[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:30

Wow Maisie, dat zijn mooie foto's.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:32

baudyh Gefeliciteerd met een prachtig getekend veulen.
Mag ik ook nog een naam voorstellen: Illusie

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:33

baudyh schreef:
Nou ik kom weer een beetje bij. Nog veel hoofdpijn en moe maar er zit schot in de zaak. Ben wel blij dat ik vandaag niet op wedstrijd ben gegaan want dat was echt nog niks geweest.

Gisteren had ik de hippo meiden hier voor een vergadering maar dat liep allemaal anders want onze nenny die 10 april er aan toe was vond het nu wel tijd. Rond 10 over acht toen iedereen er was en ik aan het koffie zetten was waren er in ene twee voetjes uit de merrie. Dus alles laten vallen en achter de camera. Gerrit was er natuurlijk net weer niet. Maar ik red me er gelukkig mee. Wachtte tot ik op de camera een hoofd zag en hop naar stal om het vlies er vanaf te halen en jawel daar was een vos hengst veulen met heel veel wit. Grote bles. 3 hoge witte benen en 1 been waar rond de kroonrand wat wit zit en een witte vlek op de knie en ook wit op de buik. Leuk ding.
Het is een patijn veulen.
We zitten nog te dubben tussen ikke of ido....Moet met de I.
[ Afbeelding ]

Mama is de eerste paar dagen erg beschermend als dat er wat af is zal ik een paar mooiere foto's maken.

ik vind Ivo en leuke , lieve en stoere naam :))

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:55

Baudyh gefeliciteerd!!
Maisie hele mooie foto's! Ben benieuwd naar de rest.
Ollie niet teveel wegblijven hoor! Het topic loopt altijd snel als er een paar nieuwen bijkomen maar daarna komt de rust er ook weer in.
VHU lekker gereden op Ollebol.
Biancacoo hoe gaat het met de honden? Pup geen zere poot meer?

Sorry wie ik vergeet.
Hier lekker dagje achter de rug. Manlief ligt nog steeds ziek te wezen op de bank. De honden vinden het wel heel gezellig dat hij thuis is ;)

Hoe is het met de wedstrijdgangers gegaan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:34

BaudyH: gefeliciteerd met je veulen! Ik vond de naam van een voormalig paard van Anky zo leuk: IQ :) .

Zag dat mijn lesmees bovenaan staat in de tussenstand in Heukelom, na de dressuur en vaardigheid *\o/* . Van de overige clubgenoten doet de één het goed, de ander wat minder.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:13

ooooh baudyh wat een snoezeltje :+: gefeliciteerd! :)

Maisie prachtige fotos!!

Ik ben net pas thuis. Na 't werk lekker door naar stal. Dids lekker nog ingespannen en een rondje gedaan (8,5 km) Lekker veel gedraafd. Hij was beetje dwars, maar ik heb flink hoofdpijn, dus kan goed door mij gekomen zijn :))
't was een schrikritje :)) Aangevallen door 2 ganzen, achterna gezeten door 10 racende schapen :') En Dids zag nog woezels in de sloot :')
Lekker paard :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:31

goedeavond

ik ben weer terug vanuit onstwedde lange dag geweest maar wel goed geslaagd zeg maar..
moeders had haar debuut met las vegas met 173 en 185 punten.. hij was super braaf dus weer heel wat stappen gemaakt..

harry heeft een grote graai gedaan in de winstpunten en prijzen pot.
met achterspan. 187 punten en 2de en 197 en 1ste.. 3 winstpunten
met voorspan. 195 punten en 1ste en 193 en 3de.. 3 winstpunten
met 4 span. 189 en 190 punten en 2x 1ste.. 2 winstpunten.. wel 2 deelnemers.
in de competie zijn we 1ste met voorspan en 2de met 4 span geworden.. met erg mooie prijzen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:58

Maisie, jullie hebben wel de meest ideale fotolocatie bij de hand voor mooie foto's!

Lanouska: gefeliciteerd met HS zijn prestaties!

Vanmiddag een heerlijk middagje "Moos" gehad :) . Eerst fijn alleen op stal, lekker in alle rust box bijwerken, poep scheppen uit de rijbak. Daarna Moos uit de paddock gevist en gelongeerd met pessoa. Was net klaar of een stalgenootje meldde zich en wilde Moos wel eens onder het zadel proberen. Dus hup, haar zadel erop (paste prima!) met voor de zekerheid een dikke gelpad er tussen.
Rijden ging prima, hoewel Moos op de linkerhand nog weinig wil buigen. Wordt aan gewerkt met de pessoa ;) .
Daarna een eindje door het dorp gewandeld met de 2 paarden, beetje wat rustig verkeer opzoeken en hoewel hij nog weinig gewend is en zijn ogen goed de kost gaf, liep hij als een mak schaap met me mee :D.

Paar rijfoto'tjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:04

@ gem dat wordt een fijn menpaard.. wil ook mooi zakken met neusje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:31

Even heel kort, want kapot en wil nog uitslagen plaatsen, is altijd hele klus.

Thabor: 180 en 196 (2x 1e, maar ja, was de enige in de rubriek); vh heel veel tijdsoverschrijding, maar was zijn 1e keer en ik vond het doodeng. Ook 2x 1e, maar ook hier enige in rubiek
Amerigo: 188 en 200 (2e prijs), vh 1e proef 1 bal (1e prijs) en 2e proef foutloos; totaal 3 wp dressuur en 3 vh
Rembrand: 211 (1e prijs) en 225, vh 3 en 2 ballen en tijdsoverschrijding ; totaal 3 wp dressuur

En, tromgeroffel

Met Amerigo 2e in de competitie geworden en met Rembrand 1e *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:35

Jaaaa gefeliciteerd *\o/* !! En nu lekker op naar de M *\o/* !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:38

super tine!

En mooie fotos gem. Loopt ie lekker zeg :9

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:46

Gem, ziet er fijn uit, dit is een nieuw project toch? hoelang heb je deze knapperd nu op stal staan?

en maisie wat een mooie foto's!! toplocatie ook zeg!!

ivo vind ik ook leuk voor het veulen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:54

@ Tine je had de organisatie ook weer super voor elkaar.. hulde voor jou en Erik. Wel lekker door rijden hoor met thabor, je kunt het wel, zo als ik vanmiddag al zei adem in adem uit het komt allemaal wel goed.
En leuke competitie prijzen... *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:07

Dank je Lanouska. Is wel iedere keer weer uitdaging of ik wat leuke prijzen weet te scoren. Maar was zelf heel tevreden over resultaat. En ben niet voor niets met Amerigo nog in de L gestart. Nu snel over naar de M.

Ik begreep van Eric dat Harry had gevraagd of we niet ook marathon kunnen gaan organiseren. We gaan toch eens kijken of we iets kunnen gaan regelen, probleem is vooral de vrijwilligers. Wij hebben maar 7 menleden. Dus da's niet heel veel.

Stom he, dat ik met Thabor zo bang ben. Slaat nergens op, maar ja, wat doe je eraan....

Gem: ziet er mooi uit
Maisie: prachtige foto's
Aks: moet hoofdpijn op pad. Vind je wel dapper met al die schrikmomenten hoor!
En zag ook nog een schattig veulen.

Uitslagen gaan me niet meer lukken vandaag, ben een eind op weg, maar moet nog veel uitpuzzelen. Morgenochtend maar, want ik moet nu echt naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:11

Wat een braverd Gem dat hij na een maand niets gedaan zo weer weg loopt, heerlijk.
Geweldige wedstrijdresultaten van Tine _/-\o_ en team Lanouska *\o/*
Aks heeft allerlei obstakels getrotseerd, misschien heeft Diddle ook wel wat spierpijntjes, hij heeft natuurlijk lang niet zoveel gedaan en zoveel achter elkaar.
Prachtige foto's van poowns van Maisie .... en ik vind die veulentjes foto's zoooo <3
En nog allerlei andere zaken plus mensen ziekjes :(:) maar ben denk ik ook het een en ander vergeten, inderdaad enorm tempo in topic :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:22

@vhu; dat kan indd :) Heb 'm ook maar gewoon lekker laten doen. Hij was wel heerlijk vlot en meewerkend. :)
@tine; maar dids schrikt hanteerbaar :) ;)
En welterusten! :)

Ik ga ook maar slapen.. Hoofdpijn is niet onder de indruk van paracetamol..
Morgen gezellig op pad met vriendje. Gaan naar een bakkersmolen :D allebei ''vroeger'' geweest. Benieuwd of 't nu nog zo leuk is, haha :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:26

Tine vindt het echt ongelovelijk dapper van je hoor met Thabor petje af :j niet omdat Thabor gek zou doen maar omdat je vaker aan hebt gegeven dat je het bij tijden nog erg spannend vindt en dan indoor wedstrijd, ik durfde dat met Bente echt totaal niet aan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:09

@gem leuke moos foto's ziet er goed uit.
@ tine en lanouska top gedaan allemaal. Gefeliciteerd met alle prijzen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:23

Thinka: ik heb hem nu precies 4 weken, maar ben pas een goeie week echt met hem bezig. De bedoeling is hem eerst voor de koets te hebben en daarna ga ik wel eens kijken of ik nog genoeg budget heb voor een zadel. Ik ga zelf vrnl koetsen, maar tegen de tijd dat de dagen weer korter en kouder worden, wil ik er zo langzamerhand wel geregeld o.h.z. op kunnen rijden (ipv op die koude stalen koets bibberen). Hoewel het vandaag toch wel een beetje begon te kriebelen :D .

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:47

Haha snap ik als je een ander er lekker mee ziet wegrijden haha!!
en inderdaad in de winter kun je er beter opzitten qua temp!!
leuk dier, ik heb er nog geen verstand van om wat te kunnen zeggen van voor de wagen, dus leuk om het zo mee te volgen :).. aldoende leert men.. voel me enigzins een vreemde eend i. de bijt in dit topic..
zeker geinteresseerd in mennen en plannen zat.. maar voor ik daadwerkelijk op de kar zit met mijn eigen dier ervoor ben ik een jaar verder... O:) tot die tijd dus geen echte menner hihi..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:47

Ik leef ook nog... over de wedstrijd hebben we het maar niet... verder weinig nieuws. Was bij ons op indoor concours springen, was met mijn zus, maar die moest plotseling weg, dochter moest naar ziekenhuis dus alleen achter gebleven, stuk minder gezellig.

Verder ontzettend druk met van alles en nog wat, dingen waar ik over na moet denken, kost me allemaal veel energie

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:00

Thinka, ik heb ook geen idee wat ik met hem kan gaan verwachten voor de koets. Beweging heeft hij zéker, loopt als een diesel. Cool in de kop is hij ook, hoewel geen doetje en hij soms wat paniekerig kan reageren op bijvoorbeeld kleine zaken zoals iets te grote armbewegingen.
Maar mijn lesmees heeft tot nu toe alles, dat ik heb zien binnenkomen op stal, beleerd gekregen, dus ik ga er vanuit dat het met Mosel ook wel goed komt. Met Ster (mijn verkochte pony) heeft het ook vrij lang geduurd voor ze, van opstappen tot afstappen, braaf was, maar geduld is een schone zaak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:10

Goedemorgen!
Het is hier een hele kleine wereld, dikke mist ... wil wel gaan mennen maar dan moet het wel ietsje optrekken (niet zozeer dat ik zelf dan niet zoveel zie maar meer voor het overige verkeer).

Thinka misschien komend jaar wat ervaring opdoen met groomen hier en daar? Leer je ontzettend veel van en ik ken geen menner die niet op zoek is naar een (extra) groom. ik heb zelf een tijd lang gegroomd bij een stalhouderij (trouwerijen, evemenenten, ritten) met van die mooie koetsen, wat ik daar heb geleerd zit nog steeds in mijn achterhoofd als ik bezig ben.

@Gem wat je zegt je staat op fijne stal met goede begeleiding en met geduld kom je er vast wel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:20

lanouscka en tine mooie uitslagen. gefeliciteerd.
gem, wat een fijn paard is moos.

om 9.00u les met hrb, dus aan het opschieten