[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:00

Gem....klinkt zwaar, sterkte en succes..
En wat super dat je je aangemeld hebt om mee te fietsen met excursie !!! _/-\o_
Vonden ze het leuk ???
Aks...wat een gezeik zeg.....dat dat allemaal zo lang moet duren, is toch niet normaal....blegh !!!!! :(

zonnetje schijnt hier weer, hopen dat het zo blijft, er word hier in het dorp de laatste dag van de 4-daagse gewandeld, zou fijn zijn als het droog blijft, ik doe met zoon nog niet mee..die houd dat nog niet vol zo 4 dagen achter elkaar en ook 2x per week zwemles...misschien volgend jaar wel..

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:52

hier ook nog avondvierdaagse geloof ik. Volgens mij heeft elke wijk hier z'n eigen vierdaagse ofzo :+

ben brutaal geweest vandaag. Gevraagd aan iemand die nu pony van stalgenote rijdt (pony van de stalgenote met de gebroken arm) of ze eens op de mijne wil klimmen :D
Ze rijdt zó onwijs netjes, eerlijk en rustig. Oh ik ben zo benieuwd wat ze gedaan krijgt bij hem (of niet :P )
Ze wilde het wel graag doen, dus hopelijk gaat dat echt gebeuren :D Kan 't arme dier eindelijk 'ns lopen met iemand op z'n rug die 'm niet in de pad zit...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:56

vhu ze is 148 maar xD

zal een paar gekke gangen latenzien :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het blijven moment opnames, zou ook heel graag willen lessen :)

gem lijkt me wel gaaf zo een stuk op een boot!

aks :(:) :(:) :(:) en droog thuis gekomen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:06

:') die laatste :')
Wat een zooi :P

Ben klam thuisgekomen. Beetje gedruppel onderweg. Viel mee! :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:57

Die 3e is juist super! Want dat is een echte telgang en dan ook nog in draf 8-) oftewel 'pacer', daar fokken ze op in die Amerikaanse draverslijnen als ik het goed herinner. En tja, dat is wel iets wat niet wordt gewaardeerd in 'normale paarden/dressuurland' maar het is gewoon echt een gang en zo te zien doet ze het geweldig :j
Wellicht is de 1e foto een neiging naar tolt, doen ze ook wel eens, maar denk dat dat gewoon een rommeldrafje is.
Dravers zijn soms gangenpaarden, dus met een telgang en een tolt extra en zo te zien heb jij er een :j

Fijn gereden met Bente. Ze kan in principe de onderdelen van de L2 proef los van elkaar goed, alleen achterwaarts is wat rommelig, maar daar zijn we nog maar net mee bezig. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen zondag.

@Jenkins jeetje zeg wat ben jij nog bezig geweest met je scriptie :oo
@Gem heb je het overleefd? Vind je een held! Hoop dat je man de balletdienst heeft overgenomen....en lees over de lange reis die je in de vakantieperiode gaat ondernemen... heftig hoor. Maar jullie hebben dan geen vakantie? Dat is jammer....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:01

Poeh ik ben moe!
:evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:02

leuke foto's Crazymel! Geen verstand hier van gangen

Verder even mee met samenvattingen, ben net thuis van drukke dag en ga ff uitgeteld bank hangen :O

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:03

@VHU; klinkt leuk als je het zo zegt :P
Maar in feite was het een ratjetoe van alles 1 stap. Voor draven en achter wissels om de pas springen, telgangen, drafpas etc :P Gewoon uit :):) :):) :):) een gigantische takkezooi maken van die 4 benen _O-

Ik moet met vriendje een auto weg gaan brengen..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:06

domme vraag... :o
wat is eigenlijk een telgang??? :x

of word ik nu naar bokt-wiki verbannen???

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:14

Bij telgang gaan linksvoor en linksachter tegelijk en rechtsvoor en rechtsachter bewegen tegelijk. Soort van kameel, zit erg lekker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:15

De gewone draf is een diagonale gang. De beenzetting is dan rechtsachter gaat tegelijk omhoog met linksvoor en dus linksachter met rechtsvoor. Telgang is een laterale gang, de beenzetting is dan rechtsachter tegelijk met rechtsvoor, en dus linksachter tegelijk met linksvoor. Voor dravers een hele fijne gang omdat ze zich soms 'vangen' als ze rechtsachter zo veel naar voren zetten dat ze op de rechtsvoor komen. Dravers lopen, als ze de diagonale gang hebben, vaak achter ook wijd, of juist smal, maar meestal wijd. Zetten ze de achterbenen naast (buiten) de voorbenen neer. Met die laterale gang hebben ze daar dus geen last van.
In Amerika zijn volgens mij draverijen speciaal voor pacers.
Maar dat ik een draver had is 5, 6 jaar geleden dus kennis is enigszins weggezakt.

Bij tolt tilt het paard elk been apart van elkaar op, net als in stap, maar dan gaat hij dus harder, tempo draf. Is waanzinnig gezicht om te zien. Tolt en telgang zit ook bij bijv ijslanders, of andere gangenpaarden. Maar het is zeker niet zo dat elke ijslander en telgang en tolt en draf kan en dan ook nog goed gescheiden van elkaar, dat is gewoon vergelijkbaar met hogeschooldressuur als ze dat goed kunnen.

**edit zie dat Frensie het veel makkelijker kan uitleggen :o **
Ik kon het in ieder geval bij mijn dravertje niet, die gangen er goed uitrijden. Dus ik heb ze gewoon genegeerd en aandacht besteed aan draf netjes krijgen. Maar dan nog als ze wat in de stress zat kwamen al die andere gangen plus wat er verder nog inzat er weer uit :+

Oja, nog niet gezegd, maar morgenavond hebben we een BBQ-rit met stal. We gaan met 4 wagens en 14 mensen eerst een rit maken (ook paar te paard ipv erachter) en daarna BBQ-en. Alleen denkt mijn man dat we alleen gaan BBQ'en, heb hem nog niet verteld over de rit :x :=

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:25

wat grappig die gangen, ik zie wel eens die woorden staan, maar nu weet ik eindelijk zo'n beetje wat 't betekent... nog nooit gezien

hihi man van vhu wordt voor 't lapje gehouden voor morgen :x Klinkt wel heel gezellig, alvast veel plezier!

wij gaan morgenavond bic helpen opbouwen, gelukkig gaat vriendlief mee voor wat mankracht :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:25

Gezellig VHU....wat leuk lekker met zijn allen op pad, heerlijk genieten, en hopelijk krijg je morgen ook post van me... :D
Crazymel...hahahah...die trekt d'r truckendoos wel open zeg..4 benen ???? heb ik er 4 dan ???????
dapper dat je er mee durft te mennen, zelf ben ik echt een scheiterd...... }:0
Frensie..moe...lekker uitrusten dan maar...alles op zijn plek voor de endurance ??
Aks..we willen wel foto's van didd's en zijn leenruiter dan he ?! ben benieuwd wat die met hem kan !! :Y) of niet.. :7
Iedereen alvast fijn weekeinde toegewenst, en succes op wedstrijd e.d.
hier lekker rustig aan morgen..fijn met de hussen prutsen en met zoonlief graven in de zandbak lekker relaxen..haha !! *D

Bicci....laatste dingen doen ?!!! veel plezier en succes !!!! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:32

Bicci heeft het er maar druk mee, het is toch zondag? **anders gaan er dingen erg fout in mijn planning**
Biancocoo en de post is al geweest *\o/* en 'de rest' mag het pas zondag na 15.00 uur zien :)) het is echt :* fijn hussen-flussen weekend gewenst!!!
Frensie heel veel succes morgen, wordt best nog wel aardig weer zeggen ze, hoop dat je leuke dag hebt met fijne Gwin.

Ja rit is vast gezellig. Hoop dat Bente zich gedraagt met al die plassen op de paden ... wil ze nog wel eens overheen springen. Maar ben vanmiddag met haar onder het zadel in ieder geval ook nog pad opgeweest met allemaal plassen en tja, dan loopt ze overal keurig door.... en hoop dat we geen tractoren tegenkomen of vrachtwagens want dan moet manlief er wel even naast, nou dat is voor mij in ieder geval vette stress hoop dat ons huwelijk dat overleeft hahaha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:38

PrinsjeH schreef:
wat grappig die gangen, ik zie wel eens die woorden staan, maar nu weet ik eindelijk zo'n beetje wat 't betekent... nog nooit gezien

hihi man van vhu wordt voor 't lapje gehouden voor morgen :x Klinkt wel heel gezellig, alvast veel plezier!

wij gaan morgenavond bic helpen opbouwen, gelukkig gaat vriendlief mee voor wat mankracht :D

_/-\o_ _/-\o_ vriendlief _/-\o_ _/-\o_

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:39

@vhu :)) zondag, maar morgen avond opbouwen..
ben er al rond 17:00 :+ dus als je zin hebt, hihi

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:44

ik ga morgen nog ff regenponcho en rood tshirt halen bic, heb ik helemaal niet :+

en dan zijn wij d'r ook rond 17 uur (kan kwartiertje later worden ivm paardmans binnenhalen :D )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:47

moet je niet eten dan margreet?
wij zijn gewoon fanatiekelingen met die 17uur, hihi

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:51

@ Biancacoo; alles staat op zijn plaats voor de endurance. Vandaag geholpen met linten spannen op het veld om alles in te delen en bordjes erbij voor de duidelijkheid zodat iedereen weet waar ze moeten zijn. Thuis ook de meeste dingen verzameld. Morgen op tijd naar stal dan kan Gwin nog paar uurtjes de wei in. Rond 11 uur pas inladen, dus 's ochtends lekker rustig aan rommelen. Ik start om 13.24 uur. Heb er weer erg veel zin in!!!
Het is grappig hoe je gaat wennen aan die afstanden rijden. Toen ik begon met trainen was ik helemaal kapot na 18 km en nu heb ik zoiets van 'Ach, het is "maar" 30 km morgen'... Alhoewel, ik zie mezelf echt nog geen 60 km rijden op een dag.

Bicci veel succes met de laatste voorbereidingen! Top dat PrinsjeH en vriend meehelpen!
VHU veel plezier met BBQ rit en met oefenwedstrijd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:53

Ik schrok al :+ maar ben ook wel eens naar een totaal verkeerde plaats gereden met wedstrijd, of een dag te vroeg (maar nog nooit een dag te laat }:0 ).
Rond die tijd dat jullie opbouwen rijden wij die rit van de stal :D
Het schijnt van het weekend wel aardig weer te worden **duimt**

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:56

bic, wij eten altijd pas laat en is toch gezellie gelijk ff doorpakken? :D

@Frensie: 'maar' 30 km :+ gekkie, ik vind het superheldhaftig van je! Heel heel veel plezier, wel lekker dat je rustig aan kunt doen met laden enzo met zo'n starttijd. Maak je weer leuke foto's ???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:02

Succes iig frensie!!
@prinsjeH; de 3e foto die crazymel plaatste is dus telgang :) Kun je 'm leuk op 't plaatje zien :) Als je vlug kijkt naar alleen voetjes lijkt het draf. Maar het is dus inderdaad geen diagonaal plaatje :))

Nou, terug van auto wegbrengen. Zo lekker wat te snoepen. Gewoon omdat ik een rotbui heb

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:05

Aks: wat grappig, zie nu pas op die 3e foto dat die benen inderdaad allebei aan de zelfde kant zeg maar voor en achter staan :)) En oe... snoepen is jummie :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:09

Ik moest ook even 2x kijken hoor :)) Hij was wel meteen ''huh raar'' maar dacht dat het kwam omdat ze op de voorhand kwam :P Niet dus :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:12

Afbeelding
Afbeelding

Zo zie je ze bij elkaar :))
(@mel; even zo vrij geweest ;) )