuring. Niet veel aan als het zo warm is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:02

Gefeliciteerd Sonjim, erg leuke naam Mikko, en nu maar bijkomen en genieten !!

Vhu, leuk zo'n musical !!

verder...bijleessteen...druk bezig....we gaan nog even iets leuks doen dit weekeind..haha..

Fijn weekeind iedereen...tot later.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:06

Sonjim, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mikko!! Jammer dat het uiteindelijk een keizersnee geworden is maar hopelijk gaat het verder prima met jullie.

Mooney, alvast een fijne vakantie!

Jeskim, balen dat Tea zo druk is. Hopelijk heeft het stuk hout niet al te veel schade gemaakt en loopt ze nu weer gewoon rad.

Baudyh, succes op de keuring!

VHU, zoon een leuke musical gehad. Arme Ber, alleen al trillen als ze de spullen ziet. Veel plezier met Ol vandaag.

Aks, werk ze!

Hier mijn laatste dagje werken. Ik vind het eigenlijk ook niet zo erg om op kantoor te zitten. Hier is het nog een beetje koel. Al zal dat vanmiddag ook wel anders zijn.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:28

sonjim:gefeliciteerd met de geboorte van mikko,foto! *-:)
wat een onweer vannacht zeg....toch wel te doen met de bokkers uit maastricht,wat een regenwater daar!
voor iedereen een fijne dag, ik ga braaf aan het werk :evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:07

sonjim schreef:
Ik ben gisteren bevallen van zoon Mikko. Na inleiden en een hele dag weeen uiteindelijk een keizersnede omdat meneer een sterrekijker was en hij is 4150 gram.

*\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd sonjim en partner met de geboorte van jullie zoon.
Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:39

Mijn sulky oxer is te koop.

Mocht iemand hier interesse hebben, of iemand weten die interesse heeft?

Dids lijkt voorlopig toch niet rad te worden..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:59

Ik heb mijn sulky oxer net vorige week verkocht. Als ik nog iemand hoor dan denkik aan je. Wel balen van dids. Moet t van de da mmet rust beter worden?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:11

Jammer dat je hem verkoopt aks.

Hier een topdag gehad. Ons veulen liet zich mooi zien. Werd in een sterke groep netjes 2e. Kreeg een 1e premie en mag door naar de CK in Norg. Tevens werd ze uitgenodigd voor de kampioenskeuring. Waar ze heel netjes 3e van de 7 werd. Omdat de nummer 1 en 2 niet in het zuidenveld gebied geboren zijn. Kregen we ook nog een mooi beeldje en de eer van beste gefokte veulen van het zuidenveld. Erg blij mee.
Tevens hebben we het veulen vandaag oom verkocht.

En ook Juul ons zwarte veulen van Nenny is verkocht vandaag.

Ons andere veulen Jola houden we.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 05:16

Akshay schreef:
Mijn sulky oxer is te koop.

Mocht iemand hier interesse hebben, of iemand weten die interesse heeft?

Dids lijkt voorlopig toch niet rad te worden..

Weet je al wat het precies is met Diddle waarom hij kreupel blijft? Of heb ik de diagnose gemist :o

Baudyh Topdag in Norg. Gefeliciteerd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:01

Er is nog geen geröntgen of gescan geweest. Dat wil ik ook simpelweg niet. Waarom niet? Het is zo minimaal dat ik dat niet nodig vind.

Hij krijgt van mij rust. Of beweging naar eigen inzicht. Loopt in de wei en is daar baas dus helemaal happy. Hij crosst rond en dan is er ook helemaal niks aan te zien. Dus we gaan stappen. Onbelast. En dan zien we daarna verder.

Als hij nou op 3 benen stond of geen stap verzette kwam de dierenarts. Maar voor dit.. als het na de winter nog is zal ik hem waarschijnlijk wel bellen voor een diagnose. Voor nu gun ik hem tijd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:11

@Sonjim: gefeliciteerd met jullie zoon Mikko <3 *\o/* . Geniet er lekker van en neem genoeg rust voor je eigen herstel :(:) .

@Baudyh: gefeliciteerd.

@Jeskim: staan bij jullie alle paardjes altijd fijn samen? Dan misschien een idee om apart te gaan zetten, dat doe ik nu ook met eentje en die leert nu meer van mij afhankelijk te zijn, ook wat andere dingetjes doen/niks doen en niet alleen maar werken maar dingen met jou en niet non-stop in die kudde. Misschien is dit bij jullie niet zo, maar ik ben hier nu zelf "toevallig" mee bezig en zo eenvoudig qua oplossing, maar hier gaat het erg fijn.

@Aks: :(:)

@VHU: arme Ber :(:) . Lijkt me idd heel speciaal; die afscheidsmusical, hier gelukkig nog 2 jaar en tjee, die zullen idd ook voorbij vliegen.

Volgens mij ben ik het verder alweer kwijt, o ja, moonie is in de vakantievoorbereidingsmodus en bij Tine was het erg warm. Ik merk dat ik het te druk heb om alles bij te lezen en vooral om te reageren :o . Meestal schieten me dingen te binnen als ik de stallen mest, dan bedenk ik me hoe fijn het is dat de paardjes van VHU goed gaan op het zomerplekje, dat Biancao druk is met verhuizen, vraag me af hoe het met Ollie zou gaan etc. Denk dus wel aan jullie, maar excuses dat er zo weinig komt van mijn kant :o

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:47

Avaluna. Ja, de paarden lopen normaal gesproken samen. Altijd al zo gedaan en met Tea daarvoor geen problemen met rijden of mennen. Ze is al 16 en ik heb haar al zo'n 8 jaar het is dus geen jong paard die het nog moet leren. Neem haar alleen mee op de trailer, mee naar les geweest zowel onder het zadel als voor de wagen. Niets aan de hand.
Als Tea nu alleen staat in de wei of de bak dan is ze erg onrustig en de laatste keer ging ze zelfs lopen reizen. Laatste tijd in de wei alleen ook onrustig, brullen naar Jeskim.

Ik haal haar ook wel eens uit de wei om gewoon te poetsen, even een lekkere rosbeurt.

Ik ga gewoon lekker door met rijden en mennen, hopelijk is deze fase snel over en wordt het binnenkort beter. Ik denk dat het gewoon een hoop geduld en een lange adem gaat worden.
Ze lijkt eigenlijk altijd wel mee te willen de wei uit, dus dat ze tegen het werk aan ziet kan ik ook niet zeggen..
Al moet ze nu wel wat dingen waar ik eerder niet zo streng op was, en Tea is dan wel een paardje wat snel boos is wat de rust ook niet ten goede komt.

Maar bedankt voor je tip, misschien kan ik er nog wel wat mee.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:56

@Jeskim: die van mij kon ook wel alleen zijn, maar minder gefocust op mij met bepaalde dingen. Ik kan het ook niet zo uitleggen en er zit een heel systeem aan vast. Ben vorige maand naar Jossy Reynvoet geweest met een pony, vond het erg interessant en methode is voor veel dingen van toepassing. Zal bij jullie vast wel verminderen na een tijdje als het altijd goed gegaan is tussen jullie :j .

Dochter had nog nieuwe shirts gekocht, vanmiddag, die moeten natuurlijk mee op ponykamp, dus nog snel ff wassen :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:17

Heerlijk herkenbaar Avaluna, onze zoon heeft een t-shirt met print van hamburgers erop, moet ook altijd mee (hamburgers zijn ondertussen bijna vervaagd).

Gaat het Sonjim? Wanneer mag je weer naar huis met de kleine?

Ollie kan prima alleen staan, Hero redelijk (type gebrul maar na paar keer brullen en heen en weer rennen houdt hij wel op) maar Ber absoluut niet, ook niet als er paarden naast haar weiland staan. Nu ze over het hek is gesprongen durf ik het voorlopig ook niet meer te proberen moet ik eerlijk zeggen. Naja ze is ook gezelschapspony dus ze houdt nu eenmaal van gezelschap :+ . Zal eens zoeken naar de methode die je noemt Avaluna, ken het zo niet.

Vandaag geen pony's voor ons, vanochtend rondje gejogd, ging lekker en zo naar mijn grote neven die beide hun diploma hebben gehaald (een HAVO en een HBO).

Fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:20

Op safari in het Haarlemmermeerse Bos met een haflinger in disguise, rijden op een zebralinger.

Mooi vind ik het niet die zebrastrepen, maar het werkt super. Janouk is niet belaagd door dazen of ander vliegend gespuis. En ik ook niet. Die zebra deken houden we er in.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:59

Pff, het ging vandaag gelukkig een stuk beter.
Wel druk, maar dat is redelijk normaal en vind ik ook niet erg. Maar niet meer dat bommerige gevoel onder je dat ze ineens onder je vandaan kan schieten.
Ik heb rustig gepoetst en gezadeld, daarna een rondje door de bak aan de hand. Kon ze even kijken of er tijgers liepen en laten zien dat ik het niet eng vond.
Wel voorwaarts maar lekker met de oefeningen van de instructrice aan de gang gegaan. Dat ging nog niet super, maar ook niet abnormaal. Tea en ik moeten allebei leren dat het tempo drastisch omlaag moet en dat gaat niet in een weekje tijd natuurlijk.
Stukje gedraafd, voelde niet helemaal zuiver, maar niet kreupel o.i.d. Heb haar even aan lange teugel laten draven, dat voelde al beter, maar toch mee opgehouden. Ze voelde nog geen 100%, maar niet meer kreupel. Even rustig aan doen!

Heb haar dus niet voor de wagen gehad helaas. Voor de wagen wil ik gewoon lekker kunnen draven, ook om wat stoom af te blazen en de dazen uit de weg te blijven. Omdat ik niet wist hoe het ging dus maar het zadel erop gegooid.

@ Janouk, helpt dat nog beter tegen de dazen, of is het gewoon een goede deken. Ik heb nu een HH deken en die bevalt ook heel goed. Vraag me echt af of die strepen werken.

VHU, echt een getalenteerde gezelschapspony! Born for it!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:02

Vorige week een gele vliegendeken op gehad: last van dazen.
Nu de zebra outfit: geen last van dazen.
Maar of het de deken is............................I don't know: kan ook ander weer zijn, etc. Maar vooralsnog werkt het en dat is fijn

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:30

:wave:
Hier ook een zebradeken aangeschaft. Werkt super!

Jeskim, ik heb ook altijd dat oefeningen in de les goed gaan, en daarna met zelf oefenen toch weer lastig blijken te zijn. Ik moet in de training voortaan vanaf minuut 1 afspraken maken met Moos. Dit mag niet en dat mag niet, en dit is niet erg en dat mag ik me ook niet aan ergeren.

VHU: Moos gaat wandelen als hij alleen staat... niet echt ijsberen, maar voelt zich toch niet helemaal op zijn gemak in zijn eentje. Helaas gaat zijn paddock-genoot weer een maand op vakantie en we kunnen niet zo makkelijk een ander paard bij hem zetten.

Donderdag een erg fijne les gehad, Moos begint veel beter te dragen, kan het tempo nu ook met heel licht leidsel contact mooi rustig houden. Gedurende de les van voltes 40 meter naar 30 naar 20, en op het laatst ook S-jes 20 m (2 voltes halve baan, links en rechtsom) lopen zonder een huppel of naar steun van de hand te zoeken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:11

Hier ook zebradekens op in de wei. Het scheelt wel, maar ook daar zitten dazen op hoor. Maar de dekens zijn zo fijnmazig dat ze er niet doorheen komen.

Vandaag een lange, maar geslaagde wedstrijddag bij Zuidenveld. Was gezellig met Lanouska en Baudy. Zoon had in de dressuur en vaardigheid de beste score in de bixie. Hij reed dan ook weer heel netjes. In de vaardigheid was ik foutloos en ook in de barrage, dus 2 wp in de Z enkelspan pony en een 1e prijs. De dressuur was ikzelf best tevreden over. De jury zag het helaas anders, 179 punten. Volgende keer beter. Gelukkig is het droog gebleven, er was slecht weer (regen en onweer) voorspeld. Nu is het wel aan het plenzen. Nou ja, goed voor het gras zullen we maar zeggen.

Zometeen de paarden nog naar achteren brengen en dan snel naar bed. Lampje is al wel uit.